Zavrieť

Porady

Daň z príjmu - slovenský a neskôr český živnostník - NEREZIDENT SR

Základné info:

  • študujem na univerzite ako študent denného štúdia v ČR
  • do prvej polovice roku 2013 som bol živnostník SZČO na Slovensku
  • som OSVČ na vedľajšiu činnosť so sídlom v ČR od druhej polovice roku 2013
  • mám prechodný pobyt v ČR
  • mám českú zdravotnú poisťovňu
  • trvalý pobyt mám stále v SR
  • fakturujem prevažne českým spoločnostiam
  • nie som a ani som nebol platcom DPH

Rezident
Považujem sa za rezidenta ČR postupne podľa bodov v medzinárodnej zmluve o zamedzení dvojitého zdanenia medzi SR a ČR.
EDIT: pre menej chápavých
Na účely posúdenia daňových povinností na území SR (napr. podania daňového priznania) si daňovník posudzuje svoju daňovú rezidenciu osobne (bez rozhodovania správcu dane), pričom je povinný preukazovať skutočnosti súvisiace s určením statusu rezidencie správcovi dane len v prípade, ak ho správca dane na to vyzve v priebehu daňového konania.

Problém
Chcem zaplatiť dane z príjmu, je toto plne legálny a správny postup?

Môj postup:

  • podám daňové priznanie z príjmov zo SZČO na Slovensku
    • použijem paušálne výdaje 40% (max. 420€ za každý mesiac podnikania)
    • odpočítam si nezdaniteľnú časť z príjmov (okolo 3750€)
    • vypočítam daň a zaplatím ju na Slovensku

  • podám daňové priznanie z celosvetových príjmov v ČR – ako rezident ČR
    • odpočítam si z daní tie, ktoré som už zaplatil na Slovensku – zamedzím tak dvojitému zdaneniu
    • opäť použijem paušálne výdaje (v ČR sú až 60%)
    • použijem zľavu na poplatníka – 24 840 Kč
    • použijem zľavu na študenta denného štúdia – 4020 Kč/rok
    • zaplatím dane v ČR
    • podám prehľad pre zdravotnú poisťovňu a sociálnu a začnem platiť pravidelne


Podľa všetkých zákonov, ktoré som čítal, mi to vychádza tak, že je to celé legálne.
Ďakujem pekne.

EDIT: Problem solved. Keď bude niekto chcieť vedieť riešenie, napíšte mi správu alebo email je to na dlhé rozpisovanie.