Zavrieť

Porady

opakované dodania - vznik daňovej povinnosti od 1.1.2010

Ahojte,
mám takúto otázočku:
podľa pripravovanej novely zákona o dph platnej od 1.1.2010 sa v § 19 ods. 3 píše, že pri opakovanom alebo čiastkovom dodaní sa tovar alebo služba považujú za dodané posledným dňom obdobia, na ktoré sa platba vzťahuje - vypustilo sa slovko "najneskôr". mám tomu rozumieť tak, že už sa nemôžeme rozhodnúť, že dátum dodania tovaru a teda vznik daňovej povinnosti bude napríklad deň vystavenia faktúry? lebo nie je tam vyslovene napísané, že to musí byť ten posledný deň.
príklad - naša firma fakturuje za opakované dodanie za obdobie 1.1.-31.3.
dátum vystavenia fa - 5.1.
dátum splatnosti - 20.1.
môže byť po novom dátum dodania 5.1. alebo to musí byť 31.3.?
vďaka
Usporiadat
Reprografia Reprografia

Reprografia je offline (nepripojený) Reprografia

VieraM Pozri príspevok
Stále sa v tejto problematike neviem zorientovať. Napríklad dostala som faktúru za plyn, dátum vystavenia 3.1.
dátum splatnosti 15.1
dátum dodania 31.1.
Faktúru som uhradila 10.1. a nikto sa nezaťažuje tým že by mi poslali faktúru k prijatej platbe.
To isté je aj u leasingových zmlúv, kde len poslali úpravu splátkového kalendára s doplneným dátumom dodania.
Ja teraz vystavujem faktúry za prenájom a veru jasno v tom nemám.
Viete k tomu viac poradiť?
pravdepodobne ani nepríde, všetko sa udialo v jednom mesiaci
0 0
ZuzanaP ZuzanaP

ZuzanaP je offline (nepripojený) ZuzanaP

:-D
Na jeden nájom máme tri faktúry - zálohovú, potom na uplatnenie DPH a nakoniec ešte jednu, na ktorej je odmínusovaný základ dane... Nemám slov, kvôli jednému vypustenému, či zmenenému slovíčku v zákone.... som nas..tá kvalitne
0 0
Reprografia Reprografia

Reprografia je offline (nepripojený) Reprografia

Neviem, či niekto z vás hradí slovenskej pošte priečinok alebo P.O.Box. Ja som dostala do rúk fa na 1.Q.2010, ktorú som na mieste uhradila. A teraz ju pozerám: dátum zdaniteľného plnenia 1.1.-31.3.2010. Uhradila som ju 22.1.2010. Asi im to pošlem späť na opravu, čo poviete?
0 0
Reprografia Reprografia

Reprografia je offline (nepripojený) Reprografia

Ja by som sem chcela vložiť informáciu o tom, že
DR SR poriada metodický deň pre verejnosť s nasledujúcim programom:
1. Informácia k zákonu 471/2009 z.z., ktorým sa novelizuje zákon 222/2004 o DPH s účinnosťoz od 1.1.2010
2. Informácia a prezentácia elektornickej komunikácie daňových subjektov s daňovou správou SR pri podávaní súhrnných výkazov a žiadosti o vrátenie dane v inom členskom štáte od 1.1.2010

Miesto konania: DR SR, Ševčenkova 32, veľká zasadačka na prízemí, pondelok 8. 2. 2010 o 9.00 hod.

Tak, kto má chuť, môže prísť. Možno to niekomu pomôže.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Anja111 Pozri príspevok
Mestská polícia fakturuje klientovi služby PCOO štvrťročne. Teraz vystavila fa na I. Q 2010 dňa 4.1.2010, s tým istým dátumom povinnosti fakturovať a s dátumom splatnosti 18.1.2010, ale bez dátumu dodania...
Vraj naďalej "za deň dodania služby sa považuje deň vyhotovenia faktúry". Odvolávajú sa na § 19, písm. d):
d) sa opakovane poskytujú elektronické komunikačné siete a elektronické komunikačné služby a spolu s nimi elektronické služby osobami, ktoré majú na poskytovanie uvedených sietí a služieb povolenie podľa osobitného predpisu, 6a) za deň dodania služby sa považuje najneskôr deň vyhotovenia faktúry a ak faktúra nie je vyhotovená do konca tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola služba dodaná, daňová povinnosť vzniká posledným dňom tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola služba dodaná; táto výnimka sa nevzťahuje na opakovane poskytované elektronické komunikačné siete a elektronické komunikačné služby a spolu s nimi poskytované elektronické služby, ak daň z týchto služieb je povinný platiť príjemca služby.

Majú pravdu?
Vopred ďakujem za každý názor.
Posúvam...
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Anka, pozri Zákon č. 610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciách (odvolávka 6a), či sú tam fakturované služby, ak nie, faktúru im vráť.

A Mestská polícia fakturuje s DPH?
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Rozalka Pozri príspevok
Anka, pozri Zákon č. 610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciách (odvolávka 6a), či sú tam fakturované služby, ak nie, faktúru im vráť.

A Mestská polícia fakturuje s DPH?
Predstav si, že áno. Majú riadne IČ DPH...
Idem teda googliť...
Zatiaľ ďakujem.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Zákon som prešla, ale múdrejšia nie som... Myslím si, že nemajú pravdu, ale istá som si neni... Napísala som aj na DR SR, počkám si na odpoveď... Potom ju sem pridám.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Ja si tie ich služby predstavujem ako nejaký svetielkujúci panel, kde sú napojené "chránené" firmy, z ktorých - ak sa v nich spustí alarm - zazvoní na tom svetielkujúcom paneli telefon alebo nejaký iný "upovedomiteľ".
Potiaľto beriem, akonáhle však idú na výjazd ....... to už elektronickou službou nie je.
Ale to je len moja predstava, rada sa nechám poučiť.
0 0
dušinka dušinka

dušinka je offline (nepripojený) dušinka

Rozalka Pozri príspevok
Ja si tie ich služby predstavujem ako nejaký svetielkujúci panel, kde sú napojené "chránené" firmy, z ktorých - ak sa v nich spustí alarm - zazvoní na tom svetielkujúcom paneli telefon alebo nejaký iný "upovedomiteľ".
Potiaľto beriem, akonáhle však idú na výjazd ....... to už elektronickou službou nie je.
Ale to je len moja predstava, rada sa nechám poučiť.
Je to tak trošku detská predstava, ale zhruba áno. Ja som nerozumela skratke PCOO, ale podľa všetkého je to pult centrálnej ochrany, tak to sú potom bezpečnostné služby a myslím že to nemá so spomínaným zákonom nič spoločné. Sú to jednoducho bezpečnostné služby, KP 74.60.13 - monitorovanie poplachových zariadení.
0 0
dušinka dušinka

dušinka je offline (nepripojený) dušinka

ešte som chcela dodať, že podľa mňa, keďže takúto službu fakturujem, je to jednoznačne opakované dodanie služby. Doteraz som štvrťrok fakturovala dopredu, napr. v januári, teraz, aby som zabránila komplikáciám, u neporiadnych klientov prejdeme na fakturovanie mesačne /prirodzene dodatok k zmluve/ a u poriadnych, budeme faktúry vystavovať napr. 1.3., dátum dodania 31.3. Takto to už mám odsúhlasené.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Rozalka Pozri príspevok
Ja si tie ich služby predstavujem ako nejaký svetielkujúci panel, kde sú napojené "chránené" firmy, z ktorých - ak sa v nich spustí alarm - zazvoní na tom svetielkujúcom paneli telefon alebo nejaký iný "upovedomiteľ".
Potiaľto beriem, akonáhle však idú na výjazd ....... to už elektronickou službou nie je.
Ale to je len moja predstava, rada sa nechám poučiť.
Presne si to vystihla, aj ja si to tak nejako predstavujem...
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

dušinka Pozri príspevok
Je to tak trošku detská predstava, ale zhruba áno. Ja som nerozumela skratke PCOO, ale podľa všetkého je to pult centrálnej ochrany, tak to sú potom bezpečnostné služby a myslím že to nemá so spomínaným zákonom nič spoločné. Sú to jednoducho bezpečnostné služby, KP 74.60.13 - monitorovanie poplachových zariadení.
Výborne! Ďakujem, pomohlo mi to. Takže pošlem faktúru späť na prepracovanie.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

dušinka Pozri príspevok
ešte som chcela dodať, že podľa mňa, keďže takúto službu fakturujem, je to jednoznačne opakované dodanie služby. Doteraz som štvrťrok fakturovala dopredu, napr. v januári, teraz, aby som zabránila komplikáciám, u neporiadnych klientov prejdeme na fakturovanie mesačne /prirodzene dodatok k zmluve/ a u poriadnych, budeme faktúry vystavovať napr. 1.3., dátum dodania 31.3. Takto to už mám odsúhlasené.
Presne takto im to navrhnem...
0 0
frenky191 frenky191

frenky191 je offline (nepripojený) frenky191

aj po prečítaní všetkých príspevkom som nenašiel odpoveď na moju dilemu, preto sa skúsenejších kolegov pýtam:

vystavená Fa za nájom za január (sme mesačný platcovia DPH):
- datum vystavenia 4. 1. 2010
- datum dodania 31. 1. 2010
- uhradená 7. 1. 2010

Podľa § 71 ods. 1: "Platiteľ vyhotoví faktúru najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti."

Daňová povinnosť mi vznikla 7.1. 2010, t.j. do 15 dní by som mal vyhotoviť faktúru, t.j. do 22.1. s dátum vzniku danovej povinnosti 7.1. (kedy bola Fa uhradená) a prvú Fa samozrejme dobropisovať... či ked je to v rámci jedného mesiaca, tak túto druhú faktúru nemusím vystavovať???
0 0
lenkam68 lenkam68

lenkam68 je offline (nepripojený) lenkam68

frenky191 Pozri príspevok
aj po prečítaní všetkých príspevkom som nenašiel odpoveď na moju dilemu, preto sa skúsenejších kolegov pýtam:

vystavená Fa za nájom za január (sme mesačný platcovia DPH):
- datum vystavenia 4. 1. 2010
- datum dodania 31. 1. 2010
- uhradená 7. 1. 2010

Podľa § 71 ods. 1: "Platiteľ vyhotoví faktúru najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti."

Daňová povinnosť mi vznikla 7.1. 2010, t.j. do 15 dní by som mal vyhotoviť faktúru, t.j. do 22.1. s dátum vzniku danovej povinnosti 7.1. (kedy bola Fa uhradená) a prvú Fa samozrejme dobropisovať... či ked je to v rámci jedného mesiaca, tak túto druhú faktúru nemusím vystavovať???
Ak je to všetko v rámci jedného mesiaca, dobropis vystavovať nemusíš, stačí len faktúra k platbe s dátumom dodania 7.1.
0 0
Orsz Orsz

Orsz je offline (nepripojený) Orsz

frenky191 Pozri príspevok
aj po prečítaní všetkých príspevkom som nenašiel odpoveď na moju dilemu, preto sa skúsenejších kolegov pýtam:

vystavená Fa za nájom za január (sme mesačný platcovia DPH):
- datum vystavenia 4. 1. 2010
- datum dodania 31. 1. 2010
- uhradená 7. 1. 2010

Podľa § 71 ods. 1: "Platiteľ vyhotoví faktúru najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti."

Daňová povinnosť mi vznikla 7.1. 2010, t.j. do 15 dní by som mal vyhotoviť faktúru, t.j. do 22.1. s dátum vzniku danovej povinnosti 7.1. (kedy bola Fa uhradená) a prvú Fa samozrejme dobropisovať... či ked je to v rámci jedného mesiaca, tak túto druhú faktúru nemusím vystavovať???
Súhlasím s Lenkou. Možno keby si príspevky lepšie čítal, nájdeš super odpoveď v príspevku 164. Myslím, že tam je to úplne jasné - v tomto prípade sa teda môžeš odvolať na §71 ods.1.
0 0
plavčík plavčík

plavčík je offline (nepripojený) plavčík

človek s dušou
azla Pozri príspevok
To by sa nám žilo, keby Usmernenie vydali ešte pred účinnosťou zákona, že ???
Toho sa asi ťažko dočkame.
----
Dodanie služby je stanovené - posledný deň obdobia. Jasné.

Ak by sa riešilo, či môže byť faktúra vystavená pred dodaním služby, tak áno, lebo zákaz vystaviť faktúru skôr ako došlo k dodaniu bol ešte v starom zákone.

Ak by sa riešilo, čo s tým, ak je na faktúre dátum dodania 31.1 a platba prišla 20.1. - mne to vychádza, že stačí jedna faktúra.
Vychádzam z § 71, odst.1, citujem iba časť...

Ak v kalendárnom mesiaci vznikne platiteľovi daňová povinnosť prijatím jednej alebo viacerých platieb a zároveň aj dodaním tovaru alebo dodaním služby, na ktoré prijal jednu alebo viac platieb, môže platiteľ vyhotoviť jednu faktúru, a to najneskôr do 15 dní od vzniku poslednej daňovej povinnosti vzťahujúcej sa na toto dodanie tovaru alebo dodanie služby v tomto kalendárnom mesiaci.
-----------------------------------------
No a dalo by sa to urobiť tak, že
1/ vystavým zál .fa za 1Q/2010
2/ príde mi platba 15.1.2010
3/ vystavím "ostrú" fa na základe prijatej platby a s dátumom daň.povinnosti 15.1.2010 ale nie ako daňový doklad k prijatej zálohe, ale ako "raidnu ostrú" fa. Teda anú do výnosov v 1/2010

PS: s DPH mi je to jasné, ale prečo by som musela to robiť všetko cez daňové doklady k prijatým zálohám a držať si to niekde bokom aby som vystavila Ostré fa/ teda do výnosv/ až napr.31.3.2010...
0 0
skvrnka skvrnka

skvrnka je offline (nepripojený) skvrnka

Podľa nájomnej zmluvy mi odberatelia platia nájom
každý mesiac trvalým príkazom na účet do 5. v príslušnom mesiaci.
Jeden však má trvalý príkaz 27. predchádzajúceho mesiaca,
aj keď má v zmluve ako uvádzam.
Neviem, čo s tým, či mu v tomto prípade treba vystaviť faktúru
a kedy vstupuje do DP. Podotýkam, že fakturujeme bez dph
ako oslobodené §38 Zák.
0 0
frenky191 frenky191

frenky191 je offline (nepripojený) frenky191

Orsz Pozri príspevok
Súhlasím s Lenkou. Možno keby si príspevky lepšie čítal, nájdeš super odpoveď v príspevku 164. Myslím, že tam je to úplne jasné - v tomto prípade sa teda môžeš odvolať na §71 ods.1.
hm, ale ked nájomníci mi platia na základe faktúry, kde dátum dodania musím dať 31.1., nemôžem tam dať dátum dodania napr. toho 7.1., lebo neviem či mi dovtedy každý zaplatí...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať