Zavrieť

Porady

Registračná pokladnica - Otázky a odpovede zo stránky DRSR

Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Z otázok a odpovedí zo stránky www.drsr.sk vyberám :


7. Otázka:
Predávam tovar, pri ktorom vystavujem faktúry a prijímam tržby za ich úhradu v hotovosti. Podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. som nemusel používať ERP, nakoľko som prijímal v hotovosti iba úhrady faktúr. Som od účinnosti zákona o požívaní ERP povinný kúpiť ERP a evidovať na nej predaj na faktúry ?

Odpoveď:
Nie. Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky v hotovosti síce považuje za tržbu, ktorú je potrebné evidovať prostredníctvom ERP, avšak nakoľko prechodné ustanovenie § 18 zákona o používaní ERP umožňuje podnikateľom postupovať podľa doterajšieho predpisu (t.j. vyhlášky č. 55/1994 Z.z.) až do 31. decembra 2010, do tohto termínu nevzniká povinnosť evidovať úhrady pohľadávok v hotovosti cez ERP a ani povinnosť kúpiť ERP, pokiaľ bude podnikateľ postupovať v zmysle vyhlášky č. 55/1994 Z.z..

11. Otázka:

Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky považuje za platbu v hotovosti. Som povinný od 1.3.2009 evidovať úhradu pohľadávok na ERP ?

Odpoveď:

Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky v hotovosti považuje za tržbu, ktorú je potrebné evidovať prostredníctvom ERP od 1.3.2009. Nakoľko však prechodné ustanovenie (§ 18) zákona o používaní ERP umožňuje podnikateľom postupovať podľa doterajšieho predpisu (t.j. vyhlášky č. 55/1994 Z.z.) až do 31. decembra 2010, podnikateľovi nevznikne povinnosť používať ERP v prípade, ak bude postupovať pri úhrade pohľadávky v hotovosti podľa doterajšieho predpisu – vyhlášky č. 55/1994 Z.z.. Ak však podnikateľ začne používať ERP, ktorá má vydaný certifikát v súlade so zákonom o používaní ERP a ktorá spĺňa požiadavky a parametre tohto zákona, potom mu vznikne povinnosť evidovať na tejto ERP aj úhrady pohľadávok v hotovosti.
Usporiadat
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
Dakujem, Rozalka .
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Upozornenie pre podnikateľov, ktorí sú povinní používať elektronickú registračnú pokladnicu


1. Nová legislatívna úprava

1. marca 2009 nadobudli účinnosť ustanovenia zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov upravujúce povinnosť podnikateľov evidovať tržbu elektronickou registračnou pokladnicou, požiadavky na elektronickú registračnú pokladnicu, povinnosti servisných organizácií a ďalšie súvisiace ustanovenia (ďalej len „zákon o ERP“).

Predmetom zákona o ERP je ustanovenie podmienok používania elektronickej registračnej pokladnice (ďalej len „pokladnica“) na evidenciu prijatej tržby z predaja tovaru alebo z poskytovania služieb, ktoré sú taxatívne vymedzené v prílohe č. 1 zákona o ERP, ako aj postavenie servisných organizácií, podmienok za ktorých môžu vykonávať servisnú činnosť pokladníc a povinnosti, ktoré servisným organizáciám v súvislosti s touto činnosťou ustanovuje zákon o ERP.

Zákonom o ERP nedošlo k zmene rozsahu služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť evidencie prijatých tržieb.

2. Zmeny vyplývajúce zo zákona o ERP

Oproti doterajšiemu právnemu predpisu – vyhlášky MF SR č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov zákonom o ERP došlo k týmto najdôležitejším zmenám:

-na pokladnici sa evidujú nielen tržby prijaté v hotovosti, ale aj platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, najmä elektronickými platobnými prostriedkami alebo poukážkou oprávňujúcou na nákup tovaru alebo poskytnutie služby,
-pokladnice musia byť vybavené fiskálnou pamäťou,
-pokladnica musí byť zaplombovaná,
-pokladnica musí vyhotovovať pokladničné - fiskálne doklady a aj nefiskálne doklady, tzv. „NEPLATNÝ DOKLAD“, „VKLAD“ a „SKÚŠKA POKLADNICE“,
-zaviedla sa povinnosť vykonávať pravidelnú údržbu pokladnice zameranú na preverenie jej technického stavu a neporušenosti plomb,
-kontrolné pásky sú nahradené elektronickým kontrolným záznamom,
-nie je povinnosť vyhotovovať výkazy obratov,
-nie je povinnosť vyhotovovať mesačnú uzávierku, ale okrem dennej uzávierky sa vyhotovujú, tzv. intervalová a prehľadová uzávierka.



3. Kto je povinný používať pokladnicu

Tak, ako aj v súčasnosti, povinnosť používať pokladnicu podľa zákona o ERP má fyzická a právnická osoba – podnikateľ, ktorý má oprávnenie na podnikanie v oblasti predaja tovaru alebo poskytovania zákonom vymedzených služieb na území Slovenskej republiky a z jeho predaja alebo z ich poskytovania prijíma tržby v hotovosti alebo aj inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť.

Povinnosť používať pokladnicu sa vzťahuje aj na zahraničnú fyzickú osobu alebo právnickú osobu, ktorá na území Slovenskej republiky uskutočňuje predaj tovaru alebo poskytuje niektorú zo zákonom vymedzených služieb, ale len vtedy, ak tieto činnosti vykonáva prostredníctvom stálej prevádzkarne.

4. Dokedy možno používať súčasnú pokladnicu

Na základe prechodných ustanovení zákona o ERP podnikatelia po 1. marci 2009 môžu pri evidencii prijatých tržieb postupovať
-podľa doterajšieho právneho predpisu - vyhlášky MF SR č. 55/1994 Z. z. v znení neskorších predpisov (najneskôr však do 31. decembra 2010) alebo
-podľa nového zákona o ERP.

Od 1. januára 2011 užmusia pokladnice spĺňať požiadavky ustanovené zákonom o ERP a podnikatelia tiež musia uplatňovať postup podľa tohto zákona.

5. Aké pokladnice možno používať

Podnikatelia podľa zákona o ERP môžu používať pokladnicu, ktorou je
-elektronické registračné zariadenie vybavené ustanovenými technickými časťami podľa zákona o ERP alebo
-počítač (nový alebo aj už v súčasnosti používaný) doplnený o fiskálnu tlačiareň.
Pokladnica aj fiskálna tlačiareň musia byť certifikované. Akreditovanými osobami na účely certifikácie pokladníc sú EVPÚ, a. s. Nová Dubnica a TÜV SÜD Slovakia, s. r. o., Bratislava.

6. Ako postupovať pri uvedení pokladnice do prevádzky

Ak podnikateľ bude mať pokladnicu spĺňajúcu požiadavky ustanovené zákonom o ERP alebo počítač doplnený o fiskálnu tlačiareň, je povinný za účelom pridelenia daňového kódu pokladnice predložiť daňovému úradu
-knihu elektronickej registračnej pokladnice s vyplnenými predpísanými údajmi a
-kópiu certifikátu pokladnice alebo fiskálnej tlačiarne.
Po pridelení daňového kódu pokladnice, pokladnicu uvádza do prevádzky servisná organizácia, ktorá je povinná dodržiavať postup ustanovený zákonom o ERP.

7. Servisné organizácie

Zo zákona o ERP vyplývajú pre servisné organizácie nové povinnosti, ktorými sú najmä
-registrácia v registri servisných organizácií, vedených miestne príslušným daňovým úradom (z registrov daňových úradov vypracováva Daňové riaditeľstvo SR elektronický register, ktorý priebežne aktualizuje a zverejňuje na svojej internetovej stránke),
-zabezpečenie opravy pokladnice servisnou organizáciou do 48 hodín,
-plombovanie pokladníc,
-obstaranie plomb na daňovom riaditeľstve a zúčtovanie ich odberu a použitia,
-oznamovanie, napr. poškodenia plomby, chýbania plomby, zmien údajov v pokladnici daňovému úradu.

Servisné organizácie uplatňujú postup podľa zákona o ERP len vo vzťahu k novým pokladniciam, t. j. tým, ktoré spĺňajú technické podmienky ustanovené podľa zákona o ERP.

Servisné organizácie musia byť od 1. marca 2009 registrované bez ohľadu na to, či vykonávajú servis na pokladnice súčasné alebo nové.

8. Odporúčanie

Zákon o ERP neznamená nevyhnutne kúpu novej pokladnice, a to z dôvodu, že väčšina súčasne používaných pokladníc sa dá upraviť na nové podmienky ustanovené zákonom o ERP. S prihliadnutím na uvedené, podnikatelia, na ktorých sa vzťahuje povinnosť používania pokladnice by si mali u svojich servisných organizácií zistiť, či sa ich súčasná pokladnica dá prispôsobiť na nové podmienky alebo si budú musieť kúpiť pokladnicu, ktorá spĺňa požiadavky ustanovené zákonom o ERP, alebo ak podnikateľ používa počítač, požiadať servisnú organizáciu o zabezpečenie doplnenia tohto počítača o fiskálnu tlačiareň.


__________________________________________________ ________
ØLink na
zákon o ERP:
http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=4626

ØLink na materiál
Praktické príklady súvisiace s aplikáciou zákona o ERP:
http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=4406

ØLink na materiál
Informácia k zápisu fyzickej osoby alebo právnickej osoby oprávnenej vykonávať opravu a údržbu ERP do registra servisných organizácií http://www.drsr.sk/drsr/slovak/danov...registerso.pdf

ØLink na materiál
Register servisných organizácií
http://www.drsr.sk/wps/portal/!ut/p/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLN4gPc3MJA8mB2I76ke hCQHYokqivR35uqn6Qvrd-gH5BbmhEuaOjIgDoJBzT/delta/base64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82XzBfVkZFMg!!





9 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
aktualizované dňa: 26. 07. 2010

Praktické príklady súvisiace s aplikáciou zákona o ERP

http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=7576

Z otázok a odpovedí , ktoré sú pre nás dôležité vyberám :

Otázka č. 18
Je možné pri úhrade faktúry – pohľadávky vystaviť zákazníkovi iný ako pokladničný doklad?
Zákon o ERP rieši problematiku evidencie prijatých tržieb na pokladnici a ustanovuje, aké doklady má pokladnica vytlačiť a ako musia byť označené.
Podľa § 8 ods. 1 zákona o ERP pokladničný doklad – fiskálny doklad musí obsahovať najmenej údaje uvedené v tomto ustanovení; takýto pokladničný doklad môže obsahovať aj nefiskálne riadky. Ak pokladničný doklad – fiskálny doklad bude takéto riadky obsahovať, bolo by vhodné, aby tieto boli vhodným spôsobom odlíšené od ostatných.
Pri úhrade pohľadávky je potrebné prijatú tržbu evidovať na elektronickej registračnej pokladnici, a to s prihliadnutím na to, že v prípade uhradenia vystavenej faktúry (pohľadávky) dochádza následne k prijatiu tržby za predaj tovaru alebo poskytnutie služby. V takomto prípade podnikateľ k pohľadávke (vystavenej faktúre) vyhotoví pre zákazníka pokladničný doklad (§ 8 ods. 1 zákona o ERP) a podnikateľovi odporúčame vyhotoviť kópiu pokladničného dokladu, ktorú pripojí k predmetnej faktúre. Z pokladničného dokladu musí byť zrejmé, že tento patrí k predmetnej faktúre. Zo zákona o ERP vyplýva, že pri úhrade pohľadávky, nie je možné vyhotoviť nefiskálny pokladničný doklad.





Otázka č. 30
Je možné na doklade z pokladnice uviesť ako označenie služby, napr. oprava osobného auta alebo kadernícke služby?
Podľa § 8 ods. 3 zákona o ERP označenie tovaru alebo označenie služby musí byť vyjadrené tak, aby bolo možné predávaný tovar alebo poskytovanú službu jednoznačne určiť alebo pomenovať a odlíšiť od iného tovaru alebo inej služby, pričom sa môže uvádzať aj skrátený názov tovaru alebo služby.

U opráv osobných automobilov sa viaže označenie na cenník ponúkaných služieb alebo na pomenovanie úkonu, napr. umývanie motora, umývanie auta, výmena oleja, výmena blatníka, oprava motora, oprava karosérie, lakovanie, brúsenie, výmena sviečok, výmena chladiča, výmena výfuku, výmena svetla. Ak zákazník žiada podrobnejší rozpis použitého materiálu pri poskytnutej oprave je postačujúce, ak sa takýto rozpis urobí, napr. na výdajke a táto sa priloží zákazníkovi k dokladu z elektronickej registračnej pokladnice.

U kaderníckych služieb sa viaže názov na cenník ponúkaných služieb, napr. umývanie vlasov, strihanie, fúkanie, holenie, trvalá, melír, farbenie a pod.

Obdobný postup sa vzťahuje aj na iné druhy služieb.

Pre úplnosť uvádzame, že za správny názov tovaru alebo pomenovanie služby sa považuje aj použitie skratiek ako, napr. trv. peč., tat. omáč., konz., cig., vým. mot., umýv. vlasov alebo podrobnejší názov, napr. pivo Bažant, banány, jablká, mrkva, horká čok., várová čok., práš. cukor, kyslá smot., cig. West, hov. mäso, slov. klobása, biely jogurt, jogurt čuč. a pod.

Použitie skráteného alebo podrobnejšieho názvu záleží na rozhodnutí podnikateľa, resp. na technických možnostiach pokladnice. Pri používaní skráteného názvu, t. j. skratiek je však potrebné dbať na to, aby tovar alebo poskytnutá služba bola identifikovateľná.

Označenie tovaru alebo služby nemôže byť vyjadrené číselnou formou, t. j. kódom.




7 0
Aluš Aluš

Aluš je offline (nepripojený) Aluš

Ohľadne nových registraných pokladníc sa popísalo kadečo, ale nikde som sa nedopátrala toho ako to bude v prípade, že sa táto pokladňa pokazí (viem, že servis musí byť zabezpečený do 48 hod.), ale ako predávať v tomto čase? Máme maloobchodnú predajňu - zatvoríme "kšeft"? Kúpiť ešte jednu pokladňu ?(drahá záležitosť) Dočítali ste sa niekde riešenie takejto situácie???
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Aluš Pozri príspevok
Ohľadne nových registraných pokladníc sa popísalo kadečo, ale nikde som sa nedopátrala toho ako to bude v prípade, že sa táto pokladňa pokazí (viem, že servis musí byť zabezpečený do 48 hod.), ale ako predávať v tomto čase? Máme maloobchodnú predajňu - zatvoríme "kšeft"? Kúpiť ešte jednu pokladňu ?(drahá záležitosť) Dočítali ste sa niekde riešenie takejto situácie???
289
ZÁKON
z 18. júna 2008
§ 10
Prerušenie prevádzky elektronickej
registračnej pokladnice


(4) Počas prerušenia prevádzky elektronickej registračnej
pokladnice je podnikateľ povinný vyhotovovať
paragón. Paragón podnikateľ vyhotovuje v dvoch vyhotoveniach,
pričom originál paragónu bez zbytočného
odkladu po prijatí platby alebo vrátení platby za vrátený
tovar alebo poskytnutú službu pri jej reklamácii vydáva
kupujúcemu a kópiu si ponecháva. Paragóny sa
číslujú vzostupne bez prerušenia a obsahujú údaje
uvedené v § 8 ods. 1 písm. a) až c) a e) až o), pričomako
daňový kód elektronickej registračnej pokladnice podnikateľ
uvedie daňový kód elektronickej registračnej
pokladnice, ktorej prevádzka je prerušená. Kópie paragónov
sú podkladom na vyhotovenie dennej uzávierky.

(5) Údaje z vyhotovených paragónov je podnikateľ povinný
zaevidovať v elektronickej registračnej pokladnici,
ktorej prevádzka bola prerušená, najneskôr do desiatich
kalendárnych dní po uplynutí mesiaca,
v ktorom bola prevádzka elektronickej registračnej
pokladnice obnovená.
8 0
Aluš Aluš

Aluš je offline (nepripojený) Aluš

Ďakujem za radu. Musím poriadne čítať nie na preskáčku.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Odpoveď DRSR - oblasť poskytovanie účtovníckych služieb a úhrada faktúry v hotovosti .

http://www.porada.sk/t144529-registracna-pokladna.html
3 0
patricia27 patricia27

patricia27 je offline (nepripojený) patricia27

Ahojte poraďáci,

na piatok ľahká otázka?
Existuje limit na vystavenie jedného pokladničného dokladu z ERP? Počula som o maxime 50.000 ešte v SKK? Ak áno, podľa akého zákona? Zatiaľ sa mi to nepodarilo nájsť.
Vopred ďakujem za odpoveď.
Pekný deň prajem.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Zákon o DPH
§ 71
(5) Ak cena tovaru alebo služby vrátane dane nie je viac ako 50 000 Sk, za faktúru sa považuje aj doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, ktorý musí obsahovať údaje podľa odseku 2 s výnimkou údaja podľa odseku 2 písm. b) a s výnimkou jednotkovej ceny podľa odseku 2 písm. g).
3 0
patricia27 patricia27

patricia27 je offline (nepripojený) patricia27

Ďakujem veľmi pekne Anja. Prajem pekný víkend.
0 0
abasys abasys

abasys je offline (nepripojený) abasys

Aluš Pozri príspevok
Ohľadne nových registraných pokladníc sa popísalo kadečo, ale nikde som sa nedopátrala toho ako to bude v prípade, že sa táto pokladňa pokazí (viem, že servis musí byť zabezpečený do 48 hod.), ale ako predávať v tomto čase? Máme maloobchodnú predajňu - zatvoríme "kšeft"? Kúpiť ešte jednu pokladňu ?(drahá záležitosť) Dočítali ste sa niekde riešenie takejto situácie???
Treba vystavovať paragony a po oprave ich je potrebné nahodiť do pokladne alebo fiškálu. Niektoré programy už priamo umožňujú tlač paragonov pri poruche, aj po oprave ich preklopenie do fiškálu. Alebo ich treba písať ručne.
Naposledy upravil abasys : 18.08.10 at 17:20
0 0
zuzana252 zuzana252

zuzana252 je offline (nepripojený) zuzana252

Dobrý deň,
som tu prvý krát na porade, tak neviem, či sa zapájam správne ale mám jeden dotaz:
Vediem JÚ. Ak na registračnej pokladnici budem evidovať hotovostné predaje (čiže aj príjmy za faktúry), tak keď budem v účtovníctve účtovať príjem tržieb z pokladnice - tak tú faktúru budem mať 2x zaúčtovanú - ako príjmový doklad k faktúre z účtovníctva a tiež ako príjem z reg. pokladnice.... Keď robím mesačnú uzávierku z reg. pokladnice, tak tú sumu potom účtujem v účtovníctve ako príjem za tovar al. služby do pokladne (účtovnej).... Nechápem, ako sa môže faktúra zaúčtovať v účtovníctve cez príjmový doklad a potom znova na reg. pokladnici ako tržba v hotovosti... to je podľa mňa 2x ..... Mohol by mi to prosím Vás niekto vysvetliť ? Ďakujem pekne.
0 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
zuzana252 Pozri príspevok
Dobrý deň,
som tu prvý krát na porade, tak neviem, či sa zapájam správne ale mám jeden dotaz:
Vediem JÚ. Ak na registračnej pokladnici budem evidovať hotovostné predaje (čiže aj príjmy za faktúry), tak keď budem v účtovníctve účtovať príjem tržieb z pokladnice - tak tú faktúru budem mať 2x zaúčtovanú - ako príjmový doklad k faktúre z účtovníctva a tiež ako príjem z reg. pokladnice.... Keď robím mesačnú uzávierku z reg. pokladnice, tak tú sumu potom účtujem v účtovníctve ako príjem za tovar al. služby do pokladne (účtovnej).... Nechápem, ako sa môže faktúra zaúčtovať v účtovníctve cez príjmový doklad a potom znova na reg. pokladnici ako tržba v hotovosti... to je podľa mňa 2x ..... Mohol by mi to prosím Vás niekto vysvetliť ? Ďakujem pekne.
Na registračnej pokladnici bude príjem za faktúru evidovaný pod iným kódom, ako príjem za tovar a služby.
Zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladni -
§ 4, tam je uvedené, aké sú požiadavky na ERP:
ods. 2 písm. a)
7. vytlačenie ochranného znaku len na pokladničnom
doklade a páske dennej uzávierky, a to až po
vytlačení iných údajov uvedených v § 8 ods. 1
a § 12 ods. 2,
8. vytlačenie dokladov označených slovami „NEPLATNÝ
DOKLAD“ alebo „VKLAD“ tak, aby tieto
neobsahovali ochranný znak,
9. aby pri zaznamenávaní údajov v rámci skúšobnej
prevádzky pri uvedení elektronickej registračnej
pokladnice do prevádzky, po jej oprave alebo
v rámci zaškolenia fyzickej osoby, ktorá bude evidovať
tržby v elektronickej registračnej pokladnici,
vytlačila doklad označený slovami „NEPLATNÝ
DOKLAD“ v každom treťom riadku tohto dokladu
a pri vložení hotovosti okrem prijatej tržby vytlačila
doklad označený slovom „VKLAD“,
1 0
zuzana252 zuzana252

zuzana252 je offline (nepripojený) zuzana252

To znamená, že pri mesačnej alebo dennej uzávierke reg. pokladnice bude z toho výpisu na páske jasné, aká suma je príjem za tovar a služby a príjem za pohľadávky (faktúry) tam budú uvedené zvlášť ?
0 0
abasys abasys

abasys je offline (nepripojený) abasys

zuzana252 Pozri príspevok
To znamená, že pri mesačnej alebo dennej uzávierke reg. pokladnice bude z toho výpisu na páske jasné, aká suma je príjem za tovar a služby a príjem za pohľadávky (faktúry) tam budú uvedené zvlášť ?
Nie je nikde na dennej uzávierke uvedené, že sa jedná o tržbu za faktúry. Mesačné uzávierky sú podľa zákona zrušené.
0 0
zuzana252 zuzana252

zuzana252 je offline (nepripojený) zuzana252

Uvediem konkrétny prípad:
- v obchode predám CD-čko za 2 Eur - nablokujem to na reg. pokladnici.
- firma uhradí faktúru - pohľadávku v hotovosti za 70 Eur - vystavím príjmový pokl. doklad v účtovníctve (aby som mala uhradenú faktúru účtovne) + nablokujem to na reg. pokladnici.
- po dennej uzávierke reg. pokladnice urobím v účtovníctve príjem hotovosti za tovar do účtovnej pokladnice - podľa tej uzávierky to bude 72 Eur.
T.j. tá faktúra tam bude v účtovníctve prijatá 2 x....
Čo s tým ?
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
zuzana252 Pozri príspevok
Uvediem konkrétny prípad:
- v obchode predám CD-čko za 2 Eur - nablokujem to na reg. pokladnici.
- firma uhradí faktúru - pohľadávku v hotovosti za 70 Eur - vystavím príjmový pokl. doklad v účtovníctve (aby som mala uhradenú faktúru účtovne) + nablokujem to na reg. pokladnici.
- po dennej uzávierke reg. pokladnice urobím v účtovníctve príjem hotovosti za tovar do účtovnej pokladnice - podľa tej uzávierky to bude 72 Eur.
T.j. tá faktúra tam bude v účtovníctve prijatá 2 x....
Čo s tým ?
Prečo ten PPD , ak chcete úhradu FA prehnať cez RP ?
0 0
zuzana252 zuzana252

zuzana252 je offline (nepripojený) zuzana252

a ako to potom budem mať spárované v účtovníctve ? ak neurobím PPD, tak tá faktúra bude v účtovníctve stále neuhradená....
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
zuzana252 Pozri príspevok
a ako to potom budem mať spárované v účtovníctve ? ak neurobím PPD, tak tá faktúra bude v účtovníctve stále neuhradená....
Hneď úvode témy je nasledovné :


11. Otázka:

Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky považuje za platbu v hotovosti. Som povinný od 1.3.2009 evidovať úhradu pohľadávok na ERP ?

Odpoveď:

Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky v hotovosti považuje za tržbu, ktorú je potrebné evidovať prostredníctvom ERP od 1.3.2009. Nakoľko však prechodné ustanovenie (§ 18) zákona o používaní ERP umožňuje podnikateľom postupovať podľa doterajšieho predpisu (t.j. vyhlášky č. 55/1994 Z.z.) až do 31. decembra 2010, podnikateľovi nevznikne povinnosť používať ERP v prípade, ak bude postupovať pri úhrade pohľadávky v hotovosti podľa doterajšieho predpisu – vyhlášky č. 55/1994 Z.z.. Ak však podnikateľ začne používať ERP, ktorá má vydaný certifikát v súlade so zákonom o používaní ERP a ktorá spĺňa požiadavky a parametre tohto zákona, potom mu vznikne povinnosť evidovať na tejto ERP aj úhrady pohľadávok v hotovosti.



Treba doplniť či postupujete podľa vyhlášky 55/1994 , alebo podľa nového zákona 289/2008 .

Ak postupujete podľa vyhlášky 55/1994 tak Vám stačí do 31.12.2010 vypísaný PPD , s ktorým bude spárovaná platba s pohľadávkami .


Ak postupujete podľa zákona 289/2008 ( tento postup som neriešila) , tak treba platbu za pohľadávku nahodiť cez pokladňu a spárovať platbu s pohľadávkami ručne .

Ale isto nie je správne , aby ste na jednu úhradu rovnakej pohľadávky dali 2 doklady o úhrade.
1 0
abasys abasys

abasys je offline (nepripojený) abasys

zuzana252 Pozri príspevok
Uvediem konkrétny prípad:
- v obchode predám CD-čko za 2 Eur - nablokujem to na reg. pokladnici.
- firma uhradí faktúru - pohľadávku v hotovosti za 70 Eur - vystavím príjmový pokl. doklad v účtovníctve (aby som mala uhradenú faktúru účtovne) + nablokujem to na reg. pokladnici.
- po dennej uzávierke reg. pokladnice urobím v účtovníctve príjem hotovosti za tovar do účtovnej pokladnice - podľa tej uzávierky to bude 72 Eur.
T.j. tá faktúra tam bude v účtovníctve prijatá 2 x....
Čo s tým ?
Príjmové doklady už od nového roku budú už asi len na výber z banky / dotovanie pokladne. Tržba je skutočne zaúčtovaná 2x aj DPH. Je to na vývojároch účtovných programov, aby to vyriešili. Treba smerovať otázku na výrobcu vášho SW.
0 0
Načítať ďalšie