Zavrieť

Porady

Energeticke centrum-zrusenie zmluvy.

Dobry den.Pred mesiacom som podpisal zmluvu -Energeticke centrum a az teraz som zistil,ze to nie su zapadoslovenske elektrarne,ako sa tvaril.(podomovy predaj)Je tato zmluva platna,aj ked nie som majitelom bytu(ale manzelka) a doteraz som neplatil elektrinu z mojho uctu.Odberatel je napisana manzelka,ale ja som to podpisal,v energ.centre mi tvrdili,ze tao zmluva je platna,lebo som manzel.Ak by sa nedala zrusit zmluva bez poplatkov,da sa znizit viazanost zmluvy z 5r na 1r?Zo Zapadoslvenskou energetikou mam viazanost do konca decembra.Dakujem Vam.
Usporiadat
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Anna1201,

asi ťa sklamem, ale podľa svojich VOP majú páky ťa sankcionovať. Ty môžeš využiť jedine reklamáciu, ktorú podľa zákona o ochrane spotrebiteľa sú povinní vybaviť do 30 dní. Plus k tomu pripočítaj pár dní na doručenie výsledku reklamácie (viď ich VOP,reklamačný poriadok a zákon o ochrane spotrebiteľa).
Ak im neuhradíš plnú čiastku, poskytneš im legálnu zámienku na vymáhanie peňazí súdnou cestou i formou exekúcie.
0 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Písomne to už určite nestihnem, lebo oni mi do konca mesiaca písomnú informáciu neposkytnú. Prečo by sa ponahľali, keď môžu ziskať viac, ja mám obavu či mi tie peniaze pri vyučtovaní vrátia, kedˇod nich odstupujem. Ja som sa už na 90% rozhodla (ale stále nie na 100%, lebo mám ešte trochu času) im zaplatiť iba takú čiastku ako som platila doteraz, len som sa chcela opytať či niekto nemá vedomosť, či tým budú porušené nejaké povinnosti z mojej strany, napr. či mi za to môžu vypočitať penále, alebo nejakú pokutu, pripadne neuznať odstúpenie od zmluvy bez poplatku, alebo pokuty. Alebo tá žiadosť čo som poslala na zníženie zálohových platieb, môže pre mňa byť dokladom na obhajenie sa.
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Anna,

vyúčtovanie robia raz ročne, alebo pri skončení zmluvy, je jedno či výpoveďou alebo dohodou. Ak sa pozrieš do ich VOP, si povinná do vybavenia reklamácie platiť preddavok v plnej výške, ako ti určili. Až po kladnom vybavení reklamácie ti pošlú nový platobný príkaz. V tom ti môžu už započítať aj to, čo si doposiaľ zaplatila (napr. 2 mesiace 0 E), ale skôr by som sa pozrel na tú vetu VOP, kde sa píše, že plnenie ti zašlú až na základe písomnej výzvy do 14 dní. Ak by ti toto plnenie nezaslali, je to automaticky dôvod na jednostranné odstúpenie od zmluvy na základe podstatného porušenia podmienok VOP zo strany dodávateľa.
To, že nemáš vyplatené všetky náležitosti voči EC môže byť dôvodom na odpojenie odberateľa od prípojného miesta a následné vymáhanie peňazí od teba z ich strany. Predpokladám, že sa ich chceš zbaviť čím skôr, takže prvý možný termín bude 1.4.2012. Preto dávaj pozor - odpojiť ťa môžu v priebehu 7 dní. A aj po skončení zmluvného vzťahu od teba vyžadovať doplatenie sumy, aj súdnou cestou.
Toto je cesta do pekla a skôr ti doporučím im zatiaľ platiť to, čo ti určili a vymáhať si peniaze neskôr.
0 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Neviem v ktorom článku VOP je tá veta, kde sa píše, "že plnenie ti zašlú až na základe písomnej výzvy do 14 dní. Ak by ti toto plnenie nezaslali, je to automaticky dôvod na jednostranné odstúpenie od zmluvy na základe podstatného porušenia podmienok VOP zo strany dodávateľa. Nerozumiem tomu, neviem čo ste tým mysleli ?
A ešte som sa vo VOP dočítala, že podľa článku 8 ods. 5 "Odberateľ je oprávnený písomne reklamovať Platobný kalendár na príslušné obdobie z dôvodu jeho neprimeranosti najneskoršie do splátnosti prvého takto predpísaného preddavku, ak sa nedohodne s Dodavateľom inák". Oni nám žiadny Platobný kalendár nezaslali,tak ako sme mohli reklamovať? A toto nemôže byť dôvod na porušenie podmienok VOP zo strany dodavateľa? Toto som im tlmočila už v žiadosti o zníženie zálohových platieb. Prikladam:
VEC: Žiadosť o zníženie zálohových platieb

Dňa 02. 08. 2011 som s Vami uzatvorila Zmluvu o združených službách dodávky elektriny a plynu číslo....... Zmluvu som uzatvorila najmä z dôvodu garancie nižšej ceny než majú tradiční dodávatelia. Moje veľmi nepríjemné prekvapenie bolo, keď som obdržala platobný doklad SIPO na obdobie 01/2012. Týmto dokladom ste mi určili výšku zálohy za elektrickú energiu .....€, čo predstavuje viac ako 65% zvýšenie oproti predchádzajúcim splátkam. Považujem to za podvod a porušenie zmluvy a VOP podľa čl. 5 ods. 7 z Vašej strany, a to z týchto dôvodov:- dodávateľ je oprávnený upraviť preddavky, ak sa neskôr ukáže, že neboli primerané (Na základe čoho ste usúdili, že neboli primerané?),- dodávateľ upraví preddavky prostredníctvom „Platobného kalendára“, ktorý zašle odberateľovi (Kedy ste ho posielali? Doteraz som žiadny kalendár neobdržal.),- garantovali ste nižšiu cenu ako tradiční dodávatelia (Z toho mi naopak vychádza garancia vyššej ceny, ako majú tradiční dodávatelia, lebo oni zatiaľ ceny nezvyšovali, a keď budú zvyšovať, tak určite nie o 65%.). Na základe vyššie uvedených dôvodov Vás žiadam o zníženie zálohovej platby na pôvodnú, t. j. na .....€ a žiadam, aby ste ma o tom čo najskôr informovali.

Takže, teraz už tomu vôbec nerozumiem. A kto čo poruši, alebo porušil?
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Anna, budem odpovedať postupne a písať ustanovenia VOP platných od 1.1.2012 (iné k dispozícii momentálne nemám), ak chcete - transformujte si ich na VOP platné do 31.12.2011:

1) tá 14 dňová lehota - VOP časť B, bod 6, čl. 8, písm. iv) - "podstatné porušenie podmienok VOP zo strany dodávateľa, ak je v omeškaní splatného záväzku voči odberateľovi dlhšom ako 14 dní po výzve k zaplateniu" - t.j. ak uspejete v reklamačnom konaní a nesplatia vám záväzok ani 14 dní po výzve k zaplateniu.

2) Ako uvádzate - čl. 8 ods. 5 VOP - budete reklamovať, že ste neobdržala platobný kalendár, ale napriek tomu máte SIPO faktúru. Pokiaľ mám vedomosť, EC distribuovalo platobné kalendáre začiatkom januára 2012. A zároveň budete reklamovať neprimerané zvýšenie platieb. Pozor - uviesť všetky náležitosti, ako ich majú uvedené nielen vo VOP (riešenie reklamácií) ale aj v reklamačnom poriadku (ten je na stiahnutie na stránke EC) - t.j. uviesť presný názov odberného miesta, číslo zmluvy, EIC (to číslo máte na zmluve), presný popis reklamovanej skutočnosti. Pozor - podľa VOP reklamácia nemá odkladný účinok na splatnosť vyúčtovaných platieb (nové VOP časť A, bod 6, čl. 4 a nasledovné).

3) Jednoznačne reklamujte i nedoručenie platobného kalendára.

4) Reklamáciu doplňte o posledné vyúčtovanie pôvodného dodávateľa, aby bolo jasné, že cena bola neprimerane zdvihnutá (fotokópia).

5) Reklamáciu zašlite poštou doporučene a žiadajte službu "doručenka". V tomto prípade sa Vám vráti podpísaná návratka z EC a máte právoplatný doklad o doručení reklamácie na EC.

