Zavrieť

Porady

vznik s.r.o.

edep edep

edep je offline (nepripojený) edep

prosím o radu,

začínam účtovať v PU, a neviem si rady so vznikom s.r.o.,
sú dvaja konatelia, vložili do pokladne 120.000, ostáva im zaplatiť 80.000,
musia vytvoriť ešte zákonný rezervný fond (5% z ktorej sumy?).
mám použiť aj 701??

nesprávne som sa opýtala, som tu začiatočník,
ide mi o všetko, čo sa týka zaúčtovania vzniku s.r.o.,
1. vloženie peňazí do pokladne (splatenie vkladu spoločníkov 84.000 + 36.000) mám zaúčtovať 211/353 alebo 211/701?
2. nesplatený vklad (80.000) - 353/411 ?
3. rezervný fond (majú to v spolčenskej zmluve, že pri vzniku vytvoria 5%)
zaúčtujem 353/421 ?

nemám predstavu čo iné by sa mohlo ešte účtovať pri vzniku s.r.o.

ďakujem veľmi pekne Erika
Naposledy upravil edep : 16.02.05 at 22:08 Dôvod: zle zadaná otázka
Usporiadat
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
ckv Pozri príspevok
Zdravim, chcem si overit, ako zauctovat:
- vklad 5000.- ako zakladne imanie jednoosobovej s.r.o. do pokladne
je 411/211?
- prevod tychto penazi neskor na ucet uz len 261/211? áno
- musi byt vzdy zostatok na ucte alebo pokladni 5000.-, teda minimalne vo vyske ZI ......nie
alebo je mozne ich pouzivat na chod s.r.o.? áno
Niekde som citala, ze to nie je problem a uctuje sa potom pohyb
uz normalne na 500/211 alebo 221,
len ucet 221 nesmie byt nizsi,.....ak sa peniaze minú. zak 221 môže s povolením banky prejsť aj do debetu
ale to nevadi, ze fyzicky by takato vyska penazi uz neexistovala?
Dakujem
účtovanie založenia firmy si pozri v predch.príspevku. V prevej odrážke máš chybu 211/411 - príjem
zvyšok v texte.
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

ckv Pozri príspevok
Zdravim, chcem si overit, ako zauctovat:
- vklad 5000.- ako zakladne imanie jednoosobovej s.r.o. do pokladne
je 411/211?
- prevod tychto penazi neskor na ucet uz len 261/211?