Zavrieť

Porady

POZOR - Zákon o ochrane osobných údajov

Prajem všetkým krásny deň.

Včera som sa zúčastnila školenia ohľadom Zákona o ochrane osobných údajov /č.428/2002 Z.z./, rada by som dala do pozornosti niekoľko skutočností vzhľadom k tomu, že nás prednášajúci strašil, že Úrad na ochranu osobných údajov už začal robiť kontroly a pokuty za nedodržanie zákona sú skutočne dosť mastné.

Takže, tento zákon sa týka - štátnej správy, miest a obcí a všetkých FO a PO, ktoré spracúvajú osobné údaje.

Tento zákon definuje povinnosť pre každého prevádzkovateľa IS /FO i PO/, ktorý samestnáva viac sko 5 osôb, výkonom dohľadu písomne poveriť zodpovednú osobu alebo viaceré zodpovedné osoby, ktoré dozerajú na dodržiavanie zákonných ustanovení pri spracúvaní osobných údajov. Odborné vyškolenie zodpovednej osoby alebo zodpovedných osob je povinný zabezpečiť prevádzkovateľ.
- to znamená, že ak vo svojim informačnom systéme spracúvate osobné údaje a máte viac ako 5 zamestnancov, musíte niekoho zaškoliť /dostane certifikát, že sa takého školenia zúčastnil/, a potom túto zaškolenú osobu písomne poveríte, že ona sa bude zaoberať spracúvaním osobných údajov, ak sa jedná o viac osôb, písomných poverení bude viac.

Ďalej, osobné údaje možeme spracovať len so súhlasom dotknutej osoby /dotknutá osoba je vlastne každý človek/.

Ak zamestnanec podpíše pracovnú zmluvu, svojím podpisom dáva súhlas na spracovanie osobných údajov, ktoré sa v pracovnej zmluve nachádzajú.

Ak zamestnávateľ požaduje od zamestnanca viacej informácií, ako je uvedených na pracovnej zmluve môže ich pracovávať len s jeho súhlasom.
Zakázané údaje /§ 8 zákona/ - rasový a etnický pôvod, politické názory, náboženská viera, zdravotný stav, atď.

Skartácia osobných údajov - platí tu, že prevádzkovateľ osobných údajov je povinný bezodkladne osobné údaje zlikvidovať, ak ich už nepotrebuje, ale ak sa na túto skutočnosť neviaže iný zákon. Samozrejme, že v účtovníctve musíme archivovať všetky doklady podľa osobitných predpisov /asi 20 rokov/ - takže na tento prípad sa skartácia nevzťahuje.

Ďalej za osobné údaje, za ich bezpečnosť zodpovedá prevádzkovateľ a je povinný zabezpečiť ich proti strate, ukradnutiu, zničeniu, atď.

Každý, kto pracuje s osobnými údajmi je povinný mať BEZPEČNOSTNÝ PROJEKT - môžeme si ho vypracovať aj sami, alebo sa na trhu už vyskytujú firmy, ktoré takéto projekty robia - lektor nám bohužiaľ nevedel nikoho odporučiť, ale jeden kolega sa vyjadril, že počul, že to robia aj niektorí právnici a že to tak može stáť okolo 3.000,- Sk, ale tá cena sa bude zrejme odvíjať aj od veľkosti toho projektu, takže neviem ...

Ak si bezpečnostný projekt urobíme sami, musíme mať na neho urobený AUDIT /kto to robí - o tom nepadla žiadna zmienka/.

BEZPEČNOSTNÝ PROJEKT sa skladá - zámer
- analýza bezpezpečnosti - súčastný stav na pracovisku
- bezpečnostné smernice - ako dosiahneme žiadaný stav.

POUČENIE - zamestnanec, ktorý spracúváva osobné údaje, a ktorý prichádza do styku s osob.údajmi, musí podpísať poučenie o povinnosti mlčanlivosti, v rozsahu ich spracovania a nakladania s nimi.

REGISTRÁCIA informačného systému - § 8 - osobitné kategórie /hovorí sa tam o tom, ktoré IS musia byť zaregistrované na Úrade o ochrane osobných údajov - sú to tie, ktoré sú uvedené v § 8 a ďalej tie, ktoré narábajú s rodnými číslami, alebo sa ich týka cezhraničný tok.

Cezhraničný tok - ak osobné údaje vychádzajú z našej republiky von - napr. v prípade zamestnania v cudzine.

Lektor povedal, že ak nevieme, či naša firma je povinná sa na tomto úrade zaregistovať, máme tam dať požiadavku a napísať, s čím sa zaoberáme, akým spôsob spracúvame osobné údaje a ni nám pošlú odpoveď, či sa máme zaregistrovať alebo nie.

Výnimky registrácie sú - pracovný pomer, odborová organizácia, os.údaje nábož., polit. charakteru, os.údaje pre vnútornú potrebu, štátna správa, obce mestá, v zdravotníctve, školstve, štatistike a pri vstupoch k zamestnávateľovi /myslí sa ak prechádzame cez vrátnicu a musíme sa zaevidovať/.

Ďalej každý, kto spracúváva osobné údaje musí mať vypracovanú EVIDENCIU OSOB. ÚDAJOV - § 29 /ak nie je povinný sa zaregistrovať/
- obsahom evidencie - § 26
- názov firmy, sídlo, právna forma, IČO, atď.
- zoznam, účel spracovania osob. údajov
- zoznam osôb, ktoré nakladajú s osob. údajmi

TÚTO EVIDENCIU TREBA KAŽDOPÁDNE SPRACOVAŤ !!!

SANKCIE - pri nedodržaní zákona -

- ak sa firma nazaregistruje a má - pokuta do 3 mil. SK
- ak firma nemá vypracovanú evidenciu os.údajov - pokuta do 1 mil.
- ak neurčí písomne poverenú osobu - pokuta do 500 t. Sk
- ak poskytne osobné údaje neoprávnenej osobe - pokuta do 100 t.


A túto skutočnosť sme mali mať urobenú od 1.marca 2003. čiže byť zaregistrovaný, alebo mať urobenú evidenciu a spracovný bezpeč.projekt/.

ADRESA - Úrad na ochranu osobných údajov
Odborárske námestie 3
817 60 Bratislava 5

alebo www.dataprotection.gov.sk


PS - Ak neviete, či Vám stačí podpísaná pracovná zmluva každého zamestnanca, dajte im ešte podpísať prehlásenie.
Vzor jedného prehlásenia /veľmi pekne spracované/ je už aj na porade, ale momentálne sa mi nedarí ho nájsť.

EJ, ale som sa rozpísala, dúfam, že to aspoň niekomu pomôže.
Pekné čítanie a pekný deň.
Monika

UPRAVA RICHARD:
Dovolím si zasiahnuť do tohoto príspevku a dať na začiatok rešerš o ochrane os. údajov od VLADAN (23.06.2005):
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV – MALÉ ZHRNUTIE

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-comfficeffice" /><o:p></o:p>

Dávam do pléna materiál, ktorý som spracovala na základe absolvovaného školenia dňa 10.6.2005, kde školiteľkou bola JUDr. Drabišinová – kontrolórka na Úrade na ochranu osobných údajov SR.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

K tomuto materiálu vám ako pomôcka poslúži aj samotný Zákon o ochrane osobných údajov (ďalej „zákon“) č. 90/2005, ktorý nadobudol účinnosť dňa 1.5.2005.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

1. Zákon upravuje ochranu osobných údajov fyzických osôb pri ich spracúvaní (údajmi fyzických osôb sa rozumejú údaje občanov).<o:p></o:p>

2. Zákon sa vzťahuje, okrem iných, aj na právnické a fyzické osoby, ktoré spracúvajú osobné údaje.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 3 - Osobný údaj<o:p></o:p>

Údaj týkajúci sa určenej alebo určiteľnej FO, pričom takou osobou je osoba, ktorú možno určiť priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného identifikátora (u nás je to RODNÉ ČÍSLO) alebo na základe jednej či viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú, fyziologickú, psychickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu.<o:p></o:p>

Ak je zverejnené iba meno a priezvisko – nie je to osobný údaj, lebo v našom geografickom priestore (Slovensko) je viacero osôb, ktoré môžu mať rovnaké meno a priezvisko. Ani rodné číslo samo o sebe nie je osobný údaj – z rodného čísla vieme určiť dátum narodenia a pohlavie, nevieme konkrétne určiť, že je to presne osoba XY. Napr. rodné číslo+adresa už možno považovať za osobný údaj, lebo podľa týchto dvoch charakteristík sa dá jednoznačne určiť, identifikovať osobu.<o:p></o:p>

Osobnými údajmi nie sú, ak sú samostatne napr.tieto údaje o fyzickej osobe:<o:p></o:p>

- číslo občianskeho preukazu,<o:p></o:p>

- číslo pasu,<o:p></o:p>

- číslo vodičského preukazu,<o:p></o:p>

- telefónne číslo,<o:p></o:p>

- emailová adresa,<o:p></o:p>

- číslo bankového účtu.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 4 - Prevádzkovateľ<o:p></o:p>

Právnická a fyzická osoba, ktorá sama alebo spoločne s inými určuje účely a prostriedky spracúvania osobných údajov.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 4 - Sprostredkovateľ<o:p></o:p>

Právnická a fyzická osoba, ktorá spracúva osobné údaje v mene prevádzkovateľa – tu by mala existovať určitá forma zmluvy alebo písomné poverenie medzi prevádzkovateľom a sprostredkovateľom, ktoré určuje rozsah a podmienky spracúvania osobných údajov. Väčšinou sú to už uzavreté zmluvy na účtovnícke služby, alebo na výpočet miezd, stačí doplniť dodatkom k tejto zmluve, ktorý hovorí o ochrane osobných údajov.<o:p></o:p>

Ak prevádzkovateľ poveril spracúvaním sprostredkovateľa až po získaní osobných údajov, oznámi to dotknutým osobám pri najbližšom kontakte s nimi, najneskôr však do troch mesiacov od poverenia sprostredkovateľa (tu nám školiteľka nevedela jednoznačne povedať, či musím zvlášť upozorniť aj manželku, dieťa, ak mi zamestnanec poskytol ich osobné údaje na spracovanie mzdovej a personálnej agendy).<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 4 - Oprávnená osoba<o:p></o:p>

Každá fyzická osoba, ktorá prichádza do styku s osobnými údajmi v rámci svojho pracovnoprávneho vzťahu, na základe poverenia, zvolenia alebo vymenovania a ktorá môže osobné údaje spracúvať len na základe pokynu prevádzkovateľa, zástupcu prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľa.<o:p></o:p>

<o:p></o:p>

§ 4 - Dotknutá osoba<o:p></o:p>

Každá fyzická osoba, o ktorej sa spracúvajú osobné údaje.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 7 - Súhlas dotknutej osoby<o:p></o:p>

Osobné údaje možno spracúvať len so súhlasom dotknutej osoby, ak tento zákon neustanovuje inak!!! Pre nás mzdárov je dôležitý § 7 ods. 3, ktorý hovorí o tom, že ak sa osobné údaje spracúvajú na základe osobitného zákona (napr. sociálne poistenie, zdravotné poistenie, daň z príjmov a pod.), súhlas dotknutej osoby sa NEVYŽADUJE!!!<o:p></o:p>

V tomto § sme sa bavili o tom, že čo ak mi príde zamestnanec s tlačivom pre banku (potvrdenie o príjme) na účely poskytnutia pôžičky alebo úveru – keďže tlačivo dáva vyplniť zamestnanec je si vedomý, že tam budú jeho osobné údaje, tak súhlas k tomuto poskytnutiu netreba.

Určite ste sa stretli s tým, že vyplnené tlačivá a údaje z nich, si banky, resp. spoločnosti, ktoré požičiavajú peniaze, overujú telefonicky. Tento postup však neupravuje žiadny osobitný predpis, preto odporúčanie školiteľky bolo v tom, že na otázky treba odpovedať iba áno/nie, teda potvrdiť iba pravdivosť/nepravdivosť uvedených údajov. Lebo ak by sme do telefónu „chceli“ poskytnúť nejaké osobné údaje, nemohli by sme tak učiniť, lebo na toto už potrebujeme súhlas dotknutej osoby.<o:p></o:p>

Ďalšou témou k tomuto § boli životopisy a žiadosti o prijatie do pracovného pomeru – zaradili sme to do § 7 ods. 4b) – je to istá forma predzmluvného vzťahu, čiže tu sa súhlas dotknutej osoby taktiež nevyžaduje. Týmto uchádzačom by sa mala oznámiť likvidácia ich osobných údajov po splnení účelu, ale je tu možnosť od tejto činnosti upustiť a to podľa § 14 ods. 2.

<o:p> </o:p>

§ 15 – Zodpovednosť za bezpečnosť osobných údajov<o:p></o:p>

Za bezpečnosť osobných údajov zodpovedá prevádzkovateľ a sprostredkovateľ a na tento účel prijme primerané technické, organizačné a personálne opatrenia (tu zaznela otázka aké sú tie primerané opatrenia – tak napríklad: spisy zamestnancov majú byť uložené tak, aby sa „nepovaľovali“ – školiteľka uviedla, že netreba sejf alebo trezor ale primerané opatrenia). Opatrenie vo forme BEZPEČNOSTNÉHO PROJEKTU IS (súčasťou bezpečnostného projektu sú aj bezpečnostné smernice) prijme prevádzkovateľ a sprostredkovateľ, ak sú v IS spracúvané osobitné kategórie osobných údajov (u nás RODNÉ ČÍSLO) a IS je prepojený na verejne prístupnú počítačovú sieť (u nás INTERNET) alebo je prevádzkovaný v počítačovej sieti, ktorá je prepojená na verejne prístupnú počítačovú sieť.<o:p></o:p>

Ostatní, ktorý je nemajú IS prepojený na internet sú povinní vypracovať BEZPEČNOSTNÉ SMERNICE.<o:p></o:p>

V prípade, ak dávate spracovávať mzdy externe a nevlastníte vo firme IS, ktorý obsahuje osobné údaje ale iba kartotéku (teda osobné údaje v listinnej podobe), stačí vám, ako prevádzkovateľovi, vypracovať bezpečnostné smernice a bezpečnostný projekt vypracuje sprostredkovateľ, ak on vlastní IS prepojený na verejne prístupnú počítačovú sieť.<o:p></o:p>

Audit-hodnotiacu správu treba predložiť až na požiadanie úradu, a to vtedy, ak má úrad pochybnosti o bezpečnosti vášho IS.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 16 – Bezpečnostný projekt<o:p></o:p>

Bezpečnostný projekt by mal obsahovať všetko podľa ods. 3, 4, 5 a bezpečnostné smernice podľa ods. 6.<o:p></o:p>

Vypracovaný bezpečnostný projekt ostáva vo firme, nikde sa neposiela, nikomu sa nepredkladá, podľa neho by sa mala riadiť zodpovedná osoba.<o:p></o:p>

Ešte som sa pýtala školiteľky, kto podpisuje vypracovanie bezpečnostného projektu – odpoveď: bezpečnostný projekt netreba podpisovať, je to záväzný predpis pre oprávnené osoby. Podpisuje sa iba jeho schválenie.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 17 – Poučenie<o:p></o:p>

