katika
Prosim ta miro mr, co odporucas mam radsej poslat registraturny poriadok na schvalenie, alebo to nechat o tie dva roky. Kazdy pise inac a ja sa neviem rozhodnut. Dakujem
ok ako tu dalej Luna pise v sucasnej dobe je taka prax ze archiv od teba bude pozadovat veci, ktore sa tebe nemusia pacit ako je napr. farba peciatky a ine veci, ktore su v spisovej sluzbe dlhe roky zauzivane, ale nemaju oporu nikde v zakone (podnikatel musi povinne robit len to co je v zakone prikazane a toto nikde nenajdes). Archivy ich vyzaduju lebo tak boli zvyknute.
Ak uz mas mernice vypracovane tak kludne ich posli na schvalenie a skuste vo firme podla nich nejaky tyzden ist. Zivot ukaze v com su neprakticeke. Potom ich upravit tak aby sa dali pouzivat a poslat znovu na schvalenie. Tym sa dostanete do stavu ze budete mat poriadok a aj zavedeny dobry system. Pri zmene smernic ale mozes narazit na stejne problemy - vyzadovanie veci, ktore v zakone nie su uvedene.
Druha moznost je vypracovat smernice moderne a podla svojho gusta a dat ich schvalit, co to urobi.
a tretia je pockat ako sa situacia vyvynie.
Ja by som vyuzil posun terminu na sledovanie situacie a az bude mozne kludne predlozit smernicu taka aka mi vyhovuje tak ju predlozim.
Nemyslim tym ze by som cakal cele dva roky, lebo ono sa to vyvynie urcite skor. Toto plati vsak len tam kde nemusis mat smernicu vypracovanu z ineho dovodu ako je napr system kvality a pod.
Preco to hovorim:
zakon az na to ze hadze vsetky FO do jedneho vreca je napisany celkom dobre a moderne. Jedinou vecou ktoru mu mozno vytzknut je ze zavadza pojem Registreaturny zaznam tam, kde cely svet hovori o Dokumente.
Nikde v zakone nenajdes tie bveci na ktore najviac podnikatelia nadavaju (spominane razitzko a pod)
Smernice tym ze popisem fungujuci system a dam schvalit je dobra vec, lebo zavedie vo firme system, ktory musia zamestnanci dodrziavat a budovat tak informacnu zakladnu firmy - vo smete sa to zavadza z dovodu ze je to treba v dnesnej dobe, a my sme to mali zakonom - boli sme trochu v predu aj ked smernice boli zastarale ale system je nutny. Takze v tomto zmysle kto chce v dobe informatizacie spolocnosti zvladnut naval informacii, neda sa to robit systemom "kazdy inak a kazdy dobre".
Problem je len v zrealneni pohladu archivov na obchodnu a vyrobnu sferu, ktora ma uplne ine poziadavky ako statne urady.
Podobne vsak ako je system kvality mozne zaviest v urade rovnako ako vo fabrike a j system spravy dokumentov je mozne zaviest v urade aj vo fabrike tak aby fungoval a pomahal. Je to tym ze norma za produkt povazuje vyroboik, sluzbu ale aj uradnicku pracu. Podobne tym ze pojem informacie sa zobecnil do registraturneho zaznamu je mozne system spravy registratury zaviest rovnako uspesne v poniku ako v urade, ale treba prisne zohladnit odlisnosti.
Aby vsak uradnik urcoval vyrobarovi co ma ako robit a kam buchnut razitko a akej farby to su veci ktory ktore nielenze nemaju oporu v zakone ale vyvolavaju zbytocne odpor voci systemu spravy informacii ktory je inak velmi uzitocny.