6) Na vybavenie reklamácie majú podľa VOP i podľa zákona na ochranu spotrebiteľa lehotu 30 dní. Po kladnom vybavení reklamácie by Vám mali doručiť i nový, upravený platobný kalendár tak, aby tento nebol s neprimerane zvýšenou cenou.

Snáď som trochu pomohol.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Tu sú VOP z roku 2011
http://vyhodnaenergia.sk/odkaz/52/Po...enok-elektrina

zaujímavé, že EC na svojom webe nemá archív
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Ešteže mám nejaké cenníky posťahované doma v PC. jden nikdy nevie, kedy sa budú hodiť. Na www.vyhodnaenergia.sk samozrejme sú aj staré VOP aj cenníky myslím, ale Anna si bude musieť vybrať podľa svojeho konkrétneho produktu, ktorý má v zmluve. Nakoľko neodškrtla žiadne balíky výhod, tipujem to na Standard alebo Standardplus.
Archív veru nemajú, ale myslím, že je to len otázka času a bude. Alebo otázka legislatívy. Bratské české EC archív má...
0 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Ešte by som sa Vás opýtala, aký je rozdiel vo zverejnených VOP platných od 01. 01. 2012, lebo na stránke ich majú 5. A ktoré sú pre nás. K odstupeniu od zmluvy sa odvolávať na porušenie VOP pre rok 2011, alebo pre rok 2012?
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Ak chcete odstúpiť od zmluvy z dôvodu faktickej neplatnosti nových cenníkov a nových VOP (nedodržanie lehôt na zverejnenie a tak odpadnutie možnosti odstúpenia) - jednoznačne podľa starých VOP. A ak pre istotu chcete - v zátvorke uvádzajte aj nové).
Na stránke majú nové cenníky vymenované podľa produktov - pozrite sa na záhlavie Vašej zmluvy.
0 0
vuala.ca vuala.ca

vuala.ca je offline (nepripojený) vuala.ca

stefan0 Pozri príspevok
Zdravím ... chcem sa opýtať či to bolo v 14 dňovej lehote alebo nie a ak nie, tak ako sa Vám to podarilo, Vďaka za odpoveď
zmluvu som podpisala v septembri a v novembri som požiadala o zrusenie balika vyhod pretože nas podomova predaj
oklamala,že vypisala celu zmluvu sama ,že nas neinformovala že tento balik je spoplatneny a keby sme to vedeli že by sme ho ani nechceli.napísala som im dlhy list aky su podvodníci a zrusili nam ho aj mojej babke aj ešte jednej susede
0 0
Anna1201 Anna1201

Anna1201 je offline (nepripojený) Anna1201

Ešte nad niečím rozmýšľam. Či žiadosť o zníženie zálohových platieb, ktorú som im už zaslala, nemôžu považovať za reklamáciu, alebo mám ešte podávať reklamáciu? A viete, čomu ešte nerozumiem? Či Platobný kalendár a SIPO je to isté? Vy ste mi napísali, že podľa článku 8 ods. 5 VOP budem reklamovať, že som neobdržala Platobný kalendár, ale napriek tomu mám SIPO faktúru, čiže ako by som mala Platobný kalendár (ja som to riešila porušením článku 5 ods. 7 VOP). Podľa mňa Platobný kalendár je predpis nejakých súm na budúce obdobie a mala by som ho obdržať skôr, aby som mala priestor overiť si, či je to primerané, príp. na reakciu toho s čím nesúhlasím. SIPO je už skutočná platba za dané obdobie, ktorú musím zaplatiť. Oni si vyrúbu sumy len tak odoka, ničím nepodložené a my musíme s tým iba súhlasiť a potom reklamovať a čakať čo ďalej. Čiže, keď som oprávnená niečo reklamovať, tak najprv by som to mala mať, a ja som doteraz nedostala Platobný kalendár. Mám oprávnenie reklamovať platobný kalendár, keď ho nemám, alebo to reklamovať na základe SIPO?
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Ak Vaša žiadosť o zníženie zálohových platieb spĺňala všetky náležitosti reklamácie podľa ich reklamačného poriadku a VOP - tak to bude reklamácia. Ak ich nespĺňala, predpokladám, že Vás vyzvú (a možno aj nie) na doplnenie Vášho podania, ktoré však bude považované za novú reklamáciu s novou 30-dňovou lehotou na jej vybavenie.
Budete reklamovať nedodanie platobného kalendáru na rok 2012. Platobný kalendár nie je to isté ako SIPO. SIPO máte zriadené na pošte a prostredníctvom neho Vám prebiehajú platby za elektrinu, plyn, tv, rozhlas a podobne. Predpokladám, že keď boli u Vás ich podomoví predajci, tak ste im SIPO lístok zapožičala, alebo si odpísali jeho kód a na základe toho podali žiadosť o presmerovanie platieb za energie ku nim.
Sú dva druhy SIPO. Jedno je šek, ktorý Vám každý mesiac príde a vy ho fyzicky odnesiete na poštu a uhradíte. A potom je SIPO v banke, čo znamená, že máte povolený určitý limit na vyťahovanie peňazí z Vášho účtu práve spoločnosťami, ktoré vám dodávajú plyn, elektrinu, TV a podobne. Väčšinou je tam stanovený max. limit, ktorý možno cez SIPO stiahnuť.
Ja považujem za bezpečnejšie prvú formu, pretože nikto si z mojeho účtu nevycucne niečo, čo nechcem. A preto raz do mesiaca straším so šekom na pošte, aj keď obvykle používam internet banking a podobné vymoženosti.
Reklamujte platobný kalendár na základe SIPO. A pozor - v ich VOP sa hovorí o doručovaní písomností, kedy je písomnosť považovaná za doručenú. A nie je to pri fyzickom prevzatí písomnosti. Tá sa môže aj stratiť, prípadne "zabudnúť" poslať. Ale platiť musíte... bohužiaľ.
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Platobný kalendár je presný rozpis súm na určité obdobie - spravidla na jeden rok. A tieto isté sumy sú Vám potom strhnuté cez SIPO.
0 0
Bizzy Bizzy

Bizzy je offline (nepripojený) Bizzy

gogol99 Pozri príspevok
Milý Bizzy,

to, že od začiatku bolo na webe EC zverejnený vzťah nových cenníkov k starým cenníkom - Tvoje tvrdenie je lož. Na webe EC nebolo zverejnené, k akému starému produktu sa vzťahuje nový cenník. V každom prípade musím skonštatovať, že až potom, čo sa na webe objavila informácia, ako sa zbaviť nevýhodnej zmluvy s EC, tak až potom ste Ty a Tvoji kolegovia z EC pochopili, že nemôžete iba tak kašľať na odberateľov a že musíte dodržiavať to, k čomu Vás zaväzuje zákon a vaše vlastné Všeobecné obchodné podmienky.
Keďže pracuješ v EC (možno si jedným zo spolumajiteľov EC), tak určite najlepšie vieš, kedy ste na web zavesili nové cenníky, kedy ste na web zavesili nové VOP a vieš aj to, kedy ste na web zavesili informáciu o tom, k akému starému cenníku sa vzťahujú nové cenníky s novými produktovými radami. Pochváľ sa, že si z odberateľov robíte dobrý deň.

Keď sa tu tak biješ do pŕs akí ste v EC perfektní, tak určite vieš, že keď odberateľ uzavrie smiešne poistenie proti neschopnosti splácať zálohy za elektrinu a plyn, tak tu určite veľmi rád poinformuješ okolitú verejnosť o tom, ako je táto poistka nevýhodná pre odberateľa - celú úsporu na "výhodnejšej" cene od EC odberateľ zaplatí na poistení proti neschopnosti splácať zálohy za energiu.
Poinformuj o tomto "výhodnom" produkte. Pochváľ sa tu, že tá poistka nezabezpečí, že odberateľ keď bude PN, alebo nezamestnaný, že za neho jeho "poisťovňa" zaplatí zálohy za elektrinu, alebo plyn počas celej doby, kedy je odberateľ PN, alebo nezamestnaný. Pochváľ sa, že to je iba nástroj, ako pri "nízkych cenách, z odberateľa vytiahnuť celú úsporu. Pochváľ sa, že to iba EC tvrdí, že keď sa odberateľ stane zákazníkom EC, tak má istú úsporu, a pochváľ sa, že touto poistkou hneď z druhého vačku celú úsporu zo zákazníka vytiahnete. Pochváľ sa, že nikde nenájde odberateľ sadzobník poistného, že odberateľom neposkytujete cenníky poistného. Pochváľ sa, že to, čo zákazník ušetrí, že celú ročnú úsporu vydelíte číslom 12 a takúto mesačnú sadzbu poistného bude odberateľ platiť ako poistné. Pochváľ sa, že toto pistenie nie je produktom žiadnej poisťovne. Pochváľ sa, že to je iba finta, ako zo zákazníka vytiahnuť celú úsporu. A nezabudn sa pochváliť, že EC nemá licenciu na posiťovníctvo a nezabudni sa pochvíliť, že táto "poistka" iba zabezpečí odklad splátok a nie ich uhradenie "poisťovňou EC". Výsledkom takejto poistky je to, že ľudia celú úsporu vrátia do EC a za elektrinu a z aplyn musia aj tak zaplatiť plnú cenu, ktorá je rovnako vysoká, ako je cena plynu v SPP.


To, že sú vaši odberatelia s Vašou spoločnosťou nespokojní aj v ČR a aj v SR, som nespôsobila ja. To ste si spôsobili sami tým, ako sa chováte k svojim zákazníkom.
Mila gogol99,
pokial to, ze niekto si zastava nejaku spolocnost (ci EC, ci CEZ, ci akehokolvek alternativneho dodavatela) a ma iny pohlad a ma prehlad ako veci funguju, ak to znamena ze je zamestnancom niektorej z tych spolocnosti alebo este presnejsie ze je spolumajitelom spolocnosti (uzasne su vsetky tvoje vyprodukovane zavery) tak potom na zaklade tvojich prispevkov musis byt jednoznacne nejaky obchodny zastupca, ktorý nebol uspesny vo svojom predaji tzn. ze bol absolutne neschopny vykonavat tuto pracu pretoze si nedokazal dat dokopy suvislosti a pochopit cele procesy, tak preto asi musel prestat vykonavat tuto cinnost alebo si zakaznik , ktory mal nejake skusenosti s EC a prisiel si na to ze si spravil sam hlupost a nedokazes si priznat vlastnu chybu (ludske ego je niekedy uchvatne).... ma toto vyznam riesit ? nie Inak osobne si myslim ze nejaky spolumajitel velkej spolocnosti urcite nechodi na poradu, predsa ma kopu inych veci na praci no nie?

K poisteniu - tuto sluzbu konkretne my doma nemame u EC uzatvorenu, osobne si ju ani nedam, nepotrebujem ju. Z toho vyplyva nasledovne: nechces? nedavaj si.... nie je co riesit. Rozmyslel si si? Zrus za podmienok ake su stanovene. Kazda spolocnost takto funguje. Mimo energii to mas + dalsia sluzba ktoru ponukaju a mozes a nemusis si ju dat.
EC spolupracuje pri tom s poistovnou (jej nazov a vsetko mas uvedene vo VOP , co ale iste vies , ktora produkty poistenia bezne ponuka obcanom (poistovne ponukaju poistovacie produkty ze ano Rozdiel? - mesacne ta to vyjde cez EC lacnejsie (poistne udalosti riesis priamo uz s tou poistovnou) nez ked by si sa zdvihol a isiel si sam toto poistenie uzatvorit do danej poistovne. Preco tomu tak je, je myslim zakladna a vseobecna informacia, ktoru urcite vacsina ludi ovlada. Ak nie, da sa usudit na zaklade nejakej zakladnej logiky Ale ved vsetko mas v tych VOP ktore si tak dobre prestudovala

Nespokojnost so spolocnostou - skor by sa to dalo oznacit ako nespokojnost s niektorymi obchodnymi zastupcami ktory pre EC predavaju, toto sa tu sklonuje. Hold, toto je nevyhoda podomoveho predaja ak nemas len vlastnych internych obchodnych zastupcov. Jednoduche riesenie = priamo kontaktovat EC s tym ze tento a tento OZ nebol ok, aby s tym mohli nieco robit. Ked nenahlasia, nemaju ako s tym nieco robit. Je to take komplikovane? A myslim , ze kazda spolocnost je vdacna za akykolvek podnet na zaklade ktoreho moze zlepsovat svoje sluzby a budovat spokojnost zakaznikov.
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Bizzy,

možno je to niektorým ľuďom trápne Vám to tu napísať, ale už ste na smiech. Alebo máte závažnú diagnózu...
0 0
karla1201 karla1201

karla1201 je offline (nepripojený) karla1201

Dobrý deň,
moja mama podpísala zmluvu z EC, ale na meno mojho otca, ktorý v tom čase už nejakých 5 mesiacov nežil, protože SIPO je este na otcovo meno - (SSE a SPP neevidujú túto zmenu a obchodný zastupca povedal, že zmenu odbratela urobí až u EC. Takže obchodny zastupca urobil zmluvu na už nežijúceho človeka s tým že mama zmluvu podpísala za otca. Dá sa od tejto zmluvy odstúpiť, ešte pokial je na otcovo meno - teda či je zmluva vobec platná? 14 dnová lehota uz uplynula. Ďakujem za rady.
0 0
Bizzy Bizzy

Bizzy je offline (nepripojený) Bizzy

pavol36 Pozri príspevok
Bizzy,

možno je to niektorým ľuďom trápne Vám to tu napísať, ale už ste na smiech. Alebo máte závažnú diagnózu...
Milý Pavol,
to, že mimo nespokojných zákazníkov s negatívnymi skúsenosťami s firmou EC sa Vám tu ozve aj niekto, ktorý ma pozitívne skúsenosti a iné názory na riešenie vecí a napíše to sem, tak toto je na smiech a diagnózu? Tak to si teda nemyslím.... skor to bude naopak.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Bizzy Pozri príspevok
Milý Pavol,
to, že mimo nespokojných zákazníkov s negatívnymi skúsenosťami s firmou EC sa Vám tu ozve aj niekto, ktorý ma pozitívne skúsenosti a iné názory na riešenie vecí a napíše to sem, tak toto je na smiech a diagnózu? Tak to si teda nemyslím.... skor to bude naopak.
Ak je niekto nespokojný, tak určite ten, kto podpísal viazanosť. A určite aj ten, komu vadí, že je dodávateľom ťahaný za nos a neželá si, aby si z neho dodávateľ robil dobrý deň.

Určite nie je náhoda, že na EC sú odberatelia najviac naštvaní a že je toto naštvanie federálne - aj v ČR a aj v SR sú odberatelia najviac naštvaní na toho istého dodávateľa tak veľmi, že sú tejto naštvanosti plné médiá a internet.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

gogol99, nevieš mi prosím poradiť, akým spôsobom sa dá zrušiť zmluva s EC, ak odstúpenie od zmluvy doručené po 14 dňoch EC neakceptovalo a trvá na ukončení zmluvy dohodnutým dňom ? (5 rokov = r.2017). Zmluva ešte nenadobudla účinnosť, bola uzatvorená v novembri 2011. Zrejme si dávajú načas, odstúpenie od zmluvy bolo EC zaslané 25.11.2011 a odpoveď poslali až včera.

Ďakujem za susedu - ja som "obchoďáka" od dverí vyrazila, suseda sa dala oblbnúť.
0 0
pavol36 pavol36

pavol36 je offline (nepripojený) pavol36

Pre veronikasad

Podľa toho čo píšete, ešte neprebehol proces zmeny dodávateľa (neviem, či ide o elektrinu, alebo aj plyn). V každom prípade, je potrebné kontaktovať pôvodného dodáváteľa elektriny, prípadne plynu, ktorý Vám poradí. Určite bude potrebné napísať späťvzatie plnej moci a odstúpenie od zmluvy. Váš súčasný dodávateľ (to ešte nie je EC) Vám s týmto určite pomôže.
Dajte však pozor, podľa VOP Vás môže EC sankcionovať za odstúpenie, resp. za znemožnenie zmeny dodávateľa pokutou vo výške 100 E (zmluva na dobu určitú) alebo 36 E (zmluva na neurčitý čas) - pričom elektrina a plyn sa sankcionujú zvlášť...
Najbližšia zmena dodávateľa môže prebehnúť predpokladám až k 1.4. V každom prípade však urýchlene kontaktujte svojho pôvodného dodávateľa. Aj on bude mať záujem, aby ste od neho neodišli.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať