Zdravim Vas!
Dakujem Vam co ste pridali Vas nazor a snazili ste poradit neskusenym. Aj napriek dlhej diskusie som este stale nepochopil ako to ma fungovat v praxi.
Som SZCO poskytujuci Poradenstvo v IT na zaklade mandatnej zmlvy jednemu zakaznikovi. V zivnostenskom liste mam uvedene aj vseliake ine cinnosti z ktorych nic nevykovam /malobchod, velkoobchod, prekl. sluzby atd./ Nemam zamestnancov.
Mesacne mam 2 faktury a nejake dalsie uctovne doklady, benzinove blokceky, vypisy, knihu zjazd /auto nemam na zivnost/ a viac menej to je vsetko. Klasicka posta mi nechodi, len e-mail, ale aj vo vacsine z nich vseliake somariny, tj. nic dolezite. Obcas nejaky mail od zakaznika s nejakou otazkou, co pre chod nasich firiem nama vyrazny vplyv. E-mail mi chodi do sukromnej schranky, nikdy neobsahuje ani moje sidlo ani moje ICO. Druhe e-mailove konto mam priamo u zakaznika. To tiez archivovat?
Mam pocit, ze najvhodnejsie by bolo uplatnovat spomenuty Metodicky navod c.844, co nie je sulade so zakonom ako to pise Rado.
Dokonca ani to sa mi celkom nepaci, najradsej by som to este zredukoval na minimum. Stacilo by asi len ekonomicka agenda + trvale dokumenty ako ziv. list, atd. To co bude v tom plane tak to budem musiet archivovat, co nebude tak to asi nie? Ci ako to je? Ak mi statny archiv schvali zredokvany tak to mam vyhrane, ci nie?
Dalsia otazka:
Na zaklade ktoreho paragrafu musim archivovat dokumenty. Uctovne a danove doklady su mi jasne ze musim, ale napriklad dokument ktory si vytvorim a bude len premna alebo pre mojich zakaznikov /kopirujem to elektronicky, alebo to poslem cez moj sukromny e-mail/ asi nie. Zo zakona mi nie je jasne presne ktore dokumenty MUSIM archivovat. V 392/2002 z.z je:
"(2) Archívny dokument je záznam, ktorý má trvalú
dokumentárnu hodnotu pre poznanie dejín Slovenska
a Slovákov. Archívnym dokumentom je aj filmový alebo
zvukový záznam, ktorý vznikol do roku 1950. Archívnym
dokumentom nie je knižničný dokument1)
a zbierkový predmet.2)". No predsa ja nic take nevytvaram, alebo ano? - co presne sem spada?
Mne sa zda, ze pre SZCO typu ako som aj ja, staci do planu len ekonomicka agenda, Ziv. list, zmluvy a zakaznici. Nic ine nepotrebuje, je to tak?
Ak, by aj boli vo firme nejake ine dokumnety, ako to niekto dokaze, ze to priamo suvisi s cinnostou SZCO a nie s cinnostou sukromnej osoby? Dam priklad zaujimam sa o nejaku sluzbu u 5 poskytovatelov, tak vsetky moje dotazy nebudem archivavat ako d.bil, ale len zmluvu s vybratou.
Sorry za dlhy prispevok, som technik a nie ekonom, vobec si to neviem predstavit v praxi :-(.
Suhlasim ze treba evidovat napr. udaje pre dochodok a pod. veci, ale statny archiv nema nic do mojich business-ov /to je definovane v uctovnicstve/, ani do mojich sukromnych e-mailov co chodia na firmu a ani do mojich prieskumov trhu dokonca ani po nejakej lehote splatnosti.
Ak ste porozumeli moj komplikovany mail, tak prosim poradte, lebo po precitani 550 prispevkov (5hod.) mi este stale nie je jasne ako si to zjednodusit - totiz dat vyrobit niekomu plan nie je problem, ale on sa o to starat nebude ci to potom dodrzim alebo nie - to uz zase bude zodpovednost pre mna a prve problemy budu za par rokov.
Ak ma niekto zjednoduseny plan uz odsuhlaseny na st. archive prosim ho laskavo aby mi to poslal do SS. Diky moc!
S pozdravom,
Atomant