Zavrieť

Porady

Žitného nehoda - politika štátu

Na uvod vas chcem pochvalit. Nebol som tu asi tyzden a teraz som len tak letmo (cez vyhladavanie) pozerl, ci aj na Porade sa diskutuje o Zitneho nehode. Nastastie Porada je jednou z mala svetlych vynimiek - ziadnu takuto temu som tu nenasiel. Tie vsetky debaty a bulvarne clanky su nechutne a ani to tu nechcem rozoberat.

Pisem tu kvoli uplne niecomu inemu. Rad by som sa vyslovil k tomu, ake zvratene je myslenie vsetkych novinarov a aka zvratena je politika statu. O tejto nehode sa napisalo naozaj mnoho a este sa aj mnoho napise. Stale to iste, v podstate iba zivenie vasni, uvahy, spekulacie, detaily pohrebu, kto komu co neodpusti a ako koho spustali do hrobu, kto musel byt na tabletkach.
Ja by som ocakaval, ze tato nehoda (okrem bulvarnych dristov) otvori aj debatu o nutnosti (konecne) budovat chodniky pre cyklistov. Stat ale zjavne ide uplne opacnou cestou. Chce "zakazat" "cestne piratstvo". No - nic proti tomu. Ale ma to minimalne dva nedostatky. Jednak - policajti sa zjavne vyzuvaju z riesenia dopravnych nehod, teda clovek, ktory prekroci napriklad rychlost v mieste, kde to policajti uznaju za vhodne merat (napr. na rovnych prehladnych usekoch bez chodcov a cyklistov) izh zaujima, ale clovek, ktory sposobi nehodu so skodou do 120.000 Sk ich nezaujima.

Po druhe - namaha a peniaze sa investuju ocividne nespravnym smerom. Mozeme prijat aj 100 novych zakonov, mozeme hrozit pokutami aj 100.000 Sk, mozeme Zitneho zavriet hoci aj na 15 rokov, aj tak to neriesi zakladny problem - a to, ze vzdy sa najdu jedinci, ktori si pred jazdou vypiju, vzdy sa najdu taki, co budu telefonovat, vzdy sa najdu taki, ktori sa budu ponahlat a v urcitom momente im "strieknu" nervy. A vzdy sa najdu taki, ktori budu spoliehat na to, ze na odlahlych cestach priestupky nebudu dokumentovane.

Stat si mysli opak - chce nabrat 1.600 novych policajtov a nakupit uplne nove radary.

Ked som bol pred par dnami v Dansku, vozil ma tam nas partner, ktory sa chysta na Slovensko. Ma auto, ktore ma takmer 300 koni, napriek tomu jazdi slusne a ohladuplne. S cyklistami nema problem, pretoze vsetci jazdia po zvlastnych chodnikoch. Sam od seba sa ma spytal ako je to u nas, ci ludia vyuzivaju na cestu do prace bicykel. No - ja som musel povedat pravdu, pretoze sa sem onedlho chysta prist pozriet a sam to uvidi. Teda - povedal som, ze by aj vyuzivali, ale ze velmi nemozu, pretoze nemaju chodniky a jazda medzi autami je nebezpecna (to bolo 3 dni pred Zitneho nehodou).

Co sa tyka budovania chodnikov, argument je vzdy jeden a ten isty - nie su peniaze. Z coho by sa to stavalo? Kto to zaplati? Neda mi nepolozit si otazku - kolko bude stat 1.600 novych policajtov s radarmi? Pokusil som sa to vyratat, ale moja kalkulacka vyhlasila ERROR. Teda skusme to rucne. Ak je priemerny plat policajta iba 35 tis mesacne so vsetkymi poistkami a odvodmi, (asi bude viac) tak rocne to pri 1600 policajtoch vychadza na 672 mil. Sk. To su ale iba platy. Tito policajti urcite nebudu chodit do roboty v teplakoch na vlastych autach. Tie nove laserove radary tiez nebudu zadarmo. Myslim ze je iste, ze naklady budu rocne v miliardach, samozrejme je mi tazko odhadnut presnu sumu.

Kazdopadne, ak by to bolo rocne iba 2 miliardy, tak je to dost na to, aby sa za par nasledujucich rokov vybudovali cyklisticke chodniky aspon na najviac exponovanych usekoch ciest na Slovensku. Takreto nieco by ludom realne pomohlo. Ak mne zabije dieta nejaky dalsi Zitny, tak mi bude naozaj malo platne, ze pol hodinu pred tym od neho policajti vybrali 20.000 pokutu, alebo ze "by" mu dali 40.000 pokutu, ak by ho v tej osudnej zakrute namerali.
Usporiadat
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

bepo Pozri príspevok
A k rýchlosti a dodržovaní - ak by sa na všetkých cestách s výnimkou diaľníc zaviedla max rýchlosť 20km/h s výnimkou životu ohrozujúcich udalostí a trestalo by sa to odobratím vodičského a auta tak by poklesol počet nehôd na pár desiatok a mŕtvych by nebolo možno vôbec.
To je zaujimavy nazor. Mozeme pokracovat. Ak by sme vsetci zrusli doma plyn, tak by nehorzilo, ze nam vybuchne a zavali nad pod sutinami. Navyse by sa znizil pocet poziarov. Ak by sme sa vzdali aj kurenia drevom a naucili sa doma znasat mraz, isto by pocet poziarov opat klesol. Dalsi pokles poziarov by znamenalo vzdanie sa rozvodov elektriny v domacnostiach. A ak by sme sa vsetci prestahovali z budov do stanov, nehorzilo by, ze sa na nas nejaka budova nasledkom zlej statiky alebo zemetrasenia zruti (co sa tiez obcas stava).

Jednoducho sme sa dali na cestu civilizacie, ci sa to niekomu paci, alebo nie. Mozeme tu dookola diskutovat o tom, ci by nam nebolo lepsie v jaskyniach, ci by sme neboli stastnejsi (bezpecnejsi asi nie - mozno stastnejsi ano). Ale dali sme sa na cestu civilizacie. K nej patri aj doprava a k doprave patria rizika, ci sa nam to paci, alebo nie. Zaroven ale sucastou kazdej naozaj civilizovanej spolocnosti su opatrenia na obmedzenie tohto rizika. Okrem cestneho zakona to su najma naroky na pasivnu bezpecnost aut (pasy, airbagy), aktivna bezpecnost aut (ABS, xenony, nocne videnie v najnovsich autach a pod) a tiez naroky na kvalitu komunikacii (korem ineho aj cesty pre cyklistov). Mna nikto nepresvedci, ze cyklisticke chodniky k vyspelej civilizovanej a kultivovanej spolocnosti nepatria.
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
bepo Pozri príspevok
Zaujímavé že v takom Taliansku alebo Francúzsku pre vodičov nie je problém sa cez celú dedinu šuchtať 20kou za cyklistom a prebehnúť ho až mimo obce, tu sa musí vytrubovať a vytláčať do priekopy. Na policajtov nemôžem povedať pol zlého slova- minulý rok sme viacerí išli na bicykloch za sebou s jedným autom za nami ako ochrana pred vodičmi na most ponad diaľnicu pri Senci, plná čiara a jasné že nás nejaký trubiroh na aute predbehol, oproti išli policajti a ako to videli tak zapli majáky a pekne ho stiahli nabok, jedine ma mrzí že som tam nezastavil a sa im nepoďakoval ale som na 100percent presvedčený že ten truľo dodnes nechápe prečo ho zastavili a čo zlé urobil a nadáva aký sú policajti buzeranti.
Len s tym rozdielom, ze ak ide francuz alebo talian na druhy koniec svojej zeme, ide cez dve obce, na zaciatku a na konci, zbytok cesty je na vozovkach, kde cyklisti nemaju povoleny vstup a u nas je to presne naopak. Celu cestu sa mu motaju pod kolesa na cestach cez stredy obci.
A ten druhy priklad. Zopakuj si doprqavne predpisy. Ten sofer presiel cez plnu ciaru. Priestupok s radostou pokutovany. Nie je nahodou povinnost vodica ( aj cyklistu a toho co Vas doprevadzal pre "bezpecnost" ) pri jazde v kolone ak nehodla a nemoze predchazat dodrzat odstup pred vozidlami vpredu taky, aby mohli predchadzat ostatni. Dodrzali ste to? Aj tam kde nebola plna ciara?
0 0
iriska iriska

iriska je offline (nepripojený) iriska

Tak som prečítala celé od začiatku - uff. Niektoré názory sú fajn. Iné len chytanie za slovíčka. A teraz k téme - chodníky treba stavať, či už cyklistické alebo pre chodcov. Aj keď niekde sa to míňa účinku ako u nás v obci urobili chodníky tak, že sa každých cca 30 metrov strieda chodník na pravej a potom na ľavej strane, čiže ak chodec chce prejsť pol dediny po chodníku, tak musí v najnebezpečnejších zákrutách prechádzať z jednej strany vozovky na druhú. Inak ako vodič akceptujem aj cyklistov, aj chodcov až do chvíle, kým ma priamo v premávke neohrozujú, resp. si myslia, že sú nesmrteľní a doslova mi skáču pod kolesá, lebo si myslia, že "keď sa nepozriem doprava ani doľava a budem hľadieť do zeme pri prechádzaní cez cestu, tak ma to auto iste neprejde", tiež je dobrým zvykom chodcov chodiť po vozovke vedľa chodníka a to ešte minimálne 30cm od jeho obrubníka. Čiže tu chýba školenie pre užívateľov chodníka, aby sa ho nebáli využívať. Zatiaľ všetko z mojej strany.
0 0
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
iriska Pozri príspevok
, resp. si myslia, že sú nesmrteľní a doslova mi skáču pod kolesá, lebo si myslia, že "keď sa nepozriem doprava ani doľava a budem hľadieť do zeme pri prechádzaní cez cestu, tak ma to auto iste neprejde", tiež je dobrým zvykom chodcov chodiť po vozovke vedľa chodníka a to ešte minimálne 30cm od jeho obrubníka. Čiže tu chýba školenie pre užívateľov chodníka, aby sa ho nebáli využívať. Zatiaľ všetko z mojej strany.
súhlasím s tebou a myslím si, že aj chodci by mali to čo vedieť o cestnej premávke, lebo sú aj oni účastníkmi cestnej premávky.
žeby mali robiť aj oni skúšky? no hej nezaškodilo by to
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

misomiso Pozri príspevok
Mna nikto nepresvedci, ze cyklisticke chodniky k vyspelej civilizovanej a kultivovanej spolocnosti nepatria.
Ale o tomto tu nepochyboval nikto a ani sa Ťa o tom nikto nesnažil presvedčiť....
0 0
Modroocko Modroocko

Modroocko je offline (nepripojený) Modroocko

Nerobím druhým to, čo nechcem, aby robili mne. ...viac
evina Pozri príspevok
Ale o tomto tu nepochyboval nikto a ani sa Ťa o tom nikto nesnažil presvedčiť....
Ale niekto predsa len. Vraj "zbytočná debata." Vynechala si ten príspevok?
0 0
elli elli

elli je offline (nepripojený) elli

ola Pozri príspevok
misomiso, nebudem tu citovať z Tvojich príspevkov nič, ale nech ma všetci ochraňujú pred vodičom, ktorý sa nudí za volantom a nebodaj niečo hľadá na zadnom sedadle, alebo si z nudy pri jazde obzerá okolitú prírodu a ide akurát oproti mne do zákruty.
Ja jazdím vždy podľa predpisov i keď sa ponáhľam...nič nie je dôležitejšie ako holý život a to nielen môj, ale každého jedného. Samozrejme aj do mňa môže niekto vpáliť, alebo mi vybehne na cestu nejaké zviera, opitý cyklista alebo nebodaj dieťa a budem musieť nejako reagovať /teda ak stihnem/.
Tie obmedzenia rýchlosti majú svoje opodstanenie. Nie sú tam len preto, že sa niekomu to číslo na tabuľke páčilo, tak preto ho tam dal. Predchádzalo to mnohým štúdiám, technickým hodnoteniam, štatistikám z pohľadu nehodovosti a úmrtnosti. V jednej obci pred rokom dokončili budovanie cesty a stanovili tam zónu 50. Sú tam esíčka, vyvýšené ostrovčeky, skrátka slalom cez celú obec. Ľudia frfľali, šoféri sú nervózni, lebo samozrejme sa ponáhľajú....a výsledok po roku? Úmrtnosť v tejto obci spôsobená vodičmi sa znížila o 89%. To si myslím, že stojí za to!! V Rakúsku vieme jazdiť predpisovo, síce frfleme ale nohu dáme z pedálu dolu a ideme tak ako to káže obmedzenie rýchlosti...a prečo v cudzine áno a u nás nie?
Pi.
Prudky nesuhlas:
1. rovnaka 90-tka plati na klukatej uzkej ceste, kde nemas sancu sa vyhnut ani osobaku ked "reze" zakrutu, ako na 20 km rovnej 4-prudovej ceste,
2. typickym prikladom bola cesta na Zarnovicu (Nova Bana-Ziar nad Hronom), kde bola 40tka pre prace na ceste, ale ani zivej duse. Keby tu 40tku aspon casovo vymedzili na pracovnu dobu... :-(
3. usek obce s obmedzenim na 40 km/hod. - toto obmedzenie v zmysle dopravnej znacky, ktora je scasti zakryta krikom, pokracuje aj v casti obce, ktora nie je zastavana, nie je tam prechod pre chodcov a pod., a sluzi ako pravidelne inkasne miesto pre meranie rychlosti,
4. obchvat Martina, 4-prudova cesta tvariaca sa ako rychlostna, mimo zastavaneho uzemia (podla tabule v meste, v skutocnosti periferia), ktora by v pohode uniesla 80tku, nema znacenie rychlostna cesta ani znacku povolujucu rychlost inu nez 60/hod.. Tiez masivne vyuzivany usek na doplnanie statneho rozpoctu.
...
Tie 3 bodky preto, lebo takychto "vynimiek" by sa naslo neratane.
Moj nazor je taky, ze ak by bolo obmedzenie rychlosti a celkovo dopravne znacenie RACIONALNE, a vychadzalo naozaj z merani a podkladov, o ktorych hovoris (a nie z "capnuti si po bruchu" alebo nebodaj z toho, ze po ukončeni stavebnych prac niekto na odstranenie znacky zabudol), urcite by sa zvysila aj ochota vacsej casti vodicov tieto limity dodrziavat. Mna nevynimajuc.
Pokial ale vodic nebude mat jasne, ze znacky su umiestnovane s ohladom na jeho bezpecnost a nie na jeho buzeraciu...
0 0
elli elli

elli je offline (nepripojený) elli

misomiso Pozri príspevok
Ja robim dost pre inych a robim to v oblastiach, v ktorych mi to v podstate nemoze nikto ani zakazat ani znemoznit.
Moj nazor je presne taky isty. Radsej odstranit alebo pomoct odstranit maly problem, ako zalozit si ruky a frflat, ze to ide "zhora" a nemam sancu s tym nic urobit.
0 0
elli elli

elli je offline (nepripojený) elli

Bastian Pozri príspevok
Alebo ešte viac... Ja by som k tomu nesústredeniu dodal aj neschopnosť šoférovať.
Na to aby niekto mohol mať zbraň, musí mať zbrojný preukaz... na to aby niekto mohol viesť auto musí mať vodičský preukaz. Jedno aj druhé je jednoduché získať. Len ten vodičský preukaz je v rukách niektorých ľudí nebezpečnejší ako zbraň. Bohužiaľ autoškola je tiež iba biznis... a taký vodičský preukaz stačí vysedieť... naučiť sa otázky... a zvládnuť krútenie volantom... Potom to tak aj vyzerá na cestách. Je tam veľa takých, čo na to jednoducho nemajú... no napriek tomu šoférujú a mám taký pocit, že často práve oni si dovoľujú najodvážnejšie kúsky.
Prave o tom to je - rychlost nie je vysoka a nizka, ale bezpecna a nebezpecna. V zavislosti od auta, cesty, pocasia, vodica a mnohych dalsich faktorov. Ak ide 110 mimo obce na prehladnej rovnej ceste niekto, kto ma najazdenych x km rocne a auto pevne v rukach, je pre mna potencionalne ovela mensim nebezpecenstvom ako dedusko, ktory sice ide 72/h, ale sedi v aute 3x do roka na vyrocite sviatky.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Modroocko Pozri príspevok
Ale niekto predsa len. Vraj "zbytočná debata." Vynechala si ten príspevok?
Nie nevynechala, len podľa mojej mienky "zbytočná debata" bola nasmerovaná iným smerom ako ku zbytočnosti cyklistických chodníkov ...
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

misomiso Pozri príspevok
To je zaujimavy nazor. Mozeme pokracovat. Ak by sme vsetci zrusli doma plyn, tak by nehorzilo, ze nam vybuchne a zavali nad pod sutinami. Navyse by sa znizil pocet poziarov.
Porovnávaš neporovnateľné a si mýliš dojmy a pojmy, je rozdiel jazdiť autom 20km/h a nejazdiť vôbec, takže ak by sa vymysleli také prísady do plynu ktoré mu umožňujú iba horieť keď sa vypúšťa cez horák sporáku tak máš pravdu, nehrozilo by že vybuchne a niekoho zasype a nebol by to krok späť ale vpred.
dad111 Pozri príspevok
Len s tym rozdielom, ze ak ide francuz alebo talian na druhy koniec svojej zeme, ide cez dve obce, na zaciatku a na konci, zbytok cesty je na vozovkach, kde cyklisti nemaju povoleny vstup a u nas je to presne naopak. Celu cestu sa mu motaju pod kolesa na cestach cez stredy obci.
A ten druhy priklad. Zopakuj si doprqavne predpisy. Ten sofer presiel cez plnu ciaru. Priestupok s radostou pokutovany. Nie je nahodou povinnost vodica ( aj cyklistu a toho co Vas doprevadzal pre "bezpecnost" ) pri jazde v kolone ak nehodla a nemoze predchazat dodrzat odstup pred vozidlami vpredu taky, aby mohli predchadzat ostatni. Dodrzali ste to? Aj tam kde nebola plna ciara?
Sa vyjadruj k tomu o čom niečo vieš a niečo poznáš, ak si v živote nejazdil nikde na bicykli tak je to len mlátenie prázdnej slamy. V prvom rade platia dopravné značky a ak niekto predbieha pred policajtmi tam kde to je zakázané tak je hazardér, v druhom rade ten kto predbieha tak nesmie ohroziť ani obmedziť vodičov ktorých ide predbiehať a ani protiidúcich vodičov. O tom odstupe si si to vymyslel, neovládaš Zákon o premávke na pozemných komunikáciách a chceš druhých poučovať.
0 0
janomila janomila

janomila je offline (nepripojený) janomila

Popravde, nemala som už veľa chuti reagovať, pretože sa pomaly bojím, že ma za môj iný názor odstrelia, ale nech. Je jednoduché súhlasiť, ale nesúhlasiť je v dnešnej dobe trochu zložitejšie. Z toho všetkého mi nakoniec vychádza, že by asi na riešenie otázky bezpečnosti cestnej premávky stačil takýto postup"
1. zrušme policajtov. Aj tak sú nanič, tak aspoň ušetríme peniaze.
2. zrušme zákony a legislatívu tohto štátu, veď aj tak sú nanič, aspoň ušetríme peniaze
3. zrušme územné plány pre komunikácie a chodníky. Veď sú nanič. Aspoň ušetríme peniaze.
4. zrušme čiary na cestách a dopravné značenie. Aj tak je nanič, aspoň ušetríme peniaze.
5. zrušme radary. Veď aj tak sú nanič, aspoň ušetríme peniaze.

