Zavrieť

Porady

Žitného nehoda - politika štátu

Na uvod vas chcem pochvalit. Nebol som tu asi tyzden a teraz som len tak letmo (cez vyhladavanie) pozerl, ci aj na Porade sa diskutuje o Zitneho nehode. Nastastie Porada je jednou z mala svetlych vynimiek - ziadnu takuto temu som tu nenasiel. Tie vsetky debaty a bulvarne clanky su nechutne a ani to tu nechcem rozoberat.

Pisem tu kvoli uplne niecomu inemu. Rad by som sa vyslovil k tomu, ake zvratene je myslenie vsetkych novinarov a aka zvratena je politika statu. O tejto nehode sa napisalo naozaj mnoho a este sa aj mnoho napise. Stale to iste, v podstate iba zivenie vasni, uvahy, spekulacie, detaily pohrebu, kto komu co neodpusti a ako koho spustali do hrobu, kto musel byt na tabletkach.
Ja by som ocakaval, ze tato nehoda (okrem bulvarnych dristov) otvori aj debatu o nutnosti (konecne) budovat chodniky pre cyklistov. Stat ale zjavne ide uplne opacnou cestou. Chce "zakazat" "cestne piratstvo". No - nic proti tomu. Ale ma to minimalne dva nedostatky. Jednak - policajti sa zjavne vyzuvaju z riesenia dopravnych nehod, teda clovek, ktory prekroci napriklad rychlost v mieste, kde to policajti uznaju za vhodne merat (napr. na rovnych prehladnych usekoch bez chodcov a cyklistov) izh zaujima, ale clovek, ktory sposobi nehodu so skodou do 120.000 Sk ich nezaujima.

Po druhe - namaha a peniaze sa investuju ocividne nespravnym smerom. Mozeme prijat aj 100 novych zakonov, mozeme hrozit pokutami aj 100.000 Sk, mozeme Zitneho zavriet hoci aj na 15 rokov, aj tak to neriesi zakladny problem - a to, ze vzdy sa najdu jedinci, ktori si pred jazdou vypiju, vzdy sa najdu taki, co budu telefonovat, vzdy sa najdu taki, ktori sa budu ponahlat a v urcitom momente im "strieknu" nervy. A vzdy sa najdu taki, ktori budu spoliehat na to, ze na odlahlych cestach priestupky nebudu dokumentovane.

Stat si mysli opak - chce nabrat 1.600 novych policajtov a nakupit uplne nove radary.

Ked som bol pred par dnami v Dansku, vozil ma tam nas partner, ktory sa chysta na Slovensko. Ma auto, ktore ma takmer 300 koni, napriek tomu jazdi slusne a ohladuplne. S cyklistami nema problem, pretoze vsetci jazdia po zvlastnych chodnikoch. Sam od seba sa ma spytal ako je to u nas, ci ludia vyuzivaju na cestu do prace bicykel. No - ja som musel povedat pravdu, pretoze sa sem onedlho chysta prist pozriet a sam to uvidi. Teda - povedal som, ze by aj vyuzivali, ale ze velmi nemozu, pretoze nemaju chodniky a jazda medzi autami je nebezpecna (to bolo 3 dni pred Zitneho nehodou).

Co sa tyka budovania chodnikov, argument je vzdy jeden a ten isty - nie su peniaze. Z coho by sa to stavalo? Kto to zaplati? Neda mi nepolozit si otazku - kolko bude stat 1.600 novych policajtov s radarmi? Pokusil som sa to vyratat, ale moja kalkulacka vyhlasila ERROR. Teda skusme to rucne. Ak je priemerny plat policajta iba 35 tis mesacne so vsetkymi poistkami a odvodmi, (asi bude viac) tak rocne to pri 1600 policajtoch vychadza na 672 mil. Sk. To su ale iba platy. Tito policajti urcite nebudu chodit do roboty v teplakoch na vlastych autach. Tie nove laserove radary tiez nebudu zadarmo. Myslim ze je iste, ze naklady budu rocne v miliardach, samozrejme je mi tazko odhadnut presnu sumu.

Kazdopadne, ak by to bolo rocne iba 2 miliardy, tak je to dost na to, aby sa za par nasledujucich rokov vybudovali cyklisticke chodniky aspon na najviac exponovanych usekoch ciest na Slovensku. Takreto nieco by ludom realne pomohlo. Ak mne zabije dieta nejaky dalsi Zitny, tak mi bude naozaj malo platne, ze pol hodinu pred tym od neho policajti vybrali 20.000 pokutu, alebo ze "by" mu dali 40.000 pokutu, ak by ho v tej osudnej zakrute namerali.
Usporiadat
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
anjelik1112 Pozri príspevok
Ja chcem len vyjadriť svoj názor, na to , že nikto sa nezaoberá otázkami ako sú tieto
- Ako je možné, že otec s 2 deťmi 5 a 8 ročnými si dovolil byť účastníkom cestnej premávky - dopravy. Za ktoré dieťa bol zodpovedný? Za to ktoré išlo pred ním alebo za ním?
- Tieto deti v tomto veku nevedia posúdiť nebezpečenstvo!
- Mali na sebe viditeľné reflexné označenie, prilbu.... ?
- V tomto veku deti neovládajú predpisy,nie sú schopné rýchlej reakcie....

Vina je samozrejme na vodičovi.Ale čo nezodpovedný rodič? Nielen v tomto prípade. Myslím , že na takýchto cestách by mal byť zákaz bicyklovania sa deťmi prinajmenšom do 15 rokov. A ak áno, tak len v sprievode rodiča a to tiež až od určitého veku napr 11-12 rokov. A na 1 dieťa 1 dospelý !

Každý kto je na ceste, je zodpovedný sám za seba. Ten kto vedie motorové vozidlo, motorku bicykel na takejto ceste - musí poznať značky a predpisy. Ako ich môžu poznať 5-8 ročné deti ?


súhlasím s tebou, je to pravda, čo píšeš, ale aj to je pravda, že keby niektorí vodiči nejazdili príliš rýchlo a frajersky, tak by sa tým havariam dalo predísť.
nepostrehla som, že otec išiel s dvoma detmi, ale rozhodne deti by sa mali bicyklovať pred rodičom a nie za ním, lebo vzadu ozaj nemože dať pozor na deti.
a nemyslím si, že keby mali vestu a prilbu, tak by tej konkretnej havarii nedošlo, keď p. šofér sa rútil 150 kou. no aspoň to tak písali.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

medvedik21 Pozri príspevok
Pre misomiso:
Myslím, že si presne vystihol podstatu problematiky. Nerozmýšľal si už niekedy o budúcnosti v politike? Máš triezvy a reálny pohľad na vec, čo nám v parlamente dosť chýba. Keby naši vládcovia rozmýšľali tak ako Ty, tak by som dane platila s radosťou.
Ved by Ta ta euforia presla, po tom, co by som zakazal potraty, obmedzil pitie a fajcenie, zrusil STV, stiahol vojakov z Afganistanu a peniaze z armady presunul do skol.
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
misomiso Pozri príspevok
Ved by Ta ta euforia presla, po tom, co by som zakazal potraty, obmedzil pitie a fajcenie, zrusil STV, stiahol vojakov z Afganistanu a peniaze z armady presunul do skol.
az tak?
0 0
medvedik21 medvedik21

medvedik21 je offline (nepripojený) medvedik21

Som mladá žena a keď môžem tak pomôžem ...viac
misomiso Pozri príspevok
Ved by Ta ta euforia presla, po tom, co by som zakazal potraty, obmedzil pitie a fajcenie, zrusil STV, stiahol vojakov z Afganistanu a peniaze z armady presunul do skol.
Okrem tých potratov mi čítaš myšlienky.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

medvedik21 Pozri príspevok
Okrem tých potratov mi čítaš myšlienky.
No vidis, prave v tom je to. Politika je marketing, pretoze kazdy politik vie, ze nema sancu oslovit vsetkych. (Mimo totalitnych rezimov samozrejme). Cize - al by som chcel kandidovat do politiky, a zacat zbierat "volicov", tak v pripade Teba by som musel zrezignovat z potratov, ale v pripade Marienky z obmedzovania fajcenia. Jozkovi by sa nepacilo obmedzovanie pitia a Lubosovi by sa zasa nepacilo, ze by mal prist o pracu osvetlovaca v STV, kde takmer nic nemusi robit, okrem vyberana vyplaty z uctu. Nakoniec by sa nasiel este Roman, ktoremu by sa nepacila moja myslienka stavat chodniky namiesto radarov, pretoze sa prave tesil na to, ze vstupi do Policie, vyfasuje fungel novy radar a bude robit frajera na ludi za volantom. Nakoniec by ma ako volicka opustila Zuzka, ktra sa sice obava o svojho manzela v Afganistane, ale ked tie dolariky tak dobre padnu... Navyse aj keby prislo k najhorsiemu, tak armada sa stedro postara...

Co by potom ostalo z mojho volebneho programu?
0 0
Dav Dav

Dav je offline (nepripojený) Dav

Tebe rozčarovanie a nám Slovensko
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Dav Pozri príspevok
Tebe rozčarovanie a nám Slovensko
A z coho rozcarovanie? Ze nemozem posobit v politike? To nemyslis vazne Zivot je prilis kratky nato, aby som si ho kazil takymito aktivitami...
0 0
Dav Dav

Dav je offline (nepripojený) Dav

Nie, rozčarovanie, že nič z toho, čo by si chcel urobiť pre iných ti niekto neumožnil , dokonca ti to znemožnil.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

misomiso Pozri príspevok
Ved by Ta ta euforia presla, po tom, co by som zakazal potraty, obmedzil pitie a fajcenie, zrusil STV, stiahol vojakov z Afganistanu a peniaze z armady presunul do skol.

Ked uz sme pri tom mojom "volebnom programe" - zabudol som na mozstvo detailov, ktore by som urcite nevynechal. napriklad by som zvysil podporu zacinajucim domacim podnikatelom na ukor masivnej podpory investorov z Azie.

Zdanil by som prostituciu a to velmi jednoduchym sposobem - sposobom licencii. Kazda "dama" by si musela kupit licencu na konkretny region a obdobie, podobne ako si kupujeme rybarky listok, alebo elektricenku. Nie je problem sa doastat k udajim, kolko taka dama zarobi za mesiac napr. v Blave alebo v Bardejove.

Z toho by se jednoducho vyratalo 19%. To by bola cena licencie, ktora by sa platila voperd a za ktoru by sa predmetne dama mohla potom mesiac vytrcat po krizovatkach. V Blave by to bolo mozno 40 tis, v Hornej Dolnej mozno 5 tis, aby to bolo spravodlive.

Tento pristup u mna v podstate uplne presne kopiruje principy, ktrore presadzujem v doprave. Mozno niekomu pride cudne, ze ja ako veriaci clovek navrhujem prostituciu zdanit, a nie zakazat alebo postihovat. Jednoducho som realista - zakazovat take nieco by bolo naivne, zbytocne a hlupe.

Rovnako naivne, zbytocne a hlupe je mysliet si, ze nakupime nove radary a na cestach zabranime tragediam, pretoze ludia uz budu uvedomeli. Nebudu. Preto treba bezpecnejsie cesty a chodniky.

Apropos - za 20 rokov "slobody" sa tu vystriedalo niekolko vlad, vsetci ucinne dumali nad tym, ako nas "pocecat", ci uz v podobe dani, administrativnych poplatkov, alebo najnovsie "koncesionarskych" poplatkov, ale nikomu nechybaju tie miliony, ktore idu do ruk pasakom nezdanene.... No clovek nemusi vsetkemu rozumiet, ale aj tak mi to je cudne.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Dav Pozri príspevok
Nie, rozčarovanie, že nič z toho, čo by si chcel urobiť pre iných ti niekto neumožnil , dokonca ti to znemožnil.
Ja robim dost pre inych a robim to v oblastiach, v ktorych mi to v podstate nemoze nikto ani zakazat ani znemoznit.
0 0
kukučka kukučka

kukučka je offline (nepripojený) kukučka

misomiso Pozri príspevok
Co by potom ostalo z mojho volebneho programu?
Z volebného programu možno nič, ale z volebného obdobia
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Mám takú jednu životnú "prupovidku", že pravda je vždy niekde uprostred. Beriem to tak všeobecne o nehodách tohto typu - osobne je to obrovská obrovská tragédia pre všetkých účastníkov...
So všetkým, čo píšeš o potrebe zvyšovania bezpečnosti na cestách, vrátane cyklistických chodníkov je samozrejme pravda a nikto asi nebude s Tebou nesúhlasiť. Druhou stranou mince je však aj naša zodpovednosť ako vodičov a nemôžeme preskakovať zákony fyziky a vchádzať 150 km a vyššou rýchlosťou do pravotočivej zákruty na ceste s nespevnenou krajnicou a tie radary predsa len sem tam pomôžu dať niektorým "vysokorýchlostníkom" nohu dolu z pedálu. je to jedna maličká prevencia-samozrejme tu by sme mohli polemizovať o spôsobe ako sa to u nás robí.

Teda cyklistické chodníky áno, ale pýtam sa keby na takejto ceste išlo v tom protismere iné auto napr. aj "len" 80 km za hodinu-čo by sme tam mali dať?
Ak idem na dlhšiu trasu u nás na Slovensku vždy minimálne jedenkrát musím ja brzdiť, aby som sa v protismere nestretla s predbiehajúcim dobrákom, ktorý nedokázal odhadnúť vzdialenosť a svoje možnosti.....len preto, že by možno prišiel domov skôr o polhodinu hodinu...,

Na záver budem parafrázovať moderátora dnešnej zákruty - nech sú takéto obrovské tragédie pre nás mementom do budúcnosti - dať nohu z pedála dolu....
Áno vždy budú ľudia, ktorí budú porušovať zákony-predpisy na cestách. Ale je veľmi dôležitá aj výchova a prevencia....
0 0
Eulalia Eulalia

Eulalia je offline (nepripojený) Eulalia

Prečo sa každá takáto tragédia, v ktorej je účastníkom nejaká "celebrita" pretriasa vo všetkých novinách? Pretože niektoré noviny zarábajú práve na hyenizme. Všimnite si reklamu v jedných takýchto tiež novinách - za každý tip 500 korún odmena. A prečo sa takýmto novinám darí? Pretože my, ľudia, máme takmer všetci v sebe aj trošku hyenizmu. Niekto viac, niekto menej. Ak by sme ho nemali, takéto noviny nemajú šancu. Na celom svete sa najlepšie darí práve bulváru.
Cyklistické chodníky - som rozhodne za ich budovanie. Ale zostáva mi rozum stáť nad tým, ako sú niekde v mestách budované. Príklad z Piešťan: Malá jednosmerná ulica v strede mesta - na pravej strane povolené parkovanie áut, jeden pruh vyhradený pre autá, na konci uličky sa rozdvojí pre odbočovanie do prava a do ľava. A na ľavom kraji cesty zelenou čiarou vyznačený chodník pre cyklistov. Cyklisti môžu jazdiť oboma smermi! Premávka na tejto ulici je celý deň riadne hustá. Ak niekto zaparkuje trochu blbšie, alebo väčším autom, idúce auto nemá inú možnosť, len vybočiť do cyklistického chodníka. A táto ulička tu nie je takto riešená jediná. Je ich tu viac.
Do práce chodím už niekoľko rokov cez tri dediny. Na dedinách je bicykel niečo absolútne nepostrádateľné. Ale tieto cesty často nemajú ani chodníky pre peších. A cyklisti chodia po cestách bez ohľadu na počasie - či je horúčava, búrka, poľadovica. Takže ak idem do roboty, musím dávať pozor nielen na cyklistov, ale aj na deti (a aj dospelých) preháňajúcich sa po ceste na kolieskových korčuliach, dedkov a babky tlačiacich káričky a pod. A musím samozrejme, rátať aj s frajermi v silných autách. Obieham cyklistu a súčasne ma obieha práve taký frájo, ktorý si myslí, že keď má silnejšie auto ako ja, nemám vlastne na ceste čo robiť, lebo mu bránim v rýchlej jazde.
Takže dilema, ktorú v danom momente môžem riešiť len svojim vlastným rozumom a dvojnásobnou koncentráciou.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Eulalia Pozri príspevok
Prečo sa každá takáto tragédia, v ktorej je účastníkom nejaká "celebrita" pretriasa vo všetkých novinách?
Vybrala som si iba túto vetu. Prečo? - lebo o nás ostatných sa nepíše v novinách v žiadnych súvislostiach) Ja nepoužijem slovo "celebrity", ale známi ľudia, ktorým v mnohom robí dobre, že sa píše o ich úspechoch a živote o akom sa "normálnym ľuďom ani nesníva", o ktorých sme informovaní aký vedú nákladný život, s kým žijú pomaly čo večerajú a sami takéto rozhovory poskytujú sa jednoducho nemôžu čudovať, že sú stredobodom pozornosti i pri tých negatívnych zážitkoch. To čaká každého kto je verejne známy....je to jednoducho fakt... a druhá vec je, či to my považujeme za správne alebo nie...

P.s. Aj politici by mali byť pripravení na to, že sa nebude písať iba o ich pozitívach, ale aj o tom, ak budú porušovať dopravné predpisy....preto napr. nechápem ich imunitu v tejto oblasti
Naposledy upravil evina : 05.07.08 at 07:43
0 0
trisestri trisestri

trisestri je offline (nepripojený) trisestri

V mnohých pripadoch je to tak že vlada nechce investovat do rpzumných vecí a pritom inde rozhadzuje miliardy,korunu ušetrí tak že pri tom minie dalšie 4 koruny,tak je to i v pripade chybajucích cyklochodníkov,nie su univerzalným liekom na dopravné nehody,ale každý jeden zachranený život stojí za to,ale trebalo by viac zodpovednosti,ohladplnosti,dodržiavania pravidiel zo strany všetkých učastnikov cestnej premavky,samozrejme najviac zodpovednosti je na vodičoch,však predsa cyklista nezrazí kamion,ale samozrejme každý ma dodržiavat pravidla,aj chodci.Čo sa tyka celebrit,ked sa o nich píše v kladnom,nemyslím že by sme sa mali pozastavovat nad tým,že su stredobodom pozornosti aj pri tragedií,ved prave oni by mali byt príkladom zodpovednosti,nie arogantného porušovania predpisov,podstatné je či media pravdivo a objektivne informuju.Apropo kolko krat sme sa pousmiali nad tym ako tzv.celebrity sa v mediach vychvalovali ako im policajti kvoli popularite odpustili pokuty a nezamysleli sme sa nad tým že každý by mal rovnako potrestaný za porušenie pravidiel a nezamysleli sme sa nad tým či tymto protekcionizmom aj policajti neprispievajú k tomu aby umocnovala dojem určitej privilegovanej vrstvy,že oni si môžu beztrestne dovolit všetko,lenže jedno slovenské prislovie hovorí dovtedy sa chodí z džbanom po vodu dokial sa ucho neotrhne,ak chyba rozumné a zodpovedné spravanie vo všetkých sferach spoločnosti,tak nasledky budu bohužial najmé na nevinných čim dalej tym tvrdšie.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Nechcem do tejto témy regovať vecne, lebo za 30 rokov čo jazdím, som zažila na cestách dosť, ale tento týždeň sa mi stala taká úsmevná historka. Zaparkovala som pred predajňou Farby-laky v PK s Octáviou. K autu tak pomaličky prichádzal pán tak asi 70 ročný a obzerá a obzerá mi auto a

potom sa spýta: koľko to vytiahne? ja som na neho nechápavo pozerala a on zopakoval: koľko Vám táto Octávia vytiahne? ako rýchlo s ním môžete ísť?

Ja som mu: reku na diaľnici neni problém 130 a ak by bolo treba určite aj 150 ale však to neni povolené,ani nejazdíme tak rýchlo, ale toto je aj dosť lenivé auto,ešte som dodala.

Ten pán: no ja mám tiež 1,6-ku Peugeota a Octávie ma len predbiehajú a predbiehajú.

V duchu som sa usmiala a vošla do predajne. Ano hneď som si predstavila dedka v klobúku, smrť v očiach a ako si to "ženie" medzi obcami ledva 70-kou a na dialnici ani 100-ka, lebo babka mu nadáva : Dedo nechoď tak rýchlo, čo ma chceš zabiť? No aj takýto "frajeri" sú často príčinou tej arogancie iných vodičov.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

evina Pozri príspevok

tie radary predsa len sem tam pomôžu dať niektorým "vysokorýchlostníkom" nohu dolu z pedálu.
evina Pozri príspevok
Teda cyklistické chodníky áno, ale pýtam sa keby na takejto ceste išlo v tom protismere iné auto napr. aj "len" 80 km za hodinu-čo by sme tam mali dať?
To mas pravdu. Lenze toto myslenie vyjadruje model: Ak nezachranime vsetkych, nema zmysel nieco robit. Je uplne jasne, ze nijakym opatrenim sa nikdy nestanu nase cesty uplne bezpecne. Ale "vyznam" cestnych "piratov" na nehodovost sa dnes vo vseobecnosti znacne precenuje a vyznam inych faktorov naopak podcenuje alebo sa ani vobec nespomina. Ja mam rovnaku skusenost ako ty v tretom citate. Jazdim casto na vychod a v priemere jedna kolizna situacia na jednu cestu je taky bezny standard. Ale musim povedat, ze nie vzdy ide o cestneho pirata. Naposledy to bol kamion, ktory predbiehel do zakruty, ako som spominal vyssie. Ale pocas predoslej cesty ma riadne precvicil nejaky dedko, ktory nevedno preco asi 2 km pred Ruzomberkom odrazu prestal riadit auto a smeroval do protismeru rovno na nas. Isiel som so svagrom. Viezlli sme sa z letiska z Viedne. Svagor iba skonstatoval, ze taky adrenalin clovek v lietadle asi malokedy zazije. A pritom to bola nejaka (myslim) Thalia, alebo co, ktora isla mozno 80 km/h, mozno ani to nie. Rozhodne to nebol nejaky frajer, mafian alebo pirat. Podobnych zazitkov mam viac. Cerstva vodicka, ktora vam odboci v obci vlavo v momente, ked najde cislo domu, ktore hlada (ale bohuzial bez toho, aby sa pozrela aj do protismeru) a.t.d.

Ja som tu temu sem zavesil iba preto, aby som ukazal na to, ako rychlo sme sa zmierili s tym, ze nam sem prudia po revolucii zo "zpadu" prevazne negativne veci, moresy a zvyky zatial co na implementovanie tych pozitivnych veci sme uz celkom rezignovali. Po revolucii sa o cyklistickych chodnikoch aspon hovorilo, teraz uz ani to nie. A to nekritizujem iba Fica. Dzurinda bol velky cyklista, bohuzial iba imidzovy. Zdravy rozum ho tiez presiel v den, ked mu pridelili BMW.

evina Pozri príspevok
Ak idem na dlhšiu trasu u nás na Slovensku vždy minimálne jedenkrát musím ja brzdiť, aby som sa v protismere nestretla s predbiehajúcim dobrákom, ktorý nedokázal odhadnúť vzdialenosť a svoje možnosti.....len preto, že by možno prišiel domov skôr o polhodinu hodinu...,
Opat neostava nez suhlasit, ale na druhej strane skonstatovat, ze sa to vo vseobecnosti s tou kritikou prehana. Mne napriklad neprijde zatazko trocha pribrzdit, ak niekto v protismere neodhadne celkom situaciu a pusti sa predbiehat, hoci na to nema dost miesta. Nie vzdy to byvaju iba "pirati", obcas sa to stane aj nejakemu vystresovanemu dedkovi vo Favoritke, ktore ma uz ledva 40 koni. Jednoducho obcas niekomu povolia nervy potom, co sa plazi 20 km za kamionom. Dnes uz je premavka taka husta, ze uplatnovanie akehosi "prava" na dostatok priestoru predo mnou za kazdych okolnosti mi nepripada vzdy vhodne a ferove.
0 0
medvedik21 medvedik21

medvedik21 je offline (nepripojený) medvedik21

Som mladá žena a keď môžem tak pomôžem ...viac
VladoaKatka Pozri príspevok
Nechcem do tejto témy regovať vecne, lebo za 30 rokov čo jazdím, som zažila na cestách dosť, ale tento týždeň sa mi stala taká úsmevná historka. Zaparkovala som pred predajňou Farby-laky v PK s Octáviou. K autu tak pomaličky prichádzal pán tak asi 70 ročný a obzerá a obzerá mi auto a

potom sa spýta: koľko to vytiahne? ja som na neho nechápavo pozerala a on zopakoval: koľko Vám táto Octávia vytiahne? ako rýchlo s ním môžete ísť?

Ja som mu: reku na diaľnici neni problém 130 a ak by bolo treba určite aj 150 ale však to neni povolené,ani nejazdíme tak rýchlo, ale toto je aj dosť lenivé auto,ešte som dodala.

Ten pán: no ja mám tiež 1,6-ku Peugeota a Octávie ma len predbiehajú a predbiehajú.

V duchu som sa usmiala a vošla do predajne. Ano hneď som si predstavila dedka v klobúku, smrť v očiach a ako si to "ženie" medzi obcami ledva 70-kou a na dialnici ani 100-ka, lebo babka mu nadáva : Dedo nechoď tak rýchlo, čo ma chceš zabiť? No aj takýto "frajeri" sú často príčinou tej arogancie iných vodičov.
Milá historka
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

misomiso Pozri príspevok
To mas pravdu. Lenze toto myslenie vyjadruje model: Ak nezachranime vsetkych, nema zmysel nieco robit. Je uplne jasne, ze nijakym opatrenim sa nikdy nestanu nase cesty uplne bezpecne. Ale "vyznam" cestnych "piratov" na nehodovost sa dnes vo vseobecnosti znacne precenuje a vyznam inych faktorov naopak podcenuje alebo sa ani vobec nespomina. Ja mam rovnaku skusenost ako ty v tretom citate. Jazdim casto na vychod a v priemere jedna kolizna situacia na jednu cestu je taky bezny standard. Ale musim povedat, ze nie vzdy ide o cestneho pirata. Naposledy to bol kamion, ktory predbiehel do zakruty, ako som spominal vyssie. Ale pocas predoslej cesty ma riadne precvicil nejaky dedko, ktory nevedno preco asi 2 km pred Ruzomberkom odrazu prestal riadit auto a smeroval do protismeru rovno na nas. Isiel som so svagrom. Viezlli sme sa z letiska z Viedne. Svagor iba skonstatoval, ze taky adrenalin clovek v lietadle asi malokedy zazije. A pritom to bola nejaka (myslim) Thalia, alebo co, ktora isla mozno 80 km/h, mozno ani to nie. Rozhodne to nebol nejaky frajer, mafian alebo pirat. Podobnych zazitkov mam viac. Cerstva vodicka, ktora vam odboci v obci vlavo v momente, ked najde cislo domu, ktore hlada (ale bohuzial bez toho, aby sa pozrela aj do protismeru) a.t.d.

Ja som tu temu sem zavesil iba preto, aby som ukazal na to, ako rychlo sme sa zmierili s tym, ze nam sem prudia po revolucii zo "zpadu" prevazne negativne veci, moresy a zvyky zatial co na implementovanie tych pozitivnych veci sme uz celkom rezignovali. Po revolucii sa o cyklistickych chodnikoch aspon hovorilo, teraz uz ani to nie. A to nekritizujem iba Fica. Dzurinda bol velky cyklista, bohuzial iba imidzovy. Zdravy rozum ho tiez presiel v den, ked mu pridelili BMW.



Opat neostava nez suhlasit, ale na druhej strane skonstatovat, ze sa to vo vseobecnosti s tou kritikou prehana. Mne napriklad neprijde zatazko trocha pribrzdit, ak niekto v protismere neodhadne celkom situaciu a pusti sa predbiehat, hoci na to nema dost miesta. Nie vzdy to byvaju iba "pirati", obcas sa to stane aj nejakemu vystresovanemu dedkovi vo Favoritke, ktore ma uz ledva 40 koni. Jednoducho obcas niekomu povolia nervy potom, co sa plazi 20 km za kamionom. Dnes uz je premavka taka husta, ze uplatnovanie akehosi "prava" na dostatok priestoru predo mnou za kazdych okolnosti mi nepripada vzdy vhodne a ferove.
Citujem Ťa celého, ale vypichnem vetu s ktorou nemôžem súhlasiť

misomiso Pozri príspevok
To mas pravdu. Lenze toto myslenie vyjadruje model: Ak nezachranime vsetkych, nema zmysel nieco robit.
Takéto myslenie určite nemám /som typ, ktorý ak milimeter sa dá niečo upraviť k lepšiemu, tak sa namáham aj kvôli tomu milimetru/, ale práve naopak.
Nielen cyklistické chodníky prispejú k bezpečnosti, ale aj zodpovednosť vodičov, veru aj tie radary atď. atď. t.j. celý systém.
Ak by si napísal príspevok k cyklistickým chodníkom-dala by som Ti súhlas a vôbec nereagovala, tam nie je čo namietať. Dal si ich však do súvislosti s danou nehodou, a tu jednoznačne tá rýchlosť má veľmi priťažujúce okolnosti. Viem, že si zástancom rýchlejšej jazdy z iných príspevkov, ale Misomiso, myslím, že nemá zmysel si nahovárať, že pri určitej rýchlosti je prakticky auto neovládateľné pokiaľ sa vyskytnú situácie, kde je potrebné rýchlo a správne reagovať., a to pri 150 km a vyššej rýchlosti vchádzaním do pravototčivej zákruty ozaj je problém. Navyše existujú aj mimoriadne zle klopené zákruty, v ktorých vynáša i pri nižších rýchlostiach a včera som v zákrute počúvala, nejaký domorodec hovoril, že táto je práve jednou z nich, že na nej nepríjemne vynášalo.....
Ja jazdím 34 rokov a veru nemám pocit, že "cestní piráti" sú neprimerane kritizovaní, lebo dnes je premávka naozaj veľmi zložitá a vďaka aj cestným pirátom, vďaka aj mladým, kto vôbec netušia čo auto dokáže aj v negatívnom zmysle slova, lebo si myslia, že majú silné auto s rôznymi vymoženosťami a tým je to dané....a aj vďaka tým, ktorí jazdia pomalšie-a preto sa musíme naučiť prispôsobiť sa navzájom...Tebe nepripadne ťažko pribrzdiť /ani mne/, ale niekto nepribrzdí preto, lebo to jednoducho tiež napr. pod vplyvom menších skúseností nedokáže odhadnúť, že už treba brzdiť - ale každý sme raz začínali....

Takže ja som v komplexe za - aj za cyklistické chodníky , aj za radary, aj za stíhanie cestných pirátov-teda komplexné postupné zlepšovanie cestnej premávky
Naposledy upravil evina : 05.07.08 at 12:55
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

a dodám som aj za celodenné svietenie /mám pozitíva odskúšané 10 rokov, počas ktorých svietim stále/, aj za zimné pneumatiky /požívam 12 rokov/, aj za odobratie vodičského preukazu pod vplyvom alkoholu bez ohľadu, či vodič spôsobil nehodu alebo nie...atď.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať