Zavrieť

Porady

Usporiadat
Téma je uzavretá.
lujza.j lujza.j

lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

idealna hladina- kludna na plivaniekupaće a hajde
1 0
Žabinka Žabinka

Žabinka je offline (nepripojený) Žabinka

lujza.j
idealna hladina- kludna na plivaniekupaće a hajde
takáto fajná voda je odkedy sme prišli.. asi raz boli malé vlnky, no poobede už nič.. trochu ďalej od brehu je krásna číra, vidno na dno, ako si potichu plávajú rybky.. veľmi dobre sa pláva.. iné roky boli aj veľké vlny..
1 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

bjuty smis
krátko z historie...:
Prvý elektromobil bol zostrojený zhruba 50 rokov pred spaľovacím motorom a zostrojil ho Holandský profesor Sibrandus Stratingen s asistentom Christopherom Beckerom roku 1835.

Jeho vtedajšia dojazdová vzdialenosť bola asi 70km. V roku 1899 potom Belgičan Camille Jenatzy so svojim elektromobilom prekonal ako prvý na svete hranicu 100km/h (presne 105,878km/h). Auto vážilo 1450kg a malo tvar torpéda.

Zaujímavosťou je, že v USA na počiatku 20. storočia jazdilo viac aut na elektrinu ako tie so spaľovacím motorom..


za 180 rokov sa nedokázali presadiť...ale teraz, teraz to príde !
lebo pár tupých hláv a snílkov to chce......
Ono, elektropohony sú celkom efektívne, problém je ale v tom, že neexistuje batéria s porovnateľnou hustotou energie ako má nafta/benzín. Samotné elektromotory sú veľmi vyspelé, dokonca pracujú efektívnejšie ako spaľovacie. Lenže bez elektriny sa pohnú iba do určitej miery, teda malý nájazd, vysoké náklady... Ak by existovala nejaká "pomyslená šnúra s prívodom elektriny" už dávno by po oblohe lietali elektro dopravné lietadlá a podobne. Problém je práve v tom, že 10-15 min. let nikomu nestačí. Ak chceš predĺžiť dĺžku letu, tak váha batérie rastie nie lineárne, ale druhou mocninou /ak si dobre pamätám/. Nakoľko ak máš 200 kg batériu na 20 min. letu a chceš 40 min letu, nestačia batérie 2. Pri 400 kg batérii /dvojnásobná zásoba energie oproti 200 kg/ nepoletíš 40 min. ale predpokladám, že tak 25 ak nie menej...
A takto je to donekonečna zacyklené.
Ps: čo som počul od zainteresovaných, tak sa uvažuje o tom, že na pumpe nebudú všetci dobíjať, ale budú aj batérie "na výmenu". Tam je problém ale zase s tým, že ako to finančne dorovnať, keďže každá batéria je inak stará a každá batéria je v inej kondícii. Proste zatiaľ scifi...
1 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Väčšiu budúcnosť má jednoznačne vodík.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
taiko
jar88. Ty profitujes na dotaciach pre Teslu ? Ech Ty betar To uz musis byt za vodou
Ešte mám zo 2 minúty čas, tak ti odpíšem.
Ak by si pozornejšie čítal, tak tento môj príspevok sa týkal viacerých automobiliek ako som vyššie uviedol a aj Jar88 reagoval v tom zmysle. Takže zase si fajčil tie staré trávy, či?
Doplnenie: citácia od Jar88: "Veď každému, kto si spomínané autá kupuje, je šuma fuk, či sú, alebo nie sú nejako dotované."
No a v príspevku, na ktorý Jar88 reagoval tak som konkrétne spomínal z áut KIA, VW, PSA /citroen, peugeot/ a INA, ktorá dodáva svoj tovar ešte do automobiliek celého sveta....
Na mňa sa neodvolávaj. A neklam.
Neuviedol si, že som na začiatku napísal "A čo tým chceš povedať?". Tiež si nespomenul, že som v tom príspevku napísal "Dokonca na tom nezáleží ani Američanom. Radi si ho kúpia, veď určitú časť im zaplatia sami Slováci, alebo iní Európania."
----------------------
Tým som ti v žiadnom prípade nedal nijako za pravdu.
Ty vôbec nechápeš o čo ide. Ak je celý priemysel v EÚ dotovaný a ešte k tomu v takej nehoráznej miere, je viac než jasné, že sa to prenáša aj mimo priestor EÚ. Výrobky sa exportujú všade tam, kde sú vďaka tej dotácii lacnejšie. Neobsahujú totiž všetky náklady, ktoré boli na jeho výrobu vynaložené.
Aj keby TESLA vyrábala svoje autá zo súčiastok vyrobených a dotovaných v EÚ, nemôžeš povedať, že je dotovaná.
Myslím, že toto pochopí každý. Dokonca aj školníkov synáčik, či akýkoľvek iný "trouba".
-------------------------------
Ešte k tomu popieraniu trhu.
Každému je jasné z akých peňazí financuje BMW a Mercedes svoju špičkovú výrobu a vývoj pre trhy v USA. Dokonca aj export komponentov vo firemných cenách. To znamená, že bez akéhokoľvek zisku. Zisk sa kumuluje v USA, dotyčné firmy prosperujú a úspešne rastú a pritom vytláčajú z trhu domácich výrobcov.
Američanom to zjavne nijako neprekáža. Vieš prečo im to neprekáža?
0 2
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

A pýtal si sa všetkých američanov, či zase iba vymýšľaš, domýšľaš, klameš a fabuluješ???
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

bjuty smis
krátko z historie...:
Prvý elektromobil bol zostrojený zhruba 50 rokov pred spaľovacím motorom a zostrojil ho Holandský profesor Sibrandus Stratingen s asistentom Christopherom Beckerom roku 1835.

Jeho vtedajšia dojazdová vzdialenosť bola asi 70km. V roku 1899 potom Belgičan Camille Jenatzy so svojim elektromobilom prekonal ako prvý na svete hranicu 100km/h (presne 105,878km/h). Auto vážilo 1450kg a malo tvar torpéda.

Zaujímavosťou je, že v USA na počiatku 20. storočia jazdilo viac aut na elektrinu ako tie so spaľovacím motorom..


za 180 rokov sa nedokázali presadiť...ale teraz, teraz to príde !
lebo pár tupých hláv a snílkov to chce......
Tu by som sa pripojil čiastočne k Nandrlonovmu príspevku.
Ale iba v tom, že po 180tich rokoch sa zmenil pomer účinnosti elektromotorov a spaľovacích motorov. Jasné že na stranu elektro.
Za 180 rokov sa nedokázali presadiť...ale teraz, to príde!
Príde to lebo účinnosť a nie pre pár tupých hláv. Myslím v ponímaní Tesly, nie EÚ. V EÚ platí čiastočne to tvoje "lebo pár tupých hláv a nenažrancov to chce". A je im jedno čo nás to bude stáť, hlavne že si prídu na svoje. Jednoducho nenažratí socani.
0 1
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Účinnosť je oveľa vyššia ako pri spaľovacích, ale problém je s ich napájaním.Nie je ho ako napájať, keďže neexistuje zatiaľ žiaden efektívny zdroj "skladovania" elektrickej energie. V ČR jazdí jeden elektroautobus, mám dojem že tam testujú aj nové, vysokokapacitné kondenzátory, ale je to zrejme zas iba "niekoho tunel"...
Naposledy upravil Nandrolon : 08.08.17 at 12:51 Dôvod: pravopisná chyba
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
A pýtal si sa všetkých američanov, či zase iba vymýšľaš, domýšľaš, klameš a fabuluješ???
Veď to dá rozum, či nie?
Ak by im to vadilo, bolo by clo, alebo iná sankcia.
A za druhé, rastie tým predsa americká ekonomika, americká produkcia (priemysel) a aj americká zamestnanosť.
----------------------
Jednoducho trh. Peniaze idú tam, kde sa im lepšie darí.
0 1
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
Účinnosť je oveľa vyššia ako pri spaľovacích, ale problém je z ich napájaním.Nie je ho ako napájať, keďže neexistuje zatiaľ žiaden efektívny zdroj "skladovania" elektrickej energie. V ČR jazdí jeden elektroautobus, mám dojem že tam testujú aj nové, vysokokapacitné kondenzátory, ale je to zrejme zas iba "niekoho tunel"...
Preto sa v autách presadzujú hybridné riešenia. Spaľovací motor v optimálnom (najefektívnejšom) režime, plus elektro. Časom tam budú spaľovať aj vodík a dokonca aj v turbínach. Už je to len na vývoji materiálov.
---------------------------
Ale toto všetko, som napísal už v prvom príspevku.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Tesla je hybrid? Lebo ja stále diskutujem o čistých elektrách, takže aby sme sa bavili o tom istom.
Hybridy sa mi samozrejme páčia, ale tie sa predsa pokiaľ viem nenabíjajú užívateľsky, ale automaticky za jazdy + tie kondenzátory, ktoré sa nabíjajú decelerácii a dodajú tú energiu naviac počas pár sekúnd pri akcelerácii...
Takže ešte napíš, že píšeš o hybridoch a ti dám na čelo vytetovať, som BIG JAR88 !!
PS: alebo sme ťa argumentačne odstavili a teraz napíšeš, že však ja nič, ja som písal o hybridoch!!
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Rozmyslam, ci v DHL su tupe hlavy, alebo snilkovia

https://cleantechnica.com/2017/04/13...an-production/

Po NL uz chodia jedna radost
0 1
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je offline (nepripojený) bjuty smis

pri elektrautách nie je problém účinnosť, ale elektrina a ekologia....

mne to pripadá, ako ochrana lesov výrobou umelých vianočných stromčekov a tvrdenie, že je to ekologické.....

a pár tupých hláv to samozrejme nepochopí.....
pod pojmom tupé hlavy myslím politikov, ktorý už zakazujú klasické motory za pár rokov ....potom, čo momentálne ruinujú europsky priemysel nezmyselnými ekonormami....

snílek je elon tusk.......pretože to robí za svoje a nie za naše....
2 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
bjuty smis

snílek je elon tusk.......pretože to robí za svoje a nie za naše....
tak sme sa k tomu koncne dopracovali. Sice to trvalo, ale predsa len......
0 2
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

taiko
Rozmyslam, ci v DHL su tupe hlavy, alebo snilkovia

https://cleantechnica.com/2017/04/13...an-production/

Po NL uz chodia jedna radost
NL ma zaujima asi tak, ako vcerajsi Jarov exkrement. Ak by ho zajtra zatopilo tak ma ani nehne.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

jar88
taiko
Potesilo. Tesla Model S presla na 1 nabitie 1078 km
https://auto.sme.sk/c/20620529/tesla...d.html?ref=trz
Aj mňa takéto zvesti vedia potešiť.
Predstav si, čo všetko nastane, až sa trend elektromobilov rozšíri masovo.
Mal by postupne vytlačiť autá so spaľovacím motorom a čiastočne aj hybridné.
------------------------------------
Ľudia nariekajú, že v budúcnosti nebude robota a ropa.
Viem si predstaviť, koľko to vyvolá ďalších (len s týmto) spojených investícií. Modernizácia ciest, parkovísk, čerpacích staníc, el. rozvodov, elektrární, navigácie, autopilotov a podobne.
https://www.tesla.com/autopilot
Nandrolon,
prečítaj si môj prvý príspevok k tejto téme.
A netáraj už.
Ty ma určite nepreštíš.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Nandrolon
Tesla je hybrid? Lebo ja stále diskutujem o čistých elektrách, takže aby sme sa bavili o tom istom.
Hybridy sa mi samozrejme páčia, ale tie sa predsa pokiaľ viem nenabíjajú užívateľsky, ale automaticky za jazdy + tie kondenzátory, ktoré sa nabíjajú decelerácii a dodajú tú energiu naviac počas pár sekúnd pri akcelerácii...
Takže ešte napíš, že píšeš o hybridoch a ti dám na čelo vytetovať, som BIG JAR88 !!
PS: alebo sme ťa argumentačne odstavili a teraz napíšeš, že však ja nič, ja som písal o hybridoch!!
Prečítaj si konečne o čom som písal.
Naviac si asi vôbec neuvedomuješ, že som to nepísal tebe, ale akosi smerom na taika.

Hybrid sa nemusí nabíjať iba zo siete, ale tú možnosť má.
Tichý a agilný Prius Plug-in Hybrid s jednoduchým ovládaním vychádza z modelu Toyota Prius poslednej generácie a ponúka ešte dynamickejšiu jazdu a nižšie prevádzkové náklady plne hybridného automobilu. Je dokonalým riešením pre tých, ktorí túžia po hybridnom modeli, ktorý ponúka ako ďalšiu výhodu dobíjanie batérie z vonkajšieho zdroja.
https://www.toyota.sk/new-cars/novy-...-in/index.json
Naposledy upravil jar88 : 08.08.17 at 14:11
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Nandrolon
Ono, elektropohony sú celkom efektívne, problém je ale v tom, že neexistuje batéria s porovnateľnou hustotou energie ako má nafta/benzín. Samotné elektromotory sú veľmi vyspelé, dokonca pracujú efektívnejšie ako spaľovacie. Lenže bez elektriny sa pohnú iba do určitej miery, teda malý nájazd, vysoké náklady... Ak by existovala nejaká "pomyslená šnúra s prívodom elektriny" už dávno by po oblohe lietali elektro dopravné lietadlá a podobne. Problém je práve v tom, že 10-15 min. let nikomu nestačí. Ak chceš predĺžiť dĺžku letu, tak váha batérie rastie nie lineárne, ale druhou mocninou /ak si dobre pamätám/. Nakoľko ak máš 200 kg batériu na 20 min. letu a chceš 40 min letu, nestačia batérie 2. Pri 400 kg batérii /dvojnásobná zásoba energie oproti 200 kg/ nepoletíš 40 min. ale predpokladám, že tak 25 ak nie menej...
A takto je to donekonečna zacyklené.
Ps: čo som počul od zainteresovaných, tak sa uvažuje o tom, že na pumpe nebudú všetci dobíjať, ale budú aj batérie "na výmenu". Tam je problém ale zase s tým, že ako to finančne dorovnať, keďže každá batéria je inak stará a každá batéria je v inej kondícii. Proste zatiaľ scifi...
Zabudol si ešte na jedno - ak by boli elektromobily rôznych výrobcov, tak i konštrukčné riešenia ich uloženia by bolo rôzne - žiadna unifikácia. To by potom museli mať na "sklade" v pohotovosti (povedzme) 20 blokov batérii pre (povedzme) 20 modelov elektrovozidiel... 400 blokov, v každej súprave od 10-20 akumulátorov .... no hotový nonsens.
1 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

bjuty smis
pri elektrautách nie je problém účinnosť, ale elektrina a ekologia....

mne to pripadá, ako ochrana lesov výrobou umelých vianočných stromčekov a tvrdenie, že je to ekologické.....

a pár tupých hláv to samozrejme nepochopí.....
pod pojmom tupé hlavy myslím politikov, ktorý už zakazujú klasické motory za pár rokov ....potom, čo momentálne ruinujú europsky priemysel nezmyselnými ekonormami....

snílek je elon tusk.......pretože to robí za svoje a nie za naše....
Presne. Svet nie je perpetum mobile. Ak sa vyrobí nejaký typ energie musí vzniknúť odpad, pri spaľovacích je to výroba na mieste trakcie, odpad každý cíti vo vzduchu. vozidlá poháňané elektrickou energiou spotrebovávajú elektrickú energiu vyrobenú mimo naše zmyslové vnímanie = čistá. TRT veľký, odpad je, len ho nevidíme a jej využívanie je vďaka jej dopravným cestám drahšie.
Spaľovací motor vyrobí energiu s ktorou sa priamo poháňa pohybový mechanizmus, Elektrický pohon - vyrobená energia sa mechanickou cestou premení na elektrickú, tá sa na vzdialenom mieste v musí naakumulovať(u áut) a znova premeniť na mechanickú ktorá poháňa pohybový mechanizmus.
Záver: cesta je len vo vývoji účinných pohonov vytvárajúcich pohybovú energiu v mieste trakcie
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

taiko
Rozmyslam, ci v DHL su tupe hlavy, alebo snilkovia

https://cleantechnica.com/2017/04/13...an-production/

Po NL uz chodia jedna radost
Pozrime sa na to ekonomicky: po meste sú výhodné - niektoré mestá majú zákazy vjazdov do centier pre klasické vozidlá (so spaľovacím motorom) - a nejako to musia doručiť. A keďže v meste majú asi svoje stredisko, nie je problém ich priebežne dobíjať (i tak cez deň najazdia cca 250-300 km). Elektrina v NL a aj v DE sa čiastočne získava z obnoviteľných zdrojov - teda DHL-ke sa to oplatí. Ale aby doručovali s týmto medzi mestami - už je to na hrane možností elektromobilu. Náklady sú tak na prevádzku nižšie - nie je potrebné tankovať palivo, keďže je tam elektromotor, nie je potrebný ani olej do motora, filtre. Pokiaľ bude riešenie priameho pohonu (bez prevodovky - elektromotor často ani prevodovku nepotrebuje) - odpadne i údržba prevodovky a jej náplní - ďalší olej.
Možno jediná prevádzková kvapalina bude brzdová kvapalina (posilovač riadenia môže byť kľudne elektrický) a ešte sa dá využiť brzdenie elektromotorom a rekuperácia - ďalšia úspora a predĺženie dojazdu.

Takže až taká hlúposť to nie je.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať