No niekedy sa nedá "nezaplatiť", kým neopravia doklad. Jednoducho zastavia dodávky, na ktorých sme závislí a potom čo? Mám pre takéto veci zatvoriť firmu aj podnikanie? Veď nakoniec, pre kontrolu z DU nie je problém si zistiť, či je nejaká firma platiteľom DPH a aké má pridelené IČ DPH.. Stretla som sa aj s tým, že pri kontrole ak natrafili na nejaký chýbajúci údaj, vyzvali podnikateľa na odstránenie nedostatkov v určitej niekoľkodňovej lehote (po dohode s kontrolovaným podnikateľom) a ak to stihol napraviť, tak žiadna pokuta nebola. Stalo sa to kolegyni. Ked vyzývalo obchodného partnera na doplnenie údajov, prízvukovali, že si to vyžadujú v súvislosti s daňovou kontrolou na konkrétnu daň, napísali, z ktorého úradu je kontrola a všetko šlo ako po masle. By ste sa čudovali, že nebol problém poslať opravené faktúry aj bez toho, aby kolegyňa tie svoje originály posielala im....Ked sa chce, tak sa dá. Len účtovník, ktorý spracováva účtovníctvo externe pre niekoľko firiem, nemá veľakrát ani možnosť ani dostatok času riešiť takéto veci. Potom je to na podnikateľovi, a sami vieme, aký majú niektorí postoj k dôležitosti veci.
Podstata tohto problému je v tom, že ak ide o tuzemské dodania, kde mám možnosť si odpočítať daň druhou stranou, tak z vyčíslenia na faktúre je úplne jasné, že štátny rozpočet neokrádame ani my ani druhá strana...Ak majú kontrolóri pochybnosti, či daň, ktorú voči nám uplatnili a my sme si ju odpočítali, dodávateľ aj skutočne priznal a odviedol, tak nech si spravia na daný doklad krížovú kontrolu. Od nás ako dodávateľa už niekoľkokrát v minulosti pýtali konkrétne doklady aj so zaúčtovaním a vyznačením v evidencii DPH nnapriek tomu, že na faktúre boli všetky údaje uvedené správne. a nebol problém...dostali to obratom ....ale išlo o ozaj veľké sumy, nie o pár desiatok.
A len doplním, čo ak mám nájomnú zmluvu, na základe ktorkej mi faktúrujú nájomné na niekoľko rôznych objektov samostatne. T.zn. naod danej firmy dostávam pravidelne aj 10 fakúr mesačne. V 9 z 10 máme všetky údaje správne a v tej jedinej desiatej nie. To akože sme prestali mať pridelené IČ DPH pre účely tejto jedinej faktúry od toho istého dodávateľa ? Veď aj s prihliadnutím na tie ostatné faktúry je jasné, že som platca DPH,a mám stále pridelené IČ DPH a je rovnaké, nie iné ako tie ostatné.
Žial, musím skonštatovať, že ja pre mojich klinetov a aich zamestanacov s opraávnením nakupovať pre firmu, som vyrobila tzv. identifikačné firemné karty, kde sú všetky údaje firmy potrebné pre správne zostavenie faktúry a inýchdokladov má to formát platobnej karty a doslova som im vrátane spoločníkov a konateľov PRIKÁZALA nosiť túto kartičku pri sebe v peňaženke alebo pri osobných dokladoch....čo myslíte robí to niekto?: A pritom to dostali doslova naservírované pod nos. ...ďalej je to už ich problém...ak nápravu nezariadia a chcú napriek nedostatkom na doklade uplatniť odpočítanie dane, tak prosím, ale vždy na vlastné riziko. Proste ja už na to nemám čas ani nervy...dokonca dodávatelia sa ani so mnou veľakrát o tom ani nechcú baviť...vraj to musí len konateľ osobne vybaviť....