Toto som našla na HNonline, tak podľa tohto je to dohoda s DÚ o elektronickom podávaní. Pani Kováčiková to presne nazvala,
akýsi ZEP, v podstate to v tomto prípade aj nahrádza
Treba elektronický podpis?
Prenesenie súhrnných výkazov z papiera do počítača
na prvý pohľad vyzerá byť technicky náročné. Niektorí menší podnikatelia majú obavy, že si budú musieť iba pre tieto záležitosti zaobstarať (a najmä zaplatiť) elektronický podpis. V niektorých prípadoch ale nie je nevyhnutný.
Ak elektronický podpis nevyužijete na nič iné, nemusíte si ho vybavovať iba pre súhrnné výkazy. "Súhrnný výkaz podaný elektronicky musí obsahovať zaručený elektronický podpis, alebo osoba, ktorá súhrnný výkaz podáva, musí mať uzatvorenú písomnú dohodu s daňovým úradom o elektronickom doručovaní. V takomto prípade sa zaručený elektronický podpis nevyžaduje,“ potvrdzuje hovorca ministerstva financií Miroslav Šmál.
Proces podávania súhrnných výkazov bez elektronického podpisu opisuje daňová poradkyňa Dagmar Bednáriková: "Ak sa subjekt rozhodne pre elektronické podanie bez zaručeného podpisu, zvolí si osobu, ktorá bude mať prístup k autorizovaným elektronickým službám, zaregistruje sa na portáli
www.drsr.sk a uzavrie písomnú dohodu s daňovým úradom.“