A všetky ušetrené peniaze potom môžeme investovať do škôd spôsobených nehodami. Alebo možno žiadne nebudú, keď si bude každý jazdiť ako chce, ako sa cíti a nie podľa nanič predpisov.
Samozrejme, tento môj názor zaváňa trochu extrémom. Ale bol myslený ironicky (pre tých, ktorí to nepochopili).
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

bepo Pozri príspevok
Porovnávaš neporovnateľné a si mýliš dojmy a pojmy, je rozdiel jazdiť autom 20km/h a nejazdiť vôbec, takže ak by sa vymysleli také prísady do plynu ktoré mu umožňujú iba horieť keď sa vypúšťa cez horák sporáku tak máš pravdu, nehrozilo by že vybuchne a niekoho zasype a nebol by to krok späť ale vpred.
Neviem, ci ma zmysel vyjadrovat sa k takym nazorom. Jazdit 20 km/hod alebo nejazdit vobec nie je ziaden rozdiel. Ak idem z Malaciek do Sabinova, tak asi nemozm ist 20 km/hod. Preco nejazdima vlakom do Korey alebo do Thajska? Ved sa to da, kolaje tam vedu. No pretoze by strata casu prevysila benefit z akejkolvek takejto cesty (ci uz pracovnej, alebo z dovolenky). Preto tam lietame lietadlom.

Ak idem autom na vychod, tak to ma pre mna zmysel vtedy, ak mozem ist po dialnici 160 (aspon na uskoch, kde to premavka dovoluje) a na prehladnych usekoch ciset 1. triedy 110 - 130. V obciach potom podla situacie, ale casto na sirokych a prehladnych usekoch ciest v obci aj 80 - 90. Vtedy ma pre mna zmysel pouzit auto, inac nie.

Apropos ja som nie len za budovanie cyklistickych chodnikov, ale aj za prepojenie Ba a Ke rychlovlakom. Kto si mysli, ze na to nie su peniaze, tak mozem uviest x pripadov takeho plytvania prostriedkami zo statneho rozpoctu, ze by sa to dalo postavit za par rokov. Zatial sa ani nic neplanuje. Ak by bol rychlovlak, rad sa vzdam auta, aj ked samozrejme nie vzdy, pretoze auto poskytuje aj ine vyhody (1000 l miesta v kufri a moznost spojit viacere ciele)
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

janomila Pozri príspevok
Popravde, nemala som už veľa chuti reagovať, pretože sa pomaly bojím, že ma za môj iný názor odstrelia, ale nech. Je jednoduché súhlasiť, ale nesúhlasiť je v dnešnej dobe trochu zložitejšie. Z toho všetkého mi nakoniec vychádza, že by asi na riešenie otázky bezpečnosti cestnej premávky stačil takýto postup"
1. zrušme policajtov. Aj tak sú nanič, tak aspoň ušetríme peniaze.
2. zrušme zákony a legislatívu tohto štátu, veď aj tak sú nanič, aspoň ušetríme peniaze
3. zrušme územné plány pre komunikácie a chodníky. Veď sú nanič. Aspoň ušetríme peniaze.
4. zrušme čiary na cestách a dopravné značenie. Aj tak je nanič, aspoň ušetríme peniaze.
5. zrušme radary. Veď aj tak sú nanič, aspoň ušetríme peniaze.

A všetky ušetrené peniaze potom môžeme investovať do škôd spôsobených nehodami. Alebo možno žiadne nebudú, keď si bude každý jazdiť ako chce, ako sa cíti a nie podľa nanič predpisov.
Samozrejme, tento môj názor zaváňa trochu extrémom. Ale bol myslený ironicky (pre tých, ktorí to nepochopili).
Vobec nie. Tvoje nazory maju mozno viac logiky, ako si myslis
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

bepo Pozri príspevok
Porovnávaš neporovnateľné a si mýliš dojmy a pojmy, je rozdiel jazdiť autom 20km/h a nejazdiť vôbec, takže ak by sa vymysleli také prísady do plynu ktoré mu umožňujú iba horieť keď sa vypúšťa cez horák sporáku tak máš pravdu, nehrozilo by že vybuchne a niekoho zasype a nebol by to krok späť ale vpred.

Sa vyjadruj k tomu o čom niečo vieš a niečo poznáš, ak si v živote nejazdil nikde na bicykli tak je to len mlátenie prázdnej slamy. V prvom rade platia dopravné značky a ak niekto predbieha pred policajtmi tam kde to je zakázané tak je hazardér, v druhom rade ten kto predbieha tak nesmie ohroziť ani obmedziť vodičov ktorých ide predbiehať a ani protiidúcich vodičov. O tom odstupe si si to vymyslel, neovládaš Zákon o premávke na pozemných komunikáciách a chceš druhých poučovať.
Mám veľa práce a preto tu nechcem veľa písať. Len ma prekvapilo, že práve ty bepo tu ideš niekoho napomínať, že porovnáva neporovnateľné... Prečítaj si ešte raz čo si napísal v téme hľadám spolutipérov príspevok č.49 http://www.porada.sk/t84699-p5-hladam-spolutiperov.html Autá a postreky si išiel porovnávať z hazardnými hrami... Misove porovnanie malo viac logiky...

A čo sa týka cyklistov, tak sa mi niekedy zdá, že majú pocit o sebe, že sú tak ako ich bicykle zo železa... Pritom stačí tak málo, aby ich auto odstrčilo... Často vidím ľudí, čo sa krásne nahodia, sadnú na bicykel a zájdu urobiť "niečo pre seba"... Problém je v tom, že to treba robiť na tých správnych miestach... Nestačí mať zn. šponovky a boty... Napr. vždy keď stretnem takéhoto "športovca" na Jaskovom rade alebo na iných podobných miestach, tak sa divím... Mám pocit, že niektorí cyklisti sú trocha mimo a nerozmýšľajú... Dokonca majú choré predstavy... Ono naozaj bicykle patria iba na vyhradené cesty. Napr. aj na ceste medzi D.S. a BA je podľa mňa samovražda sadnúť na bicykel... Síce je to široká cesta, ale sa tam jazdí takým spôsobom, že sa autá stiahnu pri predbiehaní... Stačí aby sedel za volantom nejaký menej pozorný šofér a cyklista je na strome... Len toľko som chcel povedať.
Naposledy upravil Bastian : 23.07.08 at 19:18
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Dobre, tak sa k tomu vyjadrim trocha detailnejsie.
janomila Pozri príspevok
Popravde, nemala som už veľa chuti reagovať, pretože sa pomaly bojím, že ma za môj iný názor odstrelia, ale nech. Je jednoduché súhlasiť, ale nesúhlasiť je v dnešnej dobe trochu zložitejšie. Z toho všetkého mi nakoniec vychádza, že by asi na riešenie otázky bezpečnosti cestnej premávky stačil takýto postup"
1. zrušme policajtov. Aj tak sú nanič, tak aspoň ušetríme peniaze. Ak vychadzame z toho, ze casto plnia svoje sukromne vrecka a buzerju vodicov tam, kde to netrbe, tak to ma logiku.
2. zrušme zákony a legislatívu tohto štátu, veď aj tak sú nanič, aspoň ušetríme peniaze. To je zaujimavy nazor, ale o legislative vo vseobecnosti ti nebola rec.
3. zrušme územné plány pre komunikácie a chodníky. Veď sú nanič. Aspoň ušetríme peniaze. Ja som tu prezentoval prave opacny nazor - chodniky stavat vsade tam, kde je to ucelne a mozne.
4. zrušme čiary na cestách a dopravné značenie. Aj tak je nanič, aspoň ušetríme peniaze. Pri kvalite toho nasho dopravneho znacenia celkom rozumny nazor.
5. zrušme radary. Veď aj tak sú nanič, aspoň ušetríme peniaze. Ja by som ich skor presunul na miesta, kde naozaj o nieco ide a kde maju rychlostne limity opotstatnenie.

A všetky ušetrené peniaze potom môžeme investovať do škôd spôsobených nehodami. Ja som prezentoval opacny nazor - zamerat sa na prevenciu. Budovanie chodnikov pre cyklistov je prevencia dopravnych nehod. Alebo možno žiadne nebudú, keď si bude každý jazdiť ako chce, ako sa cíti a nie podľa nanič predpisov.

K tomuto sa vyjadrim trocha podrobnejsie. Myslim, ze nikto nepochybuje o tom, ze v leteckej doprave sa dost dba na bezpecnost. Je tam kopec predpisov, ale ked ide do tuheho, nikto si nedovoli pilotovi nieco prikazovat. Napr. ak vznikne technicky problem a lietadlo musi co naskor pristat, tak je iba na pilotovi, ci si zvoli napr. pristatie na najblizsom letisku (kde moze byt podla predpisov draha prilis kratka pre pristatie konkretneho lietadla) alebo si zvoli dlhsi let na vzdialanejsie vacsie letisko. Bolo by sice mozne spravit nejaky podrobny predpis, ktory by stanovoval, pri akom druhu problemov sa ma zvolit aka alternativa, ale taky predpis by bol kontraproduktivny. Iba pilot v danej situacii vie prijat najlepsie riozhodnutie, nikto z kancelarie vopred to zan nespravi lepsie. Pri tom opakujem - vseobecnych predpisov upravujucich beznu premavku vo vzduchu je dost.

Podobne aj na cestach. Samozrejme, ze musia existovat zakladne predpisy. Napriklad nemozno nechavat na rozhodnuti vodicov, ci sa budu minat vlavo alebo vpravo. Teda uzakonilo sa, ze sa jazdi vpravo. Dalej musi byt absolutne jasne, kto ma kedy prednost, a potom este aj dalsie dolezite veci. No nie je dolezite urcovat, rychlost aut vzdy a vsade s presnostou na 1 km/hod. Dokonca ani to, kde sa da predbehnut a kde nie, pretoze je rozdiel ak chcem predbehnut kamion, a lebo cigana s karicku nalozenou zeleznym srotom. A opat je rozdiel, ci ho predbieha niekto, kto za nim ide 5 km/h s autom, ktore ma 250 koni a nahon na 4 kolesa, alebo niekto so skodou 105, ktorej vykon bol opotrebovanim znizeny z povodnych 40 koni na 20. V prvom pripade bude predbiehanie trvat mozno ani nie 2 sekundy, na co moze byt dostatocny rozhlad, v druhom pripade hrozi, ze pri prudkom stlaceni plynu auto naopak "skape" prave vo chvili, kedy vyboci do protismeru.

Princip, ponechat viac priestoru vodicom a sankcionovat iba naozaj nebezpecne porusenia zakona by nepochybne nezhorsil situaciu na cestach. Opytajte sa dirigentov symfonickeho orchestra. V momente, ked sa hudobnici zacnu "sypat", teda orchester ma problemy so suhrou a koordinaciou, zly dirigent chyti paniku a v snahe to riesit, zacne mohutne mavat rukami, a ukozovat vsetko na vsetky strany ako regulovcik. Vysledkom byva vacsi chaos. Dobry dirigent ale urobi presny opak. V podstate prestane dirigovat. Hudobnici sa zacnu viac vzajomne pocuvat a nepresnosti sa zrovnaju. Teda - oni sa mali pocuvat aj predtym, ale nerobili to. Preco? Pretoze spoliehali na dirigenta, ze im vsetko ukaze. To by samozrejme mohlo viest k zjednodusenemu zaveru, ze dirigent je zbytocny. Vobec nie. On tomu dava svoju koncepciu, napr. reguluje tempa. No to, ze sa hudobnici rytmicky "nepozrazaju", musia strazit oni sami, vzajomne sluchom, podobne ako vodici to na cestach musia robit zrakom.

Vysledky statistiky, ze 90% nehod je sposobenych rychlou jazdou su vysledkom neprofesionalnej prace policajtov a hrubeho zjednodusovania pristupu k statistike v principe. To je ako keby sme povedali, ze orchester sa "rozsypal" preto, ze hral prirychlo. Ak sa take nieco v orchestri stane, nikdy to nie je dosledok prilis vysokeho tempa, ale nesustredenia sa hracov (rutiny). To je aj dovod, preco ja osobne casto jazdim nad rychlostne limity. Nie je to vzdy preto, aby som setril cas. Ovela castejsim dovodom je to, ze sa udrziavam pri plnej pozornosti (co by bol inak problem), teda je to bezpecnostny dovod. Bohuzial ak nieco narusa a odvadza nieco moju pozornost pri jazde, tak su to prave zaparkovane auta s radarmi.



Samozrejme, tento môj názor zaváňa trochu extrémom. Ale bol myslený ironicky (pre tých, ktorí to nepochopili).
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
Nemozem si pomoct, ale naozaj ma vyslovene vytