Zavrieť

Porady

vznik s.r.o.

edep edep

edep je offline (nepripojený) edep

prosím o radu,

začínam účtovať v PU, a neviem si rady so vznikom s.r.o.,
sú dvaja konatelia, vložili do pokladne 120.000, ostáva im zaplatiť 80.000,
musia vytvoriť ešte zákonný rezervný fond (5% z ktorej sumy?).
mám použiť aj 701??

nesprávne som sa opýtala, som tu začiatočník,
ide mi o všetko, čo sa týka zaúčtovania vzniku s.r.o.,
1. vloženie peňazí do pokladne (splatenie vkladu spoločníkov 84.000 + 36.000) mám zaúčtovať 211/353 alebo 211/701?
2. nesplatený vklad (80.000) - 353/411 ?
3. rezervný fond (majú to v spolčenskej zmluve, že pri vzniku vytvoria 5%)
zaúčtujem 353/421 ?

nemám predstavu čo iné by sa mohlo ešte účtovať pri vzniku s.r.o.

ďakujem veľmi pekne Erika
Naposledy upravil edep : 16.02.05 at 22:08 Dôvod: zle zadaná otázka
Usporiadat
bredikova bredikova

bredikova je offline (nepripojený) bredikova

optimistka aj napriek veku
Ešte podotázočka. Na rezervný fon musí byť založený zvlášť účet v niektrej banke?
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

bredikova
Ešte podotázočka. Na rezervný fon musí byť založený zvlášť účet v niektrej banke?
nie - nemusí.
0 0
Melinda Melinda

Melinda je offline (nepripojený) Melinda

Ešte jedna otázka. Keďže nevytvára sa zvlášť bankový účet na rezervný fond, ako zaúčtujem tvorbu rezervného fondu pri založení s.r.o.? (V spoločenskej zmluve je napísané, že spoločnosť vytvára rezervný fond pri svojom vzniku).
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Melinda
Ešte jedna otázka. Keďže nevytvára sa zvlášť bankový účet na rezervný fond, ako zaúčtujem tvorbu rezervného fondu pri založení s.r.o.? (V spoločenskej zmluve je napísané, že spoločnosť vytvára rezervný fond pri svojom vzniku).