Zavrieť

Porady

Usporiadat
Téma je uzavretá.
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Myslel som, že tu pripnem z jedného modelárskeho fóra jednu diskusiu elektro-inžinierov, kde sú aj konkrétne príklady výpočtov prúdov atď.
Pre jednotlivca to význam má. Ak si ale niekto myslí, že jedného dňa bude v SR, v ČR alebo hociktorej inej krajine namiesto XYZ vozidiel XYZ elektromobilov, tak zatiaľ to pár desaťročí nie je technicky uskutočniteľné, ani za predpokladu, že by ich tu vysadili mimozemšťania z marsu. Jednoducho by ich nebolo možné nabíjať, prevádzkovať a celkovo vyrábať pre ne energiu. Pritom ak zoberieme elektromobil ako CELOK, tak je ekologicky viac škodlivé ako benzínové auto. Ako celok myslím aj výrobu batérií a ich likvidáciu, výrobu elektriny, ťažbu lítia a všetko okolo toho.
Vidíš to strašne primitívne jednoducho...
Budúcnosť majú elektrobicykle, elektrokolobežky, nejaké "kyvadlové nákupné tašky". Ale kamióny, dodávky, terénne vozidlá, SUV, sedany = NEHROZÍ...
1 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

taiko
Nandrolon
Ja tým elektromobilom až tak moc nefandím. Jediné využitie ako "nákupná taška do mesta". Určite nie ako seriózny sedan na diaľkové trasy. Ono je to dnes viac biznis a prestíž. Nie je zatiaľ v najbližších rokoch možné ani teoreticky vymeniť všetky autá v SR za elektromobily. Nemal by kto pre ne vyrábať elektrinu a nemala by sa ako tá elektrina distribuovať do tých áut.
za Tvojim chotarom, je dalsi chotar a za nim dalsi a dalsi.....
Z chotára pochádzaš ty a tvoji príbuzní. Takže radšej zavolaj domov a porozprávaj sa, keď ti treba...
2 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
Myslel som, že tu pripnem z jedného modelárskeho fóra jednu diskusiu elektro-inžinierov, kde sú aj konkrétne príklady výpočtov prúdov atď.
Pre jednotlivca to význam má. Ak si ale niekto myslí, že jedného dňa bude v SR, v ČR alebo hociktorej inej krajine namiesto XYZ vozidiel XYZ elektromobilov, tak zatiaľ to pár desaťročí nie je technicky uskutočniteľné, ani za predpokladu, že by ich tu vysadili mimozemšťania z marsu. Jednoducho by ich nebolo možné nabíjať, prevádzkovať a celkovo vyrábať pre ne energiu. Pritom ak zoberieme elektromobil ako CELOK, tak je ekologicky viac škodlivé ako benzínové auto. Ako celok myslím aj výrobu batérií a ich likvidáciu, výrobu elektriny, ťažbu lítia a všetko okolo toho.
Vidíš to strašne primitívne jednoducho...
Budúcnosť majú elektrobicykle, elektrokolobežky, nejaké "kyvadlové nákupné tašky". Ale kamióny, dodávky, terénne vozidlá, SUV, sedany = NEHROZÍ...
Snažíš sa hrať na múdreho. Na názor našich elektro-ingov sa vyprdni, oni pre Teslu nič neriešili. Ak by boli čo k čomu, asi by už dávno boli pred Teslou.
----------------------
Je viac ako jasné, že si naschval odignoroval čo som napísal v predošlom príspevku:
Aj mňa takéto zvesti vedia potešiť.
Predstav si, čo všetko nastane, až sa trend elektromobilov rozšíri masovo.
Mal by postupne vytlačiť autá so spaľovacím motorom a čiastočne aj hybridné.
------------------------------------
Ľudia nariekajú, že v budúcnosti nebude robota a ropa.
Viem si predstaviť, koľko to vyvolá ďalších (len s týmto) spojených investícií. Modernizácia ciest, parkovísk, čerpacích staníc, el. rozvodov, elektrární, navigácie, autopilotov a podobne.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
Myslel som, že tu pripnem z jedného modelárskeho fóra jednu diskusiu elektro-inžinierov, kde sú aj konkrétne príklady výpočtov prúdov atď.
Pre jednotlivca to význam má. Ak si ale niekto myslí, že jedného dňa bude v SR, v ČR alebo hociktorej inej krajine namiesto XYZ vozidiel XYZ elektromobilov, tak zatiaľ to pár desaťročí nie je technicky uskutočniteľné, ani za predpokladu, že by ich tu vysadili mimozemšťania z marsu. Jednoducho by ich nebolo možné nabíjať, prevádzkovať a celkovo vyrábať pre ne energiu. Pritom ak zoberieme elektromobil ako CELOK, tak je ekologicky viac škodlivé ako benzínové auto. Ako celok myslím aj výrobu batérií a ich likvidáciu, výrobu elektriny, ťažbu lítia a všetko okolo toho.
Vidíš to strašne primitívne jednoducho...
Budúcnosť majú elektrobicykle, elektrokolobežky, nejaké "kyvadlové nákupné tašky". Ale kamióny, dodávky, terénne vozidlá, SUV, sedany = NEHROZÍ...
BMW i8 ti asi nič nenapovedá.
Na čom sa tvoj otec vozil a na čom sa vozíš ty. Myslím v tom istom veku, ako ty.
Ako telefonoval on, a ako telefonuješ ty?
Stále nedochádza?
---------------------------------
Skús pogúgliť niečo o nových technologiach v oblasti elektrických batérií.
Budeš prekvapkaný.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Ešte raz píšem. Rozdiel medzi nami dvomi je taký, že ty si tie batérie, ktoré sa používajú v Tesle nikdy nevidel, nenabíjal, nebalancoval, nemal v ruke.
Tí, o ktorých píšem tak tie batérie nabíjajú, vybíjajú, lietajú uskladňujú, merajú, testujú na rôzne nabíjacie a vybíjacie prúdy, na explozivitu.
Ja ti ten tvoj detský pohľad na svet neupieram. Pohľad typu, raz to bude možné, teraz nie, niekedy hej. Dôjde ropa. Som sa poriadne nasmial, nakoľko tá už podľa predpovedí mala dôjsť rovnako ako mal byť koniec sveta. Doteraz sa presne nevie, či sa ropa obnovuje alebo iba čerpá. Doteraz nie sú využité všetky náleziská, kvôli absencii rôznych technológií. Dokonca nie sú ani objavené.
Sračky typu "raz nahradia všetky autá" si strč za klobúk. Ani keby si žil do 200 rokov, tak sa to nestane. Raz budú všetky autá nahradené, určite to ale nebudú elektromobily.
A ešte raz píšem, môžeš si písať hocičo. Prúd a napätie sú merateľné hodnoty, takisto ako prierezy vodičov, je známe, koľko čerpacích staníc je v ČR /písali to česi/, takže je to už iba o zdravom rozume a kalkulačke, dopracovať sa k nejakým číslam. Zvlášť ľudia, ktorí sa vývojom batérií živia celý život.
Ak ti budú ležať raz na stole, tak mi zavolaj, poviem ti, či nemáš čínske "FAKY" :-))
PS: a ja osobne by som nechcel mať pod zadkom stákilá explozívneho a samozápalného materiálu pri zrážke :-)
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

jar88
Nandrolon
Myslel som, že tu pripnem z jedného modelárskeho fóra jednu diskusiu elektro-inžinierov, kde sú aj konkrétne príklady výpočtov prúdov atď.
Pre jednotlivca to význam má. Ak si ale niekto myslí, že jedného dňa bude v SR, v ČR alebo hociktorej inej krajine namiesto XYZ vozidiel XYZ elektromobilov, tak zatiaľ to pár desaťročí nie je technicky uskutočniteľné, ani za predpokladu, že by ich tu vysadili mimozemšťania z marsu. Jednoducho by ich nebolo možné nabíjať, prevádzkovať a celkovo vyrábať pre ne energiu. Pritom ak zoberieme elektromobil ako CELOK, tak je ekologicky viac škodlivé ako benzínové auto. Ako celok myslím aj výrobu batérií a ich likvidáciu, výrobu elektriny, ťažbu lítia a všetko okolo toho.
Vidíš to strašne primitívne jednoducho...
Budúcnosť majú elektrobicykle, elektrokolobežky, nejaké "kyvadlové nákupné tašky". Ale kamióny, dodávky, terénne vozidlá, SUV, sedany = NEHROZÍ...
BMW i8 ti asi nič nenapovedá.
Na čom sa tvoj otec vozil a na čom sa vozíš ty. Myslím v tom istom veku, ako ty.
Ako telefonoval on, a ako telefonuješ ty?
Stále nedochádza?
---------------------------------
Skús pogúgliť niečo o nových technologiach v oblasti elektrických batérií.
Budeš prekvapkaný.
Myslíš, že keď sa vozil môj otec, že neplatilo 1 + 1 = 2 presne rovnako ako to platí teraz?
BMW i8 je rovnaký nezmysel ako TESLA. Ide o prestíž a čerpanie fondov. Ak zalovím v pamäti, tak toľko už bolo vymyslených 10 rokov späť nových batérií, ktoré mali mať až 10 a viac násobné kapacity, mali sa nabíjať za pár minút a jediné čo tie AJ české firmy urobili, boli, že vyčerpali fondy a zanikli.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Je viac ako jasné, že chceš mať za každú cenu pravdu. Maj si ju, ale nevkladaj mi do huby to čo som nepovedal.
Ja som napísal, až sa elektromobily rozšíria masovo a nahradia autá so spaľovacím motorom a čiastočne aj hybridné. Nikde som nepísal o tom, že nahradia všetky autá.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Aha, tak potom ti dávam za pravdu. tú 1/100 000 -inu nahradia, to verím aj ja.
Ešte k tým novým technológiám elektrických batérií :-)))))))))))))))))))))))))
Radíš medzi ne aj tento nový český tunel z roku 2016??? https://www.novinky.cz/ekonomika/424...vy-i-auta.html
Ale majú zrejme veľké náklady na výrobu plexisklových krabičiek a farebných samolepiek :-))
- pozerám, že k tomu článku už aj diskusia je zrušená :-)
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Čo uhýbaš, napíš na čom sa vozil tvoj tato a na čom sa vozíš ty.
Pokojne tam daj aj časový odstup rokov.
-----------------------------
Teraz je ten pokrok ešte o niečo rýchlejší.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

jar88
Čo uhýbaš, napíš na čom sa vozil tvoj tato a na čom sa vozíš ty.
Pokojne tam daj aj časový odstup rokov.
-----------------------------
Teraz je ten pokrok ešte o niečo rýchlejší.
Zase by to Jar88, Taiko a Kukučka brali ako citujem: "chvastavé reči". Takže tata bicykel a ja chodím pešo :-))))
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
Aha, tak potom ti dávam za pravdu. tú 1/100 000 -inu nahradia, to verím aj ja.
Ešte k tým novým technológiám elektrických batérií :-)))))))))))))))))))))))))
Radíš medzi ne aj tento nový český tunel z roku 2016??? https://www.novinky.cz/ekonomika/424...vy-i-auta.html
Ale majú zrejme veľké náklady na výrobu plexisklových krabičiek a farebných samolepiek :-))
- pozerám, že k tomu článku už aj diskusia je zrušená :-)
Môj ty zlatý lazník.
Česko nieje celé zahraničie. To len ty tak chápeš a vidíš. Na sever je aj Poland.
---------------------
Ale vážne.
Treba goooglooovať.
Je aj Južná Kórea, Anglicko, Nemecko a dokonca tu máme aj USA.
Tam sa nejedná iba o tunelovanie.
0 0
vicktor vicktor

vicktor je offline (nepripojený) vicktor

ja si myslim, ze normalny clovek (moja manzelka nie celkom suhlasi) ...viac
Pred 2 rokmi som cital, ze vyrobili auto-bateriu velkosti mobilu, ale nic o tom do akych aut ju montuju.
A Teslinym dojazdom to bude velmi podobne ako vyrobcami udavanou spotrebou benzinu.
Ako dosiahli ze ma 3-4 krat dlhsi dojazd nez vsetky ine konkurencne elektromobily?
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Akože v amerike sa netuneluje, tam sú všetci krásne poctiví, morálne založení. A zrejme chodia aj do kostola a nekradnú, čo? Len prečo sa tiež topí v sračkách a FEDU sa už niekoľko rokov prehrievajú tlačiarne!
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Nandrolon
taiko
Nandrolon
Ja tým elektromobilom až tak moc nefandím. Jediné využitie ako "nákupná taška do mesta". Určite nie ako seriózny sedan na diaľkové trasy. Ono je to dnes viac biznis a prestíž. Nie je zatiaľ v najbližších rokoch možné ani teoreticky vymeniť všetky autá v SR za elektromobily. Nemal by kto pre ne vyrábať elektrinu a nemala by sa ako tá elektrina distribuovať do tých áut.
za Tvojim chotarom, je dalsi chotar a za nim dalsi a dalsi.....
Z chotára pochádzaš ty a tvoji príbuzní. Takže radšej zavolaj domov a porozprávaj sa, keď ti treba...
ach boze.
Skusim objasnit.
chotár - územie prináležiace k obci, alebo mestu.
Bola to metafora. V mojom prispevku totiz neslo vobec o Slovensko, ani o geografiu ako taku. Islo o vedu, technologiu, poznanie, pokrok.
a ak to bude bude len trosicku mozne, skus sa nabuduce zdrzat invektiv na rodinu.
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Nandrolon
Ešte raz píšem. Rozdiel medzi nami dvomi je taký, že ty si tie batérie, ktoré sa používajú v Tesle nikdy nevidel, nenabíjal, nebalancoval, nemal v ruke.
Tí, o ktorých píšem tak tie batérie nabíjajú, vybíjajú, lietajú uskladňujú, merajú, testujú na rôzne nabíjacie a vybíjacie prúdy, na explozivitu.
Ja ti ten tvoj detský pohľad na svet neupieram. Pohľad typu, raz to bude možné, teraz nie, niekedy hej. Dôjde ropa. Som sa poriadne nasmial, nakoľko tá už podľa predpovedí mala dôjsť rovnako ako mal byť koniec sveta. Doteraz sa presne nevie, či sa ropa obnovuje alebo iba čerpá. Doteraz nie sú využité všetky náleziská, kvôli absencii rôznych technológií. Dokonca nie sú ani objavené.
Sračky typu "raz nahradia všetky autá" si strč za klobúk. Ani keby si žil do 200 rokov, tak sa to nestane. Raz budú všetky autá nahradené, určite to ale nebudú elektromobily.
A ešte raz píšem, môžeš si písať hocičo. Prúd a napätie sú merateľné hodnoty, takisto ako prierezy vodičov, je známe, koľko čerpacích staníc je v ČR /písali to česi/, takže je to už iba o zdravom rozume a kalkulačke, dopracovať sa k nejakým číslam. Zvlášť ľudia, ktorí sa vývojom batérií živia celý život.
Ak ti budú ležať raz na stole, tak mi zavolaj, poviem ti, či nemáš čínske "FAKY" :-))
PS: a ja osobne by som nechcel mať pod zadkom stákilá explozívneho a samozápalného materiálu pri zrážke :-)
Tato sprava Ta asi musela minut. Nevadi, mozno TI pomoze trosku korigovat Tvoje vyhlasenia
https://www.ft.com/content/471cd6e2-...7-502f7ee26895
ak by nestacilo
http://auto.idnes.cz/volvo-elektromo...1_automoto_fdv
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Nandrolon
jar88
Nandrolon
Myslel som, že tu pripnem z jedného modelárskeho fóra jednu diskusiu elektro-inžinierov, kde sú aj konkrétne príklady výpočtov prúdov atď.
Pre jednotlivca to význam má. Ak si ale niekto myslí, že jedného dňa bude v SR, v ČR alebo hociktorej inej krajine namiesto XYZ vozidiel XYZ elektromobilov, tak zatiaľ to pár desaťročí nie je technicky uskutočniteľné, ani za predpokladu, že by ich tu vysadili mimozemšťania z marsu. Jednoducho by ich nebolo možné nabíjať, prevádzkovať a celkovo vyrábať pre ne energiu. Pritom ak zoberieme elektromobil ako CELOK, tak je ekologicky viac škodlivé ako benzínové auto. Ako celok myslím aj výrobu batérií a ich likvidáciu, výrobu elektriny, ťažbu lítia a všetko okolo toho.
Vidíš to strašne primitívne jednoducho...
Budúcnosť majú elektrobicykle, elektrokolobežky, nejaké "kyvadlové nákupné tašky". Ale kamióny, dodávky, terénne vozidlá, SUV, sedany = NEHROZÍ...
BMW i8 ti asi nič nenapovedá.
Na čom sa tvoj otec vozil a na čom sa vozíš ty. Myslím v tom istom veku, ako ty.
Ako telefonoval on, a ako telefonuješ ty?
Stále nedochádza?
---------------------------------
Skús pogúgliť niečo o nových technologiach v oblasti elektrických batérií.
Budeš prekvapkaný.
Myslíš, že keď sa vozil môj otec, že neplatilo 1 + 1 = 2 presne rovnako ako to platí teraz?
BMW i8 je rovnaký nezmysel ako TESLA. Ide o prestíž a čerpanie fondov. Ak zalovím v pamäti, tak toľko už bolo vymyslených 10 rokov späť nových batérií, ktoré mali mať až 10 a viac násobné kapacity, mali sa nabíjať za pár minút a jediné čo tie AJ české firmy urobili, boli, že vyčerpali fondy a zanikli.
akeze to fondy cerpa Tesla ?
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

vicktor
Pred 2 rokmi som cital, ze vyrobili auto-bateriu velkosti mobilu, ale nic o tom do akych aut ju montuju.
A Teslinym dojazdom to bude velmi podobne ako vyrobcami udavanou spotrebou benzinu.
Ako dosiahli ze ma 3-4 krat dlhsi dojazd nez vsetky ine konkurencne elektromobily?
Ja so svojou batériou s vetroňa LiPol 2200 mAh 3S1P naštartujem hocijaké auto strednej triedy. Pokiaľ teda neštartuje pre iný problém ako je málo šťavy v olove. Je to batéria okolo 200 gramov a rozmerom 107x35x24 mm. Určite by som ale nikdy ani zo sna nenapísal, že nebodaj nahradí klasické olovo. Ono ho to nahradí, ale na 5 s štartovania, potom ju musíš odpojiť a štartér "regeneruje" olovo... Je to normálne medzi modelármi zaužívaná vec, nezainteresovaní len čumia keď ju človek vytiahne z kapsy nohavíc a začne napichovať na svorky autobatérie auta.
0 0
kukučka kukučka

kukučka je offline (nepripojený) kukučka

0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

:-)))))))) síce OT, ale dobré! :-)
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

vicktor
Pred 2 rokmi som cital, ze vyrobili auto-bateriu velkosti mobilu, ale nic o tom do akych aut ju montuju.
A Teslinym dojazdom to bude velmi podobne ako vyrobcami udavanou spotrebou benzinu.
Ako dosiahli ze ma 3-4 krat dlhsi dojazd nez vsetky ine konkurencne elektromobily?
Neviem, či pamätáš sedemdesiate až osemdesiate roky a Eco Rallye.
Tam bolo tiež množstvo nadšencov, ktorí sa usilovali jazdiť s autami za 4 až 5 litrov a dnes je to úplne bežné. Dnes bežné autá jazdia aj za menej.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať