Zavrieť

Porady

Registrativny poriadok

Vie mi niekto poradiť, aký zákon hovorí o tomto poriadku? V televíznych správach hovorili, že treba podľa nejakého predpisu dať si schváliť tento registratívny poriadok v štátnom archíve. Vie niekto ako to má vyzerať?
Díky za každú radu.
Usporiadat
sea sea

sea je offline (nepripojený) sea

mama troch synov
Mirko a vieš aj ako je to s napr. dopravnou dokumentáciou, napr. nákladné listy, prihlášky nakládky, "stazky" ...
Ďakujem, Sea !
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

sea
Mirko a vieš aj ako je to s napr. dopravnou dokumentáciou, napr. nákladné listy, prihlášky nakládky, "stazky" ...
Ďakujem, Sea !
Tazko sa na dialku poradit ked to clovek nevidi.
Mas na to doteraz nejaku evidenciu? A ako ako to ukladas?
0 0
dubacik dubacik

dubacik je offline (nepripojený) dubacik

miro_mr
Tazko takto na dialku ale v podstate ano. Faktury evidujes lebo musis a keby si ich este zapisovala aj do dennika tak je to duplicitna evidencia. Podobne ak uz evidujes niekde inde cojaviem ponuky, neni treba ich evidovat este aj v registraturnom denniku. Reg. dennik je vhodny najma na tu cast agendy ktorej sa bezne hovori korespondencia. Tj. ma charakter podani a vybaveni. Ale v podniku je aj kopec inych veci, ktore su tiez registraturne zaznamy ale spisova evidencia ako sa vedie v registraturnom denniku sa na ne nehodi. Pomer medzi korespondenciou a inymi specializiovanymi agendami je v kazdej spolocnosti iny. Iny vo vyrobnej fabrike, iny v obchodnej spolocnosti, iny v pravnickej kancelarii, alebo urade atd. Regiostraturne zaznamy ako su napr. aj vykresova dokumentacia sa neda evidovat formou spisov a takychto prikladov je vela. Takze registraturny dennik - resp. evidencia posty nie je registratura (mnoho ludi si to stale este mysli kedze dennik je dost exponovany prvok), registratura je ale system spravy vsetkych informacii v spolocnosti. Do dennika vsak pojde len to co tam patri a neni na to nic lepsieho.
Inak:
Faktury budes evidovat v denniku doslych a denniku odoslanych faktur najma preto lebo ma lepsie kolonky ako registraturny dennik. A jedna evidencia staci.

Ak som to dobre pochopil, tak z registraturneho planu by som mal vyskrtnut vsetky zalezitosti, tykajuce sa uctovnictva a s nim spojenej evidencie, pretoze je to uz raz evidovane? Potom ale by som mal prerobit aj vzorovy reg. plan, ktory bol poskytnuty z MvSR pre SZCO (som SZCO s jednoduchym uctovnictvom). V nom je uctovna agenda detailne rozpracovana na vsetky faktury, prijemky, vydajky, atd atd. Tym padom ho ale musim dat schvalovat na archiv, pretoze som ho upravoval. Prosim, opravte ma ak sa mylim. Dakujem.
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

dubacik
Ak som to dobre pochopil, tak z registraturneho planu by som mal vyskrtnut vsetky zalezitosti, tykajuce sa uctovnictva a s nim spojenej evidencie, pretoze je to uz raz evidovane? Potom ale by som mal prerobit aj vzorovy reg. plan, ktory bol poskytnuty z MvSR pre SZCO (som SZCO s jednoduchym uctovnictvom). V nom je uctovna agenda detailne rozpracovana na vsetky faktury, prijemky, vydajky, atd atd. Tym padom ho ale musim dat schvalovat na archiv, pretoze som ho upravoval. Prosim, opravte ma ak sa mylim. Dakujem.
Pozor!
Musis rozlisit co je evidencia a co je sposob ukladania. Plan urcuje ako sa pisomnosti po vybaveni ukladaju - clenenie agendy. Ulohou evidencie je zaznamenat udaje o tom ze dokument prisiel alebo vznikol, kolko ma stran a kam ho po vybaveni bude treba ulozit. Aby sa nestratil tak ho treba zaevidovat. A plan hovori kam patri vecne.
0 0
Heleč Heleč

Heleč je offline (nepripojený) Heleč

Memáte náhodou niekto ten metodický pokyn pre živnostníkov? Hoďte ho do placu, prosím . . .
Dík
0 0
atomant atomant

atomant je offline (nepripojený) atomant

Zdravim Vas!

Dakujem Vam co ste pridali Vas nazor a snazili ste poradit neskusenym. Aj napriek dlhej diskusie som este stale nepochopil ako to ma fungovat v praxi.

Som SZCO poskytujuci Poradenstvo v IT na zaklade mandatnej zmlvy jednemu zakaznikovi. V zivnostenskom liste mam uvedene aj vseliake ine cinnosti z ktorych nic nevykovam /malobchod, velkoobchod, prekl. sluzby atd./ Nemam zamestnancov.
Mesacne mam 2 faktury a nejake dalsie uctovne doklady, benzinove blokceky, vypisy, knihu zjazd /auto nemam na zivnost/ a viac menej to je vsetko. Klasicka posta mi nechodi, len e-mail, ale aj vo vacsine z nich vseliake somariny, tj. nic dolezite. Obcas nejaky mail od zakaznika s nejakou otazkou, co pre chod nasich firiem nama vyrazny vplyv. E-mail mi chodi do sukromnej schranky, nikdy neobsahuje ani moje sidlo ani moje ICO. Druhe e-mailove konto mam priamo u zakaznika. To tiez archivovat?

Mam pocit, ze najvhodnejsie by bolo uplatnovat spomenuty Metodicky navod c.844, co nie je sulade so zakonom ako to pise Rado.
Dokonca ani to sa mi celkom nepaci, najradsej by som to este zredukoval na minimum. Stacilo by asi len ekonomicka agenda + trvale dokumenty ako ziv. list, atd. To co bude v tom plane tak to budem musiet archivovat, co nebude tak to asi nie? Ci ako to je? Ak mi statny archiv schvali zredokvany tak to mam vyhrane, ci nie?

Dalsia otazka:
Na zaklade ktoreho paragrafu musim archivovat dokumenty. Uctovne a danove doklady su mi jasne ze musim, ale napriklad dokument ktory si vytvorim a bude len premna alebo pre mojich zakaznikov /kopirujem to elektronicky, alebo to poslem cez moj sukromny e-mail/ asi nie. Zo zakona mi nie je jasne presne ktore dokumenty MUSIM archivovat. V 392/2002 z.z je:
"(2) Archívny dokument je záznam, ktorý má trvalú
dokumentárnu hodnotu pre poznanie dejín Slovenska
a Slovákov. Archívnym dokumentom je aj filmový alebo
zvukový záznam, ktorý vznikol do roku 1950. Archívnym
dokumentom nie je knižničný dokument1)
a zbierkový predmet.2)". No predsa ja nic take nevytvaram, alebo ano? - co presne sem spada?

Mne sa zda, ze pre SZCO typu ako som aj ja, staci do planu len ekonomicka agenda, Ziv. list, zmluvy a zakaznici. Nic ine nepotrebuje, je to tak?
Ak, by aj boli vo firme nejake ine dokumnety, ako to niekto dokaze, ze to priamo suvisi s cinnostou SZCO a nie s cinnostou sukromnej osoby? Dam priklad zaujimam sa o nejaku sluzbu u 5 poskytovatelov, tak vsetky moje dotazy nebudem archivavat ako d.bil, ale len zmluvu s vybratou.

Sorry za dlhy prispevok, som technik a nie ekonom, vobec si to neviem predstavit v praxi :-(.
Suhlasim ze treba evidovat napr. udaje pre dochodok a pod. veci, ale statny archiv nema nic do mojich business-ov /to je definovane v uctovnicstve/, ani do mojich sukromnych e-mailov co chodia na firmu a ani do mojich prieskumov trhu dokonca ani po nejakej lehote splatnosti.

Ak ste porozumeli moj komplikovany mail, tak prosim poradte, lebo po precitani 550 prispevkov (5hod.) mi este stale nie je jasne ako si to zjednodusit - totiz dat vyrobit niekomu plan nie je problem, ale on sa o to starat nebude ci to potom dodrzim alebo nie - to uz zase bude zodpovednost pre mna a prve problemy budu za par rokov.

Ak ma niekto zjednoduseny plan uz odsuhlaseny na st. archive prosim ho laskavo aby mi to poslal do SS. Diky moc!

S pozdravom,
Atomant
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

atomant
presne si to pochopil neni co dodat.
0 0
Rado2 Rado2

Rado2 je offline (nepripojený) Rado2

ATOMANT:
Mam pocit, ze najvhodnejsie by bolo uplatnovat spomenuty Metodicky navod c.844, co nie je sulade so zakonom ako to pise Rado.

Pre ATOMANT: Len upresním, že Metodický návod, tak ako uvádza príklad registratúrneho plánu je O.K., ale pokiaľ si z neho niekto vyvodí, že nemusí si dať plán na schválenie, tak to je v rozpore so zákonom. Tam to napísané totiž nie je. Štátne archívy by si to zbožne priali, aby sa zbavili povinnosti schvaľovať plány samostatne podnikajúcich FO. Pokiaľ by sa plán nemusel dať schvaľovať, tak to by musela upraviť novela zákona, ale nie metodický návod.
Naposledy upravil Rado2 : 12.05.05 at 05:24
0 0
Rado2 Rado2

Rado2 je offline (nepripojený) Rado2

Heleč
Memáte náhodou niekto ten metodický pokyn pre živnostníkov? Hoďte ho do placu, prosím . . .
Dík
Pozor to nie je metodický pokyn všeobecne platný pre všetkých živnostníkov. Len pre toho, kto podniká úplne samostatne, nemá žiadnych zamestnancov, pretože živnostník môže mať aj vyše 100 zamestnancov.
Už to tu síce bolo, ale prikladám. A skúste tam niekto nájsť vetu, že samostatne podnikajúca osoba nie je povinná predkladať registratúrny plán na schválenie.
Naposledy upravil Rado2 : 12.05.05 at 05:28
0 0
ANYMex ANYMex

ANYMex je offline (nepripojený) ANYMex

Ahojte,

nevie niekto čo stojí vypracovanie najjednoduchšieho plánu?

Ďakujem.

Ináč ani ja som nikde nenašiel, že SZČO nemusia predkladať plán na schválenie, ale volal som do archívu a povedali, že to by bolo strašne veľa, ak by mali schvaľovať aj ich plány. Ale asi právne na to neexistuje žiaden dôvod.
0 0
iva iva

iva je offline (nepripojený) iva

Asi je to zatiaľ naozaj len zbožné želanie archívov, aby FO nemuseli predkladať reg.plány a poriadky na schválenie. Zatiaľ to v zákone nie je.
Minulý týždeň som telefonicky hovorila priamo so šéfom št.archívu a ten mi presne toto povedal.
Vraj treba si v prvom rade dať registr. plán a poriadok vypracovať, zatiaľ nič neposielať a podľa jeho slov : "niekedy o mesiac zasa zavolať, alebo sledovať médiá, kde by to malo byť definitívne zverejnené, či už majú archívy nejaké záväzné usmernie (neviem, neviem, či bude dovtedy novela zákona - asi ťažko), ktoré vydá ministerstvo, aby naozaj FO nič na schvaľovanie predkladať nemuseli.
To, že písali v denníkoch, že FO nič na schválenie archívom nepredkladajú, zrejme teda nie je zatiaľ naozaj ničím záväzným podložené.
0 0
atomant atomant

atomant je offline (nepripojený) atomant

Dikujem za radu!

Mohol by mi este niekto poradit, na zaklade coho mozu dokazat, ze som nerobil registraturu uplne spravne? Posudzuju to na zaklade mojho planu a mojej smernice alebo na zaklade coho?

Dam priklad: Poslem e-mail v ktorom je uvedene len moje meno a vec. /Napr. poziadavka o cenove ponuky, dohoda obchodnych sretnuti, atd./ Moze ma niekto pokutovat ked nazaregistrujem tieto pisomnosti? Na zaklade coho dokazu, ze to priamo suvisi s predmetom mojho cinnosti ako SZCO?

2. priklad: Vystupom poradenstva moze byt dokument /nemusi/, ktory nebude obsahovat moje udaje. Dam to zakaznikovi osobne alebo cez e-mail. Ako mi to niekto dokaze ze to suvisi s cinnostou SZCO, ked ani na fakture a ani v zmulve nebude spomenuty ten dokument? /Ak druha strana to zaregistruje u seba tak moze hladat kontrola to aj u mna? Mozem argumentovat ze to je pre nich mozno dokument vyznamny, ale pre moju firmu nie?/

3.Tak isto zaznamy z pracovnych stretnuti nemusim robit. Mozem to vynechat z planu? Schvalia to?

Moze mi niekto poslat reg. plan, co obsahuje len fakt minimum? Tj. nemam ziadne dokumenty okrem uctovnictva. /Ma kontrola pravo aby pozrel moj pocitac alebo byt s cielom hladat nejake dokumenty?/

Dakujem!

Preajem Vam nadalej krasny slnecny den,
S pozdravom
Atomant
0 0
Čunda Čunda

Čunda je offline (nepripojený) Čunda

Myslím, že to bude platiť asi pre všetky pobočky Štátneho archívu, pretože sme spolu s tetou daňovou poradkyňou volali na ministerstvo vnútra pani Mrižovej tvoriteľke zákona a ona povedala, že sa na tú "nútenú" povinnosť pozrie a preverí si to. V prílohe Vám však prikladám čerstvo získané vzory ako to má vypadať pre PO a FO.
mlyn16
Čerstvá správa zo Štátneho archívu v Bytči, pobočka Martin. FO nemusia posielať registratúrny poriadok na schválenie, musia ho mať len vypracovaný a v prípade kontroly predložiť.
0 0
urs urs

urs je offline (nepripojený) urs

ANYMex
Ahojte,

nevie niekto čo stojí vypracovanie najjednoduchšieho plánu?

Ďakujem.

Ináč ani ja som nikde nenašiel, že SZČO nemusia predkladať plán na schválenie, ale volal som do archívu a povedali, že to by bolo strašne veľa, ak by mali schvaľovať aj ich plány. Ale asi právne na to neexistuje žiaden dôvod.
V Ba sa platí od 10 000 do 20 000,- Sk!!!!!
0 0
urs urs

urs je offline (nepripojený) urs

Čunda, dík.
Myslím, že predložím aj živnostníkov a mám pokoj.
0 0
atomant atomant

atomant je offline (nepripojený) atomant

Čunda
Myslím, že to bude platiť asi pre všetky pobočky Štátneho archívu, pretože sme spolu s tetou daňovou poradkyňou volali na ministerstvo vnútra pani Mrižovej tvoriteľke zákona a ona povedala, že sa na tú "nútenú" povinnosť pozrie a preverí si to. V prílohe Vám však prikladám čerstvo získané vzory ako to má vypadať pre PO a FO.
Diky velmi pekne, aspon z tychto dokumentov vidim nakolko chce MV pomoct zivnostnikom. /Pomoze pri vypracovani planu a smernice, ale je to take zlozite ze dodrzat to asi nikto nebude vediet!/


Po precitani casti pre zivnostnikov nemam z toho dobry pocit. Je to velmy zlozite, 80% malych podnikatelov to nezvladne korektne.
Kto bude prekladat cudzojazycne zaznamy?

Napr. Poriadok zivnostnici.doc
Clanok 1
(6) Živnostenská osoba vedie záznamy a ich evidenciu v štátnom jazyku.
Clanok 2
(2) Záznam je písomná, obrazová, zvuková a iným spôsobom zaznamenaná informácia, ktorá pochádza z činnosti živnostenskej osobyalebo jej bola doručená.


Kto ten zakon vymyslel asi nerobil este v zivote nic, len teoreticky uvazoval nad vecami.
Registratura bude nieco horsie ako uctovnictvo, lebo teoreticky sa to tyka vsetkych dokumentov! Je to nezmysel!
Ako je to vo svete /EU a aj mimo EU/, aj tam sa to robi az tak prisne ako to je v nasom zakone?
Brrrr... uz mi je ztoho zle!

A.

0 0
enter enter

enter je offline (nepripojený) enter

dobrý deň

pre spoločenstvá vlastníkov bytov platí registratúrny poriadok a plán tzv. zjednosušený ako pre SZČO, alebo treba vypracovať a dať ho na schválenie
ďakujem
0 0
bendži bendži

bendži je offline (nepripojený) bendži

enter
dobrý deň

pre spoločenstvá vlastníkov bytov platí registratúrny poriadok a plán tzv. zjednosušený ako pre SZČO, alebo treba vypracovať a dať ho na schválenie
ďakujem
Ahoj,
zucastnila som sa jedneho skolenia ohladom registratury, ktore robila pani od nas z pobocky statneho archivu (DK). Pytala som sa na obcianske zdruzenie a bolo mi vysvetlene nasledovne. Ak je zdruzenie definovane ako pravnicka osoba (obcianske zdruzenie urcite je a mam pocit ze aj spolocenstvo vlastnikov bytov, ak sa nemylim), tak musi postupovat ako pravnicka osoba, cize tzv. zjednoduseny registraturny plan sa jej netyka...
0 0
jeso jeso

jeso je offline (nepripojený) jeso

[QUOTE=jananov]

Jananov -veľmi pekne ťa prosím aj mne ...
0 0
ik-a ik-a

ik-a je offline (nepripojený) ik-a

ANYMex
Ahojte,

nevie niekto čo stojí vypracovanie najjednoduchšieho plánu?

Ďakujem.

Ináč ani ja som nikde nenašiel, že SZČO nemusia predkladať plán na schválenie, ale volal som do archívu a povedali, že to by bolo strašne veľa, ak by mali schvaľovať aj ich plány. Ale asi právne na to neexistuje žiaden dôvod.
Pre fyzicke osoby bol vypracovany Min.vnutra metodicky pokyn na spravu registratury. Ak pre potreby fyz.osoby postacuje a bude sa nim riadit, nemusi davat na schvalenie reg.poriadok a plan, nakolko archivy patria pod spravu Min.vnutra. V praxi by to znamenalo asi tolko, ze by ste si davali schvalovat nieco co vydal ich nadriadeny organ. V pripade, ze vam ako fyz.osobe podnikatelovi tento rozsah nepostacuje, musite vypracovat reg.poriadok a plan a dat si ho schvalit.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať