Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
harleydavidson harleydavidson

harleydavidson je offline (nepripojený) harleydavidson

celé je to pofidérne.... viem od pracovníka klientskeho centra poisťovne, že trasformácie sú pozastavené.
0 0
rust rust

rust je offline (nepripojený) rust

Myslím, vlastne som presvedčený, že vladimira 1234 je ďalšia nastrčená osôbka z RAPID-u. Pekný večer
0 0
Viliam Peter Viliam Peter

Viliam Peter je offline (nepripojený) Viliam Peter

vitamin_r Pozri príspevok
tokaiito,

prototyp situacie kedy ide o omyl je toto:
ak by P predaval auto K,
auto bolo vyrobene v roku 1990 ale K by si myslel ze auto je vyrobene v r. 2000 (a platil by cenu aku ma auto z r. 2000).
z dvoch dovodov: bud preto ze ho P uviedol do omylu alebo P vedel ze je v omyle a vyuzil jeho omyl.

neviem si predstavit kde bol omyl pri uzatvarani poistnej zmluvy.

a NBS nemoze nikomu prikazat ZRUSIT zmluvu.
skodu skoru im sposobila NBS si mozu vymahat od statu, nema to podla mna vplyv na platnost zmluvy.

Presne tak . To potom znamena , ze nase poistne zmluvy stale platia a poistka nemohla byt ukoncena?
Poistka bola zrusena/ukoncena/ ale moze byt znovu sudom obnovena ???
0 0
tokaiito tokaiito

tokaiito je offline (nepripojený) tokaiito

vitamin_r Pozri príspevok
tokaiito,

prototyp situacie kedy ide o omyl je toto:
ak by P predaval auto K,
auto bolo vyrobene v roku 1990 ale K by si myslel ze auto je vyrobene v r. 2000 (a platil by cenu aku ma auto z r. 2000).
z dvoch dovodov: bud preto ze ho P uviedol do omylu alebo P vedel ze je v omyle a vyuzil jeho omyl.

neviem si predstavit kde bol omyl pri uzatvarani poistnej zmluvy.

a NBS nemoze nikomu prikazat ZRUSIT zmluvu.
skodu skoru im sposobila NBS si mozu vymahat od statu, nema to podla mna vplyv na platnost zmluvy.
Tvoje vysvetlenie s autami mi je úplne jasné.

Práve preto že aj ja som presvedčený že nemali právo mi zmluvu vypovedať , tak sa s nimi súdim a žiadam aby súd vyhlásil ich krok za neplatný a aby bola moja poistka obnovená za pôvodných podmienok. V tomto si rozumieme .

Ale snažím sa pozerať ďalej dopredu a predstavujem si situáciu keby súd uznal že krok poisťovne bol oprávnený....čo potom ?
Totižto niektorí klienti ktorým bolo pojednávanie v tejto veci už odročené (moje zatiaľ neprebehlo) tu spomínali že poisťovňa TVRDÍ že takýto dokument od NBS má v rukách. (akurát ho zatiaľ nikomu nechce ukázať ) a údajne poisťovňa chce v tejto veci dať podnet na Ústavný súd....Neviem síce čoho by sa ich žaloba mala týkať , ale údajne kým nebude táto kauza na ÚS doriešená , nebudú pojednávať súdy ani v našej veci. Možno sa len poisťovňa spolieha na to že p. Drgonec má na ÚS nejaké konexie ešte z čias keď tam pôsobil a preto im tam odklepnú všetko čo si len zmyslia .


To, aby si škodu prípadne spôsobenú orgánom dozoru vymáhali inde a nie na mne ...som im písal ešte keď mi dali na výber z tých troch trápnych možností !!! Len akosi na to zabudli reagovať a zmluvu mi ukončili.

