Zavrieť

Porady

Preč z 2.piliera?

duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Rad by som sa dozvedel, ako zbojnici v komerčných poistovniach vypočítvajú doživotné anuity zo sumy nasporenej v 2.pilieri.


citujem "Realita je však úplne iná, keďže na nízkych súkromných dôchodkoch momentálne strácajú všetci. Teda aj ľudia, ktorí každý mesiac zarábajú 3–násobok minimálnej mzdy, čo je hrubý plat viac ako 2 400 eur za mesiac. Zamestnanec s takýmto platom si v druhom pilieri našetril za uplynulých 10 rokov 22 080 eur, za čo si od súkromnej poisťovne môže kúpiť mesačný dôchodok vo výške 63 eur."

zdroj: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/cl...y-mohli-odist/


Ak zostaneme pri tom príklade, a poistenec teraz dosiahol 62 rokov a ked mu bude služiť zdravie a dožije sa pekných 80 rokov, tak bude poberať smiešnych 63 EUR 18 rokov. 18 rokov x 12 mesiacov = spolu 216 dôchodkov po 63€. Spolu mu vyplatia iba 13.608€.
Nie som poistny matematik, rad by som videl argumenty odborníka, pretože toto poistovne po*rali. To akože vypočítali tu doživotnú anuitu, ako keby sa všetci dožili 90 rokov?
Naposledy upravil duves : 22.01.15 at 05:52
Usporiadat
Kvaka Kvaka

Kvaka je offline (nepripojený) Kvaka

duves
veronikasad
Ved to sa tyka sporitela, resp. manželky po zosnulom manželovi, čo ešte len sporil.
"Nárok na pozostalostné dôchodky vzniká pri smrti osoby zúčastnenej starobného dôchodkového sporenia"

t.j. narok už nevznika, ak by smrť nastala pri poberaní doživotneho dochodku.
Nemáš pravdu, bude mať nárok na vdovský dôchodok, rovnako, ako z I. piliera.
1 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

nunenko
Druhý pilier je zázrak kapitalizmu.
Ako momentálne funguje?
Takto: Kaník a spol. sa rozhodli, že polovica peňazí poistenca miesto do soc. poisťovne pôjde do súkromných rúk DSS, a na dočasné preklenutie nedostatku prostriedkov v soc. poisťovni sa použije zisk z predaja SPP.