Zavrieť

Porady

Preč z 2.piliera?

duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Rad by som sa dozvedel, ako zbojnici v komerčných poistovniach vypočítvajú doživotné anuity zo sumy nasporenej v 2.pilieri.


citujem "Realita je však úplne iná, keďže na nízkych súkromných dôchodkoch momentálne strácajú všetci. Teda aj ľudia, ktorí každý mesiac zarábajú 3–násobok minimálnej mzdy, čo je hrubý plat viac ako 2 400 eur za mesiac. Zamestnanec s takýmto platom si v druhom pilieri našetril za uplynulých 10 rokov 22 080 eur, za čo si od súkromnej poisťovne môže kúpiť mesačný dôchodok vo výške 63 eur."

zdroj: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/cl...y-mohli-odist/


Ak zostaneme pri tom príklade, a poistenec teraz dosiahol 62 rokov a ked mu bude služiť zdravie a dožije sa pekných 80 rokov, tak bude poberať smiešnych 63 EUR 18 rokov. 18 rokov x 12 mesiacov = spolu 216 dôchodkov po 63€. Spolu mu vyplatia iba 13.608€.
Nie som poistny matematik, rad by som videl argumenty odborníka, pretože toto poistovne po*rali. To akože vypočítali tu doživotnú anuitu, ako keby sa všetci dožili 90 rokov?
Naposledy upravil duves : 22.01.15 at 05:52
Usporiadat
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

no, ja som práve niekde čítala, keď sa objavili informácie o 10€ dôchodkoch, že nikto nikoho nenúti, že si musí ten dôchodok objednať, respektíve, kedy to musí urobiť.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
eduard2000