Zavrieť

Porady

Súhrnný výkaz od 1.1.2010

Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

Opatrenie Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje vzor súhrnného výkazu k dani z pridanej hodnoty :
Usporiadat
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

Toto som našla na HNonline, tak podľa tohto je to dohoda s DÚ o elektronickom podávaní. Pani Kováčiková to presne nazvala, akýsi ZEP, v podstate to v tomto prípade aj nahrádza

Treba elektronický podpis?
Prenesenie súhrnných výkazov z papiera do počítača
na prvý pohľad vyzerá byť technicky náročné. Niektorí menší podnikatelia majú obavy, že si budú musieť iba pre tieto záležitosti zaobstarať (a najmä zaplatiť) elektronický podpis. V niektorých prípadoch ale nie je nevyhnutný.

Ak elektronický podpis nevyužijete na nič iné, nemusíte si ho vybavovať iba pre súhrnné výkazy. "Súhrnný výkaz podaný elektronicky musí obsahovať zaručený elektronický podpis, alebo osoba, ktorá súhrnný výkaz podáva, musí mať uzatvorenú písomnú dohodu s daňovým úradom o elektronickom doručovaní. V takomto prípade sa zaručený elektronický podpis nevyžaduje,“ potvrdzuje hovorca ministerstva financií Miroslav Šmál.

Proces podávania súhrnných výkazov bez elektronického podpisu opisuje daňová poradkyňa Dagmar Bednáriková: "Ak sa subjekt rozhodne pre elektronické podanie bez zaručeného podpisu, zvolí si osobu, ktorá bude mať prístup k autorizovaným elektronickým službám, zaregistruje sa na portáli www.drsr.sk a uzavrie písomnú dohodu s daňovým úradom.“
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

babi2 Pozri príspevok
Toto som našla na HNonline, tak podľa tohto je to dohoda s DÚ o elektronickom podávaní. Pani Kováčiková to presne nazvala, akýsi ZEP, v podstate to v tomto prípade aj nahrádza

Treba elektronický podpis?
Prenesenie súhrnných výkazov z papiera do počítača
na prvý pohľad vyzerá byť technicky náročné. Niektorí menší podnikatelia majú obavy, že si budú musieť iba pre tieto záležitosti zaobstarať (a najmä zaplatiť) elektronický podpis. V niektorých prípadoch ale nie je nevyhnutný.

Ak elektronický podpis nevyužijete na nič iné, nemusíte si ho vybavovať iba pre súhrnné výkazy. "Súhrnný výkaz podaný elektronicky musí obsahovať zaručený elektronický podpis, alebo osoba, ktorá súhrnný výkaz podáva, musí mať uzatvorenú písomnú dohodu s daňovým úradom o elektronickom doručovaní. V takomto prípade sa zaručený elektronický podpis nevyžaduje,“ potvrdzuje hovorca ministerstva financií Miroslav Šmál.

Proces podávania súhrnných výkazov bez elektronického podpisu opisuje daňová poradkyňa Dagmar Bednáriková: "Ak sa subjekt rozhodne pre elektronické podanie bez zaručeného podpisu, zvolí si osobu, ktorá bude mať prístup k autorizovaným elektronickým službám, zaregistruje sa na portáli www.drsr.sk a uzavrie písomnú dohodu s daňovým úradom.“
http://www.drsr.sk/wps/portal/podmienky_aes
Pravidlá zasielania elektronických dokumentov a potvrdzovania ich prijatia vrátane možného časového obmedzenia styku s elektronickou podateľňou

Dva spôsoby:

1. podpísané zaručeným elektronickým podpisom (ZEP)
Odporúčanou možnosťou z hľadiska zvýšenia komfortu autorizovaného používateľa a zachovania bezpečnosti elektronickej komunikácie je použitie kvalifikovaného certifikátu pre zaručený elektronický podpis (v súlade so zákonom č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise v znení neskorších predpisov). Zoznam akreditovaných certifikačných autorít (ACA), ktoré v súčasnosti poskytujú službu vydávania kvalifikovaných certifikátov pre zaručený elektronický podpis, je zverejnený na internetovej stránke Národného bezpečnostného úradu SR (Zoznam ACA).

2. realizované v súlade s ustanovením § 20 ods. 8 zákona o správe daní (t.j. bez zaručeného elektronického podpisu)
Pri využívaní autorizovanej služby doručovania dokumentov elektronickými prostriedkami, ktoré nie sú podpísané zaručeným elektronickým podpisom, sa nevyhnutnou podmienkou stáva uzatvorenie Dohody o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom uzavretej podľa § 20 ods. 8 zákona č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov (ďalej len „dohoda“) (dohoda_ek.pdf), ktorá sa uzatvára písomne so správcom dane. Uzavretím dohody sa daňový subjekt zaviaže doručiť do piatich pracovných dní odo dňa elektronického podania dokumentu v písomnej forme prvú stranu doručenej písomnosti a Vyhlásenie o podaní písomnosti elektronickou formou, tzv. krycí list (viď Vzory vyhlásení o podaní písomnosti elektronickou formou).

Nemýľme si pojmy. Sú dva spôsoby elektronickej komunikácie. Prvý: ZEP Vám musí poskytnúť certifikačná autorita nie DÚ s DÚ sa spíše len zápisnica o prerokovaní na el. podávanie. Za ZEP sa platí certifikačnej autorite.
Druhý spôsob je Dohoda (§20 odst. 8), spisuje sa len s DÚ. Podpis nie je zaručený a nie je certifikovaný a certifikačná autorita s tým nič nerobí. Je zadarmo. Len ešte je tam tá dodatočná povinnosť do 5 dní.
Naposledy upravil JankaO : 10.12.09 at 19:51
1 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

Po novom §80
ods. 9

Osoby podľa odsekov 1 až 3 sú povinné podať súhrnný výkaz elektronickými prostriedkami najneskôr do 20 dní po skončení obdobia, za ktoré sú povinné podať súhrnný výkaz. Súhrnný výkaz musí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom. Súhrnný výkaz podaný elektronickými prostriedkami nemusí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom, ak osoba, ktorá podáva súhrnný výkaz, má s daňovým úradom uzavretú písomnú dohodu, ktorá obsahuje najmä náležitosti elektronického doručovania, spôsob overovania podania urobeného elektronickými prostriedkami a spôsob preukazovania doručenia a ak osoba, ktorá podáva súhrnný výkaz, písomne oznámi daňovému úradu údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na internetovej stránke Daňového riaditeľstva Slovenskej republiky.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Nechcem teraz riešiť tú "zjednodušenú" možnosť, keď do 5 dní musím doručiť prvú stranu na DU

Mám otázku, niekto tu spomínal, že už má zaručený podpis vybavený a včera som bola konzultovať na DU - tam mi povedali, že školenie zatial iba budú mať, ale majú jedného pána, ktorý zaručený podpis má vybavený (a kúpený). A že daňové subjekty mu dali plnú moc a on môže svojim zaručeným podpisom posielať údaje za viaceré účtovné jednotky.

ide mi o takú vec, či jednoducho bude stačiť jeden podpis a budeme môcť posielať výkazy tak ako na socialnu poisťovňu (ale tam nie je zaručený podpis)

Alebo ke´d budem chcieť posielať výkazy za viacerých klientov, každy si bude musieť kúpiť svoj vlastný kľúč - nebudú sa potom tieto kľúče napríklad na jednom PC biť?
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Prepáč Babi, myslím, že JankaO je trošku ďalej a má v tom úplne jasno, na rozdiel od teba má kvalifikovaný certifikát a podpisuje dokumenty Zaručeným elektronickým podpisom, píše tu presné infošky, pokým ty tu píšeš dohady, čo máš zo 100% zdroja... Ak napíšeš "Ale toto je len akýsi ZEP"......viem, že nemáš v tom jasno. ZEP je najvyššia forma elektronického podpisu, certifikát je vystavený s najprísnejšími normami podľa zákona o elektronickom podpise a týmto svojim podpisom dokazuješ svoju identitu pred orgánmi štátnej správy, súdnej moci a dokumenty podpísané tvojim ZEP-om nemusíš dávať overovať notárovi. Príjemca takto podpísaných dokumentov, po overení platnosti certifikátu musí dôverovať takémuto dokumentu.
Ešte raz sa ti ospravedlňujem, neber to ako útok na tvoju osobu, ale chcem, aby tu neboli uvádzané dohady, ako si napísala ty.
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Dáša_ Pozri príspevok
Nechcem teraz riešiť tú "zjednodušenú" možnosť, keď do 5 dní musím doručiť prvú stranu na DU

Mám otázku, niekto tu spomínal, že už má zaručený podpis vybavený a včera som bola konzultovať na DU - tam mi povedali, že školenie zatial iba budú mať, ale majú jedného pána, ktorý zaručený podpis má vybavený (a kúpený). A že daňové subjekty mu dali plnú moc a on môže svojim zaručeným podpisom posielať údaje za viaceré účtovné jednotky.

ide mi o takú vec, či jednoducho bude stačiť jeden podpis a budeme môcť posielať výkazy tak ako na socialnu poisťovňu (ale tam nie je zaručený podpis)

Alebo ke´d budem chcieť posielať výkazy za viacerých klientov, každy si bude musieť kúpiť svoj vlastný kľúč - nebudú sa potom tieto kľúče napríklad na jednom PC biť?
Áno, JankaO má Kvalifikovaný certifikát a podpisuje dokumenty ZEP-om. Stačí ti jeden certifikát a môžeš podávať výkazy i DP za viacero subjektov, len budeš potrebovať od nich plnú moc a tú predložiť na DÚ v mieste príslušnom daňovníkovi.
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Aj v našej firme máme túto možnosť, ak budeš mať záujem, pýtaj sa.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

domenico.office Pozri príspevok
Aj v našej firme máme túto možnosť, ak budeš mať záujem, pýtaj sa.
čo myslíš pod tou možnosťou - "predávate" zaručený elektronický podpis? Ak áno, možeš o tom napísať niečo bližšie, ako to funguje?
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Nepredávame nič, kvalifikovaný certifikát sa vystavuje presne na osobu, ukladá sa na bezpečné zariadenie. Tento úkon, je platený, bezpečné zariadenie, vo forme USB zariadenia, certifikované (schválené) NBÚ tiež niečo stojí, ale o tom tu nebudem písať. Certifikát slúži na to, aby si akékoľvek dokumenty podpísala Zaručeným elektronickým podpisom a platí to, čo som písal vyššie o forme i akceptácii. My používame ZEP už tretí mesiac, na komunikáciu s Obchodným registrom, s daňovými úradmi, so všeobecnými súdmi, niečo sa pripravuje aj na Živnostenských úradoch, ale to ešte nie je nič okolo toho jasné.
0 0
VieraM VieraM

VieraM je offline (nepripojený) VieraM

Týkajú sa tieto služby aj medzinárodnej kamionovej dopravy? Doteraz sme túto službu vôbec neuvádzali v DPH. Znamená to že od 1.1. budeme túto službu uvádzať v SV ?
Ďakujem
0 0
marina8 marina8

marina8 je offline (nepripojený) marina8

VieraM Pozri príspevok
Týkajú sa tieto služby aj medzinárodnej kamionovej dopravy? Doteraz sme túto službu vôbec neuvádzali v DPH. Znamená to že od 1.1. budeme túto službu uvádzať v SV ?
Ďakujem
ked tak na to pozeram tak sluzby iduce do SV podla par.15 - vseobecne pravidlo pre miesto dodania sluzieb poskytnutych zdanitelnym osobam zahrna:

- sprostredkovatelske sluzby
- preprava tovaru vratane intrakomunitarnej dodavky
- doplnkove sluzby pri preprave tovaru
- ocenenie hnutelneho hmotneho majetku a prace na hnutelnom hmotnom majetku
- dlhodoby prenajom dopravnych prostriedkov - viac ako 30 dni pre vsetky dopravne prostriedky
- elektronicky dodavane sluzby dodavatelom z tretich krajin pre zdanitelne osoby v EU
- nehmotne sluzby uvedene v par. 15 ods. 8 zakona o DPH v zneni platnom do 31.12.2009
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

Zhrniem to, mám podľa Vašich názorov 2 možnosti:
1/ Vybavím zaručený elektronický podpis
2/ Spíšem dohodu s DÚ
K prvej možnosti: viete mi povedať koľko stojí zaručený elektronický podpis? Určite v budúcnosti bude potrebný aj na iné účely, tak rozmýšľam či ho nevybaviť už teraz. Ocenila by som postup pri vybavovaní:-))
Druhá možnosť mi je jasná, spíšem dohodu s DÚ, budem zasielať elektronicky SV, pravdepodobne aj priznania DPH + doručím ako doteraz výkazy do 5 dní.
0 0
Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

truch Pozri príspevok
Zhrniem to, mám podľa Vašich názorov 2 možnosti:
1/ Vybavím zaručený elektronický podpis
2/ Spíšem dohodu s DÚ
K prvej možnosti: viete mi povedať koľko stojí zaručený elektronický podpis? Určite v budúcnosti bude potrebný aj na iné účely, tak rozmýšľam či ho nevybaviť už teraz. Ocenila by som postup pri vybavovaní:-))
Druhá možnosť mi je jasná, spíšem dohodu s DÚ, budem zasielať elektronicky SV, pravdepodobne aj priznania DPH + doručím ako doteraz výkazy do 5 dní.
Ohľadom ZEP pozri túto tému: http://www.porada.sk/t122130-p7-navr...ml#post1231840
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

Díky moc, prečítala som si, pomohlo:-)
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Prikladám Poučenie k vyplneniu SV, ani nie ak kvôli vyplneniu, ale kvôli informáciám v ňom uvedeným.
0 0
VieraM VieraM

VieraM je offline (nepripojený) VieraM

Ak dodávam len služby, podávam naďalej SV štvrťročne. Vyplýva to z usmernenia DÚ i z poučenia v SV.
Je to tak ?
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
VieraM Pozri príspevok
Ak dodávam len služby, podávam naďalej SV štvrťročne. Vyplýva to z usmernenia DÚ i z poučenia v SV.
Je to tak ?
Ja to tiež takto chápem, ale http://www.porada.sk/t125491-p5-dr-s...uzby-z-cs.html sa rozbehla debata, kde sú aj iné názory, kuk tam.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
VieraM Pozri príspevok
Ak dodávam len služby, podávam naďalej SV štvrťročne. Vyplýva to z usmernenia DÚ i z poučenia v SV.
Je to tak ?
1/ Platiteľ je povinný podať SV za každý kalendárny mesiac, v ktorom
a/ dodal tovar oslobodený od dane do iného štátu osobe, ktorá je identifikovaná pre daň v inom členskom štáte
b/ premiestnil tovar oslobodený od dane podľa § 43 dos. 4
c/ zúčastnil sa na trojstrannom obchode ako prvý odberateľ
d/ dodal službu s miestom dodania v inom členskom štáte odľa § 15 ods. 1 zdaniteľnej osobe alebo PO, ktorá nie je zdaniteľnou osobou a je identifikovaná pre daň, a táto osoba je povinná platiť daň

SV je povinná podať aj zdaniteľná osoba registrovaná pre daň podľa § 7 alebo § 7a za každý kalendárny štvrťrok, v ktorom dodala službu podľa ods. 1 písm. d

Toto je z materiálu zo školenia ... Možno pomôže....
0 0
bea bea

bea je offline (nepripojený) bea

Vo Finančnom spravodajcovi č. 14/2009 je medzi iným aj poučenie k súhrnnému výkazu.

http://www.finance.gov.sk/Documents/...FS_14_2009.pdf
0 0
galova.silvia galova.silvia

galova.silvia je offline (nepripojený) galova.silvia

VieraM Pozri príspevok
Ak dodávam len služby, podávam naďalej SV štvrťročne. Vyplýva to z usmernenia DÚ i z poučenia v SV.
Je to tak ?
ako tak citam to poucenie, suhlasim.
Je tam uvedeny priklad, ze ak dodavam tovar v hodnote 75 000 eur a sluzby za 120 000 eur za stvrtrok. mozem sa rozhodnut podavat vykaz stvrtrocne.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať