Zavrieť

Porady

Ako protestovať proti likvidácii živnostníkov p.Mihálom, Miklošom

Nové odvody a dane ,ktoré chce zaviesť Mikloš a Mihál
sú likvidačné pre malých živnostníkov
- príkladom sú odvody do ZP, SP ktoré už nebudú
odpočítateľnou položkou pre DP

Doplnok:
-navrhujem protestovat posielaním e-mailu každý deň
proti likvidácii živnostnikov
ak má niekto e-mail na Mihal,Sulik,Mikloš,Figel,Radičova .....
nech to uvedie v príspevku

živostníkov je asi 230 000
Naposledy upravil dusanf : 08.03.11 at 16:39
Usporiadat
Téma je uzavretá.
trisestri trisestri

trisestri je offline (nepripojený) trisestri

jar88 Pozri príspevok
Pekne sa to číta.
Priemerná mzda 4000 € na zamestnanca.
-----------------------------------------
Vieš si predstaviť, canbo, že by si si otvoril firmu tu na Slovensku, kde by tvoji zamestnanci zarábali čo len 3000 € mesačne?
--------
Čo by ste asi tak produkovali a pre koho by bola vaša produkcia určená?
-----------------------------------------
Ak sa ti podarí niečo také vyšpekulovať, som prvý záujemca o miesto u teba.
Som schopný pracovať 16 až 20 hodín denne, 7 dní v týždni a nezáleží mi ani na lokalite tvojho pracoviska. Kľudne môže byť aj v Hornej Dolnej. Nepotrebujem ani bufet na pracovisku, ani firemnú kávu. Stačí mi toaleta a sprcha a rozkladacie lôžko niekde pod stolom, či pod oknom.
Naviac počas skúšobnej doby, by som bol ochotný pracovať bez nároku na mzdu, len nech sa firma rozbehne.
-------------------------------------------
Verím, že takých ľudí by si našiel aj viac, ale neverím, že by si niekedy dokázal taký produkt vymyslieť. Tak nesnívaj o 4000 eurách mesačne.
nepochopil si,neviem či úmyselne-tak je to v Dánsku,tým nechcel autor povedat že je to realne najbližšie roky na SK,ty zas ako zamestnavatel snívaš o nulových daniach a odvodoch,len to je tak nereálne ako 1000 eurová minimalná mzda na SK,no pokial odbory a zamestnanci majú ekonomické požiadavky v zmysle realných možnosti,zamestnavatelia poniektorí by nechceli platit ani dane, mzdy, odvody a keby aj mali také prachy že každý den by raketou chodili na Mars,stále by im bolo málo.
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

jar88 Pozri príspevok
Tých cca 42 až 43 tisíc eur, je suma odvodov a daní zo mzdy, ktorú firma zaplatí za 10 rokov. Tým sa stane ich výroba cenovo schopná konkurovať na všetkých svetových trhoch.
----------------------------------
To znamená, ak by sme všetci nemuseli platiť odvody, mohli by sme vyrábať a vyvážať čokoľvek a všetko by sme si vedeli zaplatiť len z daní zo zisku a zo zaplatenej dph.
--------------------------------------
Málokto si uvedomuje o čo všetko sa pripravujeme platením odvodov.
Tých 400.000 nezamestnaných, nič nerobí a ani si neužíva technický pokrok doby. Vlastne len prežívajú od podpory k podpore a od sociálky k sociálke.
To nie je pravda. Počúval som koľko je priama dotácia a koľko je odpustené na daniach. Ale možno som nepočúval dobre
0 0
akumulator akumulator

akumulator je offline (nepripojený) akumulator

lekár
Miesto odosielania elektronických správ odporúčam uplatniť zadávanie žiadostí o sprístupnenie informácií podľa ustanovenia § 14 ods. 1 zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov, pričom treba:
1. uviesť iniciále žiadateľa (meno, priezvisko, adresu trvalého bydliska),
2. označiť povinnú osobu (napr. Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny, Špitálska 4, Bratislava),
3. vymedziť, akých informácií sa žiadosť týka (napr. ako ministerstvo uplatňuje stratégiu Európskej únie a Rady Európy vo veci podpory malých a stredných podnikateľov?),
4. určiť, akým spôsobom sa sprístupnenie informácie požaduje (napr. "o sprístupnenie informácie žiadam cestou elektronickej pošty na adresu ´obcan@menej_nez_otrok.sk´); v takom prípade je sprístupnenie informácie bezplatné - ak ide o elektronické sprístupnenie,
5. už aspoň raz v praxi využiť znenie § 21a zákona o slobode informácií, pričom podať na Obvodný úrad Bratislava, Staromestská 6, 814 40 Bratislava podnet na prejednanie priestupku na úseku poskytovania informácií, ak sa ho ktorákoľvek z povinných osôb dopustí, pričom tento podnet musí obsahovať:
a) iniciále podávateľa (poškodeného) - meno, priezvisko, štátne občianstvo, adresa trvalého pobytu,
b) koho podávateľ označuje za páchateľa (treba uviesť fyzické osoby, nie ministerstvo ako také, teda treba uviesť tú osobu, ktorá menom ministerstva vo veci konala a ak ich je viac, tak všetky a každú z nich),
c) kedy došlo k spáchaniu priestupku (t.j. vymedziť časový úsek - ak nie inak, potom "odo dňa ..., kedy bola ministerstvom moja žiadosť prijatá, až do dňa ..., ktorým ... - tu treba uviesť buď dátum tzv. fiktívneho rozhodnutia o zamietnutí odvolania proti nesprístupneniu informácie, ktorým je 16.deň odo dňa doručenia odvolania povinnej osobe, ak na toto odvolanie povinná osoba nereagovala prípadne dátum, kedy došlo k vydaniu definitívneho rozhodnutia o odvolaní proti neposkytnutiu informácie, proti ktorému sa už nemožno odvolať),
d) kde došlo k spáchaniu priestupku (vypísať úplný názov ministerstva, neprípustné sú skratky typu :MPSVAR" a pod., vrátane adresy),
e) odôvodniť, na základe čoho sa oznamovateľ domnieva, že došlo k spáchaniu priestupku (napr. "nevydaním rozhodnutia predpísanou písomnou formou a so všetkými náležitosťami, ktoré má takéto rozhodnutie mať, vrátane jeho doručenia do vlastných rúk žiadateľovi, došlo k porušeniu inej povinnosti uloženej zákonom o slobode informácií" ... alebo "nedodržaním lehôt jednoznačne vymedzených zákonom o slobode informácií došlo k porušeniu povinností plynúcich povinnej osobe zo zákona o slobode informácií" ... a pod.),
f) možné, no nie povinné, je aj uviesť ďalšie skutočnosti (napr. aj čoho sa oznamovateľ domáha) - "domáham sa, aby správny orgán pri preskúmavaní priestupku dôsledne dbal na základné ľudské právo vyhlásené vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv valným zhromaždením Organizácie spojených národov dňa 10.12.1948, podľa ktorého všetci ľudia sú si pred zákonom rovní, teda aby neuplatnil, ak zistí, že skutok, ktorý oznamujem, je priestupok, miernejšiu sankciu iba z toho dôvodu, že sa jedná o zamestnanca / predstaviteľa ústredného orgánu štátnej správy SR" ... prípadne - "keďže v konaní osôb, ktoré označujem za páchateľov, ktorí sú zamestnancami / predstaviteľmi ústredného orgánu štátnej správy SR, ktorí sú aj z mojich daní dostatočne finančne motivovaní, aby ma obslúžili a poskytli mi požadované informácie, a nie aby ma zavádzali, či aby mi poskytovali neúplné a nepravdivé informácie, hlavne však z dôvodu, že ako takíto zamestnanci / predstavitelia mali by byť vzorom pre každú inú subordinovanú povinnú osobu, a nie mariť moje základné ľudské právo garantované mi v čl. 26 ods. 1 a 5 Ústavy Slovenskej republiky, navrhujem, aby správny orgán uložil ako sankciu za priestupok nie pokutu, ale zákaz činnosti - a to pre každého z páchateľov a zároveň na hornej hranici, teda zákaz činnosti na dva roky a aby tento zákaz vymedzil najmenej ako zákaz vykonávať činnosť v akomkoľvek právnom postavení pre ktorúkoľvek inštitúciu či právnickú osobu, ak ide o osobu, ktorú zákon o slobode informácií označuje za povinnú osobu (akýmkoľvek právnym postavením sa pre tento účel rozumie právny vzťah založený na základe Zákonníka práce, obdobný, ako pracovnoprávny vzťah založený osobitnými zákonmi, právny vzťah založený na základe kódexov občianskeho práva, ako aj právny vzťah založený ako obchodno - právny vzťah podľa kódexov obchodného práva),
g) oznámenie musí byť podpísané oznamovateľom; overenie podpisu nie je nutné ani potrebné.
Nasledujú adresy:
Adresa na Úrad vlády Slovenskej republiky:
urad@vlada.gov.sk
Adresa na podávanie žiadostí podľa info zákona Ministerstva financií SR:
info@mfsr.sk
Adresa na podávanie žiadostí podľa info zákona Ministerstva práce, sociálnych veci a rodiny SR:
info@employment.gov.sk
__________________________________________________ __
Napokon - mimo uvedený kontext - môže sa na verejného ochrancu práv SR obrátiť každý (bez ohľadu na vek, sociálny status, spôsobilosť na právne úkony či iné kritérium), kto sa domnieva, že pri konaní, rozhodovaní alebo nečinnosti orgánu verejnej správy boli porušené základné práva a slobody v rozpore s právnym poriadkom alebo princípmi demokratického a právneho štátu.
ZÁKLADNÉ PRÁVA A SLOBODY
Základné práva a slobody, ktoré verejný ochranca práv chráni je možné nájsť v druhej hlave Ústavy Slovenskej republiky, ale i v medzinárodných dokumentoch.
ORGÁNY VEREJNEJ SPRÁVY
Orgány verejnej správy, na ktoré sa vzťahuje pôsobnosť verejného ochrancu práv, sú najmä:
  • orgány štátnej správy – napr.:
  • ministerstvá a ostatné ústredné orgány štátnej správy,
  • orgány miestnej štátnej správy (napr. obvodné úrady, krajské úrady, katastrálne úrady),
  • súdy - LEN v prípade orgánov riadenia a správy súdov a dôvodov predpokladajúcich disciplinárne previnenie sudcu;
  • orgány územnej samosprávy – napr.:
  • obecné zastupiteľstvo/mestské zastupiteľstvo, starosta/primátor,
  • zastupiteľstvo vyššieho územného celku, predseda vyššieho územného celku;
  • právnické a fyzické osoby, ktoré podľa osobitného zákona rozhodujú o právach a povinnostiach fyzických osôb a právnických osôb v oblasti verejnej správy, alebo do práv a povinností fyzických osôb a právnických osôb v oblasti verejnej správy inak zasahujú – napr.:
  • napr. Sociálna poisťovňa.


Verejný ochranca práv nemá pôsobnosť voči:
  • Národnej rade Slovenskej republiky,
  • prezidentovi Slovenskej republiky,
  • vláde Slovenskej republiky,
  • Najvyššiemu kontrolnému úradu Slovenskej republiky,
  • Ústavnému súdu Slovenskej republiky,
  • spravodajským službám,
  • rozhodovacím právomociam vyšetrovateľov Policajného zboru,
  • prokuratúre,
  • súdom (s výnimkou orgánov riadenia a správy súdov a dôvodov predpokladajúcich disciplinárne previnenie sudcu),
  • vo veciach operačnej a mobilizačnej povahy.

KONANIE, ROZHODOVANIE, NEČINNOSŤ ORGÁNOV VEREJNEJ SPRÁVY
Je to určitý postup orgánov verejnej správy pri výkone ich pôsobnosti a právomocí, ktoré im priznávajú právne predpisy. Nečinnosťou je možné charakterizovať ako nekonanie v prípade, kedy orgán konať mal.
Linka na formulár, ktorým možno online podať podnet, je táto:
http://www.vop.gov.sk/formular-na-podanie-podnetu
Naposledy upravil akumulator : 03.04.11 at 17:21 Dôvod: grafická úprava textu
  • File Type: doc SK.doc (379.0 KB, 12 videní)
0 0
trisestri trisestri

trisestri je offline (nepripojený) trisestri

to sa až teraz zobudili?-tieto opatrenia tu mali byt už dávno plus dalšie ku ktorým bolo ich podnetov a návrhov- http://ekonomika.sme.sk/c/5835444/st...ovat-dane.html a ešte by som vypichol z diskusie fakty kam idúmimo iného obrovské peniaze a ak sa tam neurobia poriadky,nikdy nebude dost,bolo by aj na dialnice,dochodky,socialné veci,školstvo,zdravotníctvo aj bez zvyšovania odvodov živnostníkom
Kto sa ako podieľa na daniach do rozpočtu SR (približný prepočet zo štatistiky DR SR):

K 31.12.1994
Fyzické osoby: 7 757 762 715 Sk 8,08 %
PO (firmy) 30 232 572 044 Sk 31,49 %
DPH: 36 901 732 168 Sk 38,46 %
Spotr. Dane: 21 121 512 276 Sk 22,00 %
Podiel priamych daní (FO+PO) bol cca 40 %
Podiel nepriamych (DPH+SD) bol cca 60 % ( z toho si obchodní podnikatelia zobrali späť na vratke DPH celkom 54 mld. Sk)

K 31.12.2000:
Fyzické osoby: 25 399 000 854 Sk 16,9 %
PO-firmy 25 124 701 023 Sk 16,8 %
DPH: 70 587 419 430 Sk 47,2 %
Spotr. Dane: 28 452 582 710 Sk 19,03 %
Podiel priamych daní (FO+PO) bol cca 33,7 %
Podiel nepriamych (DPH+SD) bol cca 66,23 % ( z toho si obchodní podnikatelia zobrali späť na vratke DPH celkom 91 mld. Sk)

K 31.12.2010
Fyzické osoby: 151.133 601 € 16,7%
PO-firmy: 59.697.604 € 6,6%
DPH: 509.720.463 € 56,45 %
Spotrebné dane: 181.895.670 € 20,15 %
Podiel priamych daní (FO+PO) 23,3 %
Podiel nepriamych (DPH+SD) 76,6 % ( z toho si obchodní podnikatelia zobrali späť na vratke DPH celkom 125,26 mld. Sk)
Nadmerný odpočet – vratky DPH si registrovaní podnikatelia uplatnili od roku 1993 do 2010 v celkovom objeme 1 bilión 687 miliárd Sk!!!
koľko z toho išlo o neoprávnený odpočet? Koľko z toho sa vrátili späť do rozpočtu? Asi nezmyselné otázky, pri súčasnom stave „hospodárenia“ SR. A prečo ešte niekto nadáva, že platí veľa, že on „živí“ štát a tých okolo? Pritom je to možno naopak a on berie len výhody (sídlo svojho podnikania má na adrese trvalého pobytu a aj toaletný papier , televízor, či obývačku si dá odpísať z daní, teda vlastne neplatí zo svojho zisku ako okolo zo svojej zarobenej čistej mzdy), a je sám príživníkom, ak neverí, nech si pozrie: http://dlznik.zoznam.sk/. Na Slovensku majú zatiaľ z toho najviac tí veľkohubí, drzí, arogantní, lakomí ,sebeckí zbohatlíci, čo zo zákona a predpisov si už dávno nič nerobia,. Teda zatiaľ...
2 0
slimak slimak

slimak je offline (nepripojený) slimak

http://ekonomika.sme.sk/c/5837047/ko...e-odvodov.html

dnes ten zazrak koalicna rada schvalila. Ja osobne niesom proti. Nech sa zjednoti VZ ci ZD. Nech je to jednoduchsie.

Ale vcelom tomto humbuku nejde o SZCO,ale o zamestmancov. Hlavne soc.poistovnu. Ale oni musia zmenit 170 zakonov. vyse mesiaca sa trapili zo sadzbami. miklos sulika poslal najprv prec a vraj presiel Sulikov navrh, podla mna moze byt. Pausalne vydavky su podla mna blbost. Mne najviac vadi, ze system znevyhodnuje slusneho podnikatela. nech su sadzby ake si vymyslia a ludia budu platit dane ake budu, ale nech maju rovnake postavenie(rovnaku ciaru aspon pre dane).

Mne strasne vadi, ze stat nedokaze udrzat fair play hru a ze slusnejsi podnikatelia musia doplacat na konkurenciu co ma kamaratov na CS,DU ci na sude,policii.
0 0
toranor toranor

toranor je offline (nepripojený) toranor

Paušálne výdavky sú na zjednodušenie podnikania, aby sa živnostník nemusel zaoberať "jednoduchým" účtovníctvom a byrokraciou, výkazmi, dvojitými výkazmi, a evidenciami, kontrolou evidencií, výkazmi o evidncii a evidencii a výkazoch. Jednoducho papierovačkami.
Paušál má zjednodušiť podnikanie !!! Mne je z toho zle, pravičiar nás zoderie z kože, horšie ako bolševik.
Odkedy sulík (s malým s) pôsobí v politike, ide proti všetkým drobným podnikateľom .
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

canbo Pozri príspevok
Pozor je neponúkam prácu , iba opisujem vlastnú skúsenosť a holú skutočnosť.
Myslíte že ak vyrábate zhodný výrobok v dánsku a na slovensku s predajnou cenou zhodnou , a tam zarobí aj robotník a u nás pre robotníka neostane.
Prečo pochybujete? Myslíte prečo odchádzajú z Dánska aj na Slovensko ,no aby zarobili. Ale aj na Slovensku sa správajú slušne (Dánska spoločnosť
- technicky zástupca pre Michalovce od 1500€.)
Ja viem, že neponúkaš prácu za 4000 € mesačne.
Chcel som ťa len upozorniť na ekonomické súvislosti. Nemôžeš porovnávať mzdu v Dánsku so mzdou na Slovensku. Rovnako nemôžeš porovnávať zamestnanca zabezpečujúceho predaj, servis a technické zabezpečenie, pre zahraničnú firmu s rovnakými zamestnancami pracujúcimi pre Slovenskú firmu. To sú dve neporovnateľné veci, lebo pre tu Dánsku firmu budeš výrobok predávať za cenu 300 a porovnateľný Slovenský výrobok za cenu 100.
----------------------------------------
Ja som ti napísal, nech skúsiš nájsť výrobok, alebo službu, ktorú by si vedel produkovať Slovenským zamestnancom s platom 3000 až 4000 € čistého mesačne. To znamená cca 6500 až 7000 € mesačne v super hrubej mzde.
Čo by asi tak musel ten tvoj zamestnanec produkovať, ak by si to vedel niekde reálne predať.
-----------------------------------------
Myslím, že nič také asi nevymyslíš.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

trisestri Pozri príspevok
nepochopil si,neviem či úmyselne-tak je to v Dánsku,tým nechcel autor povedat že je to realne najbližšie roky na SK,ty zas ako zamestnavatel snívaš o nulových daniach a odvodoch,len to je tak nereálne ako 1000 eurová minimalná mzda na SK,no pokial odbory a zamestnanci majú ekonomické požiadavky v zmysle realných možnosti,zamestnavatelia poniektorí by nechceli platit ani dane, mzdy, odvody a keby aj mali také prachy že každý den by raketou chodili na Mars,stále by im bolo málo.
Ja som to pochopil, len ty akosi nechápeš, akú vlastne funkciu majú plniť dane a poplatky. (solidárnymi, povinnými odvodmi sa zaoberať nemienim)
Tiež som sa nikde nevyjadroval, že som proti daniam, alebo za nulové dane.
Dane si určuje štát na zabezpečenie chodu a na reguláciu slobodných činností, ktoré považuje za potrebné v určitej miere obmedziť.
-----------------------------------------------------------
Myslím že štát by mal vedieť zákonmi vytvárať prostredie pre život svojich ľudí (tým nemyslím občanov, ale obyvateľov, žijúcich na jeho území). Tým som nechcel povedať, že štát má obyvateľov živiť, ale má povinnosť nechať ich, aby sa mohli živiť sami. Nie obmedzovať ich, aby žili za 180 či 200 € bez daní, ale s povinnými odvodmi a z ostatného mu dávali polovicu a viac formou daní.
-------------------------------------------------------------
Viem že z peňazí nežijeme, ale bez peňazí v civilizácii neprežiješ. Peniaze majú rovnako, ako dane svoju funkciu a tá sa zákonom zmeniť nedá, lebo trh v slobodnej ekonomike nepustí. Všetko ti spočíta a v konečnom dôsledku nechá aj zaplatiť.
----------------------------------
Tak že, sny o nejakej spravodlivej sociálnej spoločnosti, sú len sny idiotov.
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

pavol54 Pozri príspevok
To nie je pravda. Počúval som koľko je priama dotácia a koľko je odpustené na daniach. Ale možno som nepočúval dobre
Čo "TO" čo som napísal, nie je pravda?
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

slimak Pozri príspevok
http://ekonomika.sme.sk/c/5837047/ko...e-odvodov.html

dnes ten zazrak koalicna rada schvalila. Ja osobne niesom proti. Nech sa zjednoti VZ ci ZD. Nech je to jednoduchsie.

Ale vcelom tomto humbuku nejde o SZCO,ale o zamestmancov. Hlavne soc.poistovnu. Ale oni musia zmenit 170 zakonov. vyse mesiaca sa trapili zo sadzbami. miklos sulika poslal najprv prec a vraj presiel Sulikov navrh, podla mna moze byt. Pausalne vydavky su podla mna blbost. Mne najviac vadi, ze system znevyhodnuje slusneho podnikatela. nech su sadzby ake si vymyslia a ludia budu platit dane ake budu, ale nech maju rovnake postavenie(rovnaku ciaru aspon pre dane).

Mne strasne vadi, ze stat nedokaze udrzat fair play hru a ze slusnejsi podnikatelia musia doplacat na konkurenciu co ma kamaratov na CS,DU ci na sude,policii.
Špekulovanie nad jedným percentom daní, alebo nad jedným percentom odvodov, sú len tanečky politikov pre nablblý plebs. Nič sa tým nevyrieši.
---------------------------------------------
Určite sa tým nevyrieši výroba, ani inflácia, ani zadĺženosť. No a snívanie o nejakom rozvoji, či dokonca "udržateľnom" a trvalom rozvoji, je nereálne.
----------------------------------------------
Najhoršie na tom je, že svet za oceánom, ide nezadržateľne dopredu a nás tu čaká len stagnácia a čakanie na zázrak. Pokrok a prosperita neľúbi socialistov a kapitál sa im vyhýba, lebo sa bojí zlodejov a bankrotárov. Nepriláka ho ani EUROVAL.
0 0
trisestri trisestri

trisestri je offline (nepripojený) trisestri

Tak že, sny o nejakej spravodlivej sociálnej spoločnosti, sú len sny idiotov.
Prečo si toto nevysvetloval na zjazdoch KSS,alebo na stranických a odborarských aktívoch? Tvoje odpovede sú často bez argumentov na konkretné čísla a fakty,velmi často a občas hlboko si protirečíš,raz tvrdíš že kvoli technickému pokroku nezamestnanosť bude narastať,inde zase že keby neboli odvody tak tu máme plnú zamestnanosť,ako prosím ta obmedzuje štát možnosť podnikať?-odvodmi,ani sám tomu neveríš-pozri ako Tatry sú zhumpĺované,ešte aj kúpele tám zanikli,kvoli odvodom?-asi ťažko,cena práce je v Rakúsku vyššia a tam to prosperuje,v Poľsku je porovnaťeľna a ide im to tam.Tu kapú kravy, ošípane pričom ich majitelia poberajú štedré dotácie.Z USA prišlo niekolko svetových kríz,nie kvoli socializmu,ale že tvoji vychvalený ludia z nebmedzenou slobodou falšovali výročné správy finančných inštitucií a že trh nekontroloval úvery,tvoje predstavy o slobode ukazali ako sa tam nezodpovedne ludia zadlžovali,ešte aby nás nečakala druhá kríza,lebo Američania sú zadlžený až po uši,svetovým motorom ekonomiky sú azijské krajiny,kde sa úvadza že nie je tám až taka miera slobody.Mzdy a odvody sú najmenší problém tejto krajiny,ako aj sloboda podnikania,jedný jej majú aj habadej-problém je ten že všetku moc majú v rukách taký ich dedovia arizovali,oni a ich otcovia znárodnovali a teraz keď majú možnosti podnikat načo budú riskovat a investovat,ked možu cez všelijaké verejné zakázky, odpočty a finty z dph,podvody,dotacie príst velmi rýchlo a bez rizika k velkým prachom.Však maš tu kopec podnikatelov čo neplatia odvody,ale aj tak nič nepriniesli do ekonomiky,nikde neinvestujú,nič nerozvijajú-spravodlivá socialná spoločnost možno neexistuje,ale existuje systém ktorý rieši existenčné problémy tých ktorý nie sú tak genialný aby sa uplatnili-u nás systém nebude fungovat,absolutne nie kvoli odvodom-ale pokial sa mnohým oplatí lumparina, kto nemá kapital zase nemá šance-pokial nebude poriadok,furt bude malo a pokial bude odkial brat poriadok nebude-myslím že to chápeš,ale rád provokuješ,neverím žeby si nepoznal suvislosti.
Naposledy upravil trisestri : 05.04.11 at 13:19
0 0
jar88 jar88

jar88 je offline (nepripojený) jar88

Z tohto tvojho posledného príspevku, mi je jasné, že funguješ na dojmoch.
Nerozlišuješ príčiny od následkov a pod argumentom si predstavuješ demagógiu podporenú hausnumerom, ako to prezentuješ na konci príspevku 825 o vrátených nadmerných odpočtoch dph.
---------------------------------------
Vieš vôbec príčinu tých nadmerných odpočtov???
Máš tam príklad výberu dph (cca viac ako 509.720.000 €) a nadmerný odpočet dph 4.160.000.000 € (to je tých tvijich cca 125 miliard v Sk)
Vieš to nejako vysvetliť
-------------------------------------------------------
Ak by sme chceli debatovať o veciach, ktoré opisuješ, najskôr by sme si museli dohodnúť základné pojmy. To znamená, presne si objasniť čo si predstavujeme pod pojmom daň, poplatok, odvod, ekonomika, hospodárstvo, banka, poisťovňa, mzda, penzia, renta, investovanie a podobne.
-----------------------------------------------------------
No a určite viem, že mi nijako nedokážeš popísať, čo sú odvody a čo je to za organizáciu VZP a SP
Naposledy upravil jar88 : 06.04.11 at 06:33
0 0
safri_duo safri_duo

safri_duo je offline (nepripojený) safri_duo

Najlepším protestom bude až keď sa systém zavedie zníženie príjmov štátneho rozpočtu namiesto predpokladaného zvýšenia.
Chcú mať reálne náklady, budú ich mať a vrátia sa časy z 90 rokov - kupovanie faktúr, bločkov atď.

Alebo živnostník si založí S.R.O. kde bude platcom DPH a bude si tam dávať reálne náklady a požadovať z nich aj vrátenie DPH a zároveń bude mať živnosť kde bude faktúrovať len do výšky nového paušálu + nezdanitelného základu dane. Z s.r.o. zisk nebude oficiálne vyberať kým sa zas dačo nezmení a prestanú sa platiť odvody zo zisku resp. dividend

Výsledok:
1, nižšie odvody a daň zo SZČO
2, vyšši odpočet DPH z s.r.o.
3, žiadne odovdy z s.r.o. niekoľko rokov
0 0
slimak slimak

slimak je offline (nepripojený) slimak

Paušálne výdavky sú na zjednodušenie podnikania, aby sa živnostník nemusel zaoberať "jednoduchým" účtovníctvom a byrokraciou, výkazmi, dvojitými výkazmi, a evidenciami, kontrolou evidencií, výkazmi o evidncii a evidencii a výkazoch. Jednoducho papierovačkami.
Paušál má zjednodušiť podnikanie !!! Mne je z toho zle, pravičiar nás zoderie z kože, horšie ako bolševik.
Odkedy sulík (s malým s) pôsobí v politike, ide proti všetkým drobným podnikateľom .
§6 odek 14
(14) Daňovník vykonávajúci podnikanie alebo inú samostatnú zárobkovú činnosť podľa odsekov 1 a 2 za podmienok, že túto činnosť vykonáva samostatne bez zamestnanca, dosiahol z tejto činnosti v bezprostredne predchádzajúcom zdaňovacom období príjmy (výnosy) nepresahujúce sumu 170 000 eur a uplatňuje pri týchto príjmoch (výnosoch) preukázateľné daňové výdavky, môže viesť počas celého zdaňovacieho obdobia daňovú evidenciu o
a) príjmoch a daňových výdavkoch v časovom slede vrátane prijatých a vydaných dokladov, ktoré spĺňajú náležitosti účtovných dokladov, 1)
b) hmotnom majetku a nehmotnom majetku, využívaných na podnikanie alebo inú samostatnú zárobkovú činnosť,
c) zásobách, pohľadávkach a záväzkoch.
neviem ci toto bude platne aj v novom zakone, aky je rozdiel medzi tymto a odsekom 11? nemusia mat ani jeden ani druhy penazny dennik a robit vykazy. Mylim sa?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

slimak Pozri príspevok
§6 odek 14
neviem ci toto bude platne aj v novom zakone, aky je rozdiel medzi tymto a odsekom 11? nemusia mat ani jeden ani druhy penazny dennik a robit vykazy. Mylim sa?
Rozdiel je napr. v tomto : Pri paušálnch výdavkoch nie si povinný viesť

.....a daňových výdavkoch v časovom slede vrátane prijatých a vydaných dokladov, ktoré spĺňajú náležitosti účtovných dokladov,
- hmotnom majetku a nehmotnom majetku, ktorý možno odpisovať,
- záväzkoch

Daňovník pri paušálnych výdavkoch vedie:
Daňovník počas uplatňovania výdavkov týmto spôsobom je povinný viesť evidenciu o príjmoch v časovom slede, o zásobách a o pohľadávkach.
Ich uplatnenie nie je obmedzené žiadnou sumou.

To znamená, že je tu určitý rozdiel. Rozdiel je i v tom, že pri paušále sa nevystavujem riziku uplatnenia nákladu, ktorý nemusí byť v budúcnosti uznaný, a teda sa nechtiac vystavujem riziku pokuty a sankčného úroku. Pri paušálnych výdavkoch si noho podnikateľov už dokázali vyplniť daňové priznanie sami, čo je samozrejme tiež určitá úspora peňazí....
Paušálne výdavky mali svoje opodstatnenie: Mohli diskutovať o úprave ich percenta, ale znížili ich na minimum. Dotkne sa to najmä ľudí pracujúcich "hlavou" a dotkne sa ich to statočne, nakoľko jednak zaplatia podstatne viac daní a jednak i odvodov zvýšením daňového základu, takže to môže urobiť dosť veľkú pálku u tých, čo majú vyššie príjmy. Viem slovenská nátura je - tak nech zaplatia ak zarábajú viac /nie však pravicová /, neprekáža, že aj viac pracujú /hoci nehovorím tu o nejakých veľmi nadpriemerných zárobkoch/. Paradoxom je, že títo ľudia aj doteraz platili vyššie dane /neznižovali si výnosy umelými nákladami/ a platili aj vyššie odvody, tak by podľa nového mali platiť ešte viac. Tým, ktorí platili minimálne sme sa báli o o ich penzie /už sa nebojíme/ znížili a je otázkou, koľkí platili právom minimálne odvody. Keby sa takáto reforma udiala pred štyrmi rokmi asi by som sa ani nedivila, teraz dosť.... a obávam sa, že to je krok späť a povedie to k tomu, čo píše safri_duo vyšššie.
Zjednodušenie administratívy napr. jedným tlačivom pre mnohých živnostníkov za 700, 1000 a viac EUR je drahým zjednodušení. Celá reforma sa dotkla jednej vrstvy obyvateľstva a pravdepodobne má za cieľ zvýšenie zamestnanosti, no ale .....
Naposledy upravil evina : 06.04.11 at 14:27
2 0
slimak slimak

slimak je offline (nepripojený) slimak

nie si povinný viesť

.....a daňových výdavkoch v časovom slede vrátane prijatých a vydaných dokladov, ktoré spĺňajú náležitosti účtovných dokladov,
Co to znamena? To staci si urobit excelovsku tabulku, kde su vydavky zoradene podla datumu, poradove cislo a suma? Na spodku scitana? A vydavkove doklady nalepene(a ocislovane por.cislom) na A4 a archivovane(5 rokov)? A tato suma sa len dopise do danoveho priznania,kde zaskrtnes policko §6 odsek 14, namiesto §6 odsek.10?
Ak je to tak,kde je problem? A ak nie, tak by to malo byt ako som popisal(vyhodil by som aj zoradenie podla datumu, aj ked pre prehladnost a lepsiu kontrolu to mozno ma vyznam).

Dotkne sa to kdekoho. Nejdem to rozoberat(zrejme najviac "danovo"poctivych ludi). Pre mna pracujuci"hlavou" nie su ziadna top privilegovana kategoria. Aj ked beriem, ze danova kontola moze byt otravna. Podla mna ju aj tak tito ludia nedostanu, len keby vykazali prilis vysoku sumu vydavkov k prijmom.
0 0
trisestri trisestri

trisestri je offline (nepripojený) trisestri

jar88 Pozri príspevok
Z tohto tvojho posledného príspevku, mi je jasné, že funguješ na dojmoch.
Nerozlišuješ príčiny od následkov a pod argumentom si predstavuješ demagógiu podporenú hausnumerom, ako to prezentuješ na konci príspevku 825 o vrátených nadmerných odpočtoch dph.
---------------------------------------
Vieš vôbec príčinu tých nadmerných odpočtov???
Máš tam príklad výberu dph (cca viac ako 509.720.000 €) a nadmerný odpočet dph 4.160.000.000 € (to je tých tvijich cca 125 miliard v Sk)
Vieš to nejako vysvetliť
-------------------------------------------------------
Ak by sme chceli debatovať o veciach, ktoré opisuješ, najskôr by sme si museli dohodnúť základné pojmy. To znamená, presne si objasniť čo si predstavujeme pod pojmom daň, poplatok, odvod, ekonomika, hospodárstvo, banka, poisťovňa, mzda, penzia, renta, investovanie a podobne.
-----------------------------------------------------------
No a určite viem, že mi nijako nedokážeš popísať, čo sú odvody a čo je to za organizáciu VZP a SP
Možno došlo k chybe v desatinej čiarke v dph,ked iba taký argument máš málo,síce namiesto odpovedí na moje otázky si odpovedal v štýle najlepšia obrana je útok,opýtaj sa na fungovanie vrátok dph Varehu a x jemu podobných,myslíš že mnohý podnikatelia majú iba zo špásu po 30-50 s.r.o ktoré ked bližšie preskúmaš reálne nevykonavajú žiadnú činosť.
Už raz som ti vysvetloval že odvody fungujú na podobnom princípe ako komerčné poistenie-ked platíš poistné za auto,tiež nečakáš že ked nenastane škodova udalost,tak že ti vratia poistné.Si predstáv že niekto by po roku v pracovnom pomere náhle ochorel na onkologické ochorenie,kto by mu zaplatil liečbu,náhradu príjmu atd-tvrdil by si rodina,čo keby tá ho mala v paži alebo samy by nemali z čoho? Nie každý je taký frajer ako ty že si včas dokáže nahobit miliony,nie každý sa o rodinu chce starat/napr.mnohý neplatia alimenty,odvrhnú svojich atd/ A tvrdit že všetci sa dokážu o seba postarat od kolísky až po hrob je taký istý nezmysel ako tvrdenia o spravodlivej socialnej spoločnosti.Sa divím že tvojou falošnou pýchou nehýbu ani katastrofy a živelné udalosti,napr možno v Japonsku boli tiež taký machri že sa vedeli postarat o seba,prišlo zemetrasenie a sú odkazaný na pomoc iných,takisto ludia po povodniach atd,mal som takého kolegu čo hlásal také myšlienky ako ty že on nebude robit na chorých žobrákov, invalidov, nezamestnaných,prišla havaria,keby nebolo zdravotného poistenia je po nom,teraz je odkazaný na dávky z tých odvodov ktoré tak vehementne zatracoval.Verejnopravné poistovne jasné definuje zákon a ich potrebu a význam chápu v celej Europe z výnimkou bývalych eštebákov,ktorý hlásali sociálne spravodlivú spoločnost a teraz pre zmenu hlasajú bludy z opačnej strany-totálny invidualizmus,bezbrehý ekonomický liberalizmus,absolútna sloboda,oslobodenie od platenia akýchkolvek solidárných príspevkov atd-asi tie poistovne a odvody nejaký zmysel majú,ked ich žiadná pravicova vláda nikde v Europe nezrušila a už aj v USA robia také reformy aby viac ludí malo prístup k zdravotníctvu.Tak sa opýtaj na danovom na výšku odpočtov DPH a trochu ich zanalyzuj a zistíš ako to je,ale nehraj sa na naivného,ved už aj v USA vedia ako sa na Slovensku kradne,klame,podvádza a ich štatistiky sú ešte tvrdšie v tomto smere,im vychádzajú biliony korún rozkradnutých v privatizacii,cez verejné obstáravanie,danových podvodoch a únikoch atd-nemaj boja necucajú si ich s prsta,ani z pochybných štatistik a moje názory nie sú dojmy,fakty ktoré sú medialné znamé,poznatky z 20 ročnej praxe a osobné skúsenosti moje a mnohý dalších ludí,zamestnancov atd-si velmi šikovný provokater,neverim že nepoznáš fakty a že si nejaký zmanipulovaný blogerko zo SME.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

slimak Pozri príspevok
Co to znamena? To staci si urobit excelovsku tabulku, kde su vydavky zoradene podla datumu, poradove cislo a suma? Na spodku scitana? A vydavkove doklady nalepene(a ocislovane por.cislom) na A4 a archivovane(5 rokov)? A tato suma sa len dopise do danoveho priznania,kde zaskrtnes policko §6 odsek 14, namiesto §6 odsek.10?
Ak je to tak,kde je problem? A ak nie, tak by to malo byt ako som popisal(vyhodil by som aj zoradenie podla datumu, aj ked pre prehladnost a lepsiu kontrolu to mozno ma vyznam).

Dotkne sa to kdekoho. Nejdem to rozoberat(zrejme najviac "danovo"poctivych ludi). Pre mna pracujuci"hlavou" nie su ziadna top privilegovana kategoria. Aj ked beriem, ze danova kontola moze byt otravna. Podla mna ju aj tak tito ludia nedostanu, len keby vykazali prilis vysoku sumu vydavkov k prijmom.
Pýtal si sa na rozdiely tak som Ti napísala. nerozoberám spôsob, či je pre niekoho exelovská tabuľka problém alebo nie. Problém je hlavne tu v uznateľnosti výdavkov....

Pracujúcich hlavou nepovažujem ani ja za privilegovaných, o tom som nepísala....

Áno, to ma práve mrzí, že sa to dotkne Tých daňovo poctivých ľudí.... Určite objektívne neexistuje 80 % živnostníkov platiacich z minima atď. atď. .... aj Tí, ktorí idú na 40% paušál, určite uplatnia výdavky 45.......
0 0
akumulator akumulator

akumulator je offline (nepripojený) akumulator

lekár
Občianska neposlušnosť - výzva!

Vyzývam manažérov a konateľov resp. členov štatutárnych orgánov, ak sú aj zamestnancami - znížiť si mzdu a ostatné plnenia zo Zákonníka práce na najnižšie prípustné minimum. Zvyšok vykryť dohodami o vykonaní práce mimo hlavného pracovného pomeru.
  • Rok nebude mať zásadný vplyv na dôchodok (ak vôbec sa nejaký ešte bude platiť).
  • Zároveň ale vytvorí nepriamy tlak na poisťovne, aby napr. v prípade Sociálnej poisťovne znížili počet zamestnancov (zamestnávaných na základe rodinkárstva) zo súčasných cca 16 tisíc (viac, než zamestnáva Radnica mesta New York) na prijateľnejšiu úroveň.
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
evina Pozri príspevok
Rozdiel je napr. v tomto : Pri paušálnch výdavkoch nie si povinný viesť

.....a daňových výdavkoch v časovom slede vrátane prijatých a vydaných dokladov, ktoré spĺňajú náležitosti účtovných dokladov,
- hmotnom majetku a nehmotnom majetku, ktorý možno odpisovať,
- záväzkoch
Evinka trochu ťa poopravím. Aj paušálnik musí viesť evidenciu odpisov(teda ak má čo odpisovať)


§22
9) Daňovník môže uplatňovanie odpisov hmotného majetku prerušiť, a to len na jedno celé zdaňovacie obdobie alebo viac celých zdaňovacích období; v ďalšom zdaňovacom období daňovník pokračuje v odpisovaní tak, ako by nebolo prerušené, pričom celková doba odpisovania sa predlžuje o dobu prerušenia odpisovania. Prerušenie odpisovania nemôže uplatniť daňovník, ak uplatňuje výdavky podľa § 6 ods. 10; v takom prípade daňovník vedie odpisy len evidenčne a o túto dobu nemôže lehotu určenú na odpisovanie hmotného majetku predĺžiť. Daňovník, s výnimkou daňovníka, ktorý uplatňuje úľavu na dani podľa § 30a a 30b, je povinný prerušiť uplatňovanie odpisov hmotného majetku v tom zdaňovacom období, v ktorom nedôjde k predĺženiu platnosti povolenia na predčasné užívanie stavby111a) alebo k predĺženiu dočasného užívania stavby na skúšobnú prevádzku, 111b) a to až do toho zdaňovacieho obdobia, v ktorom stavebný úrad107) rozhodne o ďalšom predĺžení platnosti povolenia na predčasné užívanie stavby, 111a) o ďalšom predĺžení dočasného užívania stavby na skúšobnú prevádzku111b) alebo vydá kolaudačné rozhodnutie.
1 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať