Zavrieť

Porady

Môžem veriť v plnenie poisťovne? Bol som nabúraný, polícia, vinník vinný, má PZP, poisťovňa by mala plniť ...

Ahojte. Pán nabúral v rade autá, ja niekde v strede medzi nimi. Bola polícia, vinník vinný, všetko spísané. Moje auto 8 rokov, nabúraný zadný nárazník a trocha kufor. Bolo to na hrane takmer na totálku. Servis zavolal obhliadača z poisťovne, schválil opravu. Oprava hotová, suma celkom vysoká.

A teraz otázka, či zaplatiť servisu, a čakať peniaze od poisťovne, alebo nechať auto v servise až kým poisťovňa nezaplatí jemu. Lebo... niekoľkokrát som sa pýtal servisáka, či poisťovňa schválila aj sumu opravy, do akej výšky bude plniť, on povedal, že schválila opravu, že sumu opravy poisťovňa nerieši ak ju schválila. To sa mi nezdá celkom... Hovorím si OK, a ak teraz dovalím faktúru za 5000 EUR tak to akože zaplatia hocičo?

To sa mi nezdalo, myslím, že poisťovák musel stanoviť nejakú hranicu, do ktorej sú ochotní plniť, inak to vyhlásia za totálku. Nemám s tým skúsenosti a skôr poisťovni nedôverujem a nerád by som to zaplatil servisu a potom mi začne poisťovňa haprovať, že neuhradí celú sumu ale len časť....tomu chcem predísť.

Ako to je ? Mal by mať servis schválený nejaký ten rozpočet na opravu ? Lebo je mi jasné, že ten opravár to nacenil nejako tak, aby to poisťovňa nevyhlásila na totálku ale dala to opraviť, čiže jednoznačne sa museli baviť o nejakej cenovej hranici.

Prosím vás o radu, nemám vôbec skúsenosti, či veriť tomu, zaplatiť servisu a čakať na peniaze z poisťovne, alebo pre istotu to tam nechať nech poisťovňa plní servisu (možno sa aj poznajú a sú dohodnutí).

Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Nezaplatíš - nezaplatí ani poisťovňa a servis ti nevydá auto. Nakoniec aj tak zaplatíš ty.

    Ak sa to má plniť z PZP vinníka, tak plnenie bude krátené o amortizáciu. Ty si miesto opotrebovaných dielov dostal na auto nové diely, cenový rozdiel z časového opotrebenia zaplatiš ty.
    AdamC Na faktúre je materiál, lak, lakovňa a iné - možno tam teda nedali nové diely. Ten chlapík v servise je šikovný, vie ako to chodí, ale o tomto teda nehovoril - stále hovoril, že nebudeme platiť ani cent, že vinník je známy a celá oprava sa bude plniť z jeho poistky. Takže čo máme urobiť? Tu to nefunguje tak, že poisťovňa môže zaplatiť priamo servisu? Lebo ten servisák hovoril, že je taká možnosť...ale že to potrvá, a len ak chceme auto rýchlo, máme zaplatiť jemu, dá nám auto, a budeme si to už riešiť s poisťovňou my.
    Žabinka práve včera sme sa s mužom neskutočne rozčúlili.. v skratke ti popíšem.. do muža v nemecku narazil nemec, poškodené auto plus vozík.. ten bol na tom najhoršie, zlomený zadný a bočný nosníkový rám, rozbité svetlá, zničená elektroinštalácia.. riešila to ako zástupca na slovensku allianze.. hradilo sa to z poistky vinníka.. nielenže sa to už pol roka naťahuje, ale ten celkový prístup poisťovne.. faktúra od sk servisu bola vystavená na sumu cca 1700€ s Dph.. a včera sa poisťovňa konečne ozvala, že uznávajú 200€ !!!!.. za takú sumu sa to ani nedá odtiahnuť na slovensko, nieto ešte opraviť.. svine prašivé.. jeden z argumentov bol, že neuznávajú odťah vozíka na sk v sume 300€, lebo odťah mal byť len do najbližšieho servisu, čo kto je znalý pomerov a súm v nemecku, by vyšlo na oveľa vyššiu sumu, a čo potom, keď sa to odtiahne do toho najbližšieho servisu, to už nepovedali.. neuznali tiež doklad o spájacom zariadení, lebo na ňom bol dátum o úhrade neskorší, ako na faktúre, pojem dodací list pre nich asi neexistuje, neuznali výmenu zlomeného rámu, že sa to dalo opraviť, nie vymeniť.. proste neuznali skoro nič.. a teraz čo.. vraj si to máme vymáhať od vinníka.. takže takto pracujú poisťovne, aby si bol v obraze..

    roman34 je offline (nepripojený) roman34

    roman34
    riešenie závisí od toho ako veľmi potrebuješ auto ... ak ho nepotrebuješ neplať servisu nič a čakaj na vyjadrenie (plnenie) z poisťovne ... ak ho potrebuješ zaplať opravu a následne si to doriešiš s poisťovňou

    odpočítanie amortizácie je v súčasnosti prežitok a neoprávnený postup poisťovne - ak budeš potrebovať s tým pomôcť napíš

    horšie to bude v prípade ak ti zo škody spravia totálku to už bude závisieť od konkrétnych čísel (VŠH/náklady na opravu/zvyšky atď) ale netreba sa toho báť

    Môžem veriť v plnenie poisťovne? Bol som nabúraný, polícia, vinník vinný, má PZP, poisťovňa by mala plniť ...

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.