Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
Usporiadat
dopravca dopravca

dopravca je offline (nepripojený) dopravca

...už zrušili stránku?
0 0
senčan senčan

senčan je offline (nepripojený) senčan

dopravca Pozri príspevok
...už zrušili stránku?
Od 1.1.2009 premenovali poisťovňu na Rapid life životná poisťovňa, a.s. s rovnakým sídlom a IČO-m. Ďalší z ťahov tzv. "poisťovne".
0 0
dopravca dopravca

dopravca je offline (nepripojený) dopravca

čo radíte, má ďalej platiť, alebo nie?
0 0
Chobot Chobot

Chobot je teraz online Chobot

dopravca Pozri príspevok
čo radíte, má ďalej platiť, alebo nie?
Kto? A čo má platiť?

Upresni.
0 0
dopravca dopravca

dopravca je offline (nepripojený) dopravca

No, som poistencom PCSP od Septembra 2007, nedostal som žiadne dodatky, ako tu píšu ostatní, len keď čítam o tých problémoch, tak neviem či mám pokračovať v zmluve a platiť mesačné príspevky. Aj keď podľa zmluvy poistenie môžem zrušiť až po 2 rokoch. Dostanem potom aspoň odkupnú hodnotu?
0 0
Chobot Chobot

Chobot je teraz online Chobot

dopravca Pozri príspevok
No, som poistencom PCSP od Septembra 2007, nedostal som žiadne dodatky, ako tu píšu ostatní, len keď čítam o tých problémoch, tak neviem či mám pokračovať v zmluve a platiť mesačné príspevky. Aj keď podľa zmluvy poistenie môžem zrušiť až po 2 rokoch. Dostanem potom aspoň odkupnú hodnotu?
Tie problémy sa týkajú len poistiek uzatváraných niekedy v rokoch 1995-1998. Ostatné novšie poistky by mali byť kalkulované už správne a zatiaľ poisťovňa nerobí u týchto poistiek problémy. Je škoda prestať platiť a zrušiť poistku, nakoľko by si veľa tratil - do 2 rokov by si nedostal ani odkupnú hodnotu. A aj po 2 rokoch tá odkupná hodnota je veľmi nízka, nikdy nedostaneš späť to, čo si do poistenia vložil, pokiaľ zmluvu vypovieš v začiatkoch (možno v posledných 2-3 rokoch by si nebol stratový).
0 0
rust rust

rust je offline (nepripojený) rust

Ja si myslím, že pri tejto zmluve nikdy (za života) nedostane toľko, koľko tam vloží
0 0
babijanka babijanka

babijanka je offline (nepripojený) babijanka

žena v strednom veku-srandistka ...viac
Ja sa chcem opýtať poraďákov, či v mojom prípade -poistka uzatv. s touto poisť. ešte v roku 1998. Doteraz som obdržala 3 šeky, ale ani jeden som zatiaľ neprevzala a poistku platím ďalej.

babijanka
0 0
giom giom

giom je offline (nepripojený) giom

K dopravcovi. Ani ja som nedostal dodatky, oni ich iba dajú na net a buď ich písomne odmietneš, alebo platia aj pre teba. V teraz platných záverečných ustanoveniach VPP majú napísané, že odkupná hodnota nie je garantovaná, z toho mi vychadza, že nielen po 2 rokoch nedostaneš nič, ale ani po 4,5...10...
0 0
giom giom

giom je offline (nepripojený) giom

Stornoval som zrušenie poistky a ako MaFa som nepochodil. Prišlo mi pred dvoma dňami zamietnutie a dobráci mi poslali aj kópiu návratky na 40,-Sk vernostný bonus, čo som im poslal v r.2007.
Otázka pre nás všetkých málo opatrných je, ako minimalizovať finančné straty spojené s poistením v Rapide.
0 0
alexandra123321 alexandra123321

alexandra123321 je offline (nepripojený) alexandra123321

Mam svoje vedomosti v diani v tejto poistovni a mam vedomosti aj o jej slabych miestach.
Hlavnym problemom vseobecnych podmienok Rapid Life a.s., ktore maju na svojej internetovej stranke je to, ze su totalne v rozpore s ustanoveniami Obcianskeho zakonnika, ktore pojednavaju o spotrebitelskych zmluvach, co znamena, ze su v konecnom dosledku NEPLATNE!
Radim teda tebe giom, ale aj vsetkym ostatnym obratit sa ak nie rovno na sud, tak aspon na Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebitelskych zmluvach, ktora bola zriadena pri Ministerstve spravodlivosti. Tato komisia posudzuje podnety od obcanov na vseobecne zmluvne podmienky /teda aj vseobecne poistne podmienky/, ktore su v rozpore so zakonom, riesi veci aj z vlastneho podnetu, preposiela zistenia na spotrebitelske organizacie, ktore mozu iniciovat sudne konanie v mene spotrebitelov.
0 0
alexandra123321 alexandra123321

alexandra123321 je offline (nepripojený) alexandra123321

Pri rychlom prebehnuti vseobecnych poistnych podmienok udrie do oci hned niekolko ustanoveni, ktore su v jednoznacnom rozpore s filozofiou spotrebitelskych zmluv. Tak aspon jeden priklad - to ze vzajomne spory klienta a poistovne bude riesit rozhodcovsky sud, ktoreho zlozenie /sudcov/ si vybera vylucne poistovna je bezosporu v rozpore s Obcianskym zakonnikom /ustanoveniami o spotrebitelskych zmluvach/. Asi kazdy z vas si vie predstavit, ako by mu skoncil spor s poistovnou, ak ma poistovna narok na vyber sudcov, ktori ho budu rozhodovat.
Kontakt je :
Komisia na posudzovanie podmienok v spotrebitelskyvch zmluvach, Ministerstvo spravodlivosti SR, Zupne namestie 13, 813 11 Bratislava, fax : 42125935606, telefon : 421259353216.

Pre viac informacii o komisii tiez pozrite vyhlasku Ministerstva spravodlivosti 406/2008.

A na zaver len jedine : viac podnetov z vasej strany, je vacsim tlakom na riesenie vasich problemov s poistovnou!!! A nech si kazdy dobre rozmysli, co im podpisuje a ci s nimi uzavrie zmluvu!!!
0 0
giom giom

giom je offline (nepripojený) giom

Vďaka za dobrý tip. Tie nové VPP sú podľa mňa hlavný kameň úrazu a chybný prepočet poistného len akýsi zakrývací manéver.
Zatiaľ som posielal sťažnosť naspäť Rapidu (bez zaplatenia administratívneho poplatku), NBS a chystám sa písať ombucmanovi. Vyskúšam teda aj na to Ministerstvo spravodlivosti.
Ešte jedna zaujímavosť z ich vebovej stránky, že v predchádzajúcich rokoch vykazovali zisky cca 1-3 mil.Sk a za minulý tam majú odhad 3 mil.Eur, čo je cca 90 mil.Sk. Viete ako je to možné?
0 0
senčan senčan

senčan je offline (nepripojený) senčan

Zaujímalo by ma, či už niekto má uzavreté súdne pojednávanie s bývalým RAPIDOM...
0 0
MaFa MaFa

MaFa je offline (nepripojený) MaFa

Vie mi niekto dať advokáta, ktorý sa zaoberá žalobou na túto poisťovňu?
0 0
Saara Saara

Saara je offline (nepripojený) Saara

ten kontakt je na tejto diskusii na 33. strane
0 0
Velettka Velettka

Velettka je offline (nepripojený) Velettka

Ahoj Jarecko,
mam uz vytycene pojednavanie, ked prebehne, urcite napisem ako som dopadla. Bude to v blizkej buducnosti :-) Drzte palce! Dufam, ze to dopadne pozitívne v náš prospech. Aspon Vás potom budem moct povzbudit :-)

K.


jarecko Pozri príspevok
Ahoj!
Ako tebe dopadla zaloba? Tiez nic nepises o vysledku, niekedy si pisala na strane 42 tento text:

Ja som podala samostatne zalobu (samozrejme cez právnika), vsak kym sa sformuje hromadna, to bude trvat pekne dlho a kazdy pripad sa podla mna aj tak bude musiet posudzovat individualne. A vôbec to veľa nestojí ..... Moja je už na súde, takže ak budem mať niečo nové, hodím to sem .... držte palce a veľa šťastia aj ostatným.

odvtedy uz ubehli 4 mesiace (bolo to 21.8.2008), mozno tvoja zaloba je este len v poradi na pridelenie datumu pojednavania, alebo uz mas nejaky rozsudok v mene SR v tejto veci ?
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Ahoj Velettka!

Vdaka za info, malo ludi tu uz pise, ja tiez, obcas nakuknem, ale este ziadny nenapisal ako mu dopadlo pojednavanie, mozno budes prva, (ja som este zalobu nepodal, to neznamena, že ju nepodam, insie uz mi aj tak neostava ako vyplyva z listu, ktory som dostal pred par dnami z poistovne, bud prijmem odkupnu hodnotu alebo sud o pokracovanie zmluvy). Moj prispevok na ktory reagujes bol z 31.12.2008 a to uz ubehli dva mesiace.

List z poistovne

Dovoľujeme si Vás informovať, že dňom 1.1.2009 došlo ku zmene obchodného mena poisťovne na Rapid life životná poisťovňa a.s. (z Prvá česko-slovenská poisťovňa Rapid a.s.). Umiestnenia expozitúr, zákazníckych centier ako i sídla spoločnosti sú touto zmenou nedotknuté. Rovnako ostatné identifikačné údaje ako aj čísla bankových účtov zostávajú nezmenené.
Stav Vašej PZ ku 31.12.2008 je : ukončená - dátum ukončenia: .. .. 2008
Dôvodom ukončenia Vášho poistenia bol prepočet poistenia UDP-K a zároveň neakceptovanie žiadnej z možnosti, ktorá by umožnila pokračovať v poistení. Preplatok z poistenia Vám bude vrátený obratom na základe Vašej žiadosti, a to vzhľadom na niekoľko doterajších neúspešných pokusov poukázať Vám Vaše peňažné prostriedky z poistenia na Vašu posledne známu adresu trvalého bydliska.
Prípadne podrobnejšie informácie o finančnom stave Vašej poistnej zmluvy nájdete na www.rapidlife.sk alebo Vám ich na vyžiadanie pošleme písomne (za poplatok 6,64 E). Upozorňujeme, že písomné informácie ako i ďalšie úkony v súvislosti s poistnou zmluvou na základe Vašej požiadavky sú od 1.1.2009 spoplatnené v zmysle sadzobníka poplatkov uverejneného a aktualizovaného na www stránke. Vaša poistná zmluva nespĺňa zákonné požiadavky na uplatnenie nezdaniteľných časti základu dane fyzickej osoby a preto Vám nezasielame prílohu - potvrdenie - pre Vaše daňové potreby.

JUDr. Jaroslav Škapinec
gen. riaditeľ úseku
správy poistenia
0 0
polda999 polda999

polda999 je offline (nepripojený) polda999

Kolega z práce má tak isto poistku ,o ktorej sa bavíme,minulý rok nedostal od poisťovne žiadne listy až som sa čudoval či na neho nezabudli.Včera dostal list podpísaný pánom Škapincom,ktorý mu oznamuje, že s ďalšou realizáciou jeho PZ súvisí aj povinnosť uhrádzať administratívny a správny poplatok 11,65 eura, a to s mesačnou frekvenciou od 1.1.2009.( v zmysle časti XVI.odst.7 aktuálnych VPP položka K ) Podotýkam , že mesačné poistné platí 10euro tak to by znamenalo ,že za správu poistenia by mal platiť viac ako platí poistné.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

polda999 Pozri príspevok
Kolega z práce má tak isto poistku ,o ktorej sa bavíme,minulý rok nedostal od poisťovne žiadne listy až som sa čudoval či na neho nezabudli.Včera dostal list podpísaný pánom Škapincom,ktorý mu oznamuje, že s ďalšou realizáciou jeho PZ súvisí aj povinnosť uhrádzať administratívny a správny poplatok 11,65 eura, a to s mesačnou frekvenciou od 1.1.2009.( v zmysle časti XVI.odst.7 aktuálnych VPP položka K ) Podotýkam , že mesačné poistné platí 10euro tak to by znamenalo ,že za správu poistenia by mal platiť viac ako platí poistné.
Neviem ci sa jedna o ten isty typ poistenia UDP-K, mozno ma nieco ine, nechce sa mi verit, ze by na neho zabudli, ked postupuju podla tych novych podmienok tak urcite ste podpisali prevod starej zmluvy na novu podla novych VPP.
Naposledy upravil jarecko : 06.03.09 at 19:24
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať