Zavrieť

Porady

Dat si urobit prehliadku ERP

Pred rokom bola povinost si dat prerobit ERP na fiskalne a teraz to vypisuje ze treba dat kasu do servisu na servisnu prehliaku ktora vyjde zhruba na 35eur co sa stane ked tak nespravym
Usporiadat
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Ja som mala ich software, dala som výpoveď. Dali mi osobitne program pre sklad,osobitne účtovníctvo a osobitne prepojenie s kasou, takže som mala "trojitú" robotu. Všetky záväzky aj pohľadávky som si musela zo skladu nahrávať do účtovníctva. Prepojenie s kasou mi tiež robilo problémy. Prešla som na KROSS, je to oveľa lacnejšie (ročná aktualizácia v ASSECO 177,-€, v KROSSe by to malo vyjsť na nejakých 60€), prehľadnejšie, tlačové zostavy si môžem vytvárať podľa svojich predstáv, v peňažnom denníku, ak sa pomýlim, môžem si to v pohode opraviť, v ASSECO som to musela vymazať a nahrávať znovu .... V KROSS-e sa dajú sťahovať dátové aj elektronické žurnály, takže nepotrebujem JODO.KROSS je oveľa jednoduchší a prehľadnejší a ešte aj omnoho lacnejší.
Naposledy upravil jamir1 : 27.01.13 at 16:23
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Servisnú organizáciu si môžete kedykoľvek zmeniť, akúrát to musíte nahlásuť n DÚ. Nepodpísali sme predsa zmluvu s "diablom", aj keď to tak vyzerá!
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Ak dodržím termín servisnej prehliadky najneskôr do piatich rokov od fiškalizácie pokladnice aj napriek tomu, že mi vypisuje hlásenie potreby
(nie povinnosti) vykonania servisnej prehliadky už po roku, poruším tým zákon? Čo sa stane, ak na prehliadku po roku nepôjdem?
0 0
subtotall subtotall

subtotall je offline (nepripojený) subtotall

Z vyššie uvedeného vyplýva, že povinnú údržbu pokladnice je možné vykonať aj po roku, dvoch, ale najneskôr do piatich rokov od jej uvedenia do prevádzky, pričom určenie lehoty o potrebe vykonania povinnej údržby pokladnice je v závislosti od splnenia technických podmienok určených výrobcom. Nakoľko potrebu vykonania povinnej údržby pokladnice určuje výrobca vzhľadom na technické podmienky danej pokladnice (každý typ pokladnice má rôzne technické parametre), odporúčame v tejto veci sa obrátiť na príslušného výrobcu."

Z celej debaty je podľa mňa hore uvedený odstavec najpodstatnejší.
Zbytočne by vám zákon dovoľoval absolvovať STK na aute raz za desať rokov, ak výrobca povie, že brzdovú kvapalinu
, resp. iné časti auta treba kontrolovať raz ročne a dokáže to spraviť len certifikovaná STK (kvôli náročnosti úkonu, technickému vybaveniu, hodnovernosti výstupných zistení a navrhnutých opatrení.) A tak je to aj s registračnými pokladňami. Lenže tu nemáme najväčší záujem na spoľahlivosti pokladne (jej užívatelia) ako u auta (tam ide o bezpečnosť, o život). Funkčnosť pokladní je v záujme hlavne štátu a výbercov daní. Aby toho čo najviac vybrali, aby si mohli čo najviac podeliť. Skúsme obrátiť svoju zlosť na GORILY.
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Poprosím, aby mi neodpovedali pracovníci servisných organizácií! Tiež mi pripadajú ako "GORILY". Ja mám pokladňu z ELCOMU práve preto, že s ňou mám dlhoročné skúsenosti bez akýchkoľvek problémov! Ale vyjadreniami ohľadom servisných kontrol ma maximálne sklamali. Pripadá mi to, akoby si s..li na hlavu....
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

A ešte dodatok: Keď som sa v servisnej organizácii opýtala, či suma 24,50€ bez DPH za vypísanie hlavičky do pokladne, ktorá by mne trvala
cca 1 min., nie je privysoká, tak mi odpovedal, že oni si zákon o fiškalizácii nevymysleli. Ale ročné intervaly im zákon neukladá...To ste si, "milé" servisné organizácie VYMYSLELI VY!!!
0 0
jopo jopo

jopo je offline (nepripojený) jopo

KOSICE okolie, pokladne DATECS, dam kontakt na servisnu org, prehliadka za 12 eur. nechajte mi tu spravu.
1 0
kolac85 kolac85

kolac85 je offline (nepripojený) kolac85

pre jamir1
Nemam rad ked niekto hadze vsetkych do jedneho vreca. Ja som so svojou ser.organizaciou spokojny, mozno je to len vynimka, ktora potvrdzuje pravidlo a mozno prave ty si narazil na tu zlu.
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

pre kolac85
Ja nikoho nehádžem do jedného vreca. Mňa len rozčuľuje ako servisné organizácie zneužívajú slovíčko "najneskôr" v zákone. Všetky ser.org., čo aspoň ja viem, si nastavili interval na jeden rok. Vedia si vôbec predstaviť, čo pre mnohých drobných podnikateľov znamená 30,40,50 ale aj 12€ ? Som v kontakte so svojimi zákazníkmi a viem, že niektorí doslova prežívajú. Majú dni, keď majú dennú TŔŽBU! 20,30 €,niekedy ani toľko! To niektorým nestačí ani na prehliadku pokladnice! A to je tŕžba, nie zisk. A druhý faktor je časová strata.
A vôbec, moja otázka znela: Ak dodržím termín servisnej prehliadky najneskôr do piatich rokov od fiškalizácie pokladnice aj napriek tomu, že mi vypisuje hlásenie potreby (nie povinnosti) vykonania servisnej prehliadky už po roku, poruším tým zákon? Čo sa stane, ak na prehliadku po roku nepôjdem?
Poprosím,ak na to niekto vie odpovedať,nech sa ozve.
Ďakujem
0 0
kolac85 kolac85

kolac85 je offline (nepripojený) kolac85

jamir1: ak chces pocut moj nazor, tak zakon s najvacsou pravdepodobnostou neporusis.
a inak kde beries tu istotu, ze interval 1 rok nastavuju ser.organizacie. Lebo ja si skor myslim, ze je to tak nastavene od vyrobcu
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Výrobca predsa nemôže vedieť za aký čas od výroby bude pokladnica predaná, to sa týka nových pokladní, vyrobených po 1.1.2012.
A pokladnice vyrobené predtým ako vyšiel zákon o fiškalizácii, boli fiškalizované v servisných organizáciách, nie u výrobcov. Žeby mal výrobca takú moc a nariaďoval servisom interval prehliadok? Podľa mňa im ho môže len odporučiť. A za svoju pokladnicu som v konečnom dôsledku zodpovedná v prvom rade len ja, ja si ponesiem dôsledky, ak niečo zanedbám, či?
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

Teraz napíšem môj osobný názor.
V prípade trhu s registračými pokladnicami sa nedá hovoriť o dokonalej konkurencii. Nie je tajomstvom, že zmenu zákona o ERP si vyloboval slovenský výrobca Elcom na MF pod vedením vtedajšieho ministra Počiatka. Elcom má dominantné postavenie na trhu, niet sa čo čudovať, veď v mnohých krajinách inde vo svete o fiškálnych pokladniach a pamätiach iba chyrujú. Áno, podľa výrobcu Elcom a niektorých úradníkov na MF máme na Slovensku takých bohatých živnostníkov, že si môžu dovoliť meniť pokladnicu každých 5 rokov. Som zástanca toho, aby bol trh ako taký čo najviac liberálny a aby o cenách rozhodovali zákazníci, nie štát. Bohužiaľ, trh s ERP sa vzhľadom na špecifické podmienky za liberálny a otvorený považovať nedá. A tu by mal zasiahnuť štát a zadefinovať napr. maximálnu cenu povinnej údržby. Pretože ak má byť niečo povinnosťou zo zákona, zákon by mal určiť aj maximálnu cenu tejto povinnosti.

Ale späť k téme. Ja som sa povinnej údržby ERP nezúčastnil. Držím sa litery zákona, ktorý mi prikazuje absolvovať povinnú údržbu do 5 rokov od uvedenia ERP do prevádzky. Ja mám pokladňu v prevádzke 13 mesiacov. A ak výrobca nastavil interval zobrazenia informácie o vykonaní údržby na ročný interval, porušil som maximálne odporúčanie výrobcu, ale nie zákon. Som si vedomý, že nesiem plnú zodpovednosť za stav pokladne, ale to je asi tak všetko. Majte sa.
0 0
kolac85 kolac85

kolac85 je offline (nepripojený) kolac85

jamir1: neverim tomu, ze by vsetky servisne organizacie nastavily presne ten isty interval. Tomu proste neverim. Ak by 80% pokladni bolo nastavenych na rok a zvysok na 2, 3 roky, tak by som povedal, ze ser. organizacie si prihriali polievocku, ale vsetky pokladne maju ten isty interval a aby 300 servisov nastavilo presne to iste, tak o tom dost pochybujem. Skor si myslim, ze "mozog", ktory ma ta kasa a ten urcite vyvinul vyrobca, si strazi rok od fiskalizacie. Ale to len tipujem
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

kolac85:Naozaj neviem, ako si mohol výrobca nastaviť termín servisnej prehliadky, ktorú som si kúpila pred tým, ako vyšiel a bol schválený zákon o fiškalizácii ERP...
0 0
kolac85 kolac85

kolac85 je offline (nepripojený) kolac85

Ja si myslim, ze pri fiskalizacii sa na kase kompletne menil aj "rozum", t.j. kasa vie po fiskalizacii robit aj veci, kt. pred fiskalizaciou robit nevedela napr. intervalove uzavierky, resp nevie robit mesacne uzavierky. A vyrobca mohol do zmeny "rozumu" zakomponovat take nieco, ze po roku od fiskalizacie si pytaj udrzbu. To ako ked das do pc novu graficku kartu tak tam musis dat aj novy driver /teda "rozum"/ aby pocitac vedel tu kartu obsluhovat.
0 0
servistn servistn

servistn je offline (nepripojený) servistn

Je na vas ci si date spravit prehliadku,ale musi byt najneskor do 5 rokov. Po uplynuti casu odpocitavania sa pokladna nezablokuje.interval nieje nastavovany servisakom ale je dany softom ktory je v pokladni. Interval sa spusta fiskalizaciou. A k danej cene. Pri prvom skoleni zaplatila kazda organizacia 750 eur bez dph. A certifikat ma len na 1 rok. Je teda na kazdom ci si da vykonat udrzbu ale ked pride tak kazdy chce za vykonanu sluzbu peniaze... O stk nikto ani nerozmysla,berie to ako fakt. A tiez len kontroluje a nic neopravuje...
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

servistn: porovnávať STK (už to tu bolo niekoľkokrát) s servisnou prehliadkou ERP sa mi zdá, slušne povedané, za vlasy pritiahnuté! Ak mám auto v zlom technickom stave, ohrozujem tým nie len svoj život, ale aj životy iných, čo sa o ERP nedá povedať, či? Za správny chod ERP je zodpovedný jej majiteľ a len on sa zodpovedá za chyby, ktoré si spôsobil jej nesprávnou prevádzkou. A ak raz zákon stanovuje prehliadku najneskôr do piatich rokov, nechajte to, prosím na živnostníkov, ako sa s tým vysporiadajú. Veď každý z nás vie, že ak má nejaký problém s pokladňou, musí navštíviť servis.A náklady na chod firmy má každý živnostník, a nie malé, ale to neznamená, že to budem zneužívať, alebo využívať pri stanovovaní cien. "Problém" je podľa mňa v tom, že pokladne, ktoré máme na trhu sú v podstate bezproblémové, tak s tým treba niečo "robiť" !
0 0
hevea hevea

hevea je offline (nepripojený) hevea

Podľa pôvodného zákona (alebo návrhu) mal byť servisný interval 1 rok. Problém je v tom, že fiškálne moduly - pamäte boli vyrobené pre takýto interval(hovorím o kasách Elcom). Napriek zákonnej zmene intervalu na 5 rokov sa tieto moduly do pokladní veselo montovali , pretože ich bolo vyrobených na mraky.Servisáci teda s tým nič neurobia. Otázka znie, čo po uplynutí ročnej lehoty urobí pokladňa.
0 0
kvakost kvakost

kvakost je offline (nepripojený) kvakost

289/2008 §3 ods.2 a bod 8- ak sa jedna o predaj tovaru alebo sluzieb neuvedenych v prilohe zakona- nepotrebuje fisk. ERP.
0 0
hevea hevea

hevea je offline (nepripojený) hevea

Tak moja pokladňa skončila odpočítavanie a teraz ukazuje PO SERVISNOM LIMITE. Nezablokovala sa a funguje normálne, preto ak naši najsociálnejší nevymyslia nejakú novú "istotu", na povinnú servisnú prehliadku pôjde až o necelé 4 roky.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať