jezko1 a možno sa až tak nemýlil, mozno sa už nestretnú a nepôjde tam už odovzdať výkaz za február ... totiž nemusí, keby aj nešla, všetky konania o podozrení z porušenia sa zastavujú...
Už nie som celkom aktuálny týmto príspevkom vzhľadom na to že pribudli ďaľšie príspevky, ale nešlo mi pripojenie na sieť.
Celý problém je v tom, že tvorca zákona neformuloval jeho ustanovenia jednoznačne, čo potom v praxi umožňuje rôznorodý výklad. Keď sa budem dôsledne držať litery zákona, mám na mysli zákon č. 52/2009 Z. z., ktorý nadobudol účinnosť od 1. marca 2009, potom podľa jeho ustanovenia § 52c oznamovaciu povinnosť za mesiac február 2009 nemožno splniť z technických dôvodov, pretože sa s účinnosťou s rovnakým dátumom zrušila vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 619/2006 Z. z., ktorou sa ustanovuje vzor tlačiva oznámenia o množstve prijatého a vydaného liehu a stave zásob liehu v spotrebiteľskom balení. Teda oznámenie za február, ak by bolo podané na tlačive podľa vzoru ustanoveného v uvedenej vyhláške, ak bude skutočne podané, bude podané na tlačive, ktoré už nemá nijakú oporu v zákone! Osobne by som teda nepodanie oznámenia neodôvodňoval tým, že nemusím, lebo všetky konania o podozrení z porušenia sa zastavujú. To znie, ako keby som priznal, že som síce porušil zákon a urobil som tak vedome, lebo aj tak sa mi nič nemôže stať. Žiaľ, opak je pravdou.
Ja som vzhľadom na niekoľkoročné skúsenosti a poznatky získané z Porady radšej napísal, aby bolo oznámenie podané a som presvedčený, že drvivá väčšina colných úradov toto oznámenie pohode prijme a daňové subjekty vôbec neupozorní, že oznámenie už nebolo potrebné podať. A naopak, mnohí z tých, ktorí oznámenie nepodajú, pretože ho skutočne už netreba podať, budú zo strany colných úradov šikanovaní za nepodanie oznámenia, prax a poznatky zo života hovoria za všetko. Na toto som zo všetkého najviac zvedavý.
Pokiaľ ide o zastavenie konaní, tak ako vyplýva z ustanovenia 51g ods. 2, podľa ktorého
ak konanie o uložení pokuty za porušenie oznamovacej povinnosti podľa § 44 ods. 18 v znení účinnom do 28. februára 2009 nebolo právoplatne ukončené k 28. februáru 2009, v konaní sa nepokračuje, v tomto prípade si nerobím žiadne ilúzie. Žiaľ, niektoré colné úrady si to vysvetlia tak, že v začatom konaní už síce nebudú pokračovať ale v pohode začnú nové konanie s odôvodnením, že im to zákon nezakazuje. Minulý týždeň jedna členka PORADY, ktorá sa obrátila na mňa súkromnou správou (ak chce, môže to tu potvrdiť) podala odvolanie proti pokute za oneskorené splnenie oznamovacej povinnosti podľa § 44 v znení v znení účinnom k 30. júnu 2006. Pokuta bola uložená až vo februári 2009, ešte raz opakujem, vo febrári 2009, to aby si niekto nemyslel, že som sa pomýlil v dátume. Pokuta bola uložená aj napriek skutočnosti, že v ustanovení § 51f ods. 19 je uvedené, že ak konanie o uložení pokuty za porušenie oznamovacej povinnosti podľa § 44 zákona v znení účinnom k 30. júnu 2006 nebolo právoplatne ukončené k 30. júnu 2006, v konaní sa nepokračuje. Skutek utek a tento prípad vôbec nie je ojedinelý!
Hoci sme v téme Hlásenie o príjme a výdaji liehu, ale je to tiež o spotrebnej dani, tak by som sa ťa Ježko chcel opýtať, aký je tvoj názor na ustanovenia bodu 4., 18 a 27 zákona č. 52/2009 Z. z. v porovnaní s predchádzajúcim znením zákona. Tento problém môžeme rozdebatovať v inej téme, aby sme tu s tým nezavadzali.