Zavrieť

Porady

Ako podať oznámenie o schválení RUZ 2013?

Podala som oznámenie o schválení RUZ, našla som si druh podania všeobecné_RUZ, kde som vyplnila údaje o firme aj deň vzniku, dátum zostavenia a aj schválenia RUZ a chcela odoslať. K tomuto podaniu je však povinná príloha, tak som tam dala prtscr podaní Suvajy a VZaS, Poznámok s identifikačnými číslami podania, aby mali súvislosť (aj ked si myslím, že zbytočne).
Zároveň som poslala dopyt, kedže celé toto podanie mi nebolo jasné, ani z poučenia som sa nič rozumné nedozvedela. Dnes mi prišla nasledovná odpoveď a moja otázka znie -
a) ako tomu rozumiete?
b) Aké máte skúsenosti s podaním Oznámenia o schválení?
c) akú prílohu prikladáte vy k podaniu?

Po vyplnení povinných častí všeobecného podania v časti typ prílohy zadáte tú prílohu, ktoré chcete uložiť do Registra účtovných závierok – napr. Oznámenie o schválení účtovnej závierky. Pri skontrolovaní tohto dokumentu Vám bude oznámené, že typ podania bol zmenený na: Všeobecný_RUZ, prílohy boli automaticky upravené podľa nového typu podania a pri odosielaní - Formulár vyžaduje nasledujúce povinné dokumenty: Všeobecné podanie – príloha.
To znamená, že pri oznamovaní o schválení ÚZ sa k všeobecnému podaniu prikladá ako príloha jednoduchá textová správa o tom, kedy (dátum) VZ schválilo ÚZ účtovnej jednotky s presnou identifikáciou.
..........posúvam
Naposledy upravil KEJKA : 01.04.14 at 20:52
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mizu24 je offline (nepripojený) mizu24

    mizu24
    logo
    iN účtovníctvo
    to mi prišlo z FS na môj dopyt:

    Povinnosťou daňovníka je zaslať správcovi dane oznámenie o schválení účtovnej závierky to podľa § 4 ods. 23a ZOÚ a to do piatich pracovných dní od jej schválenia. V prípade, že máte povinnosť komunikovať so správcom dane elektronicky, zašlete oznámenie o schválení závierky cez formulár všeobecného podania v katalógu elektronických formulárov, pričom v časti "Oblasť podania" vyplníte "Účtovné dokumenty" a v spodnej časti tohto formulára je kolonka "Typ prílohy", do ktorého uvediete "Oznámenie o schválení účtovnej závierky". Ako prílohu priloží daňovník jednoduché oznámenie, v ktorom uvedie, že valné zhromaždenie spoločnosti schválilo účtovnú závierku, a dátum, kedy sa tak stalo.

    Takto zaslaný dokument sa považuje za riadne doručený a nie je potrebné ho následne doručovať do registra účtovných závierok osobne alebo v písomnej podobe.

    Hlasovalo 9 pouzivatelov

    Užitočné (9)
    Chrusťa, Orsz, Zita5, JM1968, kajanakaja, karakul, Lurika, promont maja, Aljok
    9
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    KEJKA áno, napokon ja to už tiež takto chápem, lenže ten dokument vyplňuješ tak, že tam uvedieš všetky údaje o firme, dátum jej vzniku
    dátum zostavenia i schválenia RUZ a pritom si to ešte musím predpripraviť vo forme listu. Takáto duplicita ma hnevá.
    Tobôž, ked ten dokument sa dá vytlačiť a presne tak znie - oznámenie o schválení RUZ aj s údajmi, ktoré vlastne zadám do listu = povinnej prílohy.
    Skrátka - Kocúrkovo na Slovensku, logika sa schovala.
    Carsgirl Dobry den prajem, ospravedlnujem sa vopred ak rusim, len som si vsimla pri vasich komentaroch ze dalsou povinnostou o kt som netusila, (pretoze este len zacinam) je zaslanie oznamenia o schvaleni RUZ, celu uctovnu zavierku schvalenu (elektronicky) som zaslala este do konca marca tohto roku, mozem sa opytat ako to teda nakoniec je, teda najma ma zaujima ze ako ma vyzerat priloha k vseobecnemu podaniu, ved vsetky informacie budu mat v tom podani, naco este prilohu :/ Budem rada ak mi odpisete. Dakujem
    Caka ma pokuta ze som oznamenie nezaslala do 5tich dni od datumu schvalenia? :/
    avalik ak si poslala schvalenu UZ tak uz nic neposielas
    _Aysha Ak ste v riadnom termíne, podalu RUZ, ktorá bola schválená, nemusíte už dodatočne podávať žiadne oznámenie o scgválení, Vaša povinnosť je týmto splnená.
      zbaliť

    tina.mm je offline (nepripojený) tina.mm

    tina.mm
    Keď pošlem elektronicky oznámenie o schválení účtovnej závierky, musí na ňom byť vlastnoručný podpis konateľa a pečiatka firmy?
    Zita5 nie
    Zita5 Dobrý deň,

    podľa § 23a ods. 4 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoÚ“), ak účtovná jednotka nemá schválenú účtovnú závierku v lehote podľa odseku 3, uvedie že ukladá neschválenú účtovnú závierku a oznámenie o dátume schválenia účtovnej závierky ukladá do registra dodatočne, najneskôr do piatich pracovných dní od jej schválenia.

    Ak je subjekt povinný so správcom dane komunikovať elektronicky, oznámenie o schválení účtovnej závierky odošle prostredníctvom Všeobecného podania pre Finančnú správu SR.

    Pri zasielaní týchto dokumentov elektronicky účtovná jednotka postupuje nasledovne:

    - ako prihlásený používateľ vo svojej osobnej internetovej zóne zvolí v menu záložku Katalóg formulárov,
    - systém zobrazí zoznam elektronických formulárov, z ktorých vyberie v nešpecifikovanej agende - Všeobecné podanie pre Finančnú správu,
    - položka evidenčné číslo súvisiaceho dokumentu sa nevyplňuje,
    - ako adresáta podania z orgánov finančnej správy vyberie Daňový úrad,
    - v oblasti podania vyberie ponuku Účtovné dokumenty,
    - z ponuky agenda vyberie príslušný typ účtovných výkazov, podľa ktorých sa identifikuje účtovná jednotka (napr. účtovné výkazy pre podnikateľské subjekty účtujúce v sústave podv. účtovníctva),
    - účtovná jednotka vyplní ďalšie položky uvedené vo formulári,
    - v zozname príloh v type príloh zadá prílohu, ktorú chce uložiť (oznámenie o schválení účtovnej závierky)
    - prílohu priloží po rozkliknutí ponuky Prílohy – Správa príloh na ľavom paneli pridaním novej prílohy z disku,
    - ak bude účtovná jednotka podávať ako prílohu oznámenie o schválení účtovnej závierky, toto oznámenie nemá predpísanú formu; účtovná jednotka v prílohe uvedie napr. identifikáciu účtovnej jednotky, dátum kedy príslušný orgán účtovnej jednotky (napr. valné zhromaždenie) schválil účtovnú závierku za príslušné účtovné obdobie (napr. účtovná závierka za účtovné obdobie od
    1.1.2013 do 31.12.2013, tzn. účtovná závierka zostavená k 31.12.2013, bola valným zhromaždením schválená dňa 7.4.2014),
    - pre spracovanie príloh v Registri účtovných závierok je odporúčaný formát PDF,
    - dokument podá cez tlačidlá na ľavom paneli Podať EZ-ou alebo Podpísať ZEP-om a Podať.

    Oznámenie o schválení účtovnej závierky podpísané v súlade s dohodnutým spôsobom elektronickej komunikácie (EZ-ou resp. ZEP-om) nie je potrebné podpísať konateľom.

    vojo je offline (nepripojený) vojo

    vojo
    Podla mojich informacii netreba ziadnu zapisnicu ani oznamenie, nikde sa uz nic neposiela, danovy urad riesi s proslusnym sudom vsetky nalezitosti. Podla vsetkeho staci odovzdat DU len danove a prilohy ( suvaha,vykaz, poznamky.
    7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    LukyKs Takéto sa mi páči
    vojo Len sa mi dostava dost protichodnych informacii, asi je najlepsie overit si to na Sude...
    LukyKs Ja som doverčivý = beriem jednoduchšie riešenia

    A keby to tak náhodou nebolo, tak mi z DU napíšu, že som nepodal, čo som mal
    avalik nesuhlasim - oznamenie - pozri § 23a ods. 4 Zakona o uctovnictve
    vojo Ja riesim pripad ze bola schvalena UZ uz pri podani danoveho....
    avalik ale otazka je ako podat oznamenie o schvaleni - takze tvoja odpoved v tom zneni ako je teraz nie je spravna
    vojo Tak to ano
      zbaliť

    Chrusťa je offline (nepripojený) Chrusťa

    Chrusťa
    ja som to robila iba formou listu-oznámenia, kedy UJ schválila RUZ a zaniesla som to osobne na DU. Ako prílohu som dala zápisnicu z val.zhromaždenia/neviem, či trebalo al. nie/ čakala som, že mi pani na DU niečo na to povie, ale on mi iba opečiatkovala prevzatie a tým to beriem z mojej strany za splnené. Či po novom všetky listy, kt. odosielam na daň. správu musím iba elektronicky?
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    ecompka ak si platca DPH tak áno, všetko elektronicky
    Chrusťa takže ak som to odniesla osobne mi to neplatí? to isté napr. keď teraz budem žiadať DU o vrátenie a zápočet preddavkov tiež len elektronicky?
    Topas ja s nimi komunikujem iba elektronicky, napr. som pýtala potvrdenie o tom že subjekt nemá nedoplatky elektronicky, kolok som nosila osobne
    kn-alka Chrusťa - osobné podania sú neplatné, takže ako keby si ich ani nepodala. Platcovia DPH VŠETKO elektronicky
    Chrusťa ďakujem za usmernenie, už som vykonala nápravu, ale neviem, či to je až taká výhra, keď každá komunikácia s DU už len takto elektronicky...ja ako "papieroška" mi viac vyhovovalo odniesť si to osobne a mať čierne na bielom, že je to tam...
    KI14 dá vytlačiť potvrdenie o podaní a papier zostáva - pre tých, čo si to radi zakladajú...
      zbaliť

    Zauzana je offline (nepripojený) Zauzana

    Zauzana
    No je to celé zmätočné, podľa mňa ani daniari to ešte nemajú "na papieri" čo a ako...podľa mňa budú vyžadovať vyplnenie tlačiva "Všeobecné podanie pre finančnú správu" a ako prílohy pridať: 1/ list - oznámenie o schválení RUZ, 2/ schválenú Súvahu, 3/ schválený VZaS, 4/ schválené Poznámky. Vyplnené tlačivo je určené Daňovému úradu, ktoré všetky 4 prílohy naraz prepošle do Obchodného registra.
    Nie som si istá Kejka, či bude na DU určená osoba, ktorá bude "kompletizovať" z tvojho podania doklady potrebné na zápis do registra UZ...tiež asi bude povinný zaškrtnutý údaj na Súvahe a Výsledovke o tom, že sa jedná o schválenú UZ...tie identifikačné čísla podaní Súvahy, VZaS a Poznámok,ktoré si pridala ako prtscr boli poslané už ako schválené, alebo v rámci podania DP "iba" zostavené?
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    KEJKA no ja som urobila nové podanie a tam som dala ako prílohu Oznámenie o schválení - list konateľa v znení, ako sme to posielali do OR.
    čiže bod 1
    bod 2,3,4 je nezmysel aby žiadali, nevyplýva to z ničoho. Pokiaľ je nejaká zmena oproti pôvodnému podaniu, tak áno, súhlasím, aj podľa metodického pokynu treba podať všetky tri súčasti - aj nezmenené. Pokiaľ sa však schváli presne to, čo sa podalo, tak znova to podávať je blbosť.
    DU predsa do registra uloží prvé podanie, následne sa oznámi len dátum schválenia - čiže obdoba podávania do OR v minulých rokoch.
    Centrum Pýtala som sa osobne na DÚ dvoch prítomných správkyň , ktoré to ešte overovali predomnou a odpoveď bola: "Ak elektronicky ( platca DPH ) tak ako píše kejka dnes o 20.00 hod, v prílohe IBA list s oznámením o termíne schvalenia ÚZ a žiadne iné prílohy ( výkazy ) už nie je treba, predsa raz ich už dostali a sú oskenovamné - majú ich vo svojom systéme.
    Ak sa podáva uzávierka v papierovej forme, (nemá prístup cez ID a DIČ ) tento list (OZNÁMENIE podpísané konateľom ) bez akýhkoľvek príloh treba do 5 dní od schválenia odniesť osobne a dať si na kópiu potvrdiť. To je všetko, nič sa už neprikladá, nepotrebujú to dva krát !!!.Presne ako píše Kejka-je to blbosť.
    Zauzana Keď sme elektronicky podávali Súvahu a Výsledovku, mali sme možnosť zaškrtnúť z dvoch možností: zostavená alebo schválená. V prípade, že netreba znovu posielať tieto prílohy, kedy je povinnosť posielať schválené výkazy? Budem príjemne prekvapená, keď to bude pre účtovníkov jednoduchšie a pre daniarov zložitejšie...:-)
    JM1968 dnes mi na call centre potvrdili že schválenú súvahu,výsledovku a poznámky netreba nanovo podávať, ani cez formuláre, ani ako prílohu k oznámeniu o schválení
      zbaliť

    Ako podať oznámenie o schválení RUZ 2013?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.