Zavrieť

Porady

KloferHladny KloferHladny

KloferHladny je offline (nepripojený) KloferHladny

Pochváliť
daniek
pre lenkagiec:

to je zo stanoviska FS ktoré som tu prilepila:

Ako postupovať pri fakturácii do EÚ? Aký bude postup pri fakturácii „poverenou osobou“ napr. pri dodaní služby do IČŠ v zmysle § 15 ods. 1 zákona o DPH? Ak bude fakturovať jeden člen združenia za všetkých v zmysle bodu 3 písm. b) Oznámenia voči inej zdaniteľnej osobe z iného členského štátu, pričom miestom dodania bude iný členský štát napr. v zmysle § 15 ods. 1 zákona o DPH, potom ak bude fakturovať časť služieb každý z členov združenia svojím „podielom“, bude sa miesto dodania služieb určovať rovnako v zmysle § 15 ods. 1 zákona o DPH (samozrejme za podmienky, že pôjde o určenie miesta dodania služieb v zmysle tohto ustanovenia). To by inak znamenalo, že „poverená osoba“ by fakturovala dodanie služieb bez DPH z dôvodu, že miesto dodania by bolo určené v inom členskom štáte, ale jej subdodávatelia (ostatní členovia združenia)by fakturovali s DPH, nakoľko miestom dodania služieb by pre nich bolo tuzemsko v zmysle § 15 ods. 1 (miesto, kde má sídlo osoba, ktorá koná navonok voči tretím osobám)?Ďalej požadujete zaujať stanovisko k určeniu dňa vzniku daňovej povinnosti v danom prípade.
Z pohľadu uplatňovania zákona o DPH každý platiteľ dane (teda aj ten, ktorý podniká spoločne v rámci združenia, ktoré nemá právnu subjektivitu) dodanie a prijatie zdaniteľných plnení posudzuje samostatne, či už pri určení vzniku daňovej povinnosti, určení miesta dodania, vyhotovení faktúr, uplatnenia oslobodenia od dane, záznamovej povinnosti,.. atď. V prípade obstarania služby (jednorazovej, opakovanej alebo čiastkovej) s miestom dodania podľa § 15 ods. 1 zákona o DPH, pri ktorej je povinný platiť daň príjemca služby so sídlom, miestom podnikania, prevádzkarňou alebo bydliskom v štáte inom, ako je štát obstarávateľa služby sa deň vznik daňovej povinnosti určí podľa § 19 ods. 2 zákona o DPH a dňom dodania je deň, keď je službadodaná, resp. keď je jej dodanie skončené.V tomto prípade platiteľ dane fakturuje službu do iného členského štátu bez DPH. Pri dodaní službys miestom dodania v tuzemsku,ak platiteľ dane koná vo vlastnom mene na vlastný účet, vzniká daňová povinnosť podľa § 19 ods.2zákona o DPH.

Teda každý člen združenia bude fakturovať členovi združenia, ktorý vystupuje navonok voči tretím osobám službu uvedenú v § 15 ods.1 zákona o DPH s miestom dodania v tuzemsku, vo výške svojho podielu a uplatní postup podľa § 69 ods.1 zákona o DPH.

Máme zato, že najneskorším dňom vzniku daňovej povinnosti pri dodaní službyu ostatných členoch združenia, by mal byť v danom prípade deň dodania službyurčený osobou, ktorá koná navonok voči konečnému odberateľovi.
Pochopil som to správne ? Príklad: Bývalý "poverený" člen vyfakturuje služby do IČŠ podľa §15 odst. 1. DPH povinnosť sa prenáša do IČŠ. Ostatní členovia fakturujú "poverenému" pomernú časť služieb s tým, že na túto dodávku máme pozerať ako na tuzemské dodanie.
Nech teda združenie svojimi dvoma členmi, spoločným majetkom a zamestnancami platenými zo spoločných peňazí v zmysle Zákona o dani z príjmov vykoná opravu kombajnu za 10000 EUR v ČR. "Poverený" to uvedie vo svojom SV, v DPH dodávku neuvádza. Berme pre zjednodušenie do úvahy, že v danom období nemal žiadne nákupy. Jeho daňové priznanie by bolo nulové, ale ... Druhý člen združenia mu vyfakturuje pomernú časť "fakturujem Vám pomernú časť služby -opravy kombajnu v ČR" vo výške 5000 € + 1000 € DPH. Bývalá "poverená osoba" vykáže na daňovom priznaní odpočet 1000 € a druhý člen povinnosť 1000 €. Štát si takto požičal od združenia 1000 EUR. Otázka: Kto bude platiť úroky po dobu min. 30 dní (ale možno aj 6 mesiacov)?
1 0
daniek daniek

daniek je offline (nepripojený) daniek

Pochváliť
áno, pochopil si to veľmi správne.....popísala som tu už o tom veľa. Naše združenie skoro celú produkciu predáva do EÚ. Druhému členovi vznikla daňová povinnosť DPH ktorú pekne krásne včera zaplatil a poverený člen si počká za odpočtom 3 mesiace......
čo k tomu dodať....
1 0
arabic11 arabic11

arabic11 je offline (nepripojený) arabic11

Pochváliť
Po trojmesačnom lúskaní tejto témy, musím jednoznačne/!/ povedať a iba súhlasiť s Janulapor, že toto je jediný správny postup v rozúčtovávaní medzi spoločníkmi združenia. A jak správne podotkol autor, rozúčtovávať iba a len veci spojené s DPH, s odkazom na zákon o DPH, to jest dodávky tovaru a služieb, samotné zdaniteľné plnenie. Nemiešať sem položky, ktoré sa netýkajú DPH, nerozdeľovať bank.účty, stavy zásob, majetok, sústrediť sa na tri veci, prefakturovávanie jednotlivých dodávateľských faktúr v poradí akom ste ich zaevidovali, prefakturovávanie odberateľských faktúr v poradí v akom ste ich zaevidovali a "prefakturovávanie" zjednodušených faktúr, tzv.bločkov z ERP jedným sumárom za jeden konkrétny mesiac, resp.štvrťrok. Takto by mal sedieť aj ten KV DPH.

Osobne to spravím asi tak, že môj druhý spoločník v združení zruší svoju živnosť k 31.3.2014, keďže on je dôchodca a vlastne už z mnohých praktických dôvodov združenie FO ani nemá opodstatnenie, ja ako "bývalá" poverená osoba, nechám účtovníctvo "dobehnúť" po starom, aby som mal uzatvorený štvrťrok, keďže sme boli kvartálnymi platcami DPH. DP k DPH podám po starom ako poverená osoba/zo zákona už neexistujúca/, ale podám to takto, spoločník podá tak ako aj doteraz negatívne, t.j. nulové DP k DPH s tým, že on keďže končí zo živnosťou, je povinný požiadať o zrušenie registrácie pre DPH, odovzdať osvedčenie-ružovú kartičku a v poslednom zdaňovacom období, ktoré určí správca rozhodnutím, odviezť DPH z majetku, pri ktorého nadobudnutí, alebo vytvorení vlastnou činnosťou si uplatnil odpočítanie dane na vstupe. A od tej chvíle budeme čakať daňovú kontrolu a následne vyrubenie sankcií, jelikož sme vedomí, že sme z princípu nedodržali novelu zákona o DPH.. My to riskneme takto, než aby sme "rozvrátili" účto hore nohami..
0 0
Czertica Czertica

Czertica je offline (nepripojený) Czertica

Pochváliť
A prosím Vás, nerobí si tá finančná správa z toho srandu?
Čo máme robiť ak v združení je osoba ktorá na svoju činnosť potrebuje koncesiu, a ostatné osoby v združení ju nemajú. Nechcete mi hádam povedať že aj oni majú prefakturovávať činnosti na ktoré nemajú koncesiu.
2 0
AURIGENA AURIGENA

AURIGENA je offline (nepripojený) AURIGENA

Pochváliť
arabic11 píše, že rozučtovať sa majú iba veci spojené s DPH. Prečo potom treba prefakturovať aj vývoz, ked je tento oslobodený od DPH? A ani nevstupuje do KV. Načo potom mám vyrábať jednemu členovi nadmerný odpočet druhému daňovú povinnosť? A ešte by ma zaujímal aj dovoz z čl.štátu, pretože ten do KV vstupuje, ale v praxi sa DPH neguje. Vedel by mi niekto poradiť?
0 0
Žofinka2014 Žofinka2014

Žofinka2014 je offline (nepripojený) Žofinka2014

Pochváliť
Ahojte. Vaše príspevky som prečítala úplne všetky, lebo sa ma tiež týkajú.
Podnikám spolu s kolegyňou a máme Združenie 50 : 50, jednu prevádzku, jeden účet, jednu pokladňu a teraz jeden veľký problém. Ešte včera sa mi zdalo, že tomu rozumiem, že sa to hádam podľa nového zákona dá urobiť. No dá sa povedať, že hneď v zápätí mi to vôbec nie je jasné prichádzam na veci, ktoré spolu súvisia a nedajú sa tak jednoducho rozdeliť. Napr. tržba za ERP tá podlieha DPH má sa rozdeliť OK. Z pokladne platíme zahraničným dodávateľom za Fa, to je síce bez DPH, ale keď rozdelím tržbu to znamená, že mám v pokladni len polovicu peňazí lebo druhá polovica je ako keby v druhej pokladnici. A pri opätovných takýchto platbách keď to budem robiť len z jednej pokladnici mi nastane problém, že v jednej už nebudem mať peniaze a v druhej ešte budú. Vychádza mi z toho len jedno. Pokladňa ako predmet spoločná, ale účtovne deliť a rovnako aj bankový účet.
A tým deliť vlastne všetko každú Fa aj s DPH aj bez. Takže sa mi delí hneď majetok, veď Fa
je tovar a tovar je môj majetok. Myslím, že celé je to úplná hlúposť. Alebo mi z toho už šibe.
Pravdepodobne to mysleli pre Združenie napr. elektrikár, murár, ale zabudli dať nejaký dodatok. No čo ma hnevá, že takáto dôležitá nebola prezentovaná a nedali nám žiadne
skúšobné obdobie 1 rok a to si myslím je dôvod na podanie na Ústavný súd.
0 0
Iva123 Iva123

Iva123 je offline (nepripojený) Iva123

Pochváliť
je to hrozne
0 0
xenia47 xenia47

xenia47 je offline (nepripojený) xenia47

Pochváliť
ja som si už celkom zvykla, že treba chytať, účtovať a zakladať doklady na dve kopy...
0 0
andre111 andre111

andre111 je offline (nepripojený) andre111

Pochváliť
ja mám tiež združenie v pomere 50:50 a rozhodla som sa, že zruším združenie k 31.3.2014, musím to ohlásiť DÚ do 15 dní? Čiže najneskôr dnes? Alebo je tam iná lehota? A jedného člena chcem ukončiť ako platcu DPH, ale teraz si nie som istá, keďže mali ako združenie spolu príjem za r.2013 57 500,-eur, či jedného môžem zrušiť ako platcu DPH?
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Pochváliť
Ja nad týmto obratom uvažujem stále . Podľa môjho názoru k 31.12.2013 mali spoločný obrat(predtým sa sledoval spoločný obrat) a k tomu sa od januára 2014 (po zmenách zákona o DPH )pripočítava obrat jednotlivého člena . Ak v tomto prípade ten konkrétny člen neprekročil obrat , tak môže požiadať o zrušenie platiteľa DPH . Ale je tam hranica predchádzajúcich 12 mesiacov, ak nedosiahne obrat ...pozrite si to v zákone o DPH §81 odst.1.Lehota na zasielanie oznamov z dôvodu zmeny je 30 dní §67 odst.9 Daňový poriadok .
Naposledy upravil Zita5 : 15.04.14 at 07:12
0 0
andre111 andre111

andre111 je offline (nepripojený) andre111

Pochváliť
už viem, že do 30 dní oznámiť DÚ a môžem druhého zrušiť ako platcu DPH. Ďakujem
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Pochváliť
andre111
už viem, že do 30 dní oznámiť DÚ a môžem druhého zrušiť ako platcu DPH. Ďakujem
opravila ....omylom som napísala od registrácie ... myslím že Vám ho nedovolia zrušiť
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Pochváliť
Poprosila by som o pomoc, kde u koho zaúčtujete daŇovú povinnosť, resp. nadmerný odpočet a ako to riešite v združení - myslím z pohľadu pohľadávok a záväzkov. Ja som začala interne preúčtovávať úhrady, keďže majú jeden účet, ale neviem, ako s DPH nadmerným odpočtom i daňovou povinnosťou. Zaúčtovať pre obidvoch u jedného, na meno ktorého sa podniká ? Tam ani tak nie je potrebné sledovať výšku DPH kvôli daňovému priznaniu DPH i KV. Prosím o radu.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Pochváliť
Daňovú povinnosť resp.NO zaúčtujem u toho člena u ktorého v skutočnosti aj vznikol . Úhradu zaúčtujem podľa toho na ktorý účet prišiel NO resp. z ktorého účtu sa platila daňová povinnosť . Ak sa platila úhrada z účtu člena A za daňovú povinnosť člena B ...tak u člena A účtujem VNZD - platba pre osobnú potrebu člena B a u člena B zaúčtujem daňovú povinnosť , ktorej podkladom bude bankový výpis zo spoločného účtu , ktorý používajú pre účel združenia prostredníctvom ID .Spárujem potom so záväzkom .
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Pochváliť
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. Teda ty neúčtuješ interne u nich nič ?
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Pochváliť
Ten bankový výpis mám priložiť k internému účtovaniu ? Lebo člen B nemá žiadny účet, teda k pohybu peňazí nedôjde. To by bolo možno logické, ak by som ešte ako podklad priložila k internému dokladu výpis z účtu člena A. Hm ?
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Pochváliť
Ja robím prefakturáciu mesačne - bývalý poverený ( bývalý z pohľadu DPH ) fakturuje druhému členovi nákup materiálu a služieb .A druhý člen vyfakturuje predaj tovaru vo výške 50% ( z toho čo v mesiaci predali cez bývalého povereného z pohľadu DPH ) a určite budem niečo interne účtovať aj na konci roka mzdy a podobne ...
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Pochváliť
Tak robím aj ja, ale úhrady na základe výpisu z účtu účtujem interne u člena B, keďže A uhradí celú sumu dodávateľovi a B uhradí A len 50 %, teda tá úhrada prebehne.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Pochváliť
Ja by som to robila až na konci roka v rámci uzávierkových účtovných operácii , zaúčtovala ID ako nepeňažnú operáciu úhradu DPH a áno priložila by som bankový výpis .Samozrejme pozri či majú ošetrené v zmluve , že tento účet používajú na spoločné podnikanie ,čiže aj niektoré platby sa dohodli cez tento účet uhrádzať .je to ich dohoda, nikto proti tomu nič nemôže mať .Len to treba písomne nejakým dodatkom k Zmluve o združení.Pokiaľ to nemajú, treba dorobiť a do dodatku vsunúť všetky špecifiká, ktoré nastali aj od 1.1.2014.
0 0
alicacka alicacka

alicacka je offline (nepripojený) alicacka

Pochváliť
Resp. napr. ako účtuješ výpis z účtu ? Účtuješ ho len u člena A ? Potom mi u člena B ostanú nezaplatené faktúry.
0 0
Načítať ďalšie

Porady, ktoré by ťa mohli zaujímať

Prihlás sa a sleduj na hlavnej stránke len Porady, ktoré ťa zaujímajú.

Podobné témy

  1. Príspevkov: 1, Posledný príspevok: 10.10.12
  2. Príspevkov: 19, Posledný príspevok: 15.02.10
  3. Príspevkov: 2, Posledný príspevok: 02.11.06
  4. Príspevkov: 1, Posledný príspevok: 08.02.06
  5. Príspevkov: 0, Posledný príspevok: 22.08.05