kimart ono je to pod dohľadom a vzhľadom ktomu, že tam spracovávam viac firiem (jeden konateľ) je to práca na niekoľko-hodín každodenne, takže kľudne by som mohla byť u neho zamestnaná, lenže vzhľadom ktomu, že sa jedná o viac firiem, je to riešené týmto spôsobom...ťažko by som ho usmernila na tých 15-20€, ale ďakujem za vaše názory, pomohli mi
Poviem to otvorene:
Zneužíva Ťa a Tvoje schopnosti riešiť veci rýchlo a spoľahlivo
. A bez breptania.
Samozrejme nechcem tým povedať, ž je sviňa alebo niečo podobné
Len sa snaží zo situácie vyťažiť pre seba svoje firmy maximum, je to prirodzené. Ale Ty sa nedaj.
Keby mal záujem Ťa ohodnotiť adekvátne, aj pri spracovaní viacerých firiem by sa to dalo. V jednej jeho firme by si mala trvalý PP na plný úväzok na slušný základný plat (slušný vymeriavací základ na odvody) a ostatné firmy by sa dali riešiť kľudne na Dohodu. Alebo sa dohodnúť na sume v jedenj firme, ktorá by však pokrývala aj tvoju odmenu za ostatné firmy. Ked sa priamo u jedného klienta spracováva viacero jeho vlastných firiem súčasne, vždy je to o tom, že sa snaží maximálne ušetriť. A my sme takí dobrosrdeční a žiaľ aj skromní, že si nenecháme platiť za 2,3 či 4 firmy, ale spravíme to za cenu 1 a 1/2 resp. za cenu jednej lepšej. Ja hodinovú sadzbu nemám, idem cez položky alebo paušál. Avšak pri ich stanovení vychádzam aj z prepočtu na hodiny, ale systémom, kolko na ktorú firmu mesačne venujem plus mínus a od toho si prepočítam po odrátaní odvodov a daní a mojich nákladov, kolko by mi zostalo, a či je to pre mňa ešte prijateľná suma. Čiže napr. Ak robím nielen rutinné nahadzovanie, ale aj uzávierkové operácie, spracovávam výkazy, mzdy, rôzne dane, štatistiky....vždy ide o fundovanú odbornú prácu, nie o rutinu. Samozrejme často sa robia aj kadejaké administratívne a "prípravné" práce. Takže ak to nejako spriemerujem s tými rutinnými prácami na podobnom poste v primeranej firme ako zamestnanec, tak od platu tohto zamestnanca sa viem odpichnúť. Dnes viem, že pokial mi hodinová sadzba v hrubom nevychádza na aspoň 9-10 Eur, tak po zohladnení mojich nákladov a odvodov + daní sa do práce ani nepustím. A podotýkam, že nedochádzam ku klientov (len výnimočne), ale doklady mi nosí. Pravdou však je, že na úrady chodím ja a aj ja vyvolávam a mailujem.
Samozrejme zohladni aj to, že na rozdiel od zamestnanca nemáš nárok na bežnú dovolenku, stravné lístky alebo náhradu počas PN z Tvojho VZ, ktorý by bol zo zamestnania určite a bezpochyby vyšší. Plusom je ale zase Tvoja časová flexibilita a to je tiež nezanedbateľné.
Teda za podmienky, že Ti to nediktuje ON. Ak áno, tak je už ozaj namieste dotlačiť ho k PP alebo sa radšej obzrieť inde. Nuž, ale viacej firiem je viacej firiem a každý klient sa dnes rára, že? Keby to bolo také jednoduché.....
PS: ešte pripomeniem, že na rozdiel od zamestnania máš ako SZČO sťažený prístup napr. k úveru, lízingu, hypotéke.....no rozhodnúť sa musíš sama.