1. Nepoznám celú korešpondenciu s EC, preto sa mi takto na diaľku veľmi ťažko vyjadruje názor, ktorý je relevantný a korešponduje s už realizovanou korešpondenciou.
2. V období, kedy ste podali výpoveď je istá komunikácia medzi Vami a EC o tom, či máte zmluvu bez viazanosti, alebo s 5 ročnou viazanosťou. Ak EC vybojuje, že máte 5 ročnú viazanosť, tak budete platiť poplatok za predčasné ukončenie zmluvy. Tento poplatok má EC vo VOP.
3. Upozorňujem na to, že podľa nového zákona o energetike máte právo zrušiť zmluvu bez udania dôvodu pri zmene ceny, alebo VOP (u Vášho dodávateľa), ak to stihnete najneskôr 15 dní pred platnosťou nového cenníka, alebo VOP. Ak sa teraz s nimi naťahujete o už podanej výpovedi, tak sa vystavujete tomu, že nestihnete zrušiť zmluvu podľa nového zákona o energetike.
http://www.vyhodnaenergia.sk/odkaz/6...ektriny--plynu
4. Táto situácia sa dá riešiť niekoľkými spôsobmi. Jedným z nich je naťahovať sa s EC donekonečna, akú že to vlastne máte zmluvu (viazanosť áno, alebo nie?). Iným, z možných riešení je to, že odberateľ hneď teraz mailom, faxom, listom jednostranne odstúpi od výpovede čo najskôr, aby to stihol do konca tohoto mesiaca. Následne na to, bude odberateľ "dúfať", že EC zmení k 01.01.2013 ceny, alebo VOP a ak sa tak stane, tak odberateľ podá výpoveď zmluvy podľa nového zákona o energetike. Musím však upozorniť na riziko, že EC nezmení ceny EE a ZP a ani nezmení VOP. Potom ste naďalej v zmluvnom vzťahu s EC.
5. Rada: Myslím si, že trvanie na výpovedi je za súčasnej situácie asi jediná istota - ak ste presvedčená o tom, že máte zmluvu na dobu neurčitú. Ak EC medzi časom zmení ceny, alebo VOP, tak vtedy môžete podať výpoveď z titulu zmeny ceny/VOP a súčasne odvolať výpoveď s 2mes. výp.lehotou. Pozor však na to, aby sa Vám nestalo to, že nebudete mať dohodnutého nového dodávateľa. Preto svoj postup koordinujete aj s novým dodávateľom, aby sa nestalo, že EC bude akceptovať Vaše zrušenie zmluvy, ale už nestihnete podpis zmluvy s novým dodávateľom.