Zavrieť

Porady

Kontrolný výkaz - správne zaradenie dokladov

Viem, že sa tu toho popísalo veľa o kontrolnom výkaze, ale ak by sa niekto našiel a skontroloval mi či som to správne pochopila bola by som rada.

Takže do
A1 - zaradím vystavené faktúry (odberateľ je platiteľom dane, fyzická alebo právnická osoba)
D1 - doklady z ERP, ktoré sme vystavili (neuvádzam faktúry, ktoré boli zaplatené cez ERPlebo sú zaradené do A1)
D2 - doklady z ktorých mám povinnosť odviesť DPH (napr. zo stravných lístkov, ktoré dávame zamestnancom) a taktiež by sem mali ísť faktúry, ktoré sme vystavili odberateľom, ktorí nemajú povinnosť odvádzať dan, čiže súkromným osobám, nepodnikateľom.

B2 - prijaté faktúry, z ktorých mám nárok na odpočet DPH. (idú sem aj faktúry, ktoré boli uhradené v hotovosti cez ERP??)
B3 - doklady z ERP, z ktorých mám nárok na odpočet DPH.Nájde sa niekto kto mi to potvrdí, prípadne vyvráti??
Ďakujem Vám všetkým za Váš čas.
4 komentárov     zbaliť
silviča doklady z kotych mam povinnost odviest dph - stravne listky?? preco odvadzate dph zo stravnych listkov ktore davate zamestnancom?
zuzkaga Zle som sa vyjadrila. Je to príspevok zamestnancov na stravu. Zamestnanci dostanú síce lístky, ale len aby sa preukázali v reštaurácii od ktorého zamestnávateľa sú. Takže z tohto príspevku odvádzame DPH.
silviča dakujem za vysvetlenie, az ma oblial studeny pot ze mi nieco uslo :-)))
silviča dakujem za vysvetlenie, az ma oblial studeny pot ze mi nieco uslo :-)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    cacka je offline (nepripojený) cacka

    účtovník, mzdár cacka
    ASG, s.r.o.
    Prikladám pár celkom užitočných príloh - možno niekomu pomôžu v tomto chaose...

    Doplnila som ešte zo stránky k FSSR čo som tam našla ku KV (mne sa tam už nechcelo stále behať a rozklikávať tie príklady).
    Naposledy upravil cacka : 20.02.14 at 10:52

    Hlasovalo 18 pouzivatelov

    Užitočné (18)
    Viera, Richard, danielko, kompozit, KloferHladny, witch, veronkaj, Radim.H, uko, Papči, tictac7, tuta, babi2, nela07, JM1968, jencsova, Tamila, ivana184
    18
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    skvrnka Veľmi dobrý súhrn, veľmi dobrá pomôcka.
    cacka Ďakujem. Už sa mi zdá, že nič iné nerobím len googlim...a potom študujem a robota stojí...ešteže, že je tu už okolo toho veľa popísané...
    Maxinka a prosím Vás...ak je zaplatená zálohovka a pošlú mi len vyúčtovaciu faktúru na DPH ( tovar ešte nedodaný) ...to ide do B2?
    cacka Áno. Je to faktúra a spĺňa všetky náležitosti.
    Maxinka Ďakujem...cacka
      zbaliť

    JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

    JM1968
    Nikde som nenašla, kam pri samozdanení tovaru z EU-prenesenie daň.povinnosti na odberateľa túto daň. povinnosť zaradiť...takže nikam?A 1 asi nie...Ale uplatnený odpočet za tovar zo zahraničia do B1? Ďakujem
    Doplňam, už mi poradili, že povinnosť aj odpočet sa premietne len v B1, snáď pomôže aj druhým...
    Naposledy upravil JM1968 : 18.02.14 at 09:38
    frida Mám podobný problém. Fa v IČŠ vystavená 15.01.2014, tovar prevzatý 03.02.2014. Fa mám k dispozícii. Patriť bude do B1 za 01/2014 alebo až podľa dátumu prevzatia / nakladania s tovarom/ 02/2014? Ďakujem.

    slavuska je offline (nepripojený) slavuska

    slavuska
    uhrady faktur cez ERP nemá nič spoločné s KV a ani s DPH

    s ostatným súhlasím
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    geroj22 a čo sa týka úhrad, vyšlé faktúry uhradené cez ERP nie sú náhodou súčasť D1 kontrolného výkazu ?
    slavuska úhrada faktúry nie je predsa daňový doklad.. je to len úhrada pohľadávky... prečo by to malo ísť do KV do akejkoľvek kolonky??
    geroj22 nie je, ale píše sa v kontrolnom výkaze "celková suma obratov v eurách evidovanými všetkými elektronickými registračnými pokladnicami" - a úhrada potom je súčasťou celého obratu-GT
    zuzkaga Ďakujem za pripomienky. Beriem, že úhrada faktúry nejde do KV a ani s DPH to nemá nič spoločné. DPH sa odvádza z vystavenej faktúry, ktorá je v A1, ale pri D1 je poznámka, že do obratu platiteľ nemusí zahrnúť faktúry uhradené v hotovosti a evidované prostredníctvom ERP.
    geroj22 V poučení sa uvádza: "D .1. Údaje o obratoch evidovaných ERP. Uvádza sa celková suma obratov (vrátane opráv základu dane) v eurách za príslušné zdaňovacie obdobie za všetky ERP platiteľa dane (ide o celkovú sumu obratov z ERP). Celková suma obratov sa uvádza s 2 desatinnými miestami." - zdôrazňujem "celková suma obratov" t.j. vrátane úhrad faktúr a storno blokov-opravy ZD, tak to bolo povedané aj na školení....a prosím ťa kde je tá poznámka o tej D1 lebo to tam nevidím?
    zuzkaga Ja mám poučenie vytlačené z finančnej správy a na strane číslo 5
    je pri bode D.1 napísané ............................. Do obratu platiteľ dane nemusí zahrnúť faktúry uhradené v hotovosti a evidované prostredníctvom ERP(faktúry sú evidované v A1)
      zbaliť

    Katarína111 je offline (nepripojený) Katarína111

    Katarína111
    ja by som to zaradila presne tak ako ty, a úhrady vlastne s KV nemajú nič spoločné
    zuzkaga Ďakujem, už len čakať na aktualizáciu programu a nejak sa s tým popasovať. Snád to nebude také strašné.

    inavana je offline (nepripojený) inavana

    inavana
    len na upresnenie: do A1 idú teda aj faktúry vystavené pre zdaniteľné osoby (čiže aj podnikateľov), ktorí nie sú platiteľmi DPH
    10 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    123lolita Super, a ak mám faktúrku, ktorá je bez DPH za 840 to KV nejde???!!! Respektíve žiadne doklady, ktoré DPH neobsahujú do KV nejdu. uvažujem správne?
    monika.a správne
    123lolita Ešte jedna otázočka, bežné nákupy kancel. potrieb alebo Phm či interné doklady pri zúčtovaní nákupov z banky je v kolonke D1???
    dakujem????
    Jarka 1 Úhrada z banky je už len úbytok peňazí cez priebežné položky, alebo 261. Prvotný doklad o nákupe z ERP ide do B3. Iba ak by bol vystavený ako fa, tak ide do B2.
    johny18 Do A1 teda vstupia aj faktury, ktore vystavim na fyzicku osobu podnikatela SZCO, ale neplatcu DPH?
    Andyke Áno.
    johny18 A co v pripade, ak vystavim fakturu na fyzicku nezdanitelnu osobu, neplatcu dph, a tovar zasielam dobierkou (eshop). Niekde uvadzaju, ze pouzit D2. Podla zakona o dph §71, ods.1 písm. d) som pri zasielkovom predaji povinny vyhotovit fakturu. Teda musel by som pouzit A1. lenze tam vstupuju iba faktury na zdanitelne osoby..Do D2 zas vstupuju iba doklady, pri ktoryhc nie je povinnost vyhotovit fakturu. takze ani tak, ani tak..
    KlaudiaKK ja by som to dala do D2, lebo ak faktúru ktorú vystavím neplátcovi DPH ale je to tovar z ktorého ja DPH odviesť musím,
    dám do A1 - tak mi hlási chybu pretože on keď nie je plátca nemá IČ DPH teda to nepatrí do A1, , či máte na to iný názor ?
    Žabinka Do A1 idú všetky vystavené faktúry-tuzemské dodanie, okrem faktúr vystavených pre občanov, tie idú do D2
    ilona Vystavené faktúry občanom do D2, ale kde faktúry vystavené pre mesto, školu a pod.? keď ich dám do A1 tiež mi to hlási chybu ako Klaudii. Tiež ich dať do D2 ?
      zbaliť

    janaGT je offline (nepripojený) janaGT

    janaGT
    z materiálu, ktorý som dostala mailom:
    A 1 Vypĺňa dodávateľ –
    slovenský platiteľ
    Upozornenie:
    Ak dodávateľ – platiteľ dane
    dodá tovar napr. 27.12.2013
    a faktúru vystaví 3.1.2014,
    túto dodávku DODÁVTEĽ
    neuvedie v KV, ale
    ODBERATEĽ áno - v časti
    B2.
    A1=C1 – pri opravách
    A1= B2 – mali by
    korešpondovať
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    bea no tak už viem, že toto som aj ja videla a preto som reagovala tu

    http://www.porada.sk/t232192-kontrol...a-faktura.html

    tak ako som reagovala....

    Aký materiál si dostala, lebo ja som to už potom nikde nevedela nájsť ...
    janaGT Bea, pošli mi mail, pošlem ti materiál, z ktorého som čerpala, pretože som sem neviem prilepiť
    bea poslala som súkromnú správu, vopred ďakujem
    Krakonoš Aj ja som dostala mailom materiál ku KV, ale trochu iného znenia



    A1
    Vypĺňa dodávateľ – slovenský platiteľ

    Upozornenie:
    Ak dodávateľ – platiteľ dane dodá tovar napr. 27.12.2013 a faktúru vystaví 3.1.2014, túto dodávku DODÁVTEĽ neuvedie v KV, ale ODBERATEĽ áno - v časti B2 v prípade, ak obdrží faktúru po podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie december 2013

    A1=C1 – pri opravách
    A1= B2 – mali by korešpondovať medzi dodávateľom a odberateľom
      zbaliť

    Tamila je offline (nepripojený) Tamila

    Tamila
    Do D1 sa uvádzajú aj úhrady pohľadávok cez RP a v tom prípade bude rozdiel v stĺpcoch 1 a 2.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    nika.sum no z poucenia na vyplnenie KV, kt.bolo k videoskoleniu vyplyva, ze pokial je mozne z obratu evidovaneho v ERP vylucit uhrady faktur podla vystav.podla §74odst.1 ZoDPH (tieto fa su zahrnute v A1), tak ich tam nemusime uvadzat. Pokial sa to neda vylucit, tak budu duplicitne zahrnute v celkovom obrate D.1.
    janaGT Časť KV Uvádza sa: Neuvádza sa: Poznámka:
    D1 -
    Vypĺňa dodávateľ
    - Celková suma obratov
    vrátane opráv ZD za
    všetky ERP, pri ktorých
    je DODÁVATEĽ
    povinný platiť daň
    - Obraty z oslobodených
    plnení
    - Obraty z faktúr
    uhradených v hotovosti
    cez ERP – sú zahrnuté
    v A1
    - Do obratu nemusí zahrnúť FA,
    vyhotovenú so všetkými
    náležitosťami, ktorá je uhradená
    v hotovosti cez ERP, lebo je už
    zahrnutá v A1
    - Ak sa z ERP vyhotovil doklad so
    všetkými náležitosťami FA (aj údaje
    o odberateľovi..atď), potom sa uvedie
    v A1 a keď sa nedá vylúčiť z obratu
    ERP, potom sa duplicitne uvedie aj
    v D1
    nika.sum oslobodne sa neuvadzaju a obraty z uhrad - ved som nenapisala nic ine...
      zbaliť

    Ludmiiilka je offline (nepripojený) Ludmiiilka

    Ludmiiilka
    Prijatá faktúra bez DPH od živnostníka sa uvádza v KV?
    kn-alka už to tu viac krát bolo spomínané: nič bez DPH do KV neide !!!
    tictac7 nie.

    Kontrolný výkaz - správne zaradenie dokladov

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.