Chobot Bohužiaľ, ZP neurobila nič zlého, len si uplatnila to, čo jej umožňuje zákon o zdravotnom poistení § 21 ods. 3:
(3) Právo na vrátenie preplatku sa premlčí uplynutím piatich rokov od prvého dňa kalendárneho roka nasledujúceho po kalendárnom roku, v ktorom sa malo vykonať ročné zúčtovanie poistného. Ak sa u platiteľa poistného ročné zúčtovanie podľa § 19 ods. 1 nevykonáva, jeho právo na vrátenie poistného zaplateného bez právneho dôvodu v kalendárnom roku sa premlčí do piatich rokov odo dňa, keď bola taká platba poistného pripísaná na účet zdravotnej poisťovne.
Bežní zamestnanci to možno nevedia, preto riešili tvoju sťažnosť tak, ako ju riešili. Potom sa k tomu ale asi vyjadrilo právne oddelenie, ktorí hneď využili námietku premlčania. Toto sa deje nie len vo vzťahu ZP - klient, ale na súdoch bežne, kde dlžník uplatní námietku premlčania.
Teraz moja otazka - aj v pripade, ze uplynula premlcacia doba, nejde o bezdovodne obohatenie sa? Nie je
eticky spravne vratit sumu, ktora mi nepatri, danej osobe? (Plati to samozrejme aj v pripade, ze je niekto dlzny zdravotnej poistovni - aby ma niekto neobvinil z jednostrannosti)
Taktiez som svojim prispevkom chcela poukazat na chaos, ktory vladne na danych uradoch. Podla mna nie je korektne ohanat sa tym, ze sef bol na dovolenke, tak sme tu poplietli veci. Podobne situacie sa nam stali viackrat - az zaciname mat pocit, ze poistovne a urady davaju do stavky to, ze ked spravia "bububu", tak clovek im vyplati aj to, co dlzny nie je, len aby mal pokoj a taktiez, ze im da pokoj, ked mu z ich strany nalezi vratenie isteho obnosu.