Zavrieť

Porady

stravne a dph

ak firma ktora je platcom dph nakupi stravne listky od neplatcu dph musi dph z listkov odviest? ak ano odvadza sa dph zo sumy ktoru maju za listky odviest zamestnanci? ma zamestnatnavatel pravo rozratat dph ktoru musi odviest hoci nakupil listky bez dph zamestnancom?

dakujem
Usporiadat
Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

broki Pozri príspevok
priatelia,
dufam ze sa nenahnevate ,ak znovu otvorim tuto temu. Vopred chcem podakovat Aljokovi za trpezlivost, ktoru preukazal v tejto teme.
My taktiez nakupujeme listky /nie gastrolistky/od neplatcu DPH - my sme platcami DPH. Cely cas uplatnujem postup ako je uvedeny v prispevku 14. No vcera som nasla v jednom uctovnickom casopise rozobratu temu stravovanie zamestnancov a tam bol tento priklad uverejneny takto:
cena listka = 80,-
55%= 44,-
45%= 36,-
základ dane/vratane DPH/????
36,-
dan 19% /36x19:119/
5,7
zamestnanec hradi /30,30+5,70/=36,-

Z toho mi vyplyva, ze mame dva postupy. Moja otazka je, ktory je spravny?
Trochu citácie zo ZDPH
§ 22
Základ dane pri dodaní
tovaru a služby

(1) Základom dane pri dodaní tovaru alebo služby je všetko, čo tvorí protihodnotu, ktorú dodávateľ prijal alebo má prijať od príjemcu plnenia alebo inej osoby za dodanie tovaru alebo služby, zníženú o daň. Do základu dane sa zahŕňa aj dotácia alebo príspevok, ktorý dodávateľ prijal alebo má prijať k cene tovaru alebo služby.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

broki Pozri príspevok
priatelia,
dufam ze sa nenahnevate ,ak znovu otvorim tuto temu. Vopred chcem podakovat Aljokovi za trpezlivost, ktoru preukazal v tejto teme.
My taktiez nakupujeme listky /nie gastrolistky/od neplatcu DPH - my sme platcami DPH. Cely cas uplatnujem postup ako je uvedeny v prispevku 14. No vcera som nasla v jednom uctovnickom casopise rozobratu temu stravovanie zamestnancov a tam bol tento priklad uverejneny takto:
cena listka = 80,-
55%= 44,-
45%= 36,-
základ dane/vratane DPH/=36,- - NESPRÁVNE!
dan 19% /36x19:119/=5,7
zamestnanec hradi /30,30+5,70/=36,-

Z toho mi vyplyva, ze mame dva postupy. Moja otazka je, ktory je spravny?
Správny je postup v príspevku č. 14...
0 0
broki broki

broki je offline (nepripojený) broki

V uvedenom priklade sa neodvolavaju na ziadny § /ak ma oci neklamu/. No a kde inde ako na Porade sa da vyjasnit nevyjasnitelne. Mate moju poklonu.
0 0
Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

Ten "účtovnícky" časopis zahoď.
0 0
Heni Heni

Heni je offline (nepripojený) Heni

myslím, že preto je v tom zmätok, lebo sa pletú pojmy, či ide o stravný lístok alebo stravovaciu poukážku...
Naposledy upravil Heni : 12.10.07 at 06:01
0 0
Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

Heni Pozri príspevok
myslím, že preto je v tom zmätok, lebo sa pletú pojmy, či ide o stravný lístok alebo stravovaciu poukážku...
Nie, v tomto prípade nevedia čo je základ dane.
0 0
Heni Heni

Heni je offline (nepripojený) Heni

to som myslela vo všeobecnosti ohľadom "lístkov", "poukážok" a pod. a DPH... lebo už sa v tom mrvím cez vyhľadávanie pár dní...
ja napríklad pátram, či časť, ktorú uhradí zamestnanec za gastráče zamestnávateľovi, je u zamestnávateľa príjmom POZD alebo PNZD...
ak je celá faktúra najprv zaúčtovaná do VNZD a po mesiacoch je preúčtovávané podľa počtu gastrolístkov do VOZD tak na ten príjem od zamestnanca som tiež našla protichodné názory... ale tu som s tým asi
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Heni Pozri príspevok
to som myslela vo všeobecnosti ohľadom "lístkov", "poukážok" a pod. a DPH... lebo už sa v tom mrvím cez vyhľadávanie pár dní...
ja napríklad pátram, či časť, ktorú uhradí zamestnanec za gastráče zamestnávateľovi, je u zamestnávateľa príjmom POZD alebo PNZD...
ak je celá faktúra najprv zaúčtovaná do VNZD a po mesiacoch je preúčtovávané podľa počtu gastrolístkov do VOZD tak na ten príjem od zamestnanca som tiež našla protichodné názory... ale tu som s tým asi
Heni, si - ale aj tak zareagujem. Asi robíš JU. Ak postupuješ podľa zvýrazneného , je príjem od zamestnanca PNZD. Logicky: ako VOZD môžeš mať len výdaj/náklad max. 48,95/SL x za odprac.dni.
0 0