Zavrieť

Porady

daňové priznanie pre dôchodcu za rok 2009

Dobrý deň.

Chcem sa spýtať, aké daňové priznanie (A,B) podáva dôchodca:
a) keď poberal dôchodok za celý rok
b) keď začal poberať dôchodok od 1.3.2009?

Počas roka pracovali na dohodu na tri mesiace a príjem za prácu na dohodu neprekročil tých cca 2000 eur. Čo treba vypísať v priznaní?

Ďakujem, som laik a dúfam, že sa z tohoto dá pochopiť čo potrebujem.
Usporiadat
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

AlkaS Pozri príspevok
Dobrý deň !
Chcem sa spýtať mám dôchodkyňu výsluhového dôchodku, ktorý je 5543,- eur, bola zamestnaná 1665,81 malá preddavkovo zrazené, sumu 615,22 zrážkovo , a ešte v jednej práci 471,50 zrážkovo , spočítam tieto príjmy a uvediem na r. 32 odvody na r.33, no a potom na NČ nemá nárok , takže to bude vysporiadané ? Ďakujem
výška príjmu zrazeného preddavkovou daňou je nižšia ako 1/2 NČZD. Pri podaní DP typu A si môže uplatniť § 46 Zákona o dani z príjmu (na výšku dôchodku sa neprihliada). Štát jej vráti celú zrazenú preddavkovú daň, zrážková daň sa považuje za vysporiadanú
Naposledy upravil veronikasad : 19.03.10 at 13:44
0 0
AlkaS AlkaS

AlkaS je offline (nepripojený) AlkaS

mamina 7 ročnej dcérky
veronikasad Pozri príspevok
suma preddavkovej dane je nižšia ako 1/2 NČZD. Pri podaní DP typu A si môže uplatniť § 46 Zákona o dani z príjmu (na výšku dôchodku sa neprihliada). Štát jej vráti celú zrazenú preddavkovú daň, zrážková daň sa považuje za vysporiadanú

Tak to mám chápať, že do DP uvediem len tú sumu 1665,81 , preddavkovo zrazili 286,58 a tú čo bola 615,22 zrážkovo zrazená v sume 116,87 budem považovať za vysporiadanú aj s tou z druhej práce?
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

AlkaS Pozri príspevok
Tak to mám chápať, že do DP uvediem len tú sumu 1665,81 , preddavkovo zrazili 286,58 a tú čo bola 615,22 zrážkovo zrazená v sume 116,87 budem považovať za vysporiadanú aj s tou z druhej práce?