Zavrieť

Porady

Energeticke centrum-zrusenie zmluvy.

Dobry den.Pred mesiacom som podpisal zmluvu -Energeticke centrum a az teraz som zistil,ze to nie su zapadoslovenske elektrarne,ako sa tvaril.(podomovy predaj)Je tato zmluva platna,aj ked nie som majitelom bytu(ale manzelka) a doteraz som neplatil elektrinu z mojho uctu.Odberatel je napisana manzelka,ale ja som to podpisal,v energ.centre mi tvrdili,ze tao zmluva je platna,lebo som manzel.Ak by sa nedala zrusit zmluva bez poplatkov,da sa znizit viazanost zmluvy z 5r na 1r?Zo Zapadoslvenskou energetikou mam viazanost do konca decembra.Dakujem Vam.
Usporiadat
alica52 alica52

alica52 je offline (nepripojený) alica52

Ja so uzavrela zmluvu 10..2012,hneď so poslala odstúpenie od nej ,operátorka mi povedala,že bez sankcií..,ale našla sdom nové VOP a pokuty,takže neviem...Všeobecné obchodné podmienky dodávky elektriny
a dodávky plynu odberateľovi
12) Odberateľ splnomocňuje Dodávateľa na všetky úkony
potrebné k výpovedi zmluvného vzťahu so súčasným
dodávateľom elektriny ako aj s doterajším dodávateľom
zemného plynu (či už zabezpečujúcim alebo
nezabezpečujúcim zároveň distribúciu plynu a prevzatie
zodpovednosti za odchýlku Odberateľa) a ďalej na
uzatvorenie zmluvy o pripojení pre predmetné odberné
miesto, pokiaľ zmluva o pripojení nebola doteraz uzavretá.
Odberateľ sa ďalej zaväzuje poskytovať Dodávateľovi
všetku potrebnú súčinnosť na to, aby Zmluva mohla byť
riadne plnená a nevykonávať počas trvania Zmluvy žiadne
úkony smerujúce k obmedzeniu alebo zamedzeniu
existencie podmienok pre riadne plnenie Zmluvy s
výnimkou úkonov, ku ktorým je výslovne oprávnený podľa
Zmluvy a týchto VOP. Týmto nie sú dotknuté povinnosti
na súčinnosť Odberateľa dohodnuté v Zmluve už odo dňa
jej podpisu. Dodávateľ má voči Odberateľovi právo na
zmluvnú pokutu vo výške určenej v časti A) článku 3 ods. 2
písm. ii) a iii) týchto VOP v prípade, ak Odberateľ poruší
svoju povinnosť na poskytovanie súčinnosti vyplývajúcu
zo Zmluvy a/alebo z týchto VOP a to najmä (avšak nie
výlučne) v prípade, ak sa Odberateľ nezdrží právnych
a iných úkonov, ktorých následkom je zastavenie procesu
zmeny dodávateľa elektriny alebo dodávateľa zemného
plynu alebo nevykonanie zmeny dodávateľa elektriny
(prebiehajúcej v procese zmeny dodávateľa v zmysle
nariadenia o pravidlách trhu s elektrinou) alebo
nevykonanie zmeny dodávateľa zemného plynu
(prebiehajúcej v procese zmeny dodávateľa v zmysle
nariadenia o pravidlách trhu s plynom), napríklad vo forme
dodatočného odvolávania alebo rušenia výpovede alebo
inej formy ukončenia zmluvy s doterajším dodávateľom
elektriny alebo dodávateľom zemného plynu.
3. ZMLUVNÉ POKUTY A SANKCIE
2) Odberateľ je povinný zaplatiť Dodávateľovi zmluvnú
pokutu:
i) vo výške stanovenej cenníkom vybraných služieb
Dodávateľa za každú písomnú upomienku jednotlivého
porušenia povinnosti;
ii) vo výške 100 EUR (jednosto eur) za porušenie povinností
podľa časti A) článku 1 ods. 12 týchto VOP, ak je
porušujúcim Účastníkom spotrebiteľ (Odberateľ
v domácnosti);
iii) vo výške súčinu predpokladanej štvrťročnej spotreby
Odberateľa a čiastky 40 EUR/MWh (štyridsať eur za
megawatthodinu), ak je porušujúcim Účastníkom
Odberateľ iného charakteru ako podľa písm. ii) tohto
odseku VOP a Zmluva bola uzavretá na dobu neurčitú;
iv) vo výške súčinu predpokladanej ročnej spotreby
Odberateľa a čiastky 40 EUR/MWh (štyridsať eur za
megawatthodinu), ak je porušujúcim Účastníkom
Odberateľ iného charakteru ako podľa písm. ii) tohto
odseku VOP a Zmluva bola uzavretá na dobu určitú;
v) vo výške súčinu jednej dvanástiny predpokladanej
ročnej spotreby Odberateľa a čiastky 40 €/MWh (štyridsať
eur za megawatthodinu) za porušenie povinnosti podľa
ustanovenia článku 2 ods. 6 pís. i) týchto VOP za každý
začatý mesiac porušenia citovaných povinností;
vi)v prípadoch a vo výške určenej v Zmluve, ak to výslovne
vyplýva zo Zmluvy.
3) Ustanovenia o zmluvných pokutách sa nedotýkajú
oprávnenia Dodávateľa požadovať náhradu škody v plnej
výške, t.j. aj nad rámec zmluvných pokút, ako ani práva
Dodávateľa na zmluvnú pokutu z omeškania a odstúpenie
od Zmluvy.

neviem...
0 0
alica52 alica52

alica52 je offline (nepripojený) alica52

keri5 Pozri príspevok
evelin85,
mne chodia teraz každý deň nejaké nové papiere a informácie z EC.Dnes som sa dozvedela,že som odberateľom aj v EC aj v ZSE a SPP.Totálny chaos a bodka všetkého:vypovedala som s nimi zmluvu s tým,že som ochotná zaplatiť aj pokutu 100e....odpoveď z EC:Vaša zmluva bude zrušená až po uplynutí 5 rokov...no čo mám viac dodať???
Písala si zrušenie alebo odstúpenie zmluvy ( do 14 dní ? ),odstúpiť sa vraj dá
0 0
keri5 keri5

keri5 je offline (nepripojený) keri5

Do 14 dní sme to nestihli.A písala som zrušenie,výpoveď,odstúpenie a neviem čo všetko.Ale mám aspoň jednu novinku.Konečne som sa dovolala na infolinku EC.Zdvihol mi nejaký pánko,vypočul si môj 6 min.monológ a potom povedal:ja si všetko píšem čo mi hovoríte a v priebehu najbližších pracovných dňoch sa Vám ozveme.No to bola super debata,nič som nevybavila.
0 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Prečítala som si Váš vzor na odstúpenie od zmluvy a uvažujem, že ju podľa toho napíšem a pošlem. Chcela by som sa iba opýtať, ako zistim kedy EC zverejnilo nové cenníky a nové VOP na rok 2012, ( Vy síce píšete, že 1.1.2012, ale ja som to chcela pozrieť) ale na ich stránke som dátum zverejnenia nezistila, iba dátum účinnosti.
Chcem sa ešte opýtať, či mi neviete poradiť, či mám zaplatiť preddavok na mesiac 1/2012, keďže mi zdvíhli zálohu za energiu o viac ako 65 %, alebo ako to vyriešiť, lebo to je prvá záloha pre EC a kedže garantovali nižšiu cenu ako tradičný dodavateľ, nebol dôvod na zvýšenie, lebo doterajší dodavateľ zatiaľ ceny nezvýšoval a nebolo ani vyučtovanie. Nie je to tiež porušenie zmluvy a VOP podľa čl. 5 odst. 7 ? Ja som síce volala na EC, povedali mi, že asi sa stal omyl, že skontrolujú a zavolajú mi, ale neozvali sa a myslím, že sa ani neozvú, lebo ako tu čítam nie som jediná a urobili to naschval. A čo s platbou za plyn a rozhlas a televíziu podľa platobného dokladu SIPO ?
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Nie som právnička a preto neviem poskytnúť 100% právnu radu.

Podanie na Energetickú inšpekciu a Obchodnú inšpekciu je práve preto, aby EC dokázalo, že VOP a cenníky zverejnili v súlade s VOP.
Presná informácia, kedy kto zverejnil cenníky, je tu: http://vyhodnaenergia.sk/novinka/27/...ii-na-rok-2012
Na webe www.VyhodnaEnergia.sk sledujú weby dodávateľov a hlavne to, kedy kto čo zverejňoval na webe a v prípade EC zverejnili aj nové ceny a aj nové VOP až 1.1.2012.

URSO rozhodol o cenách EC až 30.12.2011, takže EC neohlo zverejniť nové ceny už 01.11.2011. Link nižšie je rozhodnutie URSO z 30.12.2011
cenové rozhodnutie URSO na rok 2012

Rozhodnutie URSO vo veci plynu pre domácnosti pre EC na webe URSO nie je.
Keď to zhrniem, tak nové ceny EC na rok 2012 by mali platiť až od 1.3.2012 a nie od 1.1.2012 - porušili tým VOP
PRODUKT Benefit
cenník 2012, stredné Slovensko
cenník 2012, východné Slovensko
cenník 2012, západné Slovensko

PRODUKT Pohoda
cenník 2012, stredné Slovensko
cenník 2012, východné Slovensko
cenník 2012, západné Slovensko

PRODUKT Pohoda extra
cenník 2012, stredné Slovensko
cenník 2012, východné Slovensko
cenník 2012, západné Slovensko


Vo veci preddavku neviem poradiť. Myslím, že až do 1.4.2012 máte štandardný zmluvný vzťah a máte povinnosť platiť zálohy za mesiace január, február a marec.

Treba aj povedať, že ak nie sú VOP zverejnené dostatočne včas pred ich účinnosťou, tak nie sú nové VOP platné, takže platia staré VOP.

Podľa článku 5 ods. 7) V priebehu zúčtovacieho obdobia platí Odberateľ Dodávateľovi pravidelné preddavky dohodnuté v zmysle Zmluvy. Dodávateľ je oprávnený upraviť výšku, počet a splatnosť preddavkov, ak sú neskôr ukáže, že vzhľadom na charakter odberu elektriny zo strany Odberateľa neboli preddavky dohodnuté v Zmluve primerané. Úpravu uskutočni Dodávateľ prostredníctvom „Platobného kalendára“, ktorý zašle Odberateľovi pre ďalšie zúčtovacie obdobia spoločne s faktúrou. Výška, počet a splatnosť preddavkov bude Dodávateľom určená primerane k cene predpokladaného odberu elektriny Odberateľom vrátane ceny za distribučné služby. Dodávateľ je oprávnený s ohľadom na množstvo odoberanej elektriny v odbernom mieste v priebehu Zúčtovacieho obdobia, zmeny ceny silovej elektriny a/alebo zmeny ceny za distribučné služby alebo pri opakovanom nedodržovaní dohodnutého spôsobu platenia záväzkov Odberateľom meniť výšku, počet a splatnosť preddavkov ako aj požadovať úhradu preddavkov tam, kde neboli medzi Účastníkmi dohodnuté, novým Platobným kalendárom, a to i v priebehu Zúčto- vacieho obdobia.

Zvýšenie záloh o 65% by malo odzrkalovať zvýšenie cien o 65%, čo nie je pravda a preto zvýšeni ezáloh o 65% je porušením čl. 5 ods. (7), čo je dôvod na odstúpenie od zmluvy.

Nepoznám dôvod na také neúmerné zvýšenie záloh. Napadá ma iba to, že ak je niekto neplatičom v Sociálnej poisťovni, tak nemá peniaze a niekde ich potrebuje zohnať.
Naposledy upravil gogol99 : 16.01.12 at 04:35
1 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Ďakujem za radu, ale mala by som na Vás ešte dotaz. V predošlej odpovedi ste napísali, že URSO rozhodol o cenách EC až 30.12.2011, takže EC nemohlo zverejniť nové ceny už 01.11.2011, a rozhodnutie URSO vo veci plynu pre domácnosti pre EC na webe nie je. Nepoznam postupnosť krokov, lebo o tú problematiku som sa doteraz vôbec nezaujímala, nerozumiem tomu, a preto sa pytam tak laicky. Nechapem, či za to, že EC zverejnilo nové ceny neskoro a to, že rozhodnutie URSO vo veci plynu pre domácnosti pre EC na webe nie je, môže URSO, alebo pochybilo EC, a porušilo tie podmienky tým, že ich neskoro zverejnilo. Viete, chcela by som sa dostať viac do obrazu, lebo keď chcem odstupiť od zmluvy, z dôvodu, že EC porušilo podmienky, tak by som asi mala byť skutočne presvedčená, že je tomu tak, aby som nepísala o veciach, ktoré spolu nesúvisia.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Podľa VOP má EC zverejniť nové ceny 2 mesiace pred ich účinnosťou. EC mal schválené od URSO nové ceny až 30.12.2011. Takže najskôr mohli mať účinnosť nové cenníky až 2 mesiace po dni 30.12.2011. Ako náhle URSO schváli maximálne ceny, tak až odvtedy vie dodávateľ, že má ceny schválené od URSO. A až má dodávateľ ceny schválené na URSO, tak až potom môže pustiť do sveta svoje oficiálne cenníky.

Takže popstupnosť krokov je taká, že rozhodnutiu URSO je vždy staršieho dátumu, alebo s rovnakým dátumom, ako je nový oficiálny cenník.

Vo veci rozhodnutia URSO o cene plynu sa neviem vyjadriť. Neviem, prečo na stránke URSO nie je rozhodnutie URSO. Zavolajte na URSO a spýtajte sa tam.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Ešte cenníky plynu pre domácnosti:

PRODUKT Benefit
cenník 2012

PRODUKT Pohoda
cenník 2012
PRODUKT Pohoda extra
cenník 2012
1 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Vo veci dlhu EC voči Sociálnej poisťovni citujem odtiaľto: Energetické Centrum súhrn
"Zo zoznamu dlžníkov sociálnej poisťovne k 2.12.2011:
Energetické Centrum a.s dlh: 22 900,88 EUR
Energetické Centrum - Zákaznícke služby, s.r.o. dlh: 9 174,48 EUR

Ku dnešnému dňu 16.1.2012 je dlh EC voči sociálnej poisťovni:
Energetické Centrum a.s dlh: 5 639,81 EUR
Energetické Centrum - Zákaznícke služby, s.r.o. dlh: 33 222,03 EUR

1 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Tomu rozumiem, že najprv musí schváliť ceny URSO až potom môže ceny zverejniť EC. Ja práve nerozumiem tomu, že prečo URSO o cenách EC rozhodol až 30.12.2011, a či to ospravedlňuje EC, že nemohlo zverejniť svoje ceny skôr. Napr. či EC malo skôr požiadať URSO o schválenie cien, alebo EC nemuselo čakať na schválenie cien od URSO a zverejniť nejaké ceny, ale načas, alebo ako to malo byť.
0 0
sidi757 sidi757

sidi757 je offline (nepripojený) sidi757

Dobrý deň čítam, že veľa ľudí má celkom skreslené informácie o e-centrum.Poradte má niekto skúsenosť z vypoveďou zmluvy a aj s pokutou?veľmi mi to pomôže.Ďakujem
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Anna1201 Pozri príspevok
Tomu rozumiem, že najprv musí schváliť ceny URSO až potom môže ceny zverejniť EC. Ja práve nerozumiem tomu, že prečo URSO o cenách EC rozhodol až 30.12.2011, a či to ospravedlňuje EC, že nemohlo zverejniť svoje ceny skôr. Napr. či EC malo skôr požiadať URSO o schválenie cien, alebo EC nemuselo čakať na schválenie cien od URSO a zverejniť nejaké ceny, ale načas, alebo ako to malo byť.
Neviem, kto je za čo vinný.

Myslím, že ČEZ Slovensko sa k tejto veci postavili správne.
20.12.2011 zavesili na web nové cenníky, ktoré budú účinné od 20.01.2012. Je to v súlade s platnou legislatívou, kedy má dodávateľ zverejniť nové ceny 30 dní pred ich účinnosťou. Takže ak si niekto váži platnú legislatívu a svojich zákazníkov, tak nemá problém zavesiť na web cenníky, ktoré začnú platiť až 30 dní po ich zverejnení.

Myslím, že sú tu povolanejší, ktorí vedia rozhodnúť, či bol zákon a obchodné podmienky porušené - Energetická inšpekcia a Obchodná inšpekcia. Takže ak máte otázky, tak tieto dve inštitúcie Vám budú vedieť poskytnúť objektívnu odpoveď.
1 0
palino76 palino76

palino76 je offline (nepripojený) palino76

Dobrý deň!
Pred dvoma mesiacmi sme podpísali zmluvu s Energetickým centrom. Mesiac pred tym sme sa zaviazali z VSE na dva roky (program úspora). Neuvedomili sme si, že Energetické centrum nie je VSE. Boli to podomoví Obchodní zástupcovia. Nechali sme sa zmiasť a podpísali sme s nimi zmluvu. Prišli sme na to až teraz po telefonáte ich pracovníka. Hneď som volal do VSE a oni mi povedali, že my máme podpísanú zmluvu s nimi a že oni im poslali námietku. Energetické centrum nám nemôže dodávať elektickú energiu, nakoľko sme sa zaviazali z VSE. To ma upokojilo, no neviem, či je zmluva platná, keď nemôže byť naplnená. Ako mám postupovať pri zrušení zmluvy z Energetickým centrom? Sú oprávnení mi uložiť nejakú pokutu?
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Poraďte sa s VSE. Ak je zmluva neplatná, tak ju netreba rušiť. Treba rozlišovať medzi zrušením zmluvy a odstúpením od zmluvy...
http://www.vyhodnaenergia.sk/odkaz/6...ektriny--plynu
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Zmluva s EC je neplatná:
A) VSE neuznala prechod od nich k EC - nepotvrdila tento prechod, zostáva v platnosti pôvodná zmluva s VSE;
B) EC vás uviedlo do omylu (klamlivé údaje), teda zmluva je aj tak po právnej stránke neplatná.
0 0
palino76 palino76

palino76 je offline (nepripojený) palino76

Zdravím,
Pokiaľ je zmluva neplatná, môže si EC účtovať nejaké sankcie?
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

misoft Pozri príspevok
Zmluva s EC je neplatná:
A) VSE neuznala prechod od nich k EC - nepotvrdila tento prechod, zostáva v platnosti pôvodná zmluva s VSE;
B) EC vás uviedlo do omylu (klamlivé údaje), teda zmluva je aj tak po právnej stránke neplatná.
súhlasím
v tomto prípade za neplatnosť zmluvy nie je zodpovedný odberateľ
ak sa zmenový proces nezrealizuje, tak je zmluva s EC automaticky neplatná, ak mala jej účinnosť nastať v konkrétny deň a v tento deň ste naďalej odberateľom od pôvodného dodávateľa
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

gogol99 Pozri príspevok
Ešte cenníky plynu pre domácnosti:

PRODUKT Benefit
cenník 2012

PRODUKT Pohoda
cenník 2012
PRODUKT Pohoda extra
cenník 2012
EC maže stopy
Zmenili názov cenníka z Benefit na Base, čo nie je nič podstatné, ale už na web zavesili aj to, čo mali oznámiť podľa VOP - ktoré nové cenníky s novými názvami produktov sa vzťahujú ku ktorým starým produktom. Vypadá to tak, že EC vie, že porušili VOP a rýchlo to napravujú.
http://www.e-centrum.sk/elektrina/cenniky/sse/
http://www.e-centrum.sk/elektrina/cenniky/vse/
http://www.e-centrum.sk/elektrina/cenniky/zse/
http://www.e-centrum.sk/plyn/cenniky/

Ešte keby zmenili dátum účinnosti nových VOP a nových cenníkov, pretože ich účinnosť je v rozpore s ešte stále platnými VOP z minulého roka. Podľa ešte stále platných VOP z minulého roka by mala byť účinnosť nových VOP a nových cenníkov až od 1.3.2012.

To, ako porušujú vlastné VOP a platnú legislatívu, je vážnym dôvodom na nedôveru zo strany odberateľov. Ja osobne by som od nich nechcela elektrinu, alebo plyn aj keby mi ju ponúkali zadarmo, pretože som presvedčená, že v zmluve, alebo v obchodných podmienkach, alebo v cenníku ďalších služieb by mali poskrývané právne klauzuly, na základe ktorých by sa mi tá ich energia od nich poriadne predražila. Na šťastie je tu kopec iných dodávateľov, ktorým domácnosti nie sú ľahostajné
http://www.vyhodnaenergia.sk/
Naposledy upravil gogol99 : 18.01.12 at 04:46
1 0
kkristinkka kkristinkka

kkristinkka je offline (nepripojený) kkristinkka

Milá gogol99 nech ste ktokoľvek Nesmierne vám chcem poďakovať za vašu pomoc !! Vážne je úžasné, že takto pomáhate!!! Momentálne tiež riešim problém z EC u mojej babičky, taktiež podpísala zmluvu mysliac si že sa jedná o ZSE nakoľko sa tak prezentovali!!!!

A ten inteligent z EC čo tu vypisuje obhajoby o tom ako ľudia majú vedieť čo podpisujú tak by som mu treskla že by zozelenel čo je to za chamrať čo dokáže takto o.... starých ľudí pre boha ved by vám mali občiansky preukaz odobrať hambite sa a keď ste tak super vysvetlite mi prečo jednáte tak ako jednáte každý váš externý zástupca je vaším obrazom neprihliadajúc na iné fakty ktoré hovoria proti vašej korektnosti !!! ja mať možnosť stretnúť sa s konateľom firmy tak to by bolo ale ani to nieje možné nakoľko sa nedostanete ďalej ako po infolinku ktorá je aj tak skoro stále mimo a keď vám dvihnú tak je to trtenko čo nevie na nič odpovedať!! Pýtam sa kde je ochrana spotrebiteľa ? prečo stále nezasiahol náš úžasný štát ? Rada politickým stranám k voľbám halooo : aspoň niekto buďte užitočný a dajte si do svojho programu vyriešenie takýchto praktík hneď vám narastie počet voličov aspoň o tých oklamaných dôchodcov !!
Plus opäť apelujem na EC zástupcov : Vás doma neučili rodičia úctu k starším ? vám doma babička či dedko nečítali rozprávky, nestarali sa o vás ? to preto sa chováte takto ? ja byť vaším starkým tak vás z rodného listu vymažem!!!!!!!
0 0
verads verads

verads je offline (nepripojený) verads

Dobry den , my sme im tiež naleteli , podpísali sme zmluvu s energ centrum ešte v novembri do konca roka sme mali energiu od ZSE tam som platila mesačne 44 € teraz od energ centra mi došli šeky na 56 € , čiže nie lacnejšie ale drachšie, vraj sa zvyšovali ceny , lenže ja mám ešte jeden dom a tam som nemenila dodávatela a nič mi nedošlo , že by som mala platit viac , lebo sa zvyšovalo ceny tak ako to je ? Volala som do energ centrum a som im povedala , že chcem zrušit zmluvu ,povedalo mi , že v poriadku nech napíšem žiadost a potom už automaticky udem odberat energiu od ZSE . lenže vraj nech podam v januari sek čo mi poslali , lenže ja som dostala šek aj zo ZSE vraj aj to musim zaplatit lebo to je ešte za december , to aj chápem , ale že prečo mám platit do energet centra to už nechápem , ved to sa ma platit podla mna až vo Februári za január .Nemá niekto vzor na zrušenie zmluvy ? DAkujem
1 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať