Zavrieť

Porady

Registrativny poriadok

Vie mi niekto poradiť, aký zákon hovorí o tomto poriadku? V televíznych správach hovorili, že treba podľa nejakého predpisu dať si schváliť tento registratívny poriadok v štátnom archíve. Vie niekto ako to má vyzerať?
Díky za každú radu.
Usporiadat
JUDYP JUDYP

JUDYP je offline (nepripojený) JUDYP

Mám z archívu vzor registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu. Registratúrny poriadok na správu registratúry si žiada názov interného predpisu a neviem si predstaviť, ako by sa mal volať. Za radu vopred ďakujem JUDYP
0 0
miladenka miladenka

miladenka je offline (nepripojený) miladenka

ja som dala "uznesenie valnej hromady spolocnikov"
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

JUDYP
Mám z archívu vzor registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu. Registratúrny poriadok na správu registratúry si žiada názov interného predpisu a neviem si predstaviť, ako by sa mal volať. Za radu vopred ďakujem JUDYP
napr. prikaz riaditela
0 0
Theo Theo

Theo je offline (nepripojený) Theo

dôchodca
Dobrý deň,
kto sa môže zaoberať vypracovaním registratúrneho poriadku pre podnikateľov resp.pre SZČO?/Stačí ak má živnosť v tomto smere-špecialne uvedená činnosť?
Ktorý predpis upravuje kto môže za akých podmienok vykonávať horeuvedené?
Dík za odp.
/aj na mail:agency2@post.sk
0 0
Theo Theo

Theo je offline (nepripojený) Theo

dôchodca
jananov
To je vsetko ok, ale pani Mrížová by mala podávať tieto komplexné informácie vždy, keď o tom informuje, či už v novinách, alebo na školeniach. Ako účastník jej školenia som dostala informáciu, že SZČO niečo robiť nemusia, na inom mieste povie, že to úplne tak nie je, že sú aj výnimky. Keby som nenatrafila na tie noviny, kde o tom písali, tak mám len neúplnú informáciu zo školenia, že žiadna SZČO poriadok nemusí predkladať na schválenie, čo ale v praxi nie tak úplne pravda. O to mi ide. Na to som si zaplatila školenie, aby som sa od kompetentnej osoby dozvedela všetko, čo mám robiť a nie aby som to musela zisťovať z novín.
To si vážne myslíš,že za svoje peniaze dostaneš všetko,čo máš?Ešte ani na jednom školení od 1993 som nedostal "všetko" skôr to,čo som už vedel...Platiť ale vždy všetko...
0 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
Ľudkovia prosím Vás Tak musia si FO dávať do archívu potvrdiť registratúrny poriadok, alebo len si vypracujú ten zjednodušený a nikam ho nepredkladajú - akosi som to nepostrehla.

Ak musia PROSÍM nevenujete sa tomu niekto v Dubnici nad Váhom? - alebo okolí? - potrebujem jeden vypracovať pre malú FO a jeden pre Spoločenstvo vlastníkov bytov - aj oni to asi musia predkladať? - takže 2 kusy samozrejme to nechcem zadarmo!!!

Vďaka. Ak náhodou niekto ste ochotní pošlite mi prosím SS.
0 0
Denisa Denisa

Denisa je offline (nepripojený) Denisa

optimista
JUDYP
Mám z archívu vzor registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu. Registratúrny poriadok na správu registratúry si žiada názov interného predpisu a neviem si predstaviť, ako by sa mal volať. Za radu vopred ďakujem JUDYP
Ja som dala názov: Interný predpis č.2005-01
0 0
Rado2 Rado2

Rado2 je offline (nepripojený) Rado2

jananov
To je vsetko ok, ale pani Mrížová by mala podávať tieto komplexné informácie vždy, keď o tom informuje, či už v novinách, alebo na školeniach. Ako účastník jej školenia som dostala informáciu, že SZČO niečo robiť nemusia, na inom mieste povie, že to úplne tak nie je, že sú aj výnimky. Keby som nenatrafila na tie noviny, kde o tom písali, tak mám len neúplnú informáciu zo školenia, že žiadna SZČO poriadok nemusí predkladať na schválenie, čo ale v praxi nie tak úplne pravda. O to mi ide. Na to som si zaplatila školenie, aby som sa od kompetentnej osoby dozvedela všetko, čo mám robiť a nie aby som to musela zisťovať z novín.
Možno budú viacerí prekvapení mojim príspevkom, ale dovolím si tvrdiť:
Metodický pokyn z 22.11.2004, ktorý akosi nejapne upravuje postup fyzických osôb, hodnotím, že bol vydaný na základe zhrozenia pracovníkov štátnych archívov, ktorí pochopili, čo ich čaká. Že to nie je až tak jasný metodický pokyn, svedčí celá táto diskusia k registratúrnym poriadkom. Keby bol jasný, tak sa tu nevypytuje takmer každý na základné veci. Ani tie totiž nie sú jasné z toho pokynu. Preto i Jana tu hovorí, že nie je celkom pravda, čo jej povedali pracovníci archívu. Viackrát som tu čítal, že z metodického pokynu jasne vyplýva, že FO nemusí dať nič nikam schvaľovať. Je tam snáď uvedené, že FO nie je povinná predkladať registratúrny plán a poriadok na schválenie? Citujte mi prosím niekto túto vetu, pokiaľ som ju ja prehliadol. Je to len voľná dedukcia z textu, a preto sa i tu stretávame s rôznymi vyjadreniami, ktoré viacerí z vás získali od niekoho zo štátneho archívu. Ani oni jednoznačne nevedia, čo majú FO hovoriť. Preto i ten zmätok na týchto stránkach.
Navyše tvrdím, že metodický pokyn, v prípade takéhoto ponímania, je v rozpore so zákonom, pretože žiadny metodický pokyn nie je nadradený zákonu - to je vyššia forma. I v prípade, že by tam bola veta "Fyzická osoba nemusí predkladať registratúrny plán a registratúrny poriadok na schválenie" tak je to v rozpore so zákonom 395/2002, práve z dôvodu, že metodický pokyn nemôže byť v rozpore so zákonom, ktorý o tejto veci pojednáva. Už i len z praktického hľadiska uvediem príklad: samostatne podnikajúca FO si vypracuje stručný a jednoduchý postup na spracovanie registratúry a registratúrny plán s pár registratúrnymi značkami. Každý však, bez rozdielu, vytvára nejakú registratúru, hoci len pár vecí za rok. Ale každý určite podáva daňové priznanie, má nejaké "papiere" na nemocenské poistenie, sem tam faktúru atd. Všetko má svoju lehotu uloženia. No a teraz si náhodou niekto zmyslí, trebárs i pri skončení živnosti, že to skontrolujú. A samostatne podnikajúca FO predloží plán, ktorý nikto nevidel, neschválil a on podľa toho postupoval, už povedzme 5 rokov. A zle. Obháji sa tým, že predsa nemusel to nikam dávať na schválenie? Bude to mať každý dobre? Pripomína mi to pokyn učiteľky: "deti spravte si doma úlohu, budete potom podľa toho ďalej robiť, ale nemusíte mi ju ukazovať, nebudem ju ani kontrolovať" (dajte mi všetci svätý pokoj). No všetci to určite spravia, a určite všetci to budú mať dobre. Tak ja teraz hodnotím prístup archívov vo vzťahu zákon 395/2002 : FO. A to tu nejdem rozvádzať problém FO, ktorý má viac ako 100 zamestancov (poznám konkrétne takého podnikateľa) a ten by tiež nemusel nič dávať na schválenie, pretože nie je právnická osoba.
Ste názoru, že ide len o to, aby bol registratúrny plán na papieri? Ak robíte ako FO účtovníctvo, ste názoru, že podstatné to je pre niekoho robiť, len aby sa to robilo? Je jedno na aký účet zapíšete náklady na služobnú cestu z Bratislavy do Trnavy a výdaje za nákup tonera do tlačiarne? Obidve predsa nič moc, tak je to jedno nie? Robíte daňové priznanie, len aby nejaké bolo, alebo sledujete zákony, nariadenia, zmeny a spravíte to tak aby to bolo dobre? Nezabúdajte, že podľa registratúrneho plánu, ktorý si vypracujete, budete musieť robiť a bude to vaša vlastná interná norma na spracovávanie vašej vlastnej registratúry.
No a záverom pripomínam skutočnosť, že MV SR si dalo do plánu na rok 2005 získať príjem 500 mil. Sk na pokutách od vodičov. No a štátne archívy patria pod Ministerstvo vnútra SR. Presný názov toho najvyššieho je: Ministerstvo vnútra SR - sekcia verejnej správy, odbor archívov a registratúr. A každý archív sa volá: Ministerstvo vnútra SR, Štátny archív .... v Hornom Dolnom. Pokiaľ chcú od vodiča vybrať pokutu, tak ho musia nachytať. Ale evidencia o schválení plánov bude jasne hovoriť o tom, kto plán má a kto nemá. Takže pôjdu na isto. V zákone 395/2002 si pozrite § 31 Správne delikty. Celkom dobrý potenciálny zdroj príjmov.
Nechcel som strašiť, je tu diskusia a ja som sa do nej zapojil týmto príspevkom. Nemusíte s ním súhlasiť. Len sa čudujem tým FO, ktoré na živnosť robia účtovníctvo a tu v diskusii o zákone 395/2002 meditujú nad tým, čo treba, ako treba, kde opísať, čo stačí a čo nestačí, kde poslať, čo sú to registratúrne značky, ten povedal, že stačí,... etc. Prečo títo diskutéri z radov ekonómov neporadia svojim vlastným klientom, že nech si účtovníctvo robia sami. Je to predsa všetko jednoduché, stačí predsa len opísať číslo z bločkov a faktúr, zapísať všetko tam, kam to patrí a daňové priznanie má predtlačené tlačivo a stačí ho len vyplniť. Stretávate sa s tým, že Vašu prácu niektorí klienti podceňujú a zdá sa im, že za to, čo Vám platia robíte len jednoduché veci? Určite áno. Len Vy viete čo to obnáša, a čo robíte. Ako sa napr. aj babrete s bločkami vhodenými do škatule a klienti si myslia, že nič nie je jednoduchšie ako to zaúčtovať. Vám je však ľúto zaplatiť 1000,- Sk (toľko je priemerná cena za registratúrny poriadok a plán pre FO bez zamestnancov), niekomu kto to robiť vie a ponesie zodpovednosť za Vás, tak ako i Vy zodpovedáte, že účtovne je všetko správne a tak ako má byť. Howgh
Naposledy upravil Rado2 : 07.05.05 at 13:05
0 0
janina028 janina028

janina028 je offline (nepripojený) janina028

žena
Asi moja otazka tu uz niekde zodpovedana bola, ale je tu toho o tom poriadku/neporiadku popisane tolko, ze odpoved na moju otazku nemozem najst.Takze asi este raz: Aka je podla Vas "razna uprava" metodickeho navrhu? Ked z toho metodickeho navrhu vyhodim polovicu, to uz je "razna uprava" alebo je to v poriadku a nemusim davat nic schvalovat, len sa tym riadit?Dakujem.

Janka
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

janina028
Asi moja otazka tu uz niekde zodpovedana bola, ale je tu toho o tom poriadku/neporiadku popisane tolko, ze odpoved na moju otazku nemozem najst.Takze asi este raz: Aka je podla Vas "razna uprava" metodickeho navrhu? Ked z toho metodickeho navrhu vyhodim polovicu, to uz je "razna uprava" alebo je to v poriadku a nemusim davat nic schvalovat, len sa tym riadit?Dakujem.

Janka
Ak by ti nevyhovoval postup evidencie a manipulacie ako je tam napisane. Tak si urobis svoj vlastny. Napr. ak by si zaviedla system kvality podla noriem ISO9000 tak tam je postup riadenie dokumentov a zaznamov. Bolo by komplikovane ak by si cast dokumentov riadila pokynom a cast tymito smernicami. Preto sa urobia len smernice podla ISO doplni sa do nich registratura a daju sa schvalit.
Neviem si predstavit dovod preco by FO mala vymyslat iny system ako je v pokyne - ten je maximalne jednoduchy uz sa zjednodusit neda.
Razna uprava je ze by si chcela evidovat ine udaje ako je v pokyne, alebo ze by si chcela inak ukladat - neviem ako. Cim by sa zmenil cely system.
Naposledy upravil miro_mr : 07.05.05 at 16:57
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
ale keďže len povyhadzujem niektoré veci alebo 4 spolu súvisiace veci zhrniem do jednej to sa nepovažuje za ráznu úpravu, pravda ?
0 0
janina028 janina028

janina028 je offline (nepripojený) janina028

žena
miro_mr
Ak by ti nevyhovoval postup evidencie a manipulacie ako je tam napisane. Tak si urobis svoj vlastny. Napr. ak by si zaviedla system kvality podla noriem ISO9000 tak tam je postup riadenie dokumentov a zaznamov. Bolo by komplikovane ak by si cast dokumentov riadila pokynom a cast tymito smernicami. Preto sa urobia len smernice podla ISO doplni sa do nich registratura a daju sa schvalit.
Neviem si predstavit dovod preco by FO mala vymyslat iny system ako je v pokyne - ten je maximalne jednoduchy uz sa zjednodusit neda.
Razna uprava je ze by si chcela evidovat ine udaje ako je v pokyne, alebo ze by si chcela inak ukladat - neviem ako. Cim by sa zmenil cely system.
Takze super, aspon nieco kladne, dakujem za radu. Ja len par veci povyhadzujem, pretoze napr. nemam mzdy a pod.

janka
0 0
Theo Theo

Theo je offline (nepripojený) Theo

dôchodca
I keď si dohovoril-aspoň poznámku: veď aj pred rokom 89 sa vyraďovanie dokladov a postup pri ich vyraďovaní riadil zákonom.ASi je tu /aj/podľa teba málo takých zodp.prac.,ktorí to robili aj v minulosti?
V zásade bol tento zákon potrebný -ale veď nejaký platil aj doteraz?!Alebo sa archivácia dokladov robila-koľko mám ešte miesta-ostatné vyhodím?/poznám aj taký prípad/
No a zákon nevyšiel včera,ale do 20.6. asi 80 % zainteresovaných nebude mať scválený registratúrny poriadok.Ale potom by to nebolo o nás -slovákoch...
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

jess
ale keďže len povyhadzujem niektoré veci alebo 4 spolu súvisiace veci zhrniem do jednej to sa nepovažuje za ráznu úpravu, pravda ?
Myslim ze nie. Ved ziadne A-cka nemame tak ci si doplnim do planu par svojich veci, alebo niektore ked ich mam malo a davam spolu do krabic tak ich zlucim tak sa nic nedeje. Ved su to veci bez znaku hodnoty A. A ak maju aj rovnaku lehotu a ty ich ukladas spolu tak neni dovod aby si koli vzorovemu planu preusporiadavala svoje krabice.
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
miro ďakujem
0 0
kikimi kikimi

kikimi je offline (nepripojený) kikimi

Kristina M.
Vie mi niekto povedat, kam zaradit "ZMLUVU O ZAJAZDE" medzi CK a klilentom? Do ktorej skupiny a ako dlho by ju bolo potrebne archivovat? Vopred dakujem!
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

kikimi
Vie mi niekto povedat, kam zaradit "ZMLUVU O ZAJAZDE" medzi CK a klilentom? Do ktorej skupiny a ako dlho by ju bolo potrebne archivovat? Vopred dakujem!
V CK by mozno bolo dobre urobit tzv. klientsku agendu. Tj. vsetko co sa tyka daneho klienta ukladat spolocne v napr. klientskom spise.
Potom by bola vecna skupina Klienstke spisy a v zatvorke by bolo vymenovane co by mal takyto spis obsahovat.
0 0
Zuziana Zuziana

Zuziana je offline (nepripojený) Zuziana

školenie k reg.poriadku a plánu Trnava - www.actoris.sk
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
pri reg.pláne PO si rozdeľujete faktúry na tuzemské a zahraničné alebo nie, pretože ja mám na každé iný šanón
0 0
Rado2 Rado2

Rado2 je offline (nepripojený) Rado2

jess
pri reg.pláne PO si rozdeľujete faktúry na tuzemské a zahraničné alebo nie, pretože ja mám na každé iný šanón
Môže to tak byť, pričom to je ešte k tomu i prehľadnejšie a šikovnejšie z hľadiska ďalšej manipulácie, či spätného vyhľadávania. Práve o tom je registratúrny plán, že musí byť "šitý" na mieru a tak, aby vyhovoval i pôvodcovi registratúry.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať