Zavrieť

Porady

Odpis pohľadávok do nákladov.

Ku dňu 30.11.2007 budeme evidovať 5-pohľadávok po lehote splatnosti 1-rok, v sume asi 600.000,- Sk. Naša spoločnosť vie, že tieto pohľadávky sú nedobitné, nakoľko spoločnoasť už zanikla. Nechceme sa s týmito pohľadávkami ťahať na súd, lebo poplatky na súdne trovy atd by boli asi 56.000,- co vieme, že už by sme zas nikdy nevideli a ležali by niekde ladom.
No potrebovala by som poradiť, ako postupovať pri odpisani tychto pohľadávok, či treba tvoriť aj nejake opravne položky, alebo ich môžem odpísať k 31.12.2007 všetky do nákladov-t.j. Daňových.
Prosím poradte mi ak ma niekto skusenosti s podobným prípadom.
Usporiadat
Iva1 Iva1

Iva1 je offline (nepripojený) Iva1

Tak ako som už písala som začiatočník, takže neviem či je to správne. Tú úpravu základu dane by som mala písať do daňového priznania, ale keď tu na porade všade píšu vplyv na základ dane nula, tak som sa rozhodla to tam nepísať, ale fakt neviem či je to správne. Aj na školení nám vysvetlovali príklad kde bol výsledok nula, ale nenapadlo ma spýtať sa či to máme do DP aj písať. Až teraz keď mám pred sebou daňové priznanie neviem čo s tým.
0 0
Iva1 Iva1

Iva1 je offline (nepripojený) Iva1

Ešte ma napadlo, že možno poraďaci myslia, že keď ide o daňové náklady tak sa to vysporiada v priznaní výsledkovo a nemusí sa už upravovať základ dane. Ale o čom je potom § 17 ods.28 ZDP? Snáď ešte niekto poradí.
0 0
junior78 junior78

junior78 je offline (nepripojený) junior78

Asi neporadí. V § 17 ods.28 ZDP je jasne napísané čo máme robiť(zvýšiť aj znížiť základ). Jedine v DP to viem spraviť tak to aj spravím. ďakujem za ochotu a že si upozornila na túto povinnosť
0 0
Ester plus Ester plus

Ester plus je offline (nepripojený) Ester plus