Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Téma je uzavretá.
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Žabinka Pozri príspevok
Ja mám takúto otázku v súvislosti s odloženou povinnosťou elektronického podania, ak to už bolo preberané, ospravedlňujem sa. Mám už ZEP, v januári mi to elektronické podanie z nejakých príčin nepôjde, môžem doručiť podania na DÚ osobne alebo poštou? Alebo keď mám ZEP, musím len elektronicky?
Môžeš aj poštou, termín na povinnosť elektronicky sa odsunul na 1. 4. 2011. No keď to bude fungovať, môžeš aj elektronicky.
0 0
Ester plus Ester plus

Ester plus je offline (nepripojený) Ester plus

Včase daňových priznaní nebude ani čas sledovať kto sa tlačí do politiky. Ináč podľa môjho názoru veľmi zle nastavený čas volieb.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Žabinka Pozri príspevok
Ja mám takúto otázku v súvislosti s odloženou povinnosťou elektronického podania, ak to už bolo preberané, ospravedlňujem sa. Mám už ZEP, v januári mi to elektronické podanie z nejakých príčin nepôjde, môžem doručiť podania na DÚ osobne alebo poštou? Alebo keď mám ZEP, musím len elektronicky?
e-Dane fungujú aj keď nejde portál daňovej správy ... A nezabudni, že máš predsa hotline od spoločnosti, ktorá ti vystavila ZEP. Vôbec sa nemusíš ničoho obávať. "Máš žolíka na telefóne"
0 0
Žabinka Žabinka

Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

Economic Pozri príspevok
e-Dane fungujú aj keď nejde portál daňovej správy ... A nezabudni, že máš predsa hotline od spoločnosti, ktorá ti vystavila ZEP. Vôbec sa nemusíš ničoho obávať. "Máš žolíka na telefóne"
Veď áno, ale čo ak motyka vystrelí... , môže sa stať kadejaké prekvapenie, keď to najmenej potrebujem...
1 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Žabinka Pozri príspevok
Veď áno, ale čo ak motyka vystrelí... , môže sa stať kadejaké prekvapenie, keď to najmenej potrebujem...
Akýkoľvek problém sa vyrieši, veď to vieš... Motyky nestrieľajú....
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Žabinka Pozri príspevok
Veď áno, ale čo ak motyka vystrelí... , môže sa stať kadejaké prekvapenie, keď to najmenej potrebujem...
Ak vypadnú aj e-dane, nastane možno núdzový stav. A
Ak vypadne celý elektronický systém,..... nenašla som nič na nete, možno to je oblasť : tajné ???

Tiež rozmýšľam nad takýmito hlúposťami: "ČO ak..."
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
To by som si nesmela sadnúť ani do auta a pomyslieť si : čo ak nabúram ?????

A predsa denno denne v aute sedím.....
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Pravdou je, že "Čo ak....." je súčasťou reality
0 0
katarina.j katarina.j

katarina.j je offline (nepripojený) katarina.j

som len človek
Pozor!!! od 1.1.2012 zmena: Kazdému danovemu subjektu posiela dan.urad oznamenie o prideleni vlastneho cisla učtu-tzv.zakladne čislo učtu. Číslo účtu pre uhradu prislušnej dane sa sklada z predčísla označujuceho druh dane, zo zakladneho čísla učtu označujuceho danový subjekt a z identifikacneho kodu štatnej pokladnice, v tvare: XXXXXX-8000000001/8180 : t.z. tie X označuju druh dane- základ.čislo učtu označujuce dan.subjekt/kod banky. Pri platbe sa vo variab.symbole uvedie identifikator zadany spravcom dane v rozhodnuti. Tak mame sa na čo tešiť a očakávat list z DU.
1 0
SSAndrea SSAndrea

SSAndrea je offline (nepripojený) SSAndrea

optimistka, pre ktorú účtovníctvo je nielen práca ale aj záľuba. A dúfam, že aj s pomocou Porady budem stále múdrejšia, múdrejšia a múdrejšia ...viac
Dobrý deň chcem poprosiť o informáciu. Zamestnala som sa v novovzniknutej firme, ktorá by sa v priebehu roku 2012 mala začať zaoberať okrem iného aj spracovaním účtovníctva a miezd pre iné spoločnosti. Ja som zamestnaná ako účtovníčka a všetku administratívu v súvislosti s firmou necháva konateľ na mňa. Zároveň chce aby som teda aj komunikovala elektronicky so všetkými inštitúciami a vybavila ZEP. Viem, že ZEP musí byť vystavený na konkrétnu osobu a tu vzniká moja otázka. Ak to dám zaregistrovať na konateľa, budem môcť na základe plnej moci ja pridávať pod naše ID na daňovou úrade ďalšie subjekty - nových zákazníkov, ktorím budeme robiť účtovníctvo???? Ja som sa pýtala aj na DÚ ale pani ani sama nevedela a nakoniec mi tvrdila, že to bude musieť chodiť konateľ. A tomu sa chcem vyhnúť. On na to nemá čas. Ak by som to dala zaregistrovať na mňa trápi ma jediná vec a to, že v prípade ak by som z firmy niekedy odišla, tak ZEP sa nedá preregistrovať na konateľa. Musí sa zakúpiť nový, tak preto nad touto možnosťou neuvažujem. Ak s tým máte niekto skúsenosť, poprípade aj spísanú plnú moc, môžete mi prosím poradiť. Veľmi pekne vopred ďakujem.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
SSAndrea Pozri príspevok
Dobrý deň chcem poprosiť o informáciu. Zamestnala som sa v novovzniknutej firme, ktorá by sa v priebehu roku 2012 mala začať zaoberať okrem iného aj spracovaním účtovníctva a miezd pre iné spoločnosti. Ja som zamestnaná ako účtovníčka a všetku administratívu v súvislosti s firmou necháva konateľ na mňa. Zároveň chce aby som teda aj komunikovala elektronicky so všetkými inštitúciami a vybavila ZEP. Viem, že ZEP musí byť vystavený na konkrétnu osobu a tu vzniká moja otázka. Ak to dám zaregistrovať na konateľa, budem môcť na základe plnej moci ja pridávať pod naše ID na daňovou úrade ďalšie subjekty - nových zákazníkov, ktorím budeme robiť účtovníctvo???? Ja som sa pýtala aj na DÚ ale pani ani sama nevedela a nakoniec mi tvrdila, že to bude musieť chodiť konateľ. A tomu sa chcem vyhnúť. On na to nemá čas. Ak by som to dala zaregistrovať na mňa trápi ma jediná vec a to, že v prípade ak by som z firmy niekedy odišla, tak ZEP sa nedá preregistrovať na konateľa. Musí sa zakúpiť nový, tak preto nad touto možnosťou neuvažujem. Ak s tým máte niekto skúsenosť, poprípade aj spísanú plnú moc, môžete mi prosím poradiť. Veľmi pekne vopred ďakujem.
Pokiaľ nie si konateľ spoločnosti, na základe plnej moci si dáš priradiť ďalších daňovníkov. Dá sa to. Tiež som externá účtovníčka. Nepovedala Ti na DÚ dobre.
Urob si na svoje meno registráciu na DÚ. Vytlač si registračný formulár koľko krát potrebuješ /podľa počtu firiem/
Dolož k nemu výpisy z OR na firmu
Plná moc doteraz ešte overená, od 1. 1. 2012 stačí už aj neoverená. Ideš si urobiť registráciu. Doteraz sa spisovali zápisnice, ale myslím že pre ZEP sa budú aj naďalej. ZEP si nechaj vystaviť na svoje rodné číslo. V tejto téme to už bolo x krát písané.
V prípade iného spôsobu študuj príspevky KEJKY.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
to Economic: ďakujem za odporúčanie mojej osoby, cením si to, rovnako ako Tvoje rady. Viem čo si myslela, ale možno som len mala "šťastie", neviem.
k zadaniu:
V tomto prípade zadávateľka nechce mať ZEP na svoje meno - dôvody uviedla.
Takže ZEP na konateľa, aby ZEP zostal aj po jej prípadnom odchode. Na základe plnej moci od klientov by to však asi musel riešiť konateľ - neviem si to dosť dobre predstaviť. Iná firma-iný klient splnomocní konateľa a ten splnomocní účtovníčku? Mlže, už mám v rukách takú dvojitú plnú moc, kde dve osoby prijímajú splnomocnenie. Takže by to malo ísť ako si to predstavuje zadávateľka , len či s tým budú tety na DU uzrozumené.

ZEP na Tvoje meno je podľa mňa najlepšie riešenie, neviem síce kto to zaplatí, ale doklad môže byť na firmu, kde si zamestnaná, takže žiadny problém. ZEP síce bude musieť vybavovať firma nanovo po tvojom odchode, ale Tebe zostane pre ďalšie použitie, nestratí sa, ked sa chceš naďalej venovať účtovníctvu, ale zíde sa aj v iných oblastiach.
Poznámka na záver: práve pre takéto prípady vidím výhodu, že sa na DU s ID formulárom registruje aj konateľ. Minimálne môže prezerať, kontrolovať podania. A na jeho ZEP pracuje podriadená osoba, ktorej dôveruje. Vo veľkých firmách s viacerými zam-cami to však je ťažko realizovateľné.
1 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Áno to s tými PM som mala na mysli. Konateľa by to zaťažovalo. Preto sa aj ja prikláňam k tomu ZEP pre účtovníčku. A keby účtovníčka odišla bezpečné zariadenie ostáva /naň sa dá vystaviť nový certifikát trebárs aj na konateľa, nie je potrebné ho zakupovať opätovne, vystavenie nového KC nie je predsa drahá záležitosť a v prípade odchodu účtovníčky v tom nevidím problém./
2 0
VegiC VegiC

VegiC je offline (nepripojený) VegiC

Dobrý deň,
moja otázka znie takto:
Sme štvrťročnými platcami dph. Tu na porade som sa dočítala, že povinnosť podávať výkazy, hlásenia, priznania elektronickou formou sa odkladá na 1.4.2012... To znamená, že v januári mi vyplnené tlačivá riadne preberú na daňovom úrade tak ako to bolo doteraz? Máte nejaký spoľahlivý zdroj, informáciu, článok... na ktorých sa zakladá tvrdenie, že povinnosť elektronického podávania dokladov na daňové úrady sa stane účinnou až v apríli 2012?
Vopred ďakujem za ohlasy.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
VegiC Pozri príspevok
Dobrý deň,
moja otázka znie takto:
Sme štvrťročnými platcami dph. Tu na porade som sa dočítala, že povinnosť podávať výkazy, hlásenia, priznania elektronickou formou sa odkladá na 1.4.2012... To znamená, že v januári mi vyplnené tlačivá riadne preberú na daňovom úrade tak ako to bolo doteraz? Máte nejaký spoľahlivý zdroj, informáciu, článok... na ktorých sa zakladá tvrdenie, že povinnosť elektronického podávania dokladov na daňové úrady sa stane účinnou až v apríli 2012?
Vopred ďakujem za ohlasy.
Jednoznačne. Veď o tom hovorí novela, že dátum elektronického podávania sa presúva na 1. 4. 2011. Jednoznačne prijímajú tak ako doteraz v papierovej forme. Je to zverejnené aj na portáli daňovej správy. To je pre nás ALFA a OMEGA.

http://www.drsr.sk/drsr/slovak/uvita...1_12_08_ek.pdf
Naposledy upravil Economic : 14.12.11 at 09:07 Dôvod: doplnený link
0 0
VegiC VegiC

VegiC je offline (nepripojený) VegiC

Ďakujem veľmi pekne za odpoveď Samozrejme, portál daňovej správy je pre nás akousi Bibliou, žiaľ som to tam nevedela nikde nájsť, asi som to prehliadla, ale ďakujem, už to mám čierne na bielom.
0 0
jacekova jacekova

jacekova je offline (nepripojený) jacekova

účtovník telom i dušou
Economic Pozri príspevok
Pokiaľ nie si konateľ spoločnosti, na základe plnej moci si dáš priradiť ďalších daňovníkov. Dá sa to. Tiež som externá účtovníčka. Nepovedala Ti na DÚ dobre.
Urob si na svoje meno registráciu na DÚ. Vytlač si registračný formulár koľko krát potrebuješ /podľa počtu firiem/
Dolož k nemu výpisy z OR na firmu
Plná moc doteraz ešte overená, od 1. 1. 2012 stačí už aj neoverená. Ideš si urobiť registráciu. Doteraz sa spisovali zápisnice, ale myslím že pre ZEP sa budú aj naďalej. ZEP si nechaj vystaviť na svoje rodné číslo. V tejto téme to už bolo x krát písané.
V prípade iného spôsobu študuj príspevky KEJKY.
mám ZEP a u nás na DÚ sa už nejaký ten mesiac zápisnice nespisujú
1 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
jacekova Pozri príspevok
mám ZEP a u nás na DÚ sa už nejaký ten mesiac zápisnice nespisujú
Súhlasím, ani vo Zvolene sa už nespisujú. Len od rôznych klientov mám čudesné info, preto bola moja predchádzajúca odpoveď taká aká bola.
Ja len zasielam registračný formulár, plnú moc a kópiu výpisu z OR. Daňovníka mi pridajú automaticky....
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Napríklad v B. Bystrici na DÚ II stále robia zápisnice. Aj minulý týždeň konateľ spisoval, aby mi prihodili daňovníka (mne sa tam nechcelo, lebo tie ženské tam nemusím...) A to spadáme pod jedno UDR.
0 0
dogicka dogicka

dogicka je offline (nepripojený) dogicka

Economic Pozri príspevok
Pokiaľ nie si konateľ spoločnosti, na základe plnej moci si dáš priradiť ďalších daňovníkov. Dá sa to. Tiež som externá účtovníčka. Nepovedala Ti na DÚ dobre.
Urob si na svoje meno registráciu na DÚ. Vytlač si registračný formulár koľko krát potrebuješ /podľa počtu firiem/
Dolož k nemu výpisy z OR na firmu
Plná moc doteraz ešte overená, od 1. 1. 2012 stačí už aj neoverená. Ideš si urobiť registráciu. Doteraz sa spisovali zápisnice, ale myslím že pre ZEP sa budú aj naďalej. ZEP si nechaj vystaviť na svoje rodné číslo. V tejto téme to už bolo x krát písané.
V prípade iného spôsobu študuj príspevky KEJKY.
Prosím, je 100% isté, že od 1.1.2012 bude stačiť neoverená plná moc?
A ešte sa chcem spýtať, kópia výpisu z OR môže byť vytlačená aj z internetu?
Ďakujem
1 0
Načítať ďalšie