Zavrieť

Porady

vznik s.r.o.

edep edep

edep je offline (nepripojený) edep

prosím o radu,

začínam účtovať v PU, a neviem si rady so vznikom s.r.o.,
sú dvaja konatelia, vložili do pokladne 120.000, ostáva im zaplatiť 80.000,
musia vytvoriť ešte zákonný rezervný fond (5% z ktorej sumy?).
mám použiť aj 701??

nesprávne som sa opýtala, som tu začiatočník,
ide mi o všetko, čo sa týka zaúčtovania vzniku s.r.o.,
1. vloženie peňazí do pokladne (splatenie vkladu spoločníkov 84.000 + 36.000) mám zaúčtovať 211/353 alebo 211/701?
2. nesplatený vklad (80.000) - 353/411 ?
3. rezervný fond (majú to v spolčenskej zmluve, že pri vzniku vytvoria 5%)
zaúčtujem 353/421 ?

nemám predstavu čo iné by sa mohlo ešte účtovať pri vzniku s.r.o.

ďakujem veľmi pekne Erika
Naposledy upravil edep : 16.02.05 at 22:08 Dôvod: zle zadaná otázka
Usporiadat
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Spomínaný účet 419 som nepoužila, nakoľko v čase vzniku spoločnosti už mám imanie zapísané v OR a prvý účtovný zápis som urobila momentom vzniku, t.j. už po zapísaní imania.
AVO a keby si v čase vzniku spol. nemala imanie zapísané v OR použila by si účet 419? Teda napr.:

353/419 vznik spol.nezapísané ZI 200 tis.
353/417 RF ak je daný zmluvou, že sa tvorí?
378/353 vklad splatený správcovi
221/378 správca vkladu odovzdal peniaze
419/411 zapísanie spoločnosti do OR

Ďakujem
Naposledy upravil evina : 02.07.05 at 15:15
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Evina, mne sa zdá, že táto možnosť je nereálna a nemá ako a kedy vzniknúť, pretože vznik akejkoľvek spoločnosti je spojený so zápisom do OR, kde sa povinne uvádza imanie, t.j. je pri vzniku zapísané.

Neviem aký iný prípad by mohol pripadať do úvahy. Ja účet 419 používam iba pri zmenách imania už vzniknutých spoločnosti (t.j. nová zmena oproti pôvodne zapísanému imaniu).