Timea13 Zamestnávateľ vydáva stravné lístky zamestnancom vždy za príslušný mesiac pri výplate, teda pozadu. V decembrovej výplate t.j. 15.1.08 bola zamestnancom strhnutá hodnota lístkov, na ktoré majú nárok za december. Pri zaúčtovaní výdaja lístkov sa však účet 213 k 31.12.07 dostal do mínusu, nakoľko nebol nakúpený dostatočný počet lístkov ku koncu roka. Lístky boli doobjednané na začiatku januára. Môžem doúčtovať chýbajúci počet lístkov na účet 213, z faktúry roku 2008 a zahrnúť 55% ich hodnoty do nákladov roku 2007 s tým , že sa jedná o náklad súvisiaci s rokom 2007?
Toto je téma pre JÚ
Keďže ste dokupovali SL v januári, tak predpokladám, že 31.12. ste nemali v pokladni žiadny SL, teda na účte 213 musí byť nula, v žiadnom prípade mínusový zostatok. SL z účtu 213 sa mohlo vydať len taký počet, aký bol zakúpený.
Vy máte k 31.12. záväzok voči zamestnancom, preto cez ID zaúčtuješ v sume, ktorú prispievate z nákladov: 527/333.
V januári z DF namiesto účtu 527 zaúčtuješ na 333 v tej výške ktorá sa týka decembra. Ostatné účtuješ ako prípad r.2008. To znamená že bude príjem na 213 z faktúry a výdaj zamestnancom (asi zase pri výplate
).