Blankake Prosím vás, keďže mám povinnosť registrovať sa ako neplatca DPH, lebo dodávam služby do členských štátov EÚ - žiadosť podávam na tlačive (na stránkach DRSR/alebo priložené aj tu na Porade). Aký je teda postup? Tlačivo si vytlačím, vyplním a odnesiem na DÚ - stačí do podateľne? A potom mi DÚ pridelí IČ DPH - asi do koľkých dní (pretože na fa už musím uvádzať toto IČ DPH, však?)? To číslo mi pošlú domov, alebo ma vyzvú si preň prísť osobne?
Moja osobna skusenost (skusenost mojho klienta) je nasledujuca:
- podal ziadost postou (mozes, samozrejme, aj do podatelne),
- o par dni mu volali (bolo to este medzi vianocnymi sviatkami) a s pracovnickou sa dohovorili, od akeho datumu to chce, kedy sa pre karticku zastavi, resp. ci mu ma byt poslana postou,
- dohodli sa na termine jeho osobnej navstevy na DU - vtedy som sla s nim aj ja a podpisali sme dohodu o elektronickom podavani (kvoli suhrnnemu vykazu),
- musela som sa zastavit aj dalsikrat, nakolko riaditelka DU to nepodpise na pockanie, ale tak o dva dni.
Ak tam pojdes osobne, skus sa zastavit najprv na "registracii" a s nimi sa dohodnut, ak ti to ponahla, ci mas ziadost odovzdat do podatelne, alebo ak to hned aj zuradujete
.