Zavrieť

Porady

Nespokojný zákazník požaduje odškodné

Zdravím poraďaci. Potreboval by som pomôcť v jednej nie pre mňa príjemnej veci. V roku 2021 som ako začínajúci podnikateľ vzal cez známosť objednávku na obloženie väčšieho schodiska moreným a lakovaným jaseňovým drevom, s termínom realizácie jún/2021(viď priloženú obj.). Objednávka bola veľmi jednoduchá, nakoľko šlo o známeho a netrval vôbec na papieroch. Bola vyplatená záloha vo výške 1000€. Objednávka sa v priebehu času ústne menila, pričom tam boli dokladané veci a zdôraznená voľnosť v dizajne schodiska, s jedinou vecou. Zákazník si neželal mať okopové lišty. S realizáciou som meškal vzhľadom na škody spôsobené búrkou a muselo sa čakať na prerábku časti objednávky. Nakoniec však v 9/2021 som schodisko ukončil, z čoho existuje aj fotodokumentácia (viď priložené foto). Zákazník však zákazku nevyplatil, pričom prišiel s právnikom vypracovaným dokumentom, resp. protokolom o prevzatí, kde boli spísané a odfotené veci, ktoré chce na schodisku zmeniť. Základnou jeho podmienkou bolo, že počas opravy mu preplatím hotel, nakoľko v dome nemôže počas prác bývať. S týmto som nesúhlasil a nakoniec sme sa dohodli na oprave počas jeho budúcoročnej dovolenky. Do tejto doby schodisko bezplatne užíval. Na základe jeho informácii bolo dohodnuté riešiť opravu na prelome júl/august 2022. S opravou som začal, všetky ním popisované údajne chyby som odstránil, vyskytli sa však dva problémy. Odtieň morenia sa po roku používania schodiska nezhodoval s čerstvým, čo nakoniec bol ochotný nejakým spôsobom akceptovať, skutočný problém nastal až tento víkend, kedy v piatok mi zostala časť nenainštalovaného materiálu vonku na krytej terase, vystavená vplyvom vonkajších podmienok, v čoho dôsledku sa časť materiálu zdeformovala. Toto som očakával, no nevedeľ už odstrániť, nakoľko od piatku som k miestu montáže už nemal prístup, no dnes som šiel pokračovať v montáži s tým, že poškodené časti samozrejme dodám nové. To už majiteľ počúvať nechcel, sám usúdil, že mnou odvedená práca je nekvalitná, čo nemá nijako doložené, len subjektívnymi názormi jeho známych a celá vec dopadla tak, že požaduje po mne vrátenie zálohy + 1500€ ako škodu, ktorá jemu vznikla nedodaním objednávky. Súčasný stav je osadené schodisko až po podestu, chýba osadiť podestu a zábradlie, aby bolo bezpečné na užívanie. K tomu ma už majiteľ nepustil. Až do vyplatenia tejto sumy mi zadržiava náradie odložené na mieste montáže. Keďže takouto hotovosťou nedisponujem, ako človek, ktorý podniká 2-hým rokom, zaujímal by ma iný názor, či je nejaká iná cesta z toho von.
1.jpg  
3.jpg  
4.jpg  
2.jpg  
1/1
buchač mi zadržiava náradie odložené na mieste montáže
====================
Ty si nezavolal na neho polišov ?

A cesta von ?
Asi by bolo vhodné počkať na ďalšie kroky dotyčného.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Janci_SvK ešte nemám právnika, fungujem 2-hý rok a tento "zákazník" to chce vyplatiť ihneď zajtra....
    romana147 IBA 2 veci sú v živote naozaj súrne
    ked "tečie" krv
    ked máš hnačku
    avalik aj právnika môžeš mať hneď zajtra
      zbaliť

    pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

    pavol54
    Pre poučenie "čo je psáno to je dáno". hodnotenie kvality prác má vykonať znalec, s tým by som počkal. On ťa vlastne okradol o materiál a výrobné prostriedky určené na podnikanie, tým že si sa tam nedostal došlo k znehodnoteniu. Ak on chce hotel ty chceš kompenzáciu za to že si nevyrábal kým ti zadržal náradie. Pekne písomne si to všetko zrátaj po položkách.

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    buď budeš potrebovať právnika, alebo sa na to celé vykašleš a všetko oželieš. alebo mu zaplatíš. to, že po rokoch podnikania nedisponuješ pár stovkami, navádza na myšlienku, že by si to mal zabaliť... ako napr. stolár môžeš mať obrat kľudne 10k mesačne. oželieť 2500€ je "daň" či "školné"... zváž, či ti to stojí za míňanie psychických a fyzických síl na jednanie s takým človekom. detto čas, nervy...

    len pre zaujímavosť, že v tom nie si sám, čo má debilných zákazníkov... pred x rokmi som mal (naštastie ešte ako zamestnanec inej firmy) zákazníka presne s takýmito spôsobmi. pri zemných prácach v tesnej blízkosti el. rozvádzača mu chlapi porušili hlavný prívod NN. samozrejme miesto prác určil on. no a z toho dôvodu mu v dome nešlo kúrenie a o. i. mu napučali akési drevené lišty, čo bola vraj ohromná škoda... bol koniec leta, ani jeseň hádam ešte nebola... samozrejme kvôli "tomu všetkému" nemohol ísť na vopred dohodnutú služobnú cestu, a žiadal preplatiť hotel, letenky, bársčo. šéfa našich montážnikov to vyšlo tiež tuším na 1500€ (pred toľkými rokmi to bol slušný peniaz). ani nechcem vedieť, ako musel zúriť... ale pre "pokoj v rodine" to zaplatil... verím tomu, že toto je životný štýl toho smrada a svoj dom musel postaviť dosť lacno... pozdravujem ujka do Podzámčoka...
    kopretinka 22.08.22 11:49 odstránil(a) z Porady

    Nespokojný zákazník požaduje odškodné

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.