Takže sa znova pýtam : ak súd dá za pravdu poisťovni - teda že nemohla zotrvať v poistnom vzťahu lebo im to NBS prikázala/zakázala (vyber si).....a nebolo by spravodlivé zotrvať v poistnom vzťahu - neboli sme obe strany pri uzavretí poistky v omyle že je všetko OK. ?!?
0 0
tokaiito tokaiito

tokaiito je offline (nepripojený) tokaiito

a ešte reagujem na tvoju odpoveď pre VILIAM PETER :

práveže pokiaľ ja viem - poisťovňa odmieta pristúpiť na akúkoľvek dohodu !!!
Keby mi z poisťovne došla ponuka na mimosúdne vyrovnanie kde by stálo že mi vrátia VŠETKY moje peniaze a dohodneme sa obe strany na vyhlásení zmluvy za neplatnú .....ver mi že by som nečakal ani minútu a utekal by som im to potvrdenie poslať doporučene na poštu ešte v ten deň!!!

Ale oni sa dokonca neobťažovali na manželkinu ponuku na mimosúdne vyrovnanie ani odpovedať ! To tiež o niečom vypovedá - nemyslíš ?
0 0
tokaiito tokaiito

tokaiito je offline (nepripojený) tokaiito

pre vitamína_r

Ďakujem za odpoveď !!!

V podstate si mi potvrdil to čo ja vravím od začiatku a to ako v bode 2 , tak aj v bode 3.
Presne toto som chcel počuť

želám dobrú noc....
Naposledy upravil tokaiito : 08.05.09 at 22:56
0 0
agentka2312 agentka2312

agentka2312 je offline (nepripojený) agentka2312

je zaujimave citat niektore prispevky 1,ak statny organ pred niekolkymi rokmi zistil ze vzorec je zly tak nas mali pozvat ,vysvetlit a dohodnut sa a nie vylakat podpis v roku 2007 pod 40,/Sk znizenie ako bonus a potom vyuzit tento podpis pod nove VPP a pozri dodatok c.1 predstavenstvo bez nasho suhlasu a vedomia pretransformovalo UDP -K a vsetky ostatne uzavrete od r.1995 na EurokapitalPlus alebo jednostranne zrusilo zmluvy a prachy si nechali vnucke som setrila na stipendium v marci 2009 by mali vyplacat stipko alebo dat vsetko naraz/dohodnute zmluvou/je tam v starej zmluve odkupna hodnota po 11 rokoch vsetko vlozene+bonus a som zvedava co z toho bude moja na dozitie v roku 2012 cize este 4 roky zaujimave ze mam este jednu v Alianz a nechcu ziadne admin.poplatky a to do 70r. mam este dost pozit a vid casopis Rapid vraj sa prepadli a su v minuse dali do fondov a tie su veeelmi v prepade
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

14:29 | 6.5.2009 | TASR http://aktualne.centrum.sk/domov/pol...tml?id=1181353

Harabin: Máme tu poisťovňu. Pyramídu ako BMG

Bratislava - Slovensko má do činenia s ďalšou pyramídovou hrou, tentokrát v podobe súkromnej poisťovne.

Na stredajšom rokovaní o tom vládu informoval minister spravodlivosti Štefan Harabin. Kabinet zobral jeho informáciu na vedomie.

Praktiky poisťovne označil Harabin za kardinálny podvod. "Je to také niečo ako BMG Invest," povedal novinárom po skončení rokovania vlády. Podľa ministra ide od začiatku o "pyramídu ako Brno".

Rezort spravodlivosti uviedol, že predmetný materiál môže byť podnetom pre NBS.


Moj dovetok:

Je nacase NBS konat, aby pyramida nezmizla v pustnej burke zasypana pieskom bez stopy.
Naposledy upravil jarecko : 09.05.09 at 09:14
0 0
tokaiito tokaiito

tokaiito je offline (nepripojený) tokaiito

AGENTKA 2312:
No veď práve keď sa človek zamyslí nad ich postupom....chronologicky si to zoradí a zapojí vlastný mozog (nie argumenty pána Škapinca alebo Drgonca) , tak príde k jednoznačnému záveru :

Ak pripustíme variantu že to bola od začiatku pyramída (slová p. Harabína) ...... tak dobre vedeli že chcú iba nalákať čo najviac ľudí na tieto poistky a už vopred počítali s tými všetkými obštrukciami ktoré začnú robiť v momente keď dosiahnu vrchol pyramídy - rozumejme že nebudú schopní získať na tieto produkty viac ľudí. Vtedy môžeme iba skonštatovať že sú to podvodníci do špiku kostí a chrapúni lebo túto zlodejinu plánovali od samého počiatku.

Ak pripustíme variantu že na začiatku neplánovali nič nekalé a až v roku 2006 alebo 2007 zistili chybu vo výpočtoch.....aj tak nie sú seriózna inštitúcia , lebo zvolili cestu menšieho odporu. Namiesto aby sa súdili s orgánom dozoru ktorý to (údajne) zavinil , vzali za rukojemníkov nás - klientov. A z našich vrecák formou nevyplatenia odkupnej hodnoty , resp. vyplatenia iba 1/2 peňazí si nahrádzajú stratu. To vôbec nie je seriózne jednanie.

Tak som si spomenul na vlastný prípad ktorý INÁ poisťovňa riešila úplne iným spôsobom:
ešte v roku1992 som pri nástupe do zamestnania uzavrel životnú poistku u vtedy jedinej zabehnutej životnej poisťovne na našom trhu. Volala sa inak ako teraz a ešte stále je najsilnejšia na našom trhu. Všetci asi viete o ktorú poisťovňu sa jedná (nechcem aby ma tu niekto postihoval za to že im robím reklamu).
Takže - moja poistka mala asi takéto parametre : mesačné poistné 100 Sk a suma pri dožití (dôchodkový vek) necelých 100 000 Sk. Roky šli a ja som si poctivo a načas platil. Jedného dňa mi poslali list kde ma oslovili s tým , že tieto staré poistky sú pre nich nerentabilné a chcú ich vypovedať , alebo pretransformovať.
Tiež mi dali na výber : 1 . poistku mi zrušia a vrátia mi peniaze.
2. poistku mi pretransformujú na inú s tým že to čo som si tam už naukladal mi prevedú ako jednorazový vklad a ďalej budem platiť iné (vyššie ) poistné
3. jednorazovo zaplatím celé poistné až do konca poistného obdobia (jednalo sa o cca 20-30 000 Sk) a potom budem poistený ako normálne len už nebudem nič platiť.

Tak som s tým listom šiel na pobočku a pýtal som sa o čo im ide. A samozrejme že nesúhlasím ani s jednou možnosťou. Tam som sa dozvedel že celé to malo pointu v tom že niektoré poistky z tej kategórie ako moja mali ešte nižšie predpísamé poistné (u niektorých starých poistiek 20 alebo 30 Sk) a pre poisťovňu boli nevýhodné preto , lebo znášala poplatky bánk za transakcie .... čiže z vybratého poistného napr. 20 Sk im reálne prišlo na účet oveľa menej. To som síce chápal , ale trval som na tom , že nechcem a nebudem na svojej poistke nič meniť ; ani doplácať a ani ju transformovať . No a záver z toho celého ? Pani na môj list pripísala že odmietam všetky možnosti a chcem zotrvať v poistke tak ako je nastavená. Tým to pre mňa zhaslo a poistka beží ďalej tak ako som ju uzavrel , nič sa nezmenilo !!! Síce to na mňa skúsili , ale NEDOVOLILI SI POKAZIŤ VLASTNÉ MENO nejakým nezákonným postupom. A pretože sa zachovali čestne a férovo - nemám problém si u nich poistiť auto , alebo chalupu čo žiaľ nemôžem povedať o SUPERPOISŤOVNI "BEZ OBÁV"....
Naposledy upravil tokaiito : 09.05.09 at 08:27
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Inac vsetci, ktori sa prihlasili do AUS na hromadnu zalobu emailom by mali dolozit pisomne okrem plnomocenstva este kopie dokumentov, ktore oznamila AUS v dalsom emaile. Vynimku maju ti co taketo ziadosti s prilohami kopii dokumentov poslali na Komisiu pre posudzovanie spotrebitelskych zmluv, ale maju to oznamit AUS emailom, ze uz to poslali predtym na komisiu. Tak mi to bolo vysvetlene, ked som sa pytal, ze ci musim znova posielat to iste aj im.

Pre istotu im poslem aj to co ziadali v dalsom emaile, lebo nie vsetko z toho som posielal aj na komisiu, nech to bude komplet.
Naposledy upravil jarecko : 09.05.09 at 09:14
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

vitamin_r co ta osvietilo?
Prekonavas sa. Tvoje vahy sa zacinaju preklapat na stranu poskodenych klientov. Len tak dalej. Ked neustanes v aktivite, dam ti aj nejaky bodik na porade, ale hned to nebude. To vies, stratena dovera sa tazko ziskava.
0 0
daklen daklen

daklen je offline (nepripojený) daklen

jarecko Pozri príspevok
Inac vsetci, ktori sa prihlasili do AUS na hromadnu zalobu emailom by mali dolozit pisomne okrem plnomocenstva este kopie dokumentov, ktore oznamila AUS v dalsom emaile. Vynimku maju ti co taketo ziadosti s prilohami kopii dokumentov poslali na Komisiu pre posudzovanie spotrebitelskych zmluv, ale maju to oznamit AUS emailom, ze uz to poslali predtym na komisiu. Tak mi to bolo vysvetlene, ked som sa pytal, ze ci musim znova posielat to iste aj im.

Pre istotu im poslem aj to co ziadali v dalsom emaile, lebo nie vsetko z toho som posielal aj na komisiu, nech to bude komplet.
Jarecko mohol by si sem prosím ťa napísať aké dokumenty AUS ešte žiada?? Mne totižto druhý email zatial neprišiel.
0 0
Jaroslav DE Jaroslav DE

Jaroslav DE je offline (nepripojený) Jaroslav DE

Vyzera ze mozog vitamina r alebo pan co sa pozera cez plece.jarecka, katky?? Osvietil ziaric radónový

Ved to je blabol nesuvisiaci. Oni podpisali ze im boli oznamene VPP a ze sa s nimi oboznamili ty hlava vlasata dubova. V zakone je napisane ze ich staci oznamit, ale to je pre hlupacika, zamocnika a nevedomca typu hm, hm nedosazitelna logicka meta. 788 ods.2 do konca citaj blbe. Nehraj sa na mrakodrap ked mas mozgovnu ako pivnica. Ved ty ani nevies citat. Ked chces v niecom najst vadu tak to musis najprv poznat chudacik. Na ktore neexistujuce ustanovenia dodatok odkazuje????Myslim ze odkazuje na XV.cast a to je rozhodcovske konanie, co sa niekomu asi nepaci, hm, hm nieje vam to divne?
0 0
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

daklen Pozri príspevok
Jarecko mohol by si sem prosím ťa napísať aké dokumenty AUS ešte žiada?? Mne totižto druhý email zatial neprišiel.
to daklen i ostatni:
vsetko, co je treba zaslat, najdete na: http://www.asu.sk/vyzvaspotrebitelom.htm
(druhy mail ani mne neprisiel, len sledujem stranku AUS a tam sa to nedavno objavilo...)
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

pre daklen a ostatnych co nedostali 2. email

text emailu z AUS bol nasledovny:

Asociácia užívateľov služieb
ochrana spotrebiteľov

pracovisko: Skuteckého 30, 974 01 Banská Bystrica
telefón: 048/413 87 08

e – mail: asubb@centrum.sk web: www.asu.sk


V Banskej Bystrici, dňa 01.05.2009 Naša značka: 68/2009/S Vybavuje: Ing. Petrík


Vážení poškodení klienti poisťovne Rapid life.

Pre zjednodušenie a hlavne zrýchlenie celého prípadu Vás prosíme k vyplnenému plnomocentstvu zaslať poštou:

1. stručný popis tých častí, kde sa cítite byť poškodení poisťovňou Rapid life – stručný popis Vašej sťažnosti
2. kópiu Vašej zmluvy
3. dodatok k Vašej zmluve

Z dôvodu, že v krátkom čase začína súdne konanie, prosíme Vás o urýchlené zaslanie uvedených písomností. Uvedené písomnosti nám uľahčia prehľad a kategorizáciu poškodených klientov.

S pozdravom

Ing. Oliver Petrík
predseda AUS

K bodu 1 je na webe vysie, ktory napisal Deyres vzor ziadosti vo worde jej text je nasledovny:

PRIBLIŽNÝ VZOR

Meno a adresa sťažovateľa

Asociácia užívateľov služieb
ochrana spotrebiteľov
Skuteckého 30
974 04 Banská Bystrica

VEC: Sťažnosť na (subjekt, na ktorý sa sťažujete)

Ja klient (subjekt, na ktorý sa sťažujete) sa cítim veľmi poškodený.


Dôvody (napíšete svoje):

(Napr.)

1. Čudný prístup a praktiky, ktoré smerovali k podpisu nových VPP poisťovne.
Zasielam kópiu listu, kde nebola žiadna zmienka o nových VPP, pod tlakom a hrozbou dokonca zánikom zmluvy pre mňa po siedmich rokoch platenia som zaškrtla možnosť a) a čakala som na odozvu. Už vtedy sa mi to nezdalo férové voči klientovi.

2. Správanie tejto poisťovne vôbec nie je naklonené klientovi a v jeho prospech, ale v celej miere proti nemu.
Zasielam kópiu listu, ktorý ma informuje o novom čísle zmluvy a povinnostiach platiť za služby, ktoré poisťovňa pre mňa robí. Nesúhlasím s takýmito povinnosťami v celom rozsahu už teraz z obavy, že ak by som bola schopná platiť tie nehorázne vysoké mesačné poplatky, čo momentálne vonkoncom nie som, lebo som nezamestnaná, tak mám obavu a nedôveru voči povinnosti poisťovne pri dožití dostať od nej dohodnutú sumu, ktorá už vôbec nebude výhodná pre klienta. Pretože dôvod uzatvorenia zmluvy pred ich slávnou zmenou bol okrem iného aj práve v tej finančnej výhodnosti.


V ................................. dňa .......................... Podpis sťažovateľa:


Prílohy:

K bodu 2 je kazdemu jasne, ze ziadaju zaslat kopiu zmluvy poskodeneho klienta

K bodu 3 Dodatok, budu to prilohy-kopie k ziadosti v bode 1 tie vselijake chytakove ponuky

Kto toto vsetko v nejakej forme uz zaslal pisomne na Komisiu staci ked to oznami emailom na AUS. Oni zaslanu dokumentaciu Komisii asi dostanu od nej tiez ako podklady pre podanie hromadnej zaloby. Tak som to mal ja vysvetlene, ked som sa pytal, ohladom toho druheho emailu, ze co este mam poslat.
Naposledy upravil jarecko : 09.05.09 at 22:09
0 0
Jaroslav DE Jaroslav DE

Jaroslav DE je offline (nepripojený) Jaroslav DE

Ako mozete byt taky anti sebareflexivny
Naposledy upravil Jaroslav DE : 09.05.09 at 12:50
0 0
Jaroslav DE Jaroslav DE

Jaroslav DE je offline (nepripojený) Jaroslav DE

Nieje ani stanovisko, tak ako moze byt zaloba???Smieskovia
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

vitamin_r uz som ta pochvalil, ze si sa zlepsil, ale niekedy mi pripadas sorry za vyraz ako ,, pako ,,. Veci sustreduje AUS a pri takom mnozstve poskodenych to nie je vec jedeho tyzdna. Skadial by som ti ja mal dat text zaloby, ja nie som advokatska kancelaria, ktoru AUS poverila viest v jej mene sudne konanie. Staci?
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Jaroslav DE!

Najhorsi nepriatel je ,, blby ,, nepriatel, lebo nevies co mozes od neho ocakavat. Od inteligentneho pravnika ako si pises v profile ze nim si by som vedel, ale bohuzial myslim si, ze v tvojom pripade plati to prve slovicko v uvodzovkach.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

vitamin_r

Mas verejne na webe AUS ich email aj telefon aj tu bol na porade, mozes sa opytat priamo ty, nic ti v tom nebrani. Ja nie som hovorca AUS.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať