Zavrieť

Porady

Dat si urobit prehliadku ERP

Pred rokom bola povinost si dat prerobit ERP na fiskalne a teraz to vypisuje ze treba dat kasu do servisu na servisnu prehliaku ktora vyjde zhruba na 35eur co sa stane ked tak nespravym
Usporiadat
SalveQ SalveQ

SalveQ je offline (nepripojený) SalveQ

Podnikám s registračnými pokladnicami a počítačmi. ...viac
Vyslovene odpočet robia najmä pokladnice Elcom, ine zvyčajne neukazujú odpočet, iba informujú o povinnosti prehliadky bez varovania o prekročení termínu.
Viem pochopiť, že mohla servisná organizácia zostať z takejto otázky zmätená, úplne všetko sa na školeniach neučí, najmä ak sa jedná o menej používané pokladne, ktoré majú biednu servisnú podporu od dovozcu. Avšak mohli aspoň povedať, že to zistia u výrobcu, alebo skôr dovozcu danej pokladne, ako je to s jej certifikáciou. Ak by som poznal typ pokladne, mohol by som to zistiť...
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

SalveQ Pozri príspevok
Vyslovene odpočet robia najmä pokladnice Elcom, ine zvyčajne neukazujú odpočet, iba informujú o povinnosti prehliadky bez varovania o prekročení termínu.
Viem pochopiť, že mohla servisná organizácia zostať z takejto otázky zmätená, úplne všetko sa na školeniach neučí, najmä ak sa jedná o menej používané pokladne, ktoré majú biednu servisnú podporu od dovozcu. Avšak mohli aspoň povedať, že to zistia u výrobcu, alebo skôr dovozcu danej pokladne, ako je to s jej certifikáciou. Ak by som poznal typ pokladne, mohol by som to zistiť...
Mám Elcom EURO 150 TE Flexy, zakúpená 2.12.2011. Schválne som si vybral predajcu, ktorý má v našom 50 tis. meste najlepšiu povesť a s pokladňami robí snáď už 20 rokov. Som však sklamaný. Informovanosť slabá, v niektorých veciach úmyselne zavádza (aby zarobil) alebo radšej povie, že nevie. Už ma nebaví zisťovať informácie na daňovom úrade alebo podpore Elcomu, väčšina stanovísk je aj tak dvojzmyselná, nikto nič nepovie jednoznačne. Tak som rezignoval a držím sa zákona. Sám podnikám, ale keby som sa správal tak, ako to beží v biznise s pokladňami, tak to môžem rovno zabaliť. Podstatný rozdiel je v tom, že moje výrobky kupovať nikto nemusí, čiže ak chcem predať musím na tom tvrdo makať a poskytovať pravdivé informácie, lebo inak sa zákazník ku mne nevráti a pôjde inde. Pokladne podnikatelia kupovať musia a tak sa potom aj Elcom a spol. správa. A keď biznis prestane ísť, vynúti si zmenu zákona a všetci ako ovce budú kupovať nové kasy. Otázka je, že do kedy. Živnostníkov ubúda, len v mojom okolí je pár takých, ktorí radšej zrušili živnosť, ako by mali kupovať novú kasu.
0 0
SalveQ SalveQ

SalveQ je offline (nepripojený) SalveQ

Podnikám s registračnými pokladnicami a počítačmi. ...viac
Čo sa týka Euro Flexy, priznám sa, že som si ani nevšimol, že neukazuje počet dní, ale iba oznam o povinnej údržbe (bežne už servis posúvam technikovi ). Tým pádom je možné, že rovnako sa chová aj séria Euro-50, ktorá patrí do rovnakej "generácie". To zobrazovanie odpočtu je teda záležitosťou najmä starších modelov Elcom. U nich by som 2 mesačnú dobu bral ako istú vec pre dôvody, ktoré som písal predtým. Čo sa týka novších modelov a všeobecne nie len pre Elcom, ale aj iné značky, ak nerobia "odpočet", ale iba oznámenie, neverím, že by bolo v rámci certifikácie zariadenia tolerované obdobie dlhšie, ako 2 mesiace napriek tomu, že nerobia odpočet. Pokladnica totiž pri prvom oznámení zvykne aj vytlačiť oznam o údržbe, niektoré pokladnice tam aj napíšu najneskorší termín prehliadky a pritom na displeji nezobrazujú počet dní. Isté je, že každá pokladnica zapíše do fiskálnej pamäte dátum 1. oznámenia. A aj keď nezobrazuje oznam "počet dní do...", alebo "po termíne...", verím, že proces certifikácie bol obdobný aj u takýchto modelov, a to, že nerobí doslova odpočet je skôr dané tým, že takúto formu oznamovania zákon neprikazuje. Prikazuje iba oznámiť povinnú údržbu. Zobrazovanie odpočtu je teda svojim spôsobom "bonus" navyše.
Určite by som ale k tomuto celému dodal, že kým nepoznáte 100% odpoveď, je zatiaľ istejšie preventívne konať tak, aby ste dodatočne nezistili, že ste to urobiť mali a neurobili ste to iba preto, lebo sa vám to nepodarilo nikde v zákone nájsť. Už som spomínal, že na pokladnicu sa nevzťahuje iba zákon o ERP, ale vstupuje tu viacero iných zákonov, nariadení a certifikačných autorít. Lehota 2 mesiacov pravdepodobne vychádza práve z procesu certifikácie, o ktorej má však detailné informácie skôr iba certifikačný úrad a výrobca. Terajšia neúplná vedomosť servisných organizácií o tejto problematike podla mňa pramení iba z toho, že sa tejto téme na školeniach nevenovala dostatočná pozornosť. Verím však tomu, že pri najbližších školeniach bude jedna z kľúčových a rovnako verím, že to, čo som tu písal mi bude iba potvrdené...
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Tak dnes sa v správach na Markíze zaoberali touto témou a v závere bolo povedané, že daňové úrady nebudú postihovať nedodržanie termínu nastaveného servisnou organizáciou, pokiaľ nebude prekročená maximálna 5-ročná lehota. Veľmi ma to potešilo a napriek tomu, že ma rozčuľuje neustále upozorňovanie, že mám po limite (pokladňu totiž zapínam viackrát na deň), ak bude pokladňa v poriadku, najbližšie štyri roky budem servisné organizácie obchádzať veľkým oblúkom. Teda ak ELCOM-áci nezačnú u pána Fígeľa v parlamente lobovať za nejaký nový nezmyselný zákon.
1 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Tiež som už rozmýšľala nad tým, či by naši páni poslanci nemohli vymyslieť nejaký zákon pre všetkých drobných živnostníkov...Napríklad povinnosť mojich zákazníkov minúť u mňa mesačne minimálne 100€. Alebo povinný servis chladničiek, sporákov a iných spotrebičov raz ročne... A ešte ma napadá viac "povinností"...
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

99,9% daňových únikov na dani z príjmu sa robí tak, že sa jednoducho predá tovar alebo služba bez dokladu. Fiskálne moduly a pamate nic neriesia, na zmene zakona tak akurat zbohatol Elcom. Danove uniky ostali rovnake ako predtym, par zivnostnikov to zabalilo a karavana ide dalej. Podpora podnikania ako z ucebnice, samozrejme myslene ironicky.
0 0
Palikr Palikr

Palikr je offline (nepripojený) Palikr

jamir1 Pozri príspevok
Tak dnes sa v správach na Markíze zaoberali touto témou a v závere bolo povedané, že daňové úrady nebudú postihovať nedodržanie termínu nastaveného servisnou organizáciou, pokiaľ nebude prekročená maximálna 5-ročná lehota.
Takže prípad, kedy sa pokladne zablokujú, je podľa mňa protizákonný. Pretože zabraňuje podnikaniu a tým pádom vyberaniu daní. Znemožnením účtovania na kase sa podporuje predaj bez dokladu. Asi treba podať podnet na to, aby to ráčili servisy odstrániť, resp. výrobca vymeniť tak, aby to nerobilo...
0 0
Laco.SK Laco.SK

Laco.SK je offline (nepripojený) Laco.SK

Len na margo, vyjadrenie jedného z výrobcov

V zmysle Zákona č. 289 pokladnica upozorňuje podnikateľa na potrebu vykonania povinnej údržby. Podnikateľ môže ďalej používať pokladnicu bez obmedzení po potvrdení informácie o potrebe údržby. Je potrebné si uvedomiť, že podnikateľ je v zmysle Zákona č. 289 zodpovedný za používanie registračnej pokladnice a za zabezpečenie ochrany údajov v nej uložených. Lehotu „najneskôr do 5 rokov“ v nadväznosti na ostatné ustanovenia Zákona č. 289 je potrebné chápať ako maximálnu hornú hranicu, ktorá nesmie byť prekročená a ktorá zároveň nevylučuje vykonanie údržby aj za kratší časový interval.

Celé znenie tu : http://www.vtd.sk/files/elcom_udrzba.pdf

Ale ako tu už niekto písal, záleží na modeli pokladnice, vo väčšine prípadov sa pokladnica nezablokuje ...

A ešte dodatok, nehádžte vinu na servisákov, že si nastavujú servisné intervaly prehliadok, oni za to nemôžu, je to nastavené výrobcom pri procese certifikácie...

A ešte som našiel vyjadrenie MF SR k pravidelnej údržbe :
http://www.vtd.sk/files/Vyjadrenie_M...dr__ba_ERP.pdf
Naposledy upravil Laco.SK : 24.04.13 at 11:10
0 0
Laco.SK Laco.SK

Laco.SK je offline (nepripojený) Laco.SK

Máte niekto link na to, čo odznelo na Markíze, rád by som si to pozrel a zrovna VOJO nemám v záujme kupovať ...
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

calimero1 Pozri príspevok
99,9% daňových únikov na dani z príjmu sa robí tak, že sa jednoducho predá tovar alebo služba bez dokladu. Fiskálne moduly a pamate nic neriesia, na zmene zakona tak akurat zbohatol Elcom. Danove uniky ostali rovnake ako predtym, par zivnostnikov to zabalilo a karavana ide dalej. Podpora podnikania ako z ucebnice, samozrejme myslene ironicky.
Presne, výstižne... Daňové úniky sa robia nevystavovaním bločkov a žiadny fiškálny modul nezaznamená predaj bez dokladu. Keď ideme na pivo, ešte sa mi nestalo, aby mi niekto dal doklad z pokladne... Ja keď zásobujem, mnoho majiteľov reštauračných zariadení si pýta tovar bez dokladu, a samozrejme bez DPH. To ma vie neskutočne vytočiť (no nesmiem to, samozrejme dať najavo, len slušne vysvetliť, že to nerobím). Nabudúce si budem aj ja pýtať občerstvenie bez DPH...
0 0
kolac85 kolac85

kolac85 je offline (nepripojený) kolac85

2jamir1
nie, ze by som bol kadehak, ale fiskalny zakon schvalil smer+sns+hzds a nabalil sa natom hlavne elcom presov.
viac krat sa tu pisalo, ze servisy sa vyhovaraju a radsej povedia neviem, nez by mali povedat pravdu. Ale ruku na srdce, ktory obchodnik vam dobrovolne povie, ze moj vyrobok nepotrebujete?
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Áno, máš pravdu, zákon schválila prvá Ficova vláda, Mikloš (tiež nie som jeho obdivovateľ) v predchádzajúcej vláde chcel zrušiť jeho účinnosť, no kádeháci lobovali v parlamente za jeho schválenie, čo si, bohužiaľ, aj vydupali. A tiež je pravda, že najviac sa na tom nabalil Elcom... a stále sa nabaľuje. Jednoducho povedané, potrebovali nejaký zákon, ktorý by im zabezpečil pravidelný príjem a výsledkom sú servisné prehliadky...
0 0
zabka3 zabka3

zabka3 je offline (nepripojený) zabka3

Je jasne ze servisni technici za to nemozu ze treba spravit servisnu prehliadku po roku alebo po piatich ale ani tym nepohrdli a ako sa hovori ide im karta je to pre nich isty biznis este aj s otazkou s papierom ci bez.
0 0
zabka3 zabka3

zabka3 je offline (nepripojený) zabka3

A este by som mala prosbu ci mi neviete niekto poradit ako mam urobit uzavierku aby mi vytlasilo kazdu skupinu zvlast ,pretoze mam tovar a sluzby sewrvisny technik mi kazdy mesiac hovori inak a ja to potom nemam dobre a jemu je to jedno.Mam pokladnu Datecs 55L.A este ako mam stiahnut udaje ak mam v pokladni plnu pamet pretoze este aj za to platim Za vase rady moc moc dakujem
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Ja mám pokladňu EURO, tak Ti presne neporadím, ale ak nemáš manuál k pokladni, tak si daj do googlu Datecs 55L, tam je manuál na stiahnutie, určite tam bude uzávierka skupín a je tam na stiahnutie aj program na stiahnutie textových a dátových žurnálov, určite aj s postupom. Dúfam, že Ti to pomôže.
0 0
zabka3 zabka3

zabka3 je offline (nepripojený) zabka3

jamir1 dakujem za pomoc manual som nasla a dost podrobny ale program na stiahnutir zurnalov som tam nenasla ale ja by som to potrebovala tak polopatisticky popisat ak by mi este s tym niekto pomohol tak budem o krok v pred dakujem.
0 0
zabka3 zabka3

zabka3 je offline (nepripojený) zabka3

Pozna niekto Joly komunikator na zalohovanie zurnalnych suborov z URP do PC?
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Skús na stránke http://www.registracne-pokladnice.co...#datecs_fiskal
Je tam na stiahnutie Datecs Communicator v. 1.0.113. Možno to bude fungovať a pomôže ti to.
0 0
zabka3 zabka3

zabka3 je offline (nepripojený) zabka3

Stranka je presne to co hladam len mne to nejde stiahnut ZIP a neviem s tym pohnut dalej.
0 0
jamir1 jamir1

jamir1 je offline (nepripojený) jamir1

Choď na stránku http://www.winrar.sk/index.php?cast=prevzatie
Tam si stiahni program winRAR podľa toho aký máš Windows, potom by sa Ti mal dať stiahnuť komunikátor bez problémov, dúfam
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať