Zavrieť

Porady

POZOR - Zákon o ochrane osobných údajov

Prajem všetkým krásny deň.

Včera som sa zúčastnila školenia ohľadom Zákona o ochrane osobných údajov /č.428/2002 Z.z./, rada by som dala do pozornosti niekoľko skutočností vzhľadom k tomu, že nás prednášajúci strašil, že Úrad na ochranu osobných údajov už začal robiť kontroly a pokuty za nedodržanie zákona sú skutočne dosť mastné.

Takže, tento zákon sa týka - štátnej správy, miest a obcí a všetkých FO a PO, ktoré spracúvajú osobné údaje.

Tento zákon definuje povinnosť pre každého prevádzkovateľa IS /FO i PO/, ktorý samestnáva viac sko 5 osôb, výkonom dohľadu písomne poveriť zodpovednú osobu alebo viaceré zodpovedné osoby, ktoré dozerajú na dodržiavanie zákonných ustanovení pri spracúvaní osobných údajov. Odborné vyškolenie zodpovednej osoby alebo zodpovedných osob je povinný zabezpečiť prevádzkovateľ.
- to znamená, že ak vo svojim informačnom systéme spracúvate osobné údaje a máte viac ako 5 zamestnancov, musíte niekoho zaškoliť /dostane certifikát, že sa takého školenia zúčastnil/, a potom túto zaškolenú osobu písomne poveríte, že ona sa bude zaoberať spracúvaním osobných údajov, ak sa jedná o viac osôb, písomných poverení bude viac.

Ďalej, osobné údaje možeme spracovať len so súhlasom dotknutej osoby /dotknutá osoba je vlastne každý človek/.

Ak zamestnanec podpíše pracovnú zmluvu, svojím podpisom dáva súhlas na spracovanie osobných údajov, ktoré sa v pracovnej zmluve nachádzajú.

Ak zamestnávateľ požaduje od zamestnanca viacej informácií, ako je uvedených na pracovnej zmluve môže ich pracovávať len s jeho súhlasom.
Zakázané údaje /§ 8 zákona/ - rasový a etnický pôvod, politické názory, náboženská viera, zdravotný stav, atď.

Skartácia osobných údajov - platí tu, že prevádzkovateľ osobných údajov je povinný bezodkladne osobné údaje zlikvidovať, ak ich už nepotrebuje, ale ak sa na túto skutočnosť neviaže iný zákon. Samozrejme, že v účtovníctve musíme archivovať všetky doklady podľa osobitných predpisov /asi 20 rokov/ - takže na tento prípad sa skartácia nevzťahuje.

Ďalej za osobné údaje, za ich bezpečnosť zodpovedá prevádzkovateľ a je povinný zabezpečiť ich proti strate, ukradnutiu, zničeniu, atď.

Každý, kto pracuje s osobnými údajmi je povinný mať BEZPEČNOSTNÝ PROJEKT - môžeme si ho vypracovať aj sami, alebo sa na trhu už vyskytujú firmy, ktoré takéto projekty robia - lektor nám bohužiaľ nevedel nikoho odporučiť, ale jeden kolega sa vyjadril, že počul, že to robia aj niektorí právnici a že to tak može stáť okolo 3.000,- Sk, ale tá cena sa bude zrejme odvíjať aj od veľkosti toho projektu, takže neviem ...

Ak si bezpečnostný projekt urobíme sami, musíme mať na neho urobený AUDIT /kto to robí - o tom nepadla žiadna zmienka/.

BEZPEČNOSTNÝ PROJEKT sa skladá - zámer
- analýza bezpezpečnosti - súčastný stav na pracovisku
- bezpečnostné smernice - ako dosiahneme žiadaný stav.

POUČENIE - zamestnanec, ktorý spracúváva osobné údaje, a ktorý prichádza do styku s osob.údajmi, musí podpísať poučenie o povinnosti mlčanlivosti, v rozsahu ich spracovania a nakladania s nimi.

REGISTRÁCIA informačného systému - § 8 - osobitné kategórie /hovorí sa tam o tom, ktoré IS musia byť zaregistrované na Úrade o ochrane osobných údajov - sú to tie, ktoré sú uvedené v § 8 a ďalej tie, ktoré narábajú s rodnými číslami, alebo sa ich týka cezhraničný tok.

Cezhraničný tok - ak osobné údaje vychádzajú z našej republiky von - napr. v prípade zamestnania v cudzine.

Lektor povedal, že ak nevieme, či naša firma je povinná sa na tomto úrade zaregistovať, máme tam dať požiadavku a napísať, s čím sa zaoberáme, akým spôsob spracúvame osobné údaje a ni nám pošlú odpoveď, či sa máme zaregistrovať alebo nie.

Výnimky registrácie sú - pracovný pomer, odborová organizácia, os.údaje nábož., polit. charakteru, os.údaje pre vnútornú potrebu, štátna správa, obce mestá, v zdravotníctve, školstve, štatistike a pri vstupoch k zamestnávateľovi /myslí sa ak prechádzame cez vrátnicu a musíme sa zaevidovať/.

Ďalej každý, kto spracúváva osobné údaje musí mať vypracovanú EVIDENCIU OSOB. ÚDAJOV - § 29 /ak nie je povinný sa zaregistrovať/
- obsahom evidencie - § 26
- názov firmy, sídlo, právna forma, IČO, atď.
- zoznam, účel spracovania osob. údajov
- zoznam osôb, ktoré nakladajú s osob. údajmi

TÚTO EVIDENCIU TREBA KAŽDOPÁDNE SPRACOVAŤ !!!

SANKCIE - pri nedodržaní zákona -

- ak sa firma nazaregistruje a má - pokuta do 3 mil. SK
- ak firma nemá vypracovanú evidenciu os.údajov - pokuta do 1 mil.
- ak neurčí písomne poverenú osobu - pokuta do 500 t. Sk
- ak poskytne osobné údaje neoprávnenej osobe - pokuta do 100 t.


A túto skutočnosť sme mali mať urobenú od 1.marca 2003. čiže byť zaregistrovaný, alebo mať urobenú evidenciu a spracovný bezpeč.projekt/.

ADRESA - Úrad na ochranu osobných údajov
Odborárske námestie 3
817 60 Bratislava 5

alebo www.dataprotection.gov.sk


PS - Ak neviete, či Vám stačí podpísaná pracovná zmluva každého zamestnanca, dajte im ešte podpísať prehlásenie.
Vzor jedného prehlásenia /veľmi pekne spracované/ je už aj na porade, ale momentálne sa mi nedarí ho nájsť.

EJ, ale som sa rozpísala, dúfam, že to aspoň niekomu pomôže.
Pekné čítanie a pekný deň.
Monika

UPRAVA RICHARD:
Dovolím si zasiahnuť do tohoto príspevku a dať na začiatok rešerš o ochrane os. údajov od VLADAN (23.06.2005):
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV – MALÉ ZHRNUTIE

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-comfficeffice" /><o:p></o:p>

Dávam do pléna materiál, ktorý som spracovala na základe absolvovaného školenia dňa 10.6.2005, kde školiteľkou bola JUDr. Drabišinová – kontrolórka na Úrade na ochranu osobných údajov SR.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

K tomuto materiálu vám ako pomôcka poslúži aj samotný Zákon o ochrane osobných údajov (ďalej „zákon“) č. 90/2005, ktorý nadobudol účinnosť dňa 1.5.2005.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

1. Zákon upravuje ochranu osobných údajov fyzických osôb pri ich spracúvaní (údajmi fyzických osôb sa rozumejú údaje občanov).<o:p></o:p>

2. Zákon sa vzťahuje, okrem iných, aj na právnické a fyzické osoby, ktoré spracúvajú osobné údaje.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 3 - Osobný údaj<o:p></o:p>

Údaj týkajúci sa určenej alebo určiteľnej FO, pričom takou osobou je osoba, ktorú možno určiť priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného identifikátora (u nás je to RODNÉ ČÍSLO) alebo na základe jednej či viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú, fyziologickú, psychickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu.<o:p></o:p>

Ak je zverejnené iba meno a priezvisko – nie je to osobný údaj, lebo v našom geografickom priestore (Slovensko) je viacero osôb, ktoré môžu mať rovnaké meno a priezvisko. Ani rodné číslo samo o sebe nie je osobný údaj – z rodného čísla vieme určiť dátum narodenia a pohlavie, nevieme konkrétne určiť, že je to presne osoba XY. Napr. rodné číslo+adresa už možno považovať za osobný údaj, lebo podľa týchto dvoch charakteristík sa dá jednoznačne určiť, identifikovať osobu.<o:p></o:p>

Osobnými údajmi nie sú, ak sú samostatne napr.tieto údaje o fyzickej osobe:<o:p></o:p>

- číslo občianskeho preukazu,<o:p></o:p>

- číslo pasu,<o:p></o:p>

- číslo vodičského preukazu,<o:p></o:p>

- telefónne číslo,<o:p></o:p>

- emailová adresa,<o:p></o:p>

- číslo bankového účtu.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 4 - Prevádzkovateľ<o:p></o:p>

Právnická a fyzická osoba, ktorá sama alebo spoločne s inými určuje účely a prostriedky spracúvania osobných údajov.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 4 - Sprostredkovateľ<o:p></o:p>

Právnická a fyzická osoba, ktorá spracúva osobné údaje v mene prevádzkovateľa – tu by mala existovať určitá forma zmluvy alebo písomné poverenie medzi prevádzkovateľom a sprostredkovateľom, ktoré určuje rozsah a podmienky spracúvania osobných údajov. Väčšinou sú to už uzavreté zmluvy na účtovnícke služby, alebo na výpočet miezd, stačí doplniť dodatkom k tejto zmluve, ktorý hovorí o ochrane osobných údajov.<o:p></o:p>

Ak prevádzkovateľ poveril spracúvaním sprostredkovateľa až po získaní osobných údajov, oznámi to dotknutým osobám pri najbližšom kontakte s nimi, najneskôr však do troch mesiacov od poverenia sprostredkovateľa (tu nám školiteľka nevedela jednoznačne povedať, či musím zvlášť upozorniť aj manželku, dieťa, ak mi zamestnanec poskytol ich osobné údaje na spracovanie mzdovej a personálnej agendy).<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 4 - Oprávnená osoba<o:p></o:p>

Každá fyzická osoba, ktorá prichádza do styku s osobnými údajmi v rámci svojho pracovnoprávneho vzťahu, na základe poverenia, zvolenia alebo vymenovania a ktorá môže osobné údaje spracúvať len na základe pokynu prevádzkovateľa, zástupcu prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľa.<o:p></o:p>

<o:p></o:p>

§ 4 - Dotknutá osoba<o:p></o:p>

Každá fyzická osoba, o ktorej sa spracúvajú osobné údaje.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 7 - Súhlas dotknutej osoby<o:p></o:p>

Osobné údaje možno spracúvať len so súhlasom dotknutej osoby, ak tento zákon neustanovuje inak!!! Pre nás mzdárov je dôležitý § 7 ods. 3, ktorý hovorí o tom, že ak sa osobné údaje spracúvajú na základe osobitného zákona (napr. sociálne poistenie, zdravotné poistenie, daň z príjmov a pod.), súhlas dotknutej osoby sa NEVYŽADUJE!!!<o:p></o:p>

V tomto § sme sa bavili o tom, že čo ak mi príde zamestnanec s tlačivom pre banku (potvrdenie o príjme) na účely poskytnutia pôžičky alebo úveru – keďže tlačivo dáva vyplniť zamestnanec je si vedomý, že tam budú jeho osobné údaje, tak súhlas k tomuto poskytnutiu netreba.

Určite ste sa stretli s tým, že vyplnené tlačivá a údaje z nich, si banky, resp. spoločnosti, ktoré požičiavajú peniaze, overujú telefonicky. Tento postup však neupravuje žiadny osobitný predpis, preto odporúčanie školiteľky bolo v tom, že na otázky treba odpovedať iba áno/nie, teda potvrdiť iba pravdivosť/nepravdivosť uvedených údajov. Lebo ak by sme do telefónu „chceli“ poskytnúť nejaké osobné údaje, nemohli by sme tak učiniť, lebo na toto už potrebujeme súhlas dotknutej osoby.<o:p></o:p>

Ďalšou témou k tomuto § boli životopisy a žiadosti o prijatie do pracovného pomeru – zaradili sme to do § 7 ods. 4b) – je to istá forma predzmluvného vzťahu, čiže tu sa súhlas dotknutej osoby taktiež nevyžaduje. Týmto uchádzačom by sa mala oznámiť likvidácia ich osobných údajov po splnení účelu, ale je tu možnosť od tejto činnosti upustiť a to podľa § 14 ods. 2.

<o:p> </o:p>

§ 15 – Zodpovednosť za bezpečnosť osobných údajov<o:p></o:p>

Za bezpečnosť osobných údajov zodpovedá prevádzkovateľ a sprostredkovateľ a na tento účel prijme primerané technické, organizačné a personálne opatrenia (tu zaznela otázka aké sú tie primerané opatrenia – tak napríklad: spisy zamestnancov majú byť uložené tak, aby sa „nepovaľovali“ – školiteľka uviedla, že netreba sejf alebo trezor ale primerané opatrenia). Opatrenie vo forme BEZPEČNOSTNÉHO PROJEKTU IS (súčasťou bezpečnostného projektu sú aj bezpečnostné smernice) prijme prevádzkovateľ a sprostredkovateľ, ak sú v IS spracúvané osobitné kategórie osobných údajov (u nás RODNÉ ČÍSLO) a IS je prepojený na verejne prístupnú počítačovú sieť (u nás INTERNET) alebo je prevádzkovaný v počítačovej sieti, ktorá je prepojená na verejne prístupnú počítačovú sieť.<o:p></o:p>

Ostatní, ktorý je nemajú IS prepojený na internet sú povinní vypracovať BEZPEČNOSTNÉ SMERNICE.<o:p></o:p>

V prípade, ak dávate spracovávať mzdy externe a nevlastníte vo firme IS, ktorý obsahuje osobné údaje ale iba kartotéku (teda osobné údaje v listinnej podobe), stačí vám, ako prevádzkovateľovi, vypracovať bezpečnostné smernice a bezpečnostný projekt vypracuje sprostredkovateľ, ak on vlastní IS prepojený na verejne prístupnú počítačovú sieť.<o:p></o:p>

Audit-hodnotiacu správu treba predložiť až na požiadanie úradu, a to vtedy, ak má úrad pochybnosti o bezpečnosti vášho IS.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 16 – Bezpečnostný projekt<o:p></o:p>

Bezpečnostný projekt by mal obsahovať všetko podľa ods. 3, 4, 5 a bezpečnostné smernice podľa ods. 6.<o:p></o:p>

Vypracovaný bezpečnostný projekt ostáva vo firme, nikde sa neposiela, nikomu sa nepredkladá, podľa neho by sa mala riadiť zodpovedná osoba.<o:p></o:p>

Ešte som sa pýtala školiteľky, kto podpisuje vypracovanie bezpečnostného projektu – odpoveď: bezpečnostný projekt netreba podpisovať, je to záväzný predpis pre oprávnené osoby. Podpisuje sa iba jeho schválenie.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 17 – Poučenie<o:p></o:p>

Prevádzkovateľ alebo sprostredkovateľ je povinný poučiť oprávnené osoby o právach a povinnostiach ustanovených týmto zákonom.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 19 – Dohľad nad ochranou osobných údajov<o:p></o:p>

Ak prevádzkovateľ zamestnáva viac ako 5 osôb, výkonom dohľadu písomne poverí zodpovednú osobu.<o:p></o:p>

Odborné vyškolenie zabezpečí prevádzkovateľ, odborným vyškolením sa chápe buď absolvované školenie alebo aj ovládanie zákona a úloh z neho vyplývajúcich. Vtedy stačí Vyhlásenie prevádzkovateľa, že daný človek ovláda tento zákon.<o:p></o:p>

Ak prevádzkovateľ písomne poveril zodpovednú osobu, je povinný o tom písomne informovať úrad, najneskôr do 30 dní odo dňa poverenia a to doporučenou zásielkou. Tlačivo oznámenia sa dá nájsť na www.pdp.gov.sk - v časti registrácia.<o:p></o:p>

Zodpovednou osobu môže byť FO, ktorá má spôsobilosť na právne úkony (t.j. dosiahla vek 18 rokov) a je bezúhonná (nemá zápis v registri trestov). Bezúhonnosť sa preukazuje výpisom z registra trestov, ktorý ostáva u prevádzkovateľa, resp. sprostredkovateľa. Zodpovednou osobou môže byť zamestnanec, sprostredkovateľ alebo aj iná fyzická osoba ale aj živnostník. Živnostník nie je považovaný za štatutárny orgán, preto môže byť zodpovednou osobou.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 24 – Povinnosť registrácie a evidencie<o:p></o:p>

Prevádzkovateľ registruje IS alebo vedie o nich evidenciu. <o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 25 – Podmienky registrácie<o:p></o:p>

Povinnosť registrácie sa vzťahuje na všetky IS, v ktorých sa spracúvajú osobné údaje úplne alebo čiastočne automatizovanými prostriedkami spracúvania s výnimkou tých IS, ktoré:<o:p></o:p>

- podliehajú osobitnej registrácii podľa § 27 ods. 2,<o:p></o:p>

- podliehajú dohľadu zodpovednej osoby,<o:p></o:p>

- obsahujú osobné údaje FO na účely vedenia mzdovej a personálnej agendy – tu spadajú mzdové softy firiem, ktoré nemajú zodpovednú osobu, čiže nemusia registrovať IS (ale musia viesť evidenciu o nich!!!)<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 29 – Podmienky evidencie<o:p></o:p>

O IS, ktoré nepodliehajú registrácii (naše mzdové programy), prevádzkovateľ vedie evidenciu, a to najneskôr odo dňa začatia spracúvania údajov o týchto IS. Rozsah tejto evidencie je totožný s údajmi, ktoré sú uvedené v § 26 ods. 3 – tu je pomôckou Registračný formulár na www.pdp.gov.sk , stačí si ho vytlačiť a urobiť evidenciu podľa bodov tam uvedených. <o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

§ 55 – Prechodné ustanovenia<o:p></o:p>

Písomné poverenie zodpovednej osoby prevádzkovateľ oznámi úradu najneksôr do 30. 6. 2005. Vyhlásenie o tom, že zodpovedná osoba bola odborne vyškolená je jednou vetou obsiahnuté už v oznámení prevádzkovateľa, takže nie je potrebné posielať potvrdenie o vyškolení.<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

<o:p> </o:p>

Úrad na ochranu osobných údajov SR pripravuje FAQ (často kladené otázky), neviem kedy sa to zrealizuje, treba sledovať ich stránku.<o:p></o:p>

Naposledy upravil Richard : 23.06.05 at 07:52
Usporiadat
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

mackova
Neviete mi povedat nahodou, kedy bude nejake skolenie v blizkej buducnosti
o tomtoZakone? V blizkosti PN alebo BA. Dakujem.
V TT 10.5.2005 poriada Akadémia vzdelávania
0 0
ebeš ebeš

ebeš je offline (nepripojený) ebeš

Podľa mňa sprostredkovateľ nemôže byť zodpovedná osoba.
Lebo podľa § 17 ods.7 písm.g, zodpovedná osoba zabezpečuje dohľad pri výbere sprostredkovateľa...
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Tiez sa mi zda, ze je to nelogicke, aby zodpovedna osoba nebol zamestnanec. Ved ako by vykonaval dohlad vo firme nejaky externista? To bude chodit 1x do tyzdna do firmy?
0 0
ik-a ik-a

ik-a je offline (nepripojený) ik-a

mackova
Neviete mi povedat nahodou, kedy bude nejake skolenie v blizkej buducnosti
o tomtoZakone? V blizkosti PN alebo BA. Dakujem.
Termin:12.05.2005 o 9.00 hod.
Miesto: Prednaskovva sala SZVD, Mliekarenska 10, Bratislava
Prednasatel: JUDr.Monika Mosejova, Urad na ochranu osob.udajov
Poriadatel: Dr.SMART&PARTNER, t.c.:02/444 56 508, email: doctorsmart@hotmail.com
0 0
ivaka ivaka

ivaka je offline (nepripojený) ivaka

Ahojte. Včera som so záujmom preštudovala celú chronológiu reakcií na PORADE na zákon o ochrane osobných údajov. Zároveň som včera absolvovala školenie na túto tému.
Najčastejšie otázky zo včera, resp. čo všetko firma musí urobiť vzhľadom na novelizáciu č. 90/2005:

Zodpovedná osoba a registrácia/evidencia
Ak má firma do 5 zamestnancov (započítavajú sa aj dohodári), nemusí poveriť zodpovednú osobu. ALE MUSÍ zaregistrovať informačný systém (tlačivá nájdete na www.dataprotection.sk). Podľa §25 ods. 2 b) existuje okrem iných výnimiek aj výnimka, ak má firma určenú zodpovednú osobu, stačí keď vypracuje evidenciu (náležitosti nájdete v §26). Zásadný rozdiel medzi registráciou a evidenciou je ten, že evidencia ostane vo firme, nemusíte ju posielať na ÚNOOÚ. Treba ju len priebežne updatovať v prípade zmien (to isté platí aj pri registrácii, resp. povinnosti nahlásenia zmien a to do 15 dní).

Zodpovedná osoba môže byť aj externý pracovník, pretože v § 19 sú uvedené len požiadavky - preškolenie a bezúhonnosť. Jediné obmedzenie je, že zodpovednou osobou nesmie byť štatutárny orgán (resp. konateľ). Je to pochopiteľné, lebo zodpovedná osoba musí byť objektívna a v prípade porušovania tohto zákona hľadať nápravu a komunikovať s ÚNOOÚ

Bezpečnostný projekt
V prípade, že firma spracováva len mzdové údaje, t.z. že nevedie databázy pre iný účel ako pracovnoprávny a počítač so mzdovým softwarom je napojený na internet, stačí, keď vypracuje SMERNICU v zmysle § 15 ods. 1 a 2. b)

Zhrnutie pre tých, ktorý majú viac ako 5 zamestnancov a spracovávajú len mzdové údaje (aj keď v rámci tohto sú aj rodné čísla § 8 ods. 2.!!!).

1. vybrať a zaškoliť zodpovednú osobu
2. poveriť ju a do 30 dní to doporučene oznámiť na ÚNOOÚ
3. poverená osoba musí zabezpečiť:
- súhlas od všetkých zamestnancov "Súhlas dotknutej osoby k použitiu osobných údajov" (ak to nie je súčasť pracovnej zmluvy
- informovať všetkých zamestnancov, ktorý pracujú s osobnými údajmi a oboznámiť ich so smernicou § 17 "Vyhlásenie o mlčanlivosti osoby s prístupom k informačnému systému"
- vypracovať formulár, ktorým bez vyzvania bude informovať dotknutú osobu v zmysle § 10
- vypracovať evidenciu s obsahom podľa § 26
- vypracovať smernicu (nižší stupeň bezpečnostného projektu) v zmysle § 15 ods. 1 a 2b)
- všetky ostatné body v rámci § 19 ods.7 (všimnite si v odseku 7 a) - preukázať rozsah získaných vedomostí odborným školením !!!!!)

Ak vás ešte neprešla chuť stať sa zodpovednou osobou, držím palce!!!
0 0
Hlinkovx Hlinkovx

Hlinkovx je offline (nepripojený) Hlinkovx

ta som to ja :-)
ivaka
Ak má firma do 5 zamestnancov (započítavajú sa aj dohodári),
na dohodárov má aj samotný úrad viac názorov...
0 0
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

ivaka, tá stránka sa mi nedá otvoriť. Poraď
0 0
Evaman Evaman

Evaman je offline (nepripojený) Evaman

Je to stránka www.dataprotection.gov.sk
0 0
ebeš ebeš

ebeš je offline (nepripojený) ebeš

Ivaka, prosim ťa, kto bol lektorom na školení, ktorého si sa zúčastnila?
0 0
ivaka ivaka

ivaka je offline (nepripojený) ivaka

JUDr. Zaťko
0 0
ivaka ivaka

ivaka je offline (nepripojený) ivaka

to Hlinkovx:
Ja som vo výklade zákonov dosť konzervatívna. Túto informáciu sme dostali v rámci školenia... A naviac, keď zoberieš do úvahy účel zákona, ktorý hovorí o "dotknutých osobách" a ochrane ich osobných údajov... Predsa v dohode máš uvedené aj jeho rodné číslo!
Anyway, keď ti to dá písomne ÚNOOÚ, že sa nezapočítavajú dohodári, niet čo riešiť.
0 0
Hlinkovx Hlinkovx

Hlinkovx je offline (nepripojený) Hlinkovx

ta som to ja :-)
ivaka
to Hlinkovx:
Ja som vo výklade zákonov dosť konzervatívna. Túto informáciu sme dostali v rámci školenia... A naviac, keď zoberieš do úvahy účel zákona, ktorý hovorí o "dotknutých osobách" a ochrane ich osobných údajov... Predsa v dohode máš uvedené aj jeho rodné číslo!
Anyway, keď ti to dá písomne ÚNOOÚ, že sa nezapočítavajú dohodári, niet čo riešiť.
IVAKA...
veď práve...ja sa tiež riadim iba tým, čo mi dajú na papieri
vieš..presne tak, ako som to tu prezentovala...bolo mi to povedané...
že sám Úrad na OOÚ s tomto nemá jasno..
ja osobne nemám dohodárov...ale tiež by som si od nich vyžiadala písomné stanovisko..tak ako som to urobila aj predtým
0 0
ebeš ebeš

ebeš je offline (nepripojený) ebeš

Ivaka, neviem , či si si čitala aj predchádzajúce prispevky.
Chobot bol tiež na školení a niektoré jeho postrehy boli úplne opačné.
1.Ohĺadne nutnosti registrácie firiem, ktoré majú zodpovedného pracovníka za dohľad

Citujem
S tou registraciou je to tak: ak mate IS, ktory podlieha registracii podla § 25, a mate menej ako 6 zamesntancov, tak si vsimnite § 25 ods.2 bod b). Potom si pozrite § 19 ods. 8) a 9). Z nich vyplýva, ze ak mate menej ako 6 zamestnancov a poverite dohladom zodpovednu osobu a tuto nahlasite, tak ten IS nemusite registrovat. POZOR!! musite ho ale evidovat podla § 29!! Evidencia je vlastne vyplnenie toho isteho formulara, ale nedosielate ho na urad, musite ho vsak mat u vas. Evidencia je verejna, cize ak niekto poziada o kopiu, tak ju musite poskytnut. Rovanko ak pridu z uradu, musite im ju preukazat. Akonahle mate viac ako 6 zamestnancov, tak to
registrovat musite.
2. Ohľadne nutnosti vypracovanie bečnostného projektu pre inform.systém MZDY, ktorý je na počítači napojenom na Internet
Citujem
: na školení sme sa pýtali na to. Ich názor je taký: ak je to na jednom PC, tak treba. Ak by ste mali jedno PC len s IS na spracovanie os. udajov a iné na internet, tak nie. Musí to byt jednoznacne oddelené.

Tak teraz v tom mám už totálny chaos
0 0
Luna Luna

Luna je offline (nepripojený) Luna

Ja už mám systém registrovaný.Vôbec sa mi nepáči tento zákon.Ale vysvetlite mi niečo,poverená osoba má dohliadať nad ochranou osob.údajov,ja mám 3 spoločníkov-konateľov a 1 zamestnanca.Zamestnanec odíde príde ďaľší čo potom.
0 0
ivaka ivaka

ivaka je offline (nepripojený) ivaka

ebeš
Ivaka, neviem , či si si čitala aj predchádzajúce prispevky.
Chobot bol tiež na školení a niektoré jeho postrehy boli úplne opačné.
1.Ohĺadne nutnosti registrácie firiem, ktoré majú zodpovedného pracovníka za dohľad

Citujem
S tou registraciou je to tak: ak mate IS, ktory podlieha registracii podla § 25, a mate menej ako 6 zamesntancov, tak si vsimnite § 25 ods.2 bod b). Potom si pozrite § 19 ods. 8) a 9). Z nich vyplýva, ze ak mate menej ako 6 zamestnancov a poverite dohladom zodpovednu osobu a tuto nahlasite, tak ten IS nemusite registrovat. POZOR!! musite ho ale evidovat podla § 29!! Evidencia je vlastne vyplnenie toho isteho formulara, ale nedosielate ho na urad, musite ho vsak mat u vas. Evidencia je verejna, cize ak niekto poziada o kopiu, tak ju musite poskytnut. Rovanko ak pridu z uradu, musite im ju preukazat. Akonahle mate viac ako 6 zamestnancov, tak to
registrovat musite.
2. Ohľadne nutnosti vypracovanie bečnostného projektu pre inform.systém MZDY, ktorý je na počítači napojenom na Internet
Citujem
: na školení sme sa pýtali na to. Ich názor je taký: ak je to na jednom PC, tak treba. Ak by ste mali jedno PC len s IS na spracovanie os. udajov a iné na internet, tak nie. Musí to byt jednoznacne oddelené.

Tak teraz v tom mám už totálny chaos
Som rada, že si si všimol tento bod ohľadne bezpečnostného projektu. Ak si prečítaš zákon 90/2005 §15 ods. 2), ten sa odvoláva na spracovanie osobitných osobných údajov podľa §8 (v tomto § je medzi vymenovanými aj rodné číslo!). A ktorý software nepracuje s rodným číslom?-žiadny
Takže som si tento jeden bod overila včera na ÚNOOÚ telefonicky. Bolo mi povedané, že pokiaľ spracovávame osobné údaje len pre účel pracovnoprávny, stačí keď vypracujeme smernicu. Rozdiel medzi smernicou a bezpečnostným projektom je ten, že projekt je pracnejší, pretože má povinné náležiosti §16. Naviac, firmy, ktoré majú bezpečnostný projekt, majú ďalšie povinnosti podľa §15 ods. 4 a 5.
0 0
Hlinkovx Hlinkovx

Hlinkovx je offline (nepripojený) Hlinkovx

ta som to ja :-)
Ivaka
ohľadom toho..či sa zarátavajú dohodári do počtu zamestnancov..:
podľa zákonníka práce § 223 - 228..
dohoda o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru....
z tohto odôvodnenia mne a aj niektorým zamestnancom na Ú na OOU vyplýva, že dohodári, sú mimo pracovného pomeru...takže by sa nemali zarátavať medzi pracovníkov s pracovným pomerom
takto mi to bolo aj pracovníkom ÚnOOÚ vysvetlené...
0 0
ebeš ebeš

ebeš je offline (nepripojený) ebeš

Ivaka a budeš to mať potvrdené aj písomne?
A čo by si mi vedela povedať k tomu bodu 1 - Akonahle mate viac ako 6 zamestnancov, tak to
registrovat musite
0 0
ataner ataner

ataner je offline (nepripojený) ataner

Prajem pekný deň.

Vie mi niekto poradiť ohľadom školenia v Košiciach?
Ďakujem Renáta
0 0
dada 1 dada 1

dada 1 je offline (nepripojený) dada 1

Ahojte,

robím účtovníctvo a mzdy vo firme so 40 zamestnancami a pravdu povediac neviem co mam urobiť kto robí školenia zodpovednej osoby pravdepodobne to budem ja čo má obsahovať súhlas dotknutej osoby.Sú niekde vzory.
0 0
majam majam

majam je offline (nepripojený) majam

V Košiciach bude školenie 17.05.2005 robí ho educo-consult- lektor má byť PhDr.Miklošová
0 0
Načítať ďalšie