Zavrieť

Porady

Vlhkosť v dome

Chcela by som sa popýtať na vlhkosť v dome. Prerábali sme si cca 50 ročný dom z pálenej tehly. (Kúrenie, elektrina, voda, omietky...). Nedávno sme dokončili a chceme sa sťahovať, no hlavne v tomto období, keď pršalo je tam hrozne vlhko. Nič nezateká, nevlhnú steny alebo také niečo (aspoň zatiaľ), ale stále je tam tak vlhko, že napríklad papiere sú cítiť vlhko, alebo oblečenie je také vlhké. Snažíme sa vetrať, ale keď už pár dní vonku prší a je vlhko, tak nič nevyvetrám. Ešte by som napísala, že teplo je vnútri cca 18 stupňou. Neviem, čo máme robiť, nie som zvyknutá s paneláka na takéto niečo. Či viac vetrať (no keď prší), alebo kúriť, aby sa zvýšila teplota vnútri alebo poraďte. Ešte som roznýšľala, že možno stavba nie je vyschnutá, a že sa to upraví, ale neviem, či to pomôže.
Ďakujem.
Usporiadat
Elena Brindzová Elena Brindzová

Elena Brindzová je offline (nepripojený) Elena Brindzová

Skúsim vlozit fotky. Je tu hrozne vlhký vzduch, niekedy mám pocit, ze aj oblečenie je vlhké. A vetranie nepomáha. Trošku pomohol Ceresit, len tam potrebujem často tie tabletky, ktoré nie sú lacné.
Ten byt je rohový. Tri steny sú vonkajšie, čize chladné a kotolňa pod bytom je tiez nevykurovaná. Pleseň je len na vonkajších stenách bytu na vnútorných vôbec. Najviac plesne sa robí pri podlahe okolo rúrok na kúrenie, ktoré sú medené a sú tak 10 - 15cm od podlahy. Tie rúrky sú nové vzhľadom k tomu , ze kúrenie sme robili tie len toho roku.
0 0
ciners ciners

ciners je offline (nepripojený) ciners

Skúste merat teplotu v strede miestnosti a pri stene a napiste kolko ste namerali. Tam bude asi dost "chladno"
0 0
iv@n iv@n

iv@n je offline (nepripojený) iv@n

220870 Pozri príspevok
Takže podľa vás zvýšením hrúbky polystyrénu posuniete rosný bod do polystyrénu a v polystyréne sa bude zrážať voda ktorú vypotili múry?
to som akože niekde napísal s tým potením? nejak to nevidím. smiať by sa dalo skôr nad tými bludmi o rosnom bode a súčiniteli tepelnej vodivosti, čo si tu napísal ty
v jednom príspevku tvrdíš, že sa nedá posunúť rosný bod do izolácie a potom napríklad v tvojom blogovom príspevku nájdem vety "Sklenná vata má jednu obrovskú nevýhodu je nasiakavá na vodu.A to je jej najväčší problém.Totižto rosný bod sa takmer vždy nachádza niekde v nej" alebo "neposunie sa rosný bod hlbšie do izolácie?".
tak ako teda je to s tým rosným bodom v izolácii, je tam alebo tam nie je beťár jeden? alebo tam je len pri vate a pri polyši nie?
0 0
ciners ciners

ciners je offline (nepripojený) ciners

Ludia kaslite na to, tuna cakam,kym pani zo Spiskeho Podhradia da dalsie info a budem sa musiet k tomu preklikavat cez niekolko stran hadania A pravdu mam aj tak ja, tak naco sa hadate
0 0
jojkoz jojkoz

jojkoz je offline (nepripojený) jojkoz

Rosny bod je teplota pri ktorej kondenzuje voda.

Priklad (vymyusleny nechce sa mi to pocitat) vnutri 20 st.C vonku 0 st.C vlhkost vnutri 70% vonku 90 %.

Povedzme ze rosny bod vyjde na teplotu 12,5 st.C

No a podla izolacie zalezi kde sa nachadza tento bod ( miesto kde je 12,5 st C a menej samozrejme )

1. Ak je niekde na vnutornom povrchu muriva ( tepelny most ...) takto vidime hned - lebo to tam zacne vlhnut pripadne pri dlhsom posobeni vlhka aj plesniviet

2. Ak je tato teplota ( v resp. rosny bod) v murive - tak cast vlhkosti ktoru pohltilo murivo sa skondenzuje v nom a vlhne zvnutra.

3. Ak je takato teplota ( rosn. bod) az v izolacii a ta je nenasiakava - cize neobsahuje ziadnu alebo len min. vlhkost - tak nema co kondenzovat .....


Toto je ale len VYMYSLENY priklad pri urcitych teplotach a vlhkostiach - Tie sa samozrejme pocas roka s teplotami a vlhkostami ( a nieco maju do cinenia aj parcialne tlaky ...) menia.
Ide len o to ako je to v dosledku celeho roka - ci skondenzovana voda v murive sa dokaze cez leto odparit ....
0 0
ciners ciners

ciners je offline (nepripojený) ciners

Takto to s tou kondenzaciou nefunguje, to by si totalne nebral do uvahy difuznu skladbu.
0 0
jojkoz jojkoz

jojkoz je offline (nepripojený) jojkoz

ciners Pozri príspevok
Takto to s tou kondenzaciou nefunguje, to by si totalne nebral do uvahy difuznu skladbu.
To sa rad necham poucit - pretoze co viem tak cez steny ide AZ 4 % percenta vlhkosti.

Mimo ine patrilo to hlavne ku kontaktnemu zatepleniu EPS ktore sa pouziva v drvivej vacsine pripadov.
0 0
ciners ciners

ciners je offline (nepripojený) ciners

V nejakej teme je to tu napisane, ako sa pri tom celom posudeni postupuje a ako to funguje. Vlhkost v percentach je relativna,prislucha k danej teplote, takze ak je v stene bod ,kde je aj 0 stupnov Celsia, este neznamena, ze tam bude kondenzovat vodna para, pretoze relativna vlhkost a s tym spojene tlaky ciastocne nasytenych vodnych par mozu byt mensie ako tlaky nasytenych vodnych par. A potom nie je nejaky rosny bod v stene, tam je cela oblast,kde kondenzuje vodna para. Dalej sa posudi, ci toto skondenzovane mnozstvo nepresahuje hodnotu,ktora sa ma rocne odparit. Neviem, ak si z fachu, nerad by som ta poucoval, ak nie si a zaujima ta to, tak v pohode
0 0
airwolf airwolf

airwolf je offline (nepripojený) airwolf

p.Brindzová, príčinou zarosených okien a mokrých kútov v izbách je prílišná vlhkosť v miestnostiach a zároveň nízka povrchová teplota na uvedených stenách. Je to výsledok viacerých vecí:
1.výmena okien = oproti starým oknám sa výrazne zredukovala možnosť úniku prebytočnej vlkosti cez špáry okien,okolo rámov, resp.popod parapet + sa výrazne znížilo množstvo priamych tepelných ziskov kvôli novým izolačným sklám + mierne sa tiež zmenšila plocha zasklenia kvôli hrubším rámom u nových okien.
2.po výmene kúrenia ste určite začali kvôli úspore menej kúriť, čo zase znižuje povrchovú teplotu stien a zvyšuje pravdepodobnosť kondenzácie.
3."stále vetranie" nie je optimálne, lebo opäť viac vychladnú steny a výmena vzduchu je pomalá a neúplná. Treba vetrať nárazovo, dokorán a krátko(v zime stačí 1-2 minúty), cez deň,keď je slnko. Radšej nie keď je hmla alebo inverzia. Aspoň 2-3x denne.
4.stavebná vlhkosť pri prestavbe jadra sa odvetrala ešte v lete, to že sa to prejavilo teraz v októbri súvisí skôr s tohtoročnou sychravou jeseňou, s málom slnka a vysokou vlhkosťou.
5.stav čiastočne zhoršilo aj ukončenie prevádzky kotolne, kde určite výrazne klesla teplota. Skúste prípadne presadiť, aby sa tam aj naďalej aspoň temperovalo.
Čo môžte spraviť: ako prvé je potrebné zvýšiť teplotu miestností, aby sa znížila relatívna vlkosť, čiže budete musieť bohužiaľ zámerne trvale prekurovať miestnosti, aby sa steny oteplili a obschli. Odporúčam ďalej odstrániť zdroje väčšej vlhkosti: veľké množstvá kvetov, nesušiť prádlo v interiéri, zabezpečiť nútené odsávanie pár z kúpelne a kuchyne priamo do exteriéru. Odtiahnuť nábytok a dekoračky od roh.kútov, aby neblokovali prúdenie vzduchu. Následne by bolo optimálne aplikovať na steny termokeramický náter, ktorý ďalej výrazne zredukuje vplyv konštrukčných tepelných mostov (chladné rohy a kúty), v zime potlačí navĺhanie muriva a tým zvýši jeho schopnosť akumulovať teplo, a zrovnomerní rozvrstvenie teplôt v miestnosti počas vykurovania (teplota pri podlahe sa zvýší, pod stropom klesne).
Plánované zateplenie fasády by len zvýšilo vlhkostnú nepriepustnosť plášťa budovy a znížilo jeho priamu tepelno-akumulačnú schopnosť, čo v praxi veľmi často nevykompenzuje ani zateplením dosiahnutá zvýšená teplota obvod.steny. Kombinácia: tehlová bytovka+polystyrén je z tohto hľadiska(skoršieho alebo neskoršieho výskytu plesní) asi tá "najsmrtelnejšia".
Budete radi,ak dostanete pod kontrolu aspoň to, čo napáchali okná. Držím palce
0 0
iv@n iv@n

iv@n je offline (nepripojený) iv@n

airwolf Pozri príspevok
Následne by bolo optimálne aplikovať na steny termokeramický náter, ktorý ďalej výrazne zredukuje vplyv konštrukčných tepelných mostov (chladné rohy a kúty), v zime potlačí navĺhanie muriva a tým zvýši jeho schopnosť akumulovať teplo, a zrovnomerní rozvrstvenie teplôt v miestnosti počas vykurovania (teplota pri podlahe sa zvýší, pod stropom klesne).
Plánované zateplenie fasády by len zvýšilo vlhkostnú nepriepustnosť plášťa budovy a znížilo jeho priamu tepelno-akumulačnú schopnosť
už len chýba link na predajcu termoshieldu
pozerám že tu je to aj škoda čítať, nieto sa ešte nejakými radami aj riadiť. aj sa už bojím spýtať, že ako sa zateplením zníži priama tepelno-akumulačná schopnosť tej obvodovej steny a či je aj nejaká nepriama tepelno-akumulačná schopnosť.
0 0
petervi petervi

petervi je offline (nepripojený) petervi

A za najvacsiu blbost pokladam tuto vetu -> "teplota pri podlahe sa zvýší, pod stropom klesne".<- To uz bude asi aj nahrada za podlahove kurenie.
0 0
AndrejG AndrejG

AndrejG je offline (nepripojený) AndrejG

iv@n Pozri príspevok
aj sa už bojím spýtať, že ako sa zateplením zníži priama tepelno-akumulačná schopnosť tej obvodovej steny a či je aj nejaká nepriama tepelno-akumulačná schopnosť.
Existencia fyzikalnych zakonov sa potlaca priamo umerne navysujucej sa marze a naopak.
0 0
ludo_centrum ludo_centrum

ludo_centrum je offline (nepripojený) ludo_centrum

petervi Pozri príspevok
A za najvacsiu blbost pokladam tuto vetu -> "teplota pri podlahe sa zvýší, pod stropom klesne".<- To uz bude asi aj nahrada za podlahove kurenie.
Myslím, že mal na mysli to, že termokeramický náter zaistí to, že bude teplo odrazené smerom nadol. Čiže sa zníži teplotný rozdiel medzi podlahou a stropom.
To je efekt infračervených žiaričov s keramickými telesami, ktoré keď sa nahrievajú ohňom, tak žiaria teplo (niečo ako slnko vo veľkej stručnosti).
To znamená, že teplo nesúpa len hore, ale je posielané pomocou infračerveného žiarenia do priestoru. A neporušujú sa tým žiadne fyzikálne zákony.

A skutočne nie som zástancom žiadnych drahých ani neviem akých riešení.
0 0
Elena Brindzová Elena Brindzová

Elena Brindzová je offline (nepripojený) Elena Brindzová

Dobrý deň .
Merala som teplotu v strede miestnosti a na kraji pri vonkajšej stene a rozdiel je 1 stupeň. V byte je vlhko a ešte musím sušiť prádlo na radiátoroch, lebo nemáme sušiareň a vonku mi prádlo nevyschne. V tie dni keď suším prádlo tak je na stenách vidieť také mokré fľaky. Postupne to v priebehu pár dní vyschne. Ale v jednom kúte v rohu izbe je mokro stále. Skúšam byt prekurovať a trochu začína ustupovať pleseň okolo rúrok na vykurovanie, ale steny sú vlhké stále.
0 0
Elena Brindzová Elena Brindzová

Elena Brindzová je offline (nepripojený) Elena Brindzová

airwolf Pozri príspevok
p.Brindzová, príčinou zarosených okien a mokrých kútov v izbách je prílišná vlhkosť v miestnostiach a zároveň nízka povrchová teplota na uvedených stenách. Je to výsledok viacerých vecí:
1.výmena okien = oproti starým oknám sa výrazne zredukovala možnosť úniku prebytočnej vlkosti cez špáry okien,okolo rámov, resp.popod parapet + sa výrazne znížilo množstvo priamych tepelných ziskov kvôli novým izolačným sklám + mierne sa tiež zmenšila plocha zasklenia kvôli hrubším rámom u nových okien.
2.po výmene kúrenia ste určite začali kvôli úspore menej kúriť, čo zase znižuje povrchovú teplotu stien a zvyšuje pravdepodobnosť kondenzácie.
3."stále vetranie" nie je optimálne, lebo opäť viac vychladnú steny a výmena vzduchu je pomalá a neúplná. Treba vetrať nárazovo, dokorán a krátko(v zime stačí 1-2 minúty), cez deň,keď je slnko. Radšej nie keď je hmla alebo inverzia. Aspoň 2-3x denne.
4.stavebná vlhkosť pri prestavbe jadra sa odvetrala ešte v lete, to že sa to prejavilo teraz v októbri súvisí skôr s tohtoročnou sychravou jeseňou, s málom slnka a vysokou vlhkosťou.
5.stav čiastočne zhoršilo aj ukončenie prevádzky kotolne, kde určite výrazne klesla teplota. Skúste prípadne presadiť, aby sa tam aj naďalej aspoň temperovalo.
Čo môžte spraviť: ako prvé je potrebné zvýšiť teplotu miestností, aby sa znížila relatívna vlkosť, čiže budete musieť bohužiaľ zámerne trvale prekurovať miestnosti, aby sa steny oteplili a obschli. Odporúčam ďalej odstrániť zdroje väčšej vlhkosti: veľké množstvá kvetov, nesušiť prádlo v interiéri, zabezpečiť nútené odsávanie pár z kúpelne a kuchyne priamo do exteriéru. Odtiahnuť nábytok a dekoračky od roh.kútov, aby neblokovali prúdenie vzduchu. Následne by bolo optimálne aplikovať na steny termokeramický náter, ktorý ďalej výrazne zredukuje vplyv konštrukčných tepelných mostov (chladné rohy a kúty), v zime potlačí navĺhanie muriva a tým zvýši jeho schopnosť akumulovať teplo, a zrovnomerní rozvrstvenie teplôt v miestnosti počas vykurovania (teplota pri podlahe sa zvýší, pod stropom klesne).
Plánované zateplenie fasády by len zvýšilo vlhkostnú nepriepustnosť plášťa budovy a znížilo jeho priamu tepelno-akumulačnú schopnosť, čo v praxi veľmi často nevykompenzuje ani zateplením dosiahnutá zvýšená teplota obvod.steny. Kombinácia: tehlová bytovka+polystyrén je z tohto hľadiska(skoršieho alebo neskoršieho výskytu plesní) asi tá "najsmrtelnejšia".
Budete radi,ak dostanete pod kontrolu aspoň to, čo napáchali okná. Držím palce

Po výmene kúrenia je u nás oveľa teplejšie ako bolo predtým. Elektrické kúrenie bolo veľmi slabé a bolo nám stále zima.
Skúsim vetrať nárazovo. Možno na tom niečo bude.
Prevádzka kotolne sa zrušila pred 10 rokmi. Každý má vlastné kúrenie a kotolňa sa nedá temperovať, lebo tam už nieje žiaden kotol a nič iné. Je to prázdna miestnosť.
Zateplenie zvonka neplánujeme, lebo vlastníci bytov nechcú. Niektorý majú zateplené zvnútra.
0 0
iv@n iv@n

iv@n je offline (nepripojený) iv@n

Elena Brindzová Pozri príspevok
Dobrý deň .
Merala som teplotu v strede miestnosti a na kraji pri vonkajšej stene a rozdiel je 1 stupeň. V byte je vlhko a ešte musím sušiť prádlo na radiátoroch, lebo nemáme sušiareň a vonku mi prádlo nevyschne. V tie dni keď suším prádlo tak je na stenách vidieť také mokré fľaky. Postupne to v priebehu pár dní vyschne. Ale v jednom kúte v rohu izbe je mokro stále. Skúšam byt prekurovať a trochu začína ustupovať pleseň okolo rúrok na vykurovanie, ale steny sú vlhké stále.
na sušenie prádla odporúčam sušičku. investícia 300-400€ a vlhkosť nejde do celého bytu ale do kondezačnej nádobky. my perieme kôli malej dcérke prakticky stále a vlhkosť je do 60%. tým sušením na radiatoroch si robíte z bytu daždový prales, jedna várka je ako by ste vyliala na stenu 2-3l vody.
0 0
hurkar1 hurkar1

hurkar1 je offline (nepripojený) hurkar1

táto rada je možno pravdivá v premočenej močaristej pôde, so silnými "spodnými prúdmi" vody. Nopová fólia sa dáva pre odvetranie základu a kombinuje sa s drenážou, ktorá odvádza vodu od dna základu preč

220870 Pozri príspevok
Odpoviem vám otazkou.Ako chcete odvlhčiť základ domu zo strany interiéru.Ak by ste sa aj tak pustili do odizolovania základu nopovou fóliou z interiéru ako chcete základ odizolovať zospodu? Veď je to vyložená hovadina.Tým že tam tú nop fol dáte opriete o základ vytvoríte vode doslova zlatú cestu k základom domu.Ak by som si aj vzal za príklad že máte ideálne rovno urobený základ domu( na starších domoch vysoko nepravdepodobné) a tú fóliu opriete o základ prisypete hlinou tak medzi základom a tou fóliou vám vznikne aká taká medzera .A ak máte mokrý pozemok alebo veľa povrchovej vody tak tá medzera medzi základom a nopovou foliou sa vám bude plniť práve tou vodou ktorej sa chcete zbaviť.Poznám z mojej praxe 5 prípadov keď sa snažili pomocou fólie dostať vodu od základov, vždy dosiahli presný opak.
0 0
atramka atramka

atramka je offline (nepripojený) atramka

....má niekto skúsenosti s použitím prípravku Dampex, na vlhké rohy v miestnosti ?? Zaberá to????
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
hurkar1 Pozri príspevok
táto rada je možno pravdivá v premočenej močaristej pôde, so silnými "spodnými prúdmi" vody. Nopová fólia sa dáva pre odvetranie základu a kombinuje sa s drenážou, ktorá odvádza vodu od dna základu preč
Na čo je dobrý súchý betón zálkladov?
0 0
Jozef035 Jozef035

Jozef035 je offline (nepripojený) Jozef035

atramka Pozri príspevok
....má niekto skúsenosti s použitím prípravku Dampex, na vlhké rohy v miestnosti ?? Zaberá to????
Nezaberá.
Jediné čo to môže dokázať je obmedzenie tvorby plesní. Vlhnutiu zabrániť nemôže.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať