Zavrieť

Porady

Čo sa mi dnes stalo, čo ma rozčúlilo a čo ma potešilo VIII

taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
http://www.porada.sk/t249932-co-sa-m...ml#post2599209 sme skončili a tuto pokračujeme ďalej

Po doterajších skúsenostiach s touto témou ( aj vlastných ) by som vás chcel poprosiť, aby bola politika v tejto téme tabu
Naposledy upravil taiko : 09.12.14 at 14:28 Dôvod: preklep
Téma je uzavretá.
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

[QUOTE="lacotinka"][QUOTE="jar88"]
lacotinka
jar88
buchač
jar88
Tak sa mi zdá,

že je tam takáto možnosť
- ty
.....
- - - trošku klameš
Nemienim ti odporovať. Jednoducho nepochopíš a mám zásadu, že ak z nejakého dôvodu nemôžem povedať pravdu, tak radšej nepoviem nič, jednoducho klamať nebudem ani v nepodstatných veciach.
A prečože to nemožeš povedať pravdu ?????????

komu

nám ?

ďeťom ?

vnukom ?



lebo ak vnukom, tak to musíš byť na tom dosť zle
No, niekedy nastávajú situácie, že ľudia musia, alebo chcú klamať. Ja nemusím a ani nechcem. Neviem či vnímaš rozdiel, medzi nechcieť povedať a nemôcť povedať. Podľa mňa sú to dve absolútne iné situácie. Ja hovorím na rovinu a tiež na rovinu poviem, že niečo nepoviem.
Myslím, že aj zamlčať, je čosi veľmi podobné, ako klamať.
1 1
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

[QUOTE="jar88"][QUOTE="lacotinka"]
jar88
lacotinka
jar88
buchač
jar88
Tak sa mi zdá,

že je tam takáto možnosť
- ty
.....
- - - trošku klameš
Nemienim ti odporovať. Jednoducho nepochopíš a mám zásadu, že ak z nejakého dôvodu nemôžem povedať pravdu, tak radšej nepoviem nič, jednoducho klamať nebudem ani v nepodstatných veciach.
A prečože to nemožeš povedať pravdu ?????????

komu

nám ?

ďeťom ?

vnukom ?



lebo ak vnukom, tak to musíš byť na tom dosť zle
No, niekedy nastávajú situácie, že ľudia musia, alebo chcú klamať. Ja nemusím a ani nechcem. Neviem či vnímaš rozdiel, medzi nechcieť povedať a nemôcť povedať. Podľa mňa sú to dve absolútne iné situácie. Ja hovorím na rovinu a tiež na rovinu poviem, že niečo nepoviem.
Myslím, že aj zamlčať, je čosi veľmi podobné, ako klamať.
S tou poslednou vetou si ma dorazil a musím povedať že kecáš alebo si vymýšľaš. Nevypovedaná myšlienka je zamlčaná, zamlčaná je klamstvo. Ak povieš všetky myšlienky tak ti pracuje mozog veľmi pomaly alebo podstatnú myšlienok časť nevyslovíš teda stále klameš. vyber si
2 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
jar88
Väčšina ľudí je presvedčená, že s výchovou dieťaťa treba začať v určitom veku a že do tej doby mu stačí strava a hygiena.
Je to naozaj omyl. Dieťa vás vníma a rozumie vám skôr, ako si to dokážete uvedomiť a nie tak ešte pripustiť.
Snažíte sa riešiť až následky. Niekto v troch rokoch, niekto v 5, 8, 11, alebo 14 či 17 rokoch.
Ale to nieje chyba detí, to je chyba dospelých.
Takže, ak už nejaký fyzický trest, tak nie deťom, ale dospelým.
---------------------
No a ešte niečo k úcte, rešpektu a podriadenosti.
Už ste niekedy zauvažovali nad tým, čo pociťujete k človeku, ktorý vás zhadzuje, ponižuje, či dokonca vám jednu tresne? Nedajbože jednu výchovnú:
Myslíte si, že vaše dieťa si bude myslieť niečo iné? Prečo by si to malo myslieť?
Prečo by k vám malo pociťovať úctu?
Sorry, ale Ty oponuješ už len preto, aby si oponoval.

Mne je jedno, kto a ako si vychováva a vychová svoje deti.
No bol som nie raz svedkom rodičovských rozhovorov na verejnosti, kde dieťa poslalo rodiča niekam....na Júj Trubke je videí do aleluja ohľadom tých výsledkov demokratickej výchovy.

Výchova sa začína od malička...a ja som nemal absolútny problém decku plesnúť po plienkach. Plesknutie nebolelo, no decko zdúpnelo od tej novoty...a ako vravíš,dieťa je predsa vnímavé....či ? Takéto plesnutie predsa nie je fyzický trest.....či ?
Samozrejme, že situácia sa do deckého rozumčeka zavrtala a bol pokoj.

Aby si mal dušu na pokoji a kľudný spánok....tak na svoje deti som proste v štýle fyzického trestu nešáhol, aj keď bol dôvod...a teda festovno festovný.
1 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

buchač
jar88
Väčšina ľudí je presvedčená, že s výchovou dieťaťa treba začať v určitom veku a že do tej doby mu stačí strava a hygiena.
Je to naozaj omyl. Dieťa vás vníma a rozumie vám skôr, ako si to dokážete uvedomiť a nie tak ešte pripustiť.
Snažíte sa riešiť až následky. Niekto v troch rokoch, niekto v 5, 8, 11, alebo 14 či 17 rokoch.
Ale to nieje chyba detí, to je chyba dospelých.
Takže, ak už nejaký fyzický trest, tak nie deťom, ale dospelým.
---------------------
No a ešte niečo k úcte, rešpektu a podriadenosti.
Už ste niekedy zauvažovali nad tým, čo pociťujete k človeku, ktorý vás zhadzuje, ponižuje, či dokonca vám jednu tresne? Nedajbože jednu výchovnú:
Myslíte si, že vaše dieťa si bude myslieť niečo iné? Prečo by si to malo myslieť?
Prečo by k vám malo pociťovať úctu?
Sorry, ale Ty oponuješ už len preto, aby si oponoval.

Mne je jedno, kto a ako si vychováva a vychová svoje deti.
No bol som nie raz svedkom rodičovských rozhovorov na verejnosti, kde dieťa poslalo rodiča niekam....na Júj Trubke je videí do aleluja ohľadom tých výsledkov demokratickej výchovy.

Výchova sa začína od malička...a ja som nemal absolútny problém decku plesnúť po plienkach. Plesknutie nebolelo, no decko zdúpnelo od tej novoty...a ako vravíš,dieťa je predsa vnímavé....či ? Takéto plesnutie predsa nie je fyzický trest.....či ?
Samozrejme, že situácia sa do deckého rozumčeka zavrtala a bol pokoj.

Aby si mal dušu na pokoji a kľudný spánok....tak na svoje deti som proste v štýle fyzického trestu nešáhol, aj keď bol dôvod...a teda festovno festovný.
Aj mačka malému mačaťu zatiahne výchovnú a pritom mu každú chvíľu donesie ulovenú myš
2 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
Hmmm, myslim ze tu suhlasim s jar88. Fyzicky trest, ci vychovna, ci tlapnutie je podla mna prejavom slabosti a neschopnosti rodica. Dospely dospeleho neudrie, lebo nieco vyparati, ci ak klame a dieta udrie. Preco? Lebo moze? Lebo mu to dieta nemoze vratit ?

V filme Gladiator to to pekne povedal ten cisar.

Tvoje chyby ako syna, su mojimi chybami ako otca.

Mozno by miesto buchnutia stacilo len to tsss a jemne stuchnutie ako to robi Cesar Milan so psami
0 1
lubko6394 lubko6394

lubko6394 je offline (nepripojený) lubko6394

Strojár
buchač
jar88
Tak sa mi zdá, že vaše chápanie slova výchova znamená, že rodič rozkazuje a decko poslúcha. Systém, ja diktujem a ty poslúchaš. Nuž to naozaj nieje výchova, dokonca ak sa zároveň pridá nejaký ten výprask, či nepodriadiš sa mi, tak pakuj z domu, nuž to je iba úbohosť sama.
Tak sa mi zdá, že Ty asi nie si rodič...
Lebo inak by si také niečo netvrdil.
Lebo v určitých momentoch ide diskusia rodič - dieťa úplne bokom a nastupuje tvrdý diktát...prípadne aj nejaká výchovná.

POZNÁMKA :
To pakovanie z domu...s tým nesúhlasím ani ja, to je fakt úbohosť.
Ako to vezmeš. To ako v rámci demokracie mám ja povinnosť makať ako šrób, zabezpečiť všetko od výmyslu sveta a decka sa mám nežne opýtať čo by asi tak chcelo a podriadiť sa mu ? Však aj ten náš štát má akési zákony/pravidlá podľa ktorých by sme sa mali správať. To nie je diktát ? Ešte ani raz sa ma politici neopýtali čo si myslím trebárs teraz o pravidelnej kontrole komínov, či sa mi to páči a či budem mať každoročne stovku aby som vyhovel zákonu.
Každá spoločnosť si určuje pravidlá za ktorých bude fungovať - rovnako aj rodina. Ale ak chceš tak nechaj vypracovať pravidlá svojim deťom a Ty sa prispôsob.
4 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
taiko
Hmmm, myslim ze tu suhlasim s jar88. Fyzicky trest, ci vychovna, ci tlapnutie je podla mna prejavom slabosti a neschopnosti rodica. Dospely dospeleho neudrie, lebo nieco vyparati, ci ak klame a dieta udrie. Preco? Lebo moze? Lebo mu to dieta nemoze vratit ?

V filme Gladiator to to pekne povedal ten cisar.
Tvoje chyby ako syna, su mojimi chybami ako otca.

Mozno by miesto buchnutia stacilo len to tsss a jemne stuchnutie ako to robi Cesar Milan so psami
Tai...fakt nechcem ísť do osobných invektív.
Súhlasiť s jarom môžeš, ja Ti názor nebudem brať...ani jemu ho neberiem.
ALE
Dospelý dospelého udrie z rôznych dôvodov.
Dospelý dieťa plácne, lebo niet iného pádnejšieho argumentu. Proste to malé dieťa nechápe, že niečo vyparatilo, neuvedomuje si nebezpečenstvo svojho prípadného konania.
Vedel by som dať aj pár príkladov, no nemá význam.
Dalo by sa s určitou nadsádzkou prirovnať Pavlovovému podmienenému reflexu...dieťa vo všetkých situáciách skúša, čo si môže dovoliť.


Cisár to síce pekne povedal...šak pekne podľa scénara, ktorý len človek napísal. Akurát sa v tej scéne jednalo už o dospelého syna a nie o dieťa.
Dokonca aj cisárovia boli len a len ľudia a poniektorí nemali teda obzvlášť jemné chovanie voči dospelým a aj deťom.

Tsssss.....kua, snáď nechceš porovnávať výchovu psa a dieťaťa...či ? Lebo to by si ma aj pekne dožral.

POZNÁMKA :
Aby bolo jasno, možno z riadkov vychádza niečo iné, no nie som zástancom fyzických trestov.
Bavím sa o deckách vo vývine, kde nejaká výchovná po zadku (!!!) nie je proste na škodu. V tom neskoršom veku je to už proste zbytočné. Rodič môže dať pubertiakovi komplet nakladačku a ten si aj podľa svojho bude konať...vtedy je už na výchovu neskoro, tam nepomôže ani dohováranie a ani fyzický trest.
Naposledy upravil buchač : 10.03.15 at 08:31
5 1
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

buchač
taiko
Hmmm, myslim ze tu suhlasim s jar88. Fyzicky trest, ci vychovna, ci tlapnutie je podla mna prejavom slabosti a neschopnosti rodica. Dospely dospeleho neudrie, lebo nieco vyparati, ci ak klame a dieta udrie. Preco? Lebo moze? Lebo mu to dieta nemoze vratit ?

V filme Gladiator to to pekne povedal ten cisar.
Tvoje chyby ako syna, su mojimi chybami ako otca.

Mozno by miesto buchnutia stacilo len to tsss a jemne stuchnutie ako to robi Cesar Milan so psami
Tai...fakt nechcem ísť do osobných invektív.
Súhlasiť s jarom môžeš, ja Ti názor nebudem brať...ani jemu ho neberiem.
ALE
Dospelý dospelého udrie z rôznych dôvodov.
Dospelý dieťa plácne, lebo niet iného pádnejšieho argumentu. Proste to malé dieťa nechápe, že niečo vyparatilo, neuvedomuje si nebezpečenstvo svojho prípadného konania.
Vedel by som dať aj pár príkladov, no nemá význam.
Dalo by sa s určitou nadsádzkou prirovnať Pavlovovému podmienenému reflexu...dieťa vo všetkých situáciách skúša, čo si môže dovoliť.


Cisár to síce pekne povedal...šak pekne podľa scénara, ktorý len človek napísal. Akurát sa v tej scéne jednalo už o dospelého syna a nie o dieťa.
Dokonca aj cisárovia boli len a len ľudia a poniektorí nemali teda obzvlášť jemné chovanie voči dospelým a aj deťom.

Tsssss.....kua, snáď nechceš porovnávať výchovu psa a dieťaťa...či ? Lebo to by si ma aj pekne dožral.

POZNÁMKA :
Aby bolo jasno, možno z riadkov vychádza niečo iné, no nie som zástancom fyzických trestov.
Bavím sa o deckách vo vývine, kde nejaká výchovná po zadku (!!!) nie je proste na škodu. V tom neskoršom veku je to už proste zbytočné. Rodič môže dať pubertiakovi komplet nakladačku a ten si aj podľa svojho bude konať...vtedy je už na výchovu neskoro, tam nepomôže ani dohováranie a ani fyzický trest.
Presne o tomto to je. Na začiatku to riešiš jednou po plienkach (lebo si myslíš, že ono aj tak nevie - lebo malé je hlúpe) a neskôr si myslíš že ten puberťák má už svoj rozum - ale on ho nemá, lebo si mu ho vo vývoji nedal (pravdepodobne si nemal z čoho dať, lebo aj tebe v mladosti namiesto rozumu, dali po papuli).
----------------
Výchova je vo vedomostiach, v ukazovaní sveta, vo vysvetlovaní pravidiel a tak ďalej. Nieje to v presadzovani si svojich pravidiel.
2 1
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

buchač
jar88
Väčšina ľudí je presvedčená, že s výchovou dieťaťa treba začať v určitom veku a že do tej doby mu stačí strava a hygiena.
Je to naozaj omyl. Dieťa vás vníma a rozumie vám skôr, ako si to dokážete uvedomiť a nie tak ešte pripustiť.
Snažíte sa riešiť až následky. Niekto v troch rokoch, niekto v 5, 8, 11, alebo 14 či 17 rokoch.
Ale to nieje chyba detí, to je chyba dospelých.
Takže, ak už nejaký fyzický trest, tak nie deťom, ale dospelým.
---------------------
No a ešte niečo k úcte, rešpektu a podriadenosti.
Už ste niekedy zauvažovali nad tým, čo pociťujete k človeku, ktorý vás zhadzuje, ponižuje, či dokonca vám jednu tresne? Nedajbože jednu výchovnú:
Myslíte si, že vaše dieťa si bude myslieť niečo iné? Prečo by si to malo myslieť?
Prečo by k vám malo pociťovať úctu?
Sorry, ale Ty oponuješ už len preto, aby si oponoval.

Mne je jedno, kto a ako si vychováva a vychová svoje deti.
No bol som nie raz svedkom rodičovských rozhovorov na verejnosti, kde dieťa poslalo rodiča niekam....na Júj Trubke je videí do aleluja ohľadom tých výsledkov demokratickej výchovy.

Výchova sa začína od malička...a ja som nemal absolútny problém decku plesnúť po plienkach. Plesknutie nebolelo, no decko zdúpnelo od tej novoty...a ako vravíš,dieťa je predsa vnímavé....či ? Takéto plesnutie predsa nie je fyzický trest.....či ?
Samozrejme, že situácia sa do deckého rozumčeka zavrtala a bol pokoj.

Aby si mal dušu na pokoji a kľudný spánok....tak na svoje deti som proste v štýle fyzického trestu nešáhol, aj keď bol dôvod...a teda festovno festovný.


A potom preco si ho plieskal, ked z toho ziaden uzitok, ci ponaucenie dieta nemalo. To si si mohol plesnut po pysku ty sam a dieta by tiez zdupnelo.


Cela vychova dietata od narodenia je o vzore v rodine a tradiciach. Moze rodic plieskat kolko chce, ak nema vrodenu autoritu, nic s tym nezmoze, len truc, zatrpknutie a vysledky su zjavne.


To len v skratke, nemam cas sa rozpisovat, taky tazky mesiac som este nemala,takze opat niekedy pri lepsej hviezdnej konstelacii .
1 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

taiko
Hmmm, myslim ze tu suhlasim s jar88. Fyzicky trest, ci vychovna, ci tlapnutie je podla mna prejavom slabosti a neschopnosti rodica. Dospely dospeleho neudrie, lebo nieco vyparati, ci ak klame a dieta udrie. Preco? Lebo moze? Lebo mu to dieta nemoze vratit ?

V filme Gladiator to to pekne povedal ten cisar.

Tvoje chyby ako syna, su mojimi chybami ako otca.

Mozno by miesto buchnutia stacilo len to tsss a jemne stuchnutie ako to robi Cesar Milan so psami

.................................................. ......
S vyznacenym do bodky suhlasim.
Naposledy upravil taiko : 11.03.15 at 09:10
0 1
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
jar88
buchač
Tai...fakt nechcem ísť do osobných invektív.
Súhlasiť s jarom môžeš, ja Ti názor nebudem brať...ani jemu ho neberiem.
ALE
Dospelý dospelého udrie z rôznych dôvodov.
Dospelý dieťa plácne, lebo niet iného pádnejšieho argumentu. Proste to malé dieťa nechápe, že niečo vyparatilo, neuvedomuje si nebezpečenstvo svojho prípadného konania.
Vedel by som dať aj pár príkladov, no nemá význam.
Dalo by sa s určitou nadsádzkou prirovnať Pavlovovému podmienenému reflexu...dieťa vo všetkých situáciách skúša, čo si môže dovoliť.


Cisár to síce pekne povedal...šak pekne podľa scénara, ktorý len človek napísal. Akurát sa v tej scéne jednalo už o dospelého syna a nie o dieťa.
Dokonca aj cisárovia boli len a len ľudia a poniektorí nemali teda obzvlášť jemné chovanie voči dospelým a aj deťom.

Tsssss.....kua, snáď nechceš porovnávať výchovu psa a dieťaťa...či ? Lebo to by si ma aj pekne dožral.

POZNÁMKA :
Aby bolo jasno, možno z riadkov vychádza niečo iné, no nie som zástancom fyzických trestov.
Bavím sa o deckách vo vývine, kde nejaká výchovná po zadku (!!!) nie je proste na škodu. V tom neskoršom veku je to už proste zbytočné. Rodič môže dať pubertiakovi komplet nakladačku a ten si aj podľa svojho bude konať...vtedy je už na výchovu neskoro, tam nepomôže ani dohováranie a ani fyzický trest.
Presne o tomto to je. Na začiatku to riešiš jednou po plienkach (lebo si myslíš, že ono aj tak nevie - lebo malé je hlúpe) a neskôr si myslíš že ten puberťák má už svoj rozum - ale on ho nemá,lebo si mu ho vo vývoji nedal(pravdepodobne si nemal z čoho dať, lebo aj tebe v mladosti namiesto rozumu, dali po papuli)
----------------
Výchova je vo vedomostiach, v ukazovaní sveta, vo vysvetlovaní pravidiel a tak ďalej. Nieje to v presadzovani si svojich pravidiel.
Červené ku červenému :
Nechcel som ísť a ani nejdem do invektív na rozdiel od "oponenta".
Mám v podstate na háku a zopakujem :
Každý nech si vychováva ako len chce to svoje potomstvo.
Naposledy upravil taiko : 11.03.15 at 09:07
2 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
alaya1
A potom preco si ho plieskal, ked z toho ziaden uzitok, ci ponaucenie dieta nemalo. To si si mohol plesnut po pysku ty sam a dieta by tiez zdupnelo.


Cela vychova dietata od narodenia je o vzore v rodine a tradiciach. Moze rodic plieskat kolko chce, ak nema vrodenu autoritu, nic s tym nezmoze, len truc, zatrpknutie a vysledky su zjavne.


To len v skratke, nemam cas sa rozpisovat, taky tazky mesiac som este nemala,takze opat niekedy pri lepsej hviezdnej konstelacii .
...uhm....a priprav si poznámky z tej americkej výchovy...poučíš nas, neznalých....
Naposledy upravil taiko : 11.03.15 at 09:07
2 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
alaya1
taiko
Hmmm, myslim ze tu suhlasim s jar88. Fyzicky trest, ci vychovna, ci tlapnutie je podla mna prejavom slabosti a neschopnosti rodica. Dospely dospeleho neudrie, lebo nieco vyparati, ci ak klame a dieta udrie. Preco? Lebo moze? Lebo mu to dieta nemoze vratit ?

V filme Gladiator to to pekne povedal ten cisar.
Tvoje chyby ako syna, su mojimi chybami ako otca.

Mozno by miesto buchnutia stacilo len to tsss a jemne stuchnutie ako to robi Cesar Milan so psami

.................................................. ......
S vyznacenym do bodky suhlasim.

Jééésus Marihuanna...
Naposledy upravil taiko : 11.03.15 at 09:08
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

jar88
buchač
taiko
Hmmm, myslim ze tu suhlasim s jar88. Fyzicky trest, ci vychovna, ci tlapnutie je podla mna prejavom slabosti a neschopnosti rodica. Dospely dospeleho neudrie, lebo nieco vyparati, ci ak klame a dieta udrie. Preco? Lebo moze? Lebo mu to dieta nemoze vratit ?

V filme Gladiator to to pekne povedal ten cisar.
Tvoje chyby ako syna, su mojimi chybami ako otca.

Mozno by miesto buchnutia stacilo len to tsss a jemne stuchnutie ako to robi Cesar Milan so psami
Tai...fakt nechcem ísť do osobných invektív.
Súhlasiť s jarom môžeš, ja Ti názor nebudem brať...ani jemu ho neberiem.
ALE
Dospelý dospelého udrie z rôznych dôvodov.
Dospelý dieťa plácne, lebo niet iného pádnejšieho argumentu. Proste to malé dieťa nechápe, že niečo vyparatilo, neuvedomuje si nebezpečenstvo svojho prípadného konania.
Vedel by som dať aj pár príkladov, no nemá význam.
Dalo by sa s určitou nadsádzkou prirovnať Pavlovovému podmienenému reflexu...dieťa vo všetkých situáciách skúša, čo si môže dovoliť.


Cisár to síce pekne povedal...šak pekne podľa scénara, ktorý len človek napísal. Akurát sa v tej scéne jednalo už o dospelého syna a nie o dieťa.
Dokonca aj cisárovia boli len a len ľudia a poniektorí nemali teda obzvlášť jemné chovanie voči dospelým a aj deťom.

Tsssss.....kua, snáď nechceš porovnávať výchovu psa a dieťaťa...či ? Lebo to by si ma aj pekne dožral.

POZNÁMKA :
Aby bolo jasno, možno z riadkov vychádza niečo iné, no nie som zástancom fyzických trestov.
Bavím sa o deckách vo vývine, kde nejaká výchovná po zadku (!!!) nie je proste na škodu. V tom neskoršom veku je to už proste zbytočné. Rodič môže dať pubertiakovi komplet nakladačku a ten si aj podľa svojho bude konať...vtedy je už na výchovu neskoro, tam nepomôže ani dohováranie a ani fyzický trest.
Presne o tomto to je. Na začiatku to riešiš jednou po plienkach (lebo si myslíš, že ono aj tak nevie - lebo malé je hlúpe) a neskôr si myslíš že ten puberťák má už svoj rozum - ale on ho nemá, lebo si mu ho vo vývoji nedal (pravdepodobne si nemal z čoho dať, lebo aj tebe v mladosti namiesto rozumu, dali po papuli).
----------------
Výchova je vo vedomostiach, v ukazovaní sveta, vo vysvetlovaní pravidiel a tak ďalej. Nieje to v presadzovani si svojich pravidiel.
stokrát môžeš malému decku výchovne hovoriť o tom ako páli šporák buď ťa poslúchne pri vysvetľovaní alebo mu ho zakážeš sa chytať a vie že musí poslúchnuť tvoj príkaz len by som rád vedel ak sa otočíš chrbtom a urobí zakázanú vec so smrtelným následkom(pichne klinec do zástrčky) ako by si mu rád ako prevenciu sekol po zadku výchovnú. Inak v spoločnosti by sme nemali mať ani represívne zariadenia basy ani policajti by nemali byť vybavení represívnymi prostriedkami však treba s každým previnilcom ísť cestou presviedčania a vysvetľovania.
3 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

buchač
alaya1
A potom preco si ho plieskal, ked z toho ziaden uzitok, ci ponaucenie dieta nemalo. To si si mohol plesnut po pysku ty sam a dieta by tiez zdupnelo.


Cela vychova dietata od narodenia je o vzore v rodine a tradiciach. Moze rodic plieskat kolko chce, ak nema vrodenu autoritu, nic s tym nezmoze, len truc, zatrpknutie a vysledky su zjavne.


To len v skratke, nemam cas sa rozpisovat, taky tazky mesiac som este nemala,takze opat niekedy pri lepsej hviezdnej konstelacii.
...uhm....a priprav si poznámky z tej americkej výchovy...poučíš nas, neznalých....
Preco americkej? Mna napr. takto vychovavali, ja som takto vychovavala zatial nie som kriminalny zivel, ani moji potomkovia nie su. Ako som napisala, vsetko je v rodenej autorite rodicov. Ak to clovek v sebe nema, moze plieskat, kolko chce, grazla vychova detto.
Naposledy upravil taiko : 11.03.15 at 09:08
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

pavol54
jar88
buchač
taiko
Hmmm, myslim ze tu suhlasim s jar88. Fyzicky trest, ci vychovna, ci tlapnutie je podla mna prejavom slabosti a neschopnosti rodica. Dospely dospeleho neudrie, lebo nieco vyparati, ci ak klame a dieta udrie. Preco? Lebo moze? Lebo mu to dieta nemoze vratit ?

V filme Gladiator to to pekne povedal ten cisar.
Tvoje chyby ako syna, su mojimi chybami ako otca.

Mozno by miesto buchnutia stacilo len to tsss a jemne stuchnutie ako to robi Cesar Milan so psami
Tai...fakt nechcem ísť do osobných invektív.
Súhlasiť s jarom môžeš, ja Ti názor nebudem brať...ani jemu ho neberiem.
ALE
Dospelý dospelého udrie z rôznych dôvodov.
Dospelý dieťa plácne, lebo niet iného pádnejšieho argumentu. Proste to malé dieťa nechápe, že niečo vyparatilo, neuvedomuje si nebezpečenstvo svojho prípadného konania.
Vedel by som dať aj pár príkladov, no nemá význam.
Dalo by sa s určitou nadsádzkou prirovnať Pavlovovému podmienenému reflexu...dieťa vo všetkých situáciách skúša, čo si môže dovoliť.


Cisár to síce pekne povedal...šak pekne podľa scénara, ktorý len človek napísal. Akurát sa v tej scéne jednalo už o dospelého syna a nie o dieťa.
Dokonca aj cisárovia boli len a len ľudia a poniektorí nemali teda obzvlášť jemné chovanie voči dospelým a aj deťom.

Tsssss.....kua, snáď nechceš porovnávať výchovu psa a dieťaťa...či ? Lebo to by si ma aj pekne dožral.

POZNÁMKA :
Aby bolo jasno, možno z riadkov vychádza niečo iné, no nie som zástancom fyzických trestov.
Bavím sa o deckách vo vývine, kde nejaká výchovná po zadku (!!!) nie je proste na škodu. V tom neskoršom veku je to už proste zbytočné. Rodič môže dať pubertiakovi komplet nakladačku a ten si aj podľa svojho bude konať...vtedy je už na výchovu neskoro, tam nepomôže ani dohováranie a ani fyzický trest.
Presne o tomto to je. Na začiatku to riešiš jednou po plienkach (lebo si myslíš, že ono aj tak nevie - lebo malé je hlúpe) a neskôr si myslíš že ten puberťák má už svoj rozum - ale on ho nemá, lebo si mu ho vo vývoji nedal (pravdepodobne si nemal z čoho dať, lebo aj tebe v mladosti namiesto rozumu, dali po papuli).
----------------
Výchova je vo vedomostiach, v ukazovaní sveta, vo vysvetlovaní pravidiel a tak ďalej. Nieje to v presadzovani si svojich pravidiel.
stokrát môžeš malému decku výchovne hovoriť o tom ako páli šporák buď ťa poslúchne pri vysvetľovaní alebo mu ho zakážeš sa chytať a vie že musí poslúchnuť tvoj príkaz len by som rád vedel ak sa otočíš chrbtom a urobí zakázanú vec so smrtelným následkom(pichne klinec do zástrčky) ako by si mu rád ako prevenciu sekol po zadku výchovnú. Inak v spoločnosti by sme nemali mať ani represívne zariadenia basy ani policajti by nemali byť vybavení represívnymi prostriedkami však treba s každým previnilcom ísť cestou presviedčania a vysvetľovania.


No, s tymto nesuhlasim- kde je rodic, ktory ma zabezpecit byt tak, aby dieta bolo co najmenej ohrozovane, v tomto pripade vlozenim tych poistiek do zastrciek. Takze zase je to o doslednosti rodica a o tom, ze sa ma malemu dietatu venovat a nie ho len splodit a vychovavaj sa sam. Inak odborna literatura uvadza, ze ak chceme dieta naucit, aby sa nedotykalo napr. sporaka, mamu mu prilozit na teplejsiu cast sporaka rucku, aby pocitilo ten rozdiel. a jeho veku primeranym sposobom mu to ozrejmit,napr. NO, no...a pod.
Snad si nemyslis, ze ked udries male dieta po plienke, druhykrat sa sporaka nebude chciet dotknut!.
2 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
pavol54
stokrát môžeš malému decku výchovne hovoriť o tom ako páli šporák buď ťa poslúchne pri vysvetľovaní alebo mu ho zakážeš sa chytať a vie že musí poslúchnuť tvoj príkaz len by som rád vedel ak sa otočíš chrbtom a urobí zakázanú vec so smrtelným následkom(pichne klinec do zástrčky) ako by si mu rád ako prevenciu sekol po zadku výchovnú. Inak v spoločnosti by sme nemali mať ani represívne zariadenia basy ani policajti by nemali byť vybavení represívnymi prostriedkami však treba s každým previnilcom ísť cestou presviedčania a vysvetľovania.
Jaro niekde vyssie spomina vedomosti, vysvetlovanie a ukazovanie. Podla mna je proti klincom v zastrcke lepsia zaslepka, proti popaleniu indukcny sporak, proti spadnutiu zo schodov zabrana atd atd atd. resp ucenie. Ja kludne necham dieta nech sa popali na sviecke. Samozrejme ho ale nenecham s horiacou svieckou sameho v dome. Taky jemny pluzgierik na prste je podla mna 1000 lepsi na zapamatanie ako facka, ci vyprask, ci tlapnutie po riti, ktore mimo ineho dieta podla mna ponizuje. Ale to je len moja domnienka.
Minule som peknu vec videl. Male dievcatko dostalo nejaky amok v obchode, nieco nedostalo, co chcelo a valalo sa po zemi a kricalo.
Nuz si tatko sadol k nemu na zem, vytiahol si knihu a zacal citat . necital ani 15 sekund, ked ho dievcatko chytilo a ze " no podme uz ocko" . Ale mohol ho aj po riti vylatat, ako to hocikedy vidno, ze vraj "na tu mas aby si mala preco revat".
0 1
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
alaya1
pavol54
stokrát môžeš malému decku výchovne hovoriť o tom ako páli šporák buď ťa poslúchne pri vysvetľovaní alebo mu ho zakážeš sa chytať a vie že musí poslúchnuť tvoj príkaz len by som rád vedel ak sa otočíš chrbtom a urobí zakázanú vec so smrtelným následkom(pichne klinec do zástrčky) ako by si mu rád ako prevenciu sekol po zadku výchovnú. Inak v spoločnosti by sme nemali mať ani represívne zariadenia basy ani policajti by nemali byť vybavení represívnymi prostriedkami však treba s každým previnilcom ísť cestou presviedčania a vysvetľovania.
No, s tymto nesuhlasim- kde je rodic, ktory ma zabezpecit byt tak, aby dieta bolo co najmenej ohrozovane, v tomto pripade vlozenim tych poistiek do zastrciek. Takze zase je to o doslednosti rodica a o tom, ze sa ma malemu dietatu venovat a nie ho len splodit a vychovavaj sa sam. Inak odborna literatura uvadza, ze ak chceme dieta naucit, aby sa nedotykalo napr. sporaka, mamu mu prilozit na teplejsiu cast sporaka rucku, aby pocitilo ten rozdiel. a jeho veku primeranym sposobom mu to ozrejmit,napr. NO, no...a pod.
Snad si nemyslis, ze ked udries male dieta po plienke, druhykrat sa sporaka nebude chciet dotknut!.
kokso jaka telepatia
0 0
lubko6394 lubko6394

lubko6394 je offline (nepripojený) lubko6394

Strojár
alaya1



No, s tymto nesuhlasim- kde je rodic, ktory ma zabezpecit byt tak, aby dieta bolo co najmenej ohrozovane, v tomto pripade vlozenim tych poistiek do zastrciek. Takze zase je to o doslednosti rodica a o tom, ze sa ma malemu dietatu venovat a nie ho len splodit a vychovavaj sa sam. Inak odborna literatura uvadza, ze ak chceme dieta naucit, aby sa nedotykalo napr. sporaka, mamu mu prilozit na teplejsiu cast sporaka rucku, aby pocitilo ten rozdiel. a jeho veku primeranym sposobom mu to ozrejmit,napr. NO, no...a pod.
Snad si nemyslis, ze ked udries male dieta po plienke, druhykrat sa sporaka nebude chciet dotknut!.
Tak s týmto riešením zase nesúhlasím ja. Dieťa má vedieť čo smie a čo nie. To si majú všetci ktorých potešíš návštevou so svojim dieťaťom zalepiť zásuvky a ohradiť sporák, sklo vo vitrínach, kvetináče,vázy aj pendlové hodiny... A v čakárni u lekára alebo na pohotovosti nie sú zásuvky ?
2 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

lubko6394
alaya1



No, s tymto nesuhlasim- kde je rodic, ktory ma zabezpecit byt tak, aby dieta bolo co najmenej ohrozovane, v tomto pripade vlozenim tych poistiek do zastrciek. Takze zase je to o doslednosti rodica a o tom, ze sa ma malemu dietatu venovat a nie ho len splodit a vychovavaj sa sam. Inak odborna literatura uvadza, ze ak chceme dieta naucit, aby sa nedotykalo napr. sporaka, mamu mu prilozit na teplejsiu cast sporaka rucku, aby pocitilo ten rozdiel. a jeho veku primeranym sposobom mu to ozrejmit,napr. NO, no...a pod.
Snad si nemyslis, ze ked udries male dieta po plienke, druhykrat sa sporaka nebude chciet dotknut!.
Tak s týmto riešením zase nesúhlasím ja. Dieťa má vedieť čo smie a čo nie. To si majú všetci ktorých potešíš návštevou so svojim dieťaťom zalepiť zásuvky a ohradiť sporák, sklo vo vitrínach, kvetináče,vázy aj pendlové hodiny... A v čakárni u lekára alebo na pohotovosti nie sú zásuvky ?


Oznacene je pochopitelne. Ale myslis, ze to dosiahnes tym, ze mu das vyprask, ci tym, ze ho to naucis. Ved o nicom inom som nepisala!.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať