Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
Usporiadat
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

to: daklen

Prosim, poslite mi to cele na deyres(zavinac)azet.sk - dakujem.
0 0
Jano2009 Jano2009

Jano2009 je offline (nepripojený) Jano2009

Nemá prosím niekto to oznámenie o redukcii za chýbajúcu splátku poistného a tú fotokópiu žadosti o obnovenie parametrov?

Ďakujem.
0 0
peterprvy peterprvy

peterprvy je offline (nepripojený) peterprvy

Bola tu sprava od (uz si nie som isty, velletky ?), ze ma uz po pojednavani a nic sa nerozhodlo a ze vsetky pojednavania s rapidom sa pozastavuju kym neskonci nejake pojednavanie vo veci zaloby na SR. Kde je ta sprava ??? Ja som po premysleni aj pre tenot dovod (tahanice) zrusil zmluvy v utorok aj s tym rizikom, ze nedostanem z jednej zmluvy nic (2 sa nove VPP netykaju)
0 0
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

to: Jano2009

to, čo zháňaš má asi k dispozícii Marca z Markizackej stranky Varujte inych:

2009-03-12 11:28:54 | Marca | rapid

... Ak niekto bude potrebovať Žiadosť o obnovenie finančných parametrov poistnej zmluvy po redukcii alebo Oznámenie o redukcii poistnej zmluvy prepošlem na mail.
0 0
danino danino

danino je offline (nepripojený) danino

Nech sa Vám paci

Oznamenie o redukcii poistnej zmluvy:
www(BODKA)edisk.sk/stahni/99386/oznamenie_o_redukcii.jpg_484.15KB.html

Rozhodnutie o obnovení financných parametrov poistnej zmluvy
www(BODKA)edisk.sk/stahni/05999/rozhodnutie_o_obnoveni_financnych_parametrov.jpg_4 48.5KB.html

Ak niekto mate nahodou formular tej nestastnej ziadosti o obnovenie financnych parametrov dajte to sem. nech vieme ako nas .... Dakujem
0 0
minika minika

minika je offline (nepripojený) minika

Tiež patrím k tým, ktorých chcú takto oklamať. Poistenie platím 10 rokov, takže som zaplatil slušnú sumu.Poslal som na adresu poisťovne list, že vymyslený administratívny poplatok nemienim platiť. Čakám na odpoveď.

Určite podniknem ďalšie právne kroky. Keby boli spoločné, rád sa pridám.

Pokiaľ toto však nebudú riešiť kompetentné orgány a poisťovni Rapid life to jednoducho prejde," môžeme sa tešiť " aké administratívne poplatky nás budú v budúcnosti čakať, pretože takýto postup potom môže zvoliť akákoľvek poisťovňa, ba keď to preženiem - akýkoľvek zmluvný partner. ( veď prečo by to neurobil ? ) No to už nebude sranda.

A ešte to jednoducho odôvodní tým, že aj tak je to pre klienta to najlepšie!!!!
( ako verejné vyjadrenia zástupcu Rapid life )
Len neviem, odkiaľ to zistil, pretože pre mňa takáto zmluva to najlepšie určite nie je. Nech to radšej nerieši a nerobí z nás všetkých, vrátane mňa
( prepáčte nechcem sa nikoho dotknúť ) - baranov.

Verím však, že zvíťazí zdraví sedliacky rozum a o svoje peniaze neprídeme.

Ale s poisťovňou Rapid life už aj tak nechcem mať nič spoločné.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

peterprvy Pozri príspevok
Bola tu sprava od (uz si nie som isty, velletky ?), ze ma uz po pojednavani a nic sa nerozhodlo a ze vsetky pojednavania s rapidom sa pozastavuju kym neskonci nejake pojednavanie vo veci zaloby na SR. Kde je ta sprava ??? Ja som po premysleni aj pre tenot dovod (tahanice) zrusil zmluvy v utorok aj s tym rizikom, ze nedostanem z jednej zmluvy nic (2 sa nove VPP netykaju)
Ahoj peterprvy!

Pokial viem, tak velletka pisala poslednykrat na strane 48 mne osobne nasledujuce, citujem:

Ahoj Jarecko,
mam uz vytycene pojednavanie, ked prebehne, urcite napisem ako som dopadla. Bude to v blizkej buducnosti :-) Drzte palce! Dufam, ze to dopadne pozitívne v náš prospech. Aspon Vás potom budem moct povzbudit :-)

K.

odvtedy ziadnu novu spravu nenapisala, tak neviem odkial mas info, ze ma uz po pojednavani a sud nevyniesol ziadny verdikt, tu na porade som od nej v tomto zneni co ty opisujes nic nevidel.
Naposledy upravil jarecko : 12.03.09 at 16:28
0 0
mxprx mxprx

mxprx je offline (nepripojený) mxprx

Dobry den,
Patrim k tym, ktori v casovej tiesni (kvoli mimoriadnym okolnostiam doma) zakruzkovali bod a) v dobrej viere, ze ak vyjdem poistovni v ustrety, aj ona bude ustretova a korektna.
Teraz vsak prisiel list, kde ziadaju platit poplatok 11,95€ mesacne, co je viac ako bola poistna suma, ktoru som poctivo bez jedineho dna meskania platil 10 rokov.
Predpokladam, ze ak budem ziadat zrusenie a vyplatenie odkupnej casti, odkupna cast bude vycislena na nulu. Nevadi, spolocnost ma svojim spravanim sa hlboko urazila a nehladiac na straty, chcem sa s nou co najskor rozlucit a zabudnut na to, ze existuje a vobec kedy existovala.
Prosim niekoho zbehlejsieho v problematike, aby mi poradil ako to urobit pravne cisto a pripadne aj prosim o vycislenie celkovych nakladov na takyto odchod zo sceny.
Uvedomujem si, ze prace toto od nas chcu, ale rad im tu radost urobim.
Nervy spojene s nejakym domahanim sa svojich prav mi za to nestoja.
Zdravie je najhlavnejsia hodnota.
Dakujem kolegom za pripadne rady.
Vas mzprx
0 0
22peter 22peter

22peter je offline (nepripojený) 22peter

Na cassovia.sk/korzar je článok k danej problematike.
Podľa nich je to všetko v poriadku a ešte im máme byť vďačný.
(Nezainteresovaným to aj tak vypadá,podľa toho ako je to prezentované v médiách)
0 0
Ali76 Ali76

Ali76 je offline (nepripojený) Ali76

S tými nervami máš určite pravdu. Ja tam ale platím 8 rokov dve poistky a keby som sa aj vzdal tak ľahko a nechal im to tam skladom, verím že by si ešte vymáhali aj tie poplatky navyše od začiatku roka. Keď už nie za to nasporené, ale za ten úžernícky poplatok sa oplatí biť. Nedávno vláda klepla DSS-kám po palcoch na poplatkoch, prečo by sa mala teda chovať teraz inak? Ak aj z toho nebude nič, za tento mesiac by sme už museli platiť tak či tak, takže by som radšej ešte počkal.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

mxprx Pozri príspevok
Dobry den,
Patrim k tym, ktori v casovej tiesni (kvoli mimoriadnym okolnostiam doma) zakruzkovali bod a) v dobrej viere, ze ak vyjdem poistovni v ustrety, aj ona bude ustretova a korektna.
Teraz vsak prisiel list, kde ziadaju platit poplatok 11,95€ mesacne, co je viac ako bola poistna suma, ktoru som poctivo bez jedineho dna meskania platil 10 rokov.
Predpokladam, ze ak budem ziadat zrusenie a vyplatenie odkupnej casti, odkupna cast bude vycislena na nulu. Nevadi, spolocnost ma svojim spravanim sa hlboko urazila a nehladiac na straty, chcem sa s nou co najskor rozlucit a zabudnut na to, ze existuje a vobec kedy existovala.
Prosim niekoho zbehlejsieho v problematike, aby mi poradil ako to urobit pravne cisto a pripadne aj prosim o vycislenie celkovych nakladov na takyto odchod zo sceny.
Uvedomujem si, ze prace toto od nas chcu, ale rad im tu radost urobim.
Nervy spojene s nejakym domahanim sa svojich prav mi za to nestoja.
Zdravie je najhlavnejsia hodnota.
Dakujem kolegom za pripadne rady.
Vas mzprx
Taky pristup klientov chcela poistovna Rapid dosiahnut, aby kazdy mavol rukou a si povedal, nestoji mi to za to a nech sa s tymi peniazmi zadrhnu. mxprx to je v tvojom pripade ako keby si dal peniaze za 10 rokov do lota a nikdy nic nevyhral. Za peniaze, ktore jej tymto darujes sa ti urcite ani nepodakuje.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Článok v Korzári:

Poisťovňa zvýšila mesačný poplatok o 1700 percent

MARIÁN KIZEK

Rozhorčenie, beznádej a sem-tam aj tvrdšie slová klientov na adresu zamestnancov firmy. Takáto situácia už pár dní vládne na Zákazníckom centre Rapid life (bývalá PČSP) životnej poisťovne na Garbiarskej ulici v Košiciach.

KOŠICE. Jej klienti totiž minulý týždeň dostali listy, v ktorom im Poisťovňa Rapid okrem zmeny svojho názvu oznamuje, že so spätnou platňosťou musia od 1. januára zaplatiť administratívno-správny poplatok vo výške 11,95 € mesačne. Doteraz však platili len 0,66 €, čo predstavuje 18-násobný nárast, resp. 1700 percent. Poplatok je v niektorých prípadoch dokonca vyšší ako nimi platená poistná suma. Mnohí klienti síce chceli takéto zmluvy vypovedať, avšak v takom prípade by prišli o veľkú časť peňazí, ktoré do vtedajšej PČSP so sídlom v Košiciach vložili.

Klinet: Chcú, aby sme im sami vypovedali zmluvy

"Za celý čas som si nasporil okolo 20 000 korún a teraz mi v poisťovni na informáciách povedali, že ak zruším zmluvu, možno dostanem nulu. Konkrétnu sumu by som dozvedel až vtedy, keď im dám tú žiadosť. Je to neuveriteľný prístup," rozorčoval sa živnostník Peter z jednej obce pri Košiciach. "Zo svojich skúsenosti viem, že iné poisťovne maju takýto poplatok cca 12 euro za rok. Po telefonáte na ústredie, keďže na zákazníckej linke bol len odkazovač, mi bolo povedané, že hoci tento list bol poslaný v marci, poplatok platí od 1.1. 2009. Tým pádom už dlžím poisťovni trikrát po 11.95 € + penále. Doteraz sme viac ako 10 rokov platili na dvoch zmluvách v prepocte 20 euro mesačne, odteraz musíme pri nezmenej hodnote poistného platiť 31,95 EUR. Je normálne, aby poplatok činil 59.75% z poistného? Týmto sa chcú zbaviť ľudí, s ktorými podpísali pre nich nevýhodné zmluvy. Tými obrovskými poplatkami nás doslova nútia vypovedať zmluvu, pričom v tom prípade človek nedostane naspäť ani polovicu doteraz zaplatenej sumy," povedal nám naštvatý čitateľ Miroslav F. zo Somotora.

M. Bozogáňová: Je to úplný nonsens

Košičanka Miroslava Bozogáňová si myslí, že to, čo teraz urobil Rapid life je úplný nezmysel a preto chce zrušiť všetky tri zmluvy, ktoré majú v ich rodine podpísané s poisťovňou. "Moji rodičia tam majú uzatvorené Dôchodkové pripostenie od roku 2002 - doteraz ich mesačné poistné bolo 371 Sk (12,31€) z čoho administratívny mesačný poplatok bol cca 20sk (0,66€). Nový poplatok je 360 Sk, čo je skoro o 100% viac ako platíme poistné. Samozrejme sme sa rozhodli všetky tri zmluvy zrušiť. Telefonicky sa nič nedozvieme - pretože nedvíhajú telefóny. Známy tam bol osobne, kde ho čakal arogantný prístup pracovníčiek, a bolo mu povedané že "možno nič nedostaneme". Neverím, že sme jediní, ktorí majú takýto problém, je to úplný nonsens," hovorí.

Hovorca: Naše poistenie je aj napriek poplatkom cenovo najvýhodnejšie

Podľa hovorcu poisťovne Mareka Hitku sa novozavedené poplatky týkajú len 2 percent klientov a nemajú žiaden súvis so zavedením eura. Sadzobník poplatkov bol zverejnený 1. 1. 2007, pričom niektorých klientov listom upozornili, že počnúc 1. 1. 2009 sa poplatok ako súčasť ceny poistenia vzťahuje aj na ich poistenie. Ide vraj o štandardné poplatky, o čom svedčia aj analýzy nezávislých expertov, ako je napr. Symsite Research. "Poplatky musia byť pre všetkých rovnaké a spravodlivé, či platia poistné 10 EUR alebo 100 EUR. Ani v banke Vám nedajú vyšší poplatok, keď k nim uložíte viac financií, skôr naopak. Administratívny poplatok sme zaviedli po 13 rokoch, pričom sme ho doteraz neuplatňovali, hoci sme tak podľa poistných podmienok mohli urobiť. Aj po zohľadnení administratívneho poplatku však tieto poistenia patria k cenovo najvýhodnejším na trhu. V čase, keď sa tieto zmluvy uzatvárali, boli napr. mzdové a poštové náklady niekoľkonásobne nižšie ako dnes a taktiež sme odvtedy rozšírili ponuku služieb klientom. Klient môže využívať internet servis, gsm servis, alebo zhodnocovať svoje vložené prostriedky najvyššou úrokovou mierou na trhu. So všetkým sa viažu administratívne náklady, ktoré sme doteraz neuplatňovali. Dôležitá je výsledná cena poistenia a z tohto pohľadu patria naše poistenia k cenovo najvýhodnejším na trhu," tvrdí.

Ako dodal, ak sa klienti rozhodnú zrušiť zmluvu, musia tak podľa Občianskeho zákonníka urobiť písomne.
Naposledy upravil jarecko : 12.03.09 at 17:46
0 0
Ali76 Ali76

Ali76 je offline (nepripojený) Ali76

Vie vôbec niekto, koľko je to tých 2% poistníkov ???????
0 0
katka 12345 katka 12345

katka 12345 je offline (nepripojený) katka 12345

Dnes som hovorila s jedným z pracovníkov PČSP a aj ich oklamali. Predstavte si, že hoci nič nepodpísali, musia vracať bonusy, ktoré za tie roky získali, niektorí dokonca aj cez 100 000,-. Takže aj oni sa súdia. Tak to už keď podvedú vlastných, tak toto nemá naozaj hraníc. Dnes som poslala 3 e-maily na úrad vlády, každý na iné oddelenie, jeden na NBS dohľad nad finančným trhom a jednu na Ministerstvo spravodlivosti.
Ja som tiež podpísala ten mobil, ale právnik mi dnes povedal, že je to aj tak podvod, a že sa treba obrátiť na štátne orgány a písať. Aby im to len tak neprešlo. Veď my sme predsa svoje peniaze nezverili nejakej štátom neručenej organizácii. Tak nech sa to spravodlivo prešetrí. Keď budeme v tichosti rušiť zmluvy, kto sa nás zastane?
Viem, že sú to pre mnohých položky, keď tam máte napr. 3 poistky. Práve preto to tak nesmie ostať.
Ja som uzatvárala poistku v roku 1996 a vtedy som zarábala 3500,-Sk hrubého mesačne. Pre mňa, ako mladého človeka, to bol štart do budúcna, že niečo po rokoch dostanem. A nakoniec, keď majú vyplácať, vymyslia toto.
To sa asi dnešným pánom z ,,Rapid life,, asi zatemnilo, pretože tie ich nové VPP nemá šancu preštudovať a porozumieť im ani človek, ktorý s nimi uzatváral poistenie už podľa nových VPP.
Keď toto skončí,, ak mi to dovolia skončiť,,, tak s touto poisťovňou už nikdy viac nič nechcem mať. A na toto si urobili sami dobrú reklamu. Len, aby sa to o pár rokov nevolalo ináč.
Pekný večer.
0 0
Ali76 Ali76

Ali76 je offline (nepripojený) Ali76

presne tak. hlavne treba aby sa všetci zapojili a písali odvolania a kópie na NBS, ministerstvo spravodlivosti a neviem kde ešte. Spravil som to isté. Dokonca som teraz písal mail na úrad vlády na premiera. Poplatky v DSS-kach sa im zdali nehorázne, tak čo povedia na toto kafe. Len ma mrzí, že sa oto neotrela ešte vlastne žiadna TV. Akurát JOJ, ale tam to skor znelo ako lobing.
0 0
ldanc ldanc

ldanc je offline (nepripojený) ldanc

katka 12345 Pozri príspevok
Dnes som hovorila s jedným z pracovníkov PČSP a aj ich oklamali. Predstavte si, že hoci nič nepodpísali, musia vracať bonusy, ktoré za tie roky získali, niektorí dokonca aj cez 100 000,-. Takže aj oni sa súdia. Tak to už keď podvedú vlastných, tak toto nemá naozaj hraníc. Dnes som poslala 3 e-maily na úrad vlády, každý na iné oddelenie, jeden na NBS dohľad nad finančným trhom a jednu na Ministerstvo spravodlivosti.
Ja som tiež podpísala ten mobil, ale právnik mi dnes povedal, že je to aj tak podvod, a že sa treba obrátiť na štátne orgány a písať. Aby im to len tak neprešlo. Veď my sme predsa svoje peniaze nezverili nejakej štátom neručenej organizácii. Tak nech sa to spravodlivo prešetrí. Keď budeme v tichosti rušiť zmluvy, kto sa nás zastane?
Viem, že sú to pre mnohých položky, keď tam máte napr. 3 poistky. Práve preto to tak nesmie ostať.
Ja som uzatvárala poistku v roku 1996 a vtedy som zarábala 3500,-Sk hrubého mesačne. Pre mňa, ako mladého človeka, to bol štart do budúcna, že niečo po rokoch dostanem. A nakoniec, keď majú vyplácať, vymyslia toto.
To sa asi dnešným pánom z ,,Rapid life,, asi zatemnilo, pretože tie ich nové VPP nemá šancu preštudovať a porozumieť im ani človek, ktorý s nimi uzatváral poistenie už podľa nových VPP.
Keď toto skončí,, ak mi to dovolia skončiť,,, tak s touto poisťovňou už nikdy viac nič nechcem mať. A na toto si urobili sami dobrú reklamu. Len, aby sa to o pár rokov nevolalo ináč.
Pekný večer.
Ahoj Katka, dakujem za prispevok, velmi sa ni paci, planuje urobit presne to iste co Ty. Aby som celu vec urychlil, mozem Ta poprosit, dokazala by si mi poslat vsetky kontakty kam si list posielala + vzor listu? Dakujem, Laco
0 0
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

to: Katka12345
to: Ali76
Dajte sem adresy, kde vsade ste pisali - mnohi aj na "Markiza - varujte..." chcu pisat a nevedia kam. Dokonca sa mi ozval jeden pan z NZ, ze kde sa moze pridat k ativite proti Rapid a zaregistrovat sa - o tom som ja ale nepocul.
0 0
Kaligula Kaligula

Kaligula je offline (nepripojený) Kaligula

Ahojte vsetci.

Kontaktoval som Slovensku asociaciu poistovni. Oni s tym uz nic nemaju. Rapid vystupil z asociacie minuly rok.
Potom som kontaktoval NBS. NBS uz zacala nejake kroky ohladne poplatkov, ale nie su este zavery. Poradili mi tieto kroky:
  1. cez pravnika tlacit na nich, ze ide o neplatnost pravneho ukonu nakolko som bol tou zlavou uvedeny do omylu (pravnik by to mal vediet lepsie formulovat)
  2. dat na nich trestne oznamenie na policiu
  3. Ministerstvo spravodlivosti ma komisiu na posudzovanie VPP ci neodporuju zakonu. Adresa:
Ministerstvo spravodlivosti SR
Komisia na posudzovanie podmienok v spotrebitelskych zmluvach
Zupne namestie 13
813 11 Bratislava
a mali by sme ist do toh viaceri, ako sa spomina na forach. Ze vraj to ma vacsiu silu (ostava len dufat, ze obcan nieco u nas zmoze )

Poslal som zmluvy, VPP a dodatky jednej znamej, aby poradila. A v stredu buduci tyzden by som sa mal stretnut s nejakym panom, co by mohol nieco vediet.

zatial vsetko
0 0
Kaligula Kaligula

Kaligula je offline (nepripojený) Kaligula

este doplnenie,
zatial som sa nedozvedel, ci platit dalej, ci ked teraz zmluvu uplne skoncim aj so 100% stratou, ci po "uspesnom" tazeni proti Rapidu budem mat narok na nevyhodny odkup.

Co vy na to?????
0 0
asymetrix asymetrix

asymetrix je offline (nepripojený) asymetrix

Po prečítaní si VPP z 21.5.2007 vrátane dodatkov by som chcel vypichnúť zopár bodov, ktoré vás možno budú zaujímať - hlavne v súvislosti s administratívnym poplatkom, ktorý poisťovňa zaviedla špeciálne pre istý typ zmlúv a kôli ktorému ich niektorí teraz chcú rýchlo vypovedať.

(II. časť, Článok 1 - Základné pojmy)
Poistné obdobie zodpovedá bežnému kalendárnemu mesiacu, ak je dohodnuté mesačné poistné, bežnému roku, ak je dohodnuté ročné poistné alebo poistnej dobe, ak je dohodnuté jednorazové poistné.

(II. časť, Článok 5 - Zánik poistenia)
5. Poistník môže poistenie vypovedať písomne ku koncu poistného obdobia, pričom výpoveď musí byť poisťovni doručená najneskôr šesť týždňov pred uplynutím poistného obdobia.

(XVII. časť, odsek 7h - dodatok č.1 z 15.2.2008)
Poistné produkty ...... v prípade ak podliehajú VPP z 21.5.2007, sa menia na poistenie EuroKapitálPlus ... Doteraz naakumulovaná Zillmerovaná rezerva vypočítaná kalkulačnými metódami poisťovne sa mení na jednorazovo vložené poistné na úhradu rizík od vyhlásenia tejto zmeny, pričom zostatok a bežne platené poistné bude určené výhradne na úhradu sporivej zložky poistenia.

Za zmienku myslím stojí aj dodatok č.2 z 15.12.2008 - konkrétne bod 2. (Nový odsek 7i o oprávnení poisťovne "adjustovať" vek dožitia sa poisteného konca poistenia.)

Skúste si to všetko prečítať v origináli. Zaujíma ma váš názor na to.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať