Myslela som si, že viem o koeficiente všetko.
Firma - prenajíma priestory aj platiteľom aj neplatiteľom (tým na potvoru bez DPH). Koeficient je jasný.
Energie - tie, ktoré sú v daných priestoroch - prefakturuje s DPH, čiže odpočet "1".
Režijné výdavky - telefón, nákup papiera, PHM, energia v administratívnej budove - "K".
Čo ma dnes prekvapilo?
Klient - v záujme šetrenia - si dal preddavky za elektrickú energiu napísať na jednu faktúru, jedny hodiny "1", druhé hodiny "K". Predpokladám, že tak bude aj vyúčtovanie.
Čo s tým?
Podľa mňa jeden doklad môže mať len jeden spôsob (na školení Ing. Z.J. prízvukovala - spravte si 3 kôpky dokladov!).
Poraďte, čo mám s tým urobiť?
§ 49 ZDPH
(4) Ak platiteľ použije tovary a služby pre dodávky tovarov a služieb, pri ktorých môže odpočítať daň, a súčasne pre dodávky tovarov a služieb, pri ktorých nemôže odpočítať daň podľa odseku 3, je povinný postupovať pri výpočte pomernej výšky dane, ktorú môže odpočítať, podľa § 50.