Prevádzkovateľ alebo sprostredkovateľ je povinný poučiť oprávnené osoby o právach a povinnostiach ustanovených týmto zákonom.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 19 – Dohľad nad ochranou osobných údajov<o:p></o:p>

Ak prevádzkovateľ zamestnáva viac ako 5 osôb, výkonom dohľadu písomne poverí zodpovednú osobu.<o:p></o:p>

Odborné vyškolenie zabezpečí prevádzkovateľ, odborným vyškolením sa chápe buď absolvované školenie alebo aj ovládanie zákona a úloh z neho vyplývajúcich. Vtedy stačí Vyhlásenie prevádzkovateľa, že daný človek ovláda tento zákon.<o:p></o:p>

Ak prevádzkovateľ písomne poveril zodpovednú osobu, je povinný o tom písomne informovať úrad, najneskôr do 30 dní odo dňa poverenia a to doporučenou zásielkou. Tlačivo oznámenia sa dá nájsť na www.pdp.gov.sk - v časti registrácia.<o:p></o:p>

Zodpovednou osobu môže byť FO, ktorá má spôsobilosť na právne úkony (t.j. dosiahla vek 18 rokov) a je bezúhonná (nemá zápis v registri trestov). Bezúhonnosť sa preukazuje výpisom z registra trestov, ktorý ostáva u prevádzkovateľa, resp. sprostredkovateľa. Zodpovednou osobou môže byť zamestnanec, sprostredkovateľ alebo aj iná fyzická osoba ale aj živnostník. Živnostník nie je považovaný za štatutárny orgán, preto môže byť zodpovednou osobou.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 24 – Povinnosť registrácie a evidencie<o:p></o:p>

Prevádzkovateľ registruje IS alebo vedie o nich evidenciu. <o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 25 – Podmienky registrácie<o:p></o:p>

Povinnosť registrácie sa vzťahuje na všetky IS, v ktorých sa spracúvajú osobné údaje úplne alebo čiastočne automatizovanými prostriedkami spracúvania s výnimkou tých IS, ktoré:<o:p></o:p>

- podliehajú osobitnej registrácii podľa § 27 ods. 2,<o:p></o:p>

- podliehajú dohľadu zodpovednej osoby,<o:p></o:p>

- obsahujú osobné údaje FO na účely vedenia mzdovej a personálnej agendy – tu spadajú mzdové softy firiem, ktoré nemajú zodpovednú osobu, čiže nemusia registrovať IS (ale musia viesť evidenciu o nich!!!)<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 29 – Podmienky evidencie<o:p></o:p>

O IS, ktoré nepodliehajú registrácii (naše mzdové programy), prevádzkovateľ vedie evidenciu, a to najneskôr odo dňa začatia spracúvania údajov o týchto IS. Rozsah tejto evidencie je totožný s údajmi, ktoré sú uvedené v § 26 ods. 3 – tu je pomôckou Registračný formulár na www.pdp.gov.sk , stačí si ho vytlačiť a urobiť evidenciu podľa bodov tam uvedených. <o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 55 – Prechodné ustanovenia<o:p></o:p>

Písomné poverenie zodpovednej osoby prevádzkovateľ oznámi úradu najneksôr do 30. 6. 2005. Vyhlásenie o tom, že zodpovedná osoba bola odborne vyškolená je jednou vetou obsiahnuté už v oznámení prevádzkovateľa, takže nie je potrebné posielať potvrdenie o vyškolení.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

<o:p> </o:p>

Úrad na ochranu osobných údajov SR pripravuje FAQ (často kladené otázky), neviem kedy sa to zrealizuje, treba sledovať ich stránku.<o:p></o:p>

Naposledy upravil Richard : 23.06.05 at 07:52
Usporiadat
evelien evelien

evelien je offline (nepripojený) evelien

Konečne som sa prelúskala všetkými príspevkami - ste super. Ďakujem každému, kto tu prispel - inak by som bola v keli. Jedno mi však nie je jasné: máme 2 zamestnancov a jedného dohodára. predtým sme mali ešte iných dvoch dohodárov - už s nimi nepracujeme. Ten počet 5 zamestnancov sa vzťahuje aj na tých dvoch bývalých dohodárov, alebo nie? Lebo budeme čochvíľa podpisovať zmluvu s ďalším dohodárom a to by už bolo 6 a mne sa na nejaké školenia nechce.
Ďalšia vec: prečítala som si otázky a odpovede od Marianny. Akosi nerozumiem tým veciam okolo obchodných partnerov - tých mám tiež napísať ako ďalší informačný systém, keď sú to klasické PO?
0 0
DadaN DadaN

DadaN je offline (nepripojený) DadaN

Odpoveď pre evelien:
Pri rozhovore s tym "bezpečnostným expertom" som mala podobnú otázku. Naši zákazníci sú právnici, ktorí na rôzne doklady (objednávky, zmluvy) dávnejšie uvádzali svoje RČ. V evidencii našich odberateľov sa udržujú všetky (aj staré) údaje o týchto partneroch. Moja otázka znela, či tieto údaje nie sú tiež predmetom ochrany podľa toho zákona, pričom on mi na ňu odpovedal, že v zákone sa ochraňujú len práva fyzických osôb - občanov, teda nepodnikajúcich fyzických osôb.
0 0
Hlinkovx Hlinkovx

Hlinkovx je offline (nepripojený) Hlinkovx

ta som to ja :-)
ale predsa napr. nejaké zmluvy môžu obsahovať aj rodné čísla klasických FO ...a tam už by asi táto argumentácia neobstála...alebo sa dada mýlim??
0 0
DadaN DadaN

DadaN je offline (nepripojený) DadaN

Máš pravdu - to by mohol byť príklad rôznych spoločností, ktoré predávajú tovar na splátky, tam zrejme existuje nejaká úverová zmluva medzi občanom a fyzickou osobou, kde sú aj osobné údaje.
Ja som v predchádzajúcej odpovedi reagovala na otázku, či evidencia obchodných partnerov (PO) už podmieňuje registráciu.
0 0
Hlinkovx Hlinkovx

Hlinkovx je offline (nepripojený) Hlinkovx

ta som to ja :-)
je mi to jasné, že si odpovedala na otázku predtým...
pri splátkových spoločnostiach je to trošku iné...
ale mne sa jedná o to...že, nie je až taký problém získať rodné číslo..popr. č. OP a vtedy sa môže vyskytnúť problém...
stačí niekedy reklamácia...a podobné veci...
kvôli tomu tá registrácia dobrá je..
0 0
Jan B Jan B

Jan B je offline (nepripojený) Jan B

B.D.
Po precitani cca 60% prispevkov len otvaram oci kde ten statny birokratizmus az moze zajst a mi mu vsetci naletime a este si niekto aj nabali vrecka.
Sme asi vsetci chori ked prijimame s pohodou vsetky tieto prinajmensom hlupe nariadenia. Ved ich navrhuju a schvaluju jedni z nas,mozno sused, byvaly spoluziak a pod. Pripada mi to vsetko riadne blbe takze od dnes si vyprosujem
aby niekto zneuzival moje meno, adresu a datum narodenia nakolko som na to nedal ziadny pisomny suhlas nikomu na celom svete. Takze mam chut zacat podavat danove priznania, hlasenia, ziadosti, prihlasky , odhlasky, registracie
a pod. bez mojich osobnych udajov, uvazujem ze pripadne aj na listoch by sa to hodilo aby nemohli zneuzit moje osobne udaje. Mam strach ze niekto zneuzije moje rodne cislo alebo adresu a ja tu zajtra nebudem. Skoda ze o tom nevedia tie firmy co mi stale pisu ze som zarucene nieco vyhral v takej a takej sutazi len si musim nieco od nich kupit.
Tiez si dajte pozor ked budete odprevadzat svojich bliznych na poslednej ceste dajte si pre istotu predtym podpisat od nim vyhlasenie ze mozete napisat ich datum narodenia a umrtia na nahrobnu dosku.
Prajem pekne dni s vasimi udajmi.
agape@slovanet.sk
A nie aby mi niekto napisal, nikomu som na to nedal pisomny suhlas. Aby som vas nenahlasil na urad pre ochranu osobnych udajov. Jan
0 0
Jan B Jan B

Jan B je offline (nepripojený) Jan B

B.D.
Este som zabudol pripomenut ako nam stat bude kontrolovat ako mame ulozene sanony
v kancelarii, v obyvacke alebo spalni.Mozno u niekoho aj na toalete. Aj ked odborny nazov to bude archiv.
0 0
Viki Viki

Viki je offline (nepripojený) Viki

žena
Takže dnes na podnet jedného člena porady som sa pustila do čítania tejto "zaujímavej" obsiahlej témy

Na prvý pohľad (určite hodím aj ďalšie pohľady) to vyzerá v dnešnej situácii pre mňa celkom lichotivo, lenže neviem si poradiť s jedným problémom.
Firma má v roku 2005 - 4 zamestnancov HPP a 2 DBPŠ, žiadne deti, takže to je myslím v pohode bez registrácie.
Ale v roku 2004 si jeden zamestnanec uplatňoval 2 deti na zníženie sadzby na SP a v predchádzajúcich rokoch aj odpočitateľnú položku na deti a na manželku. No a v jeho zložke mám údaje o detoch a manželke. Čo s tým? Mám ich schovať do druhého šanónu?????? Ale vážne, musím firmu registrovať?

Už teraz ďakujem za Vaše názory
pekný večer
Viera
0 0
evelien evelien

evelien je offline (nepripojený) evelien

Prosííím, ako mám teda rozumieť tomu počtu zamestnancov - je to aktuálny stav, alebo sa rátajú aj bývalí? Logicky mi vychádza, že aj tí bývalí, lebo ich údaje mám stále k dispozícii, ale na druhej strane sa mi to nezdá. Prosím, tak ako? Mám sa ísť dať odborne vyškoliť?
0 0
marianna marianna

marianna je offline (nepripojený) marianna

Evelien, tento zákon platí od 1. sebptembra 2002, takže aj bývalí zamestnanci do toho spadajú, aj dohodári.
0 0
M0NIKA M0NIKA

M0NIKA je offline (nepripojený) M0NIKA

marianna
Evelien, tento zákon platí od 1. sebptembra 2002, takže aj bývalí zamestnanci do toho spadajú, aj dohodári.
Takže keď som v roku 2003 mala 50 dohodárov a v roku 2004 60 dohodárov (okrem 2 na TTP), tak teraz mám 112 zamestnancov????
wow - koľko ich teda bude v roku 2010? :p
Podotýkam, že dohody sú max na mesiac...
0 0
marianna marianna

marianna je offline (nepripojený) marianna

Monika, nemám na mysli načítavať zamestnancov, ale keď si ich mala v r. 2003 50, predpokladám, že v r. 2004 sú to tí istí alebo aspoň časť z nich plus ďalší. Takže v databáze od platnosti zákona ich máš 60 alebo viac.
0 0
evelien evelien

evelien je offline (nepripojený) evelien

ja nechceeeem ísť na školenie!!!!!!!! nelúúúúbim tento zákon a neviem ani vypísať tú prihlášku info systémov!!!!!! Keby tu bol smejko so slzičkami v očiach, tak ich tu hodím min. 50, lebo mi je z toho fakt do plaču
0 0
anka1 anka1

anka1 je offline (nepripojený) anka1

evelien
ja nechceeeem ísť na školenie!!!!!!!! nelúúúúbim tento zákon a neviem ani vypísať tú prihlášku info systémov!!!!!! Keby tu bol smejko so slzičkami v očiach, tak ich tu hodím min. 50, lebo mi je z toho fakt do plaču
Evelinka neplač Ja to už mám za sebou, ale na školení som nebola. Konateľ mi podpísal Vyhlásenie že ma vyškolil. Skús pohľadať v predchádzajúcich príspevkoch, lepila som ho tam.
0 0
Timcsi Timcsi

Timcsi je offline (nepripojený) Timcsi

Od 1.5.2005 poverenie, resp.oznámenie zodpovednej osoby na Úrad na OOÚ nahrádza doterajšiu povinnosť registrácie informačného systúmu. T.J. ntreba registrovať IS, len poveriť niekoho na vykonávanie dohľadu, vyškoliť (napr. u nás bude organizovať také školenie Akadémia vzdelávania) a prihlásiť túto osobu na úrad.
0 0
anka1 anka1

anka1 je offline (nepripojený) anka1

Timcsi
Od 1.5.2005 poverenie, resp.oznámenie zodpovednej osoby na Úrad na OOÚ nahrádza doterajšiu povinnosť registrácie informačného systúmu. T.J. ntreba registrovať IS, len poveriť niekoho na vykonávanie dohľadu, vyškoliť (napr. u nás bude organizovať také školenie Akadémia vzdelávania) a prihlásiť túto osobu na úrad.
Prosím Ťa ktorý § o tom hovorí?
0 0
Timcsi Timcsi

Timcsi je offline (nepripojený) Timcsi

anka1
Prosím Ťa ktorý § o tom hovorí?
§ neviem, ale včera som volala kvôli toma na Úrad, a tam mi to povedal jeden pán. My robíme mzdy na firme 2 s koleginkou, máme obidve poverenie na spracov. osobných údajov a podľa pracovníka Úradu stačí keď jedna z nás bude vymenovaná ako zodpovedná osoba. Ináš obidve sa chystáme na toto školenie.
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

Timcsi
Od 1.5.2005 poverenie, resp.oznámenie zodpovednej osoby na Úrad na OOÚ nahrádza doterajšiu povinnosť registrácie informačného systúmu. T.J. ntreba registrovať IS, len poveriť niekoho na vykonávanie dohľadu, vyškoliť (napr. u nás bude organizovať také školenie Akadémia vzdelávania) a prihlásiť túto osobu na úrad.
Timcsi, tak ten formulár Uradu na ochranu osobných údajov/so štátnym znakom/ už netreba vyplňovať a zasielať ???
Takže tá novela od 1.5.2005 to podstatne zjednodušila.
Ak máš chuť napíš polopate ako "skúsený" body taký sumár čo vlastne od 1.5.2005 má firma za povinnosť..... Čo s bezp. projektom ? Treba ? Smernica treba ?
Za 1.
Za 2.
.
.
.
Ďakujem a pekný večer....
Naposledy upravil Manual : 15.04.05 at 17:08
0 0
Timcsi Timcsi

Timcsi je offline (nepripojený) Timcsi

Manual
Timcsi, tak ten formulár Uradu na ochranu osobných údajov/so štátnym znakom/ už netreba vyplňovať a zasielať ???
Takže tá novela od 1.5.2005 to podstatne zjednodušila.
Ak máš chuť napíš polopate ako "skúsený" body taký sumár čo vlastne od 1.5.2005 má firma za povinnosť..... Čo s bezp. projektom ? Treba ? Smernica treba ?
Za 1.
Za 2.
.
.
.
Ďakujem a pekný večer....
Keďže na tom školení aj o tom bude reč, dovtedy by som sa radšej nevyjadrila o presných povinnostiach.
0 0
Helena Helena

Helena je offline (nepripojený) Helena

V prilohe zasielam nejake smernice a prilohy ktore by sa mohli niekomu hodit.
Prijemne citanie.
0 0
Načítať ďalšie