Po trojmesačnom lúskaní tejto témy, musím jednoznačne/!/ povedať a iba súhlasiť s Janulapor, že toto je jediný správny postup v rozúčtovávaní medzi spoločníkmi združenia. A jak správne podotkol autor, rozúčtovávať iba a len veci spojené s DPH, s odkazom na zákon o DPH, to jest dodávky tovaru a služieb, samotné zdaniteľné plnenie. Nemiešať sem položky, ktoré sa netýkajú DPH, nerozdeľovať bank.účty, stavy zásob, majetok, sústrediť sa na tri veci, prefakturovávanie jednotlivých dodávateľských faktúr v poradí akom ste ich zaevidovali, prefakturovávanie odberateľských faktúr v poradí v akom ste ich zaevidovali a "prefakturovávanie" zjednodušených faktúr, tzv.bločkov z ERP jedným sumárom za jeden konkrétny mesiac, resp.štvrťrok. Takto by mal sedieť aj ten KV DPH.
Osobne to spravím asi tak, že môj druhý spoločník v združení zruší svoju živnosť k 31.3.2014, keďže on je dôchodca a vlastne už z mnohých praktických dôvodov združenie FO ani nemá opodstatnenie, ja ako "bývalá" poverená osoba, nechám účtovníctvo "dobehnúť" po starom, aby som mal uzatvorený štvrťrok, keďže sme boli kvartálnymi platcami DPH. DP k DPH podám po starom ako poverená osoba/zo zákona už neexistujúca/, ale podám to takto, spoločník podá tak ako aj doteraz negatívne, t.j. nulové DP k DPH s tým, že on keďže končí zo živnosťou, je povinný požiadať o zrušenie registrácie pre DPH, odovzdať osvedčenie-ružovú kartičku a v poslednom zdaňovacom období, ktoré určí správca rozhodnutím, odviezť DPH z majetku, pri ktorého nadobudnutí, alebo vytvorení vlastnou činnosťou si uplatnil odpočítanie dane na vstupe. A od tej chvíle budeme čakať daňovú kontrolu a následne vyrubenie sankcií, jelikož sme vedomí, že sme z princípu nedodržali novelu zákona o DPH..
My to riskneme takto, než aby sme "rozvrátili" účto hore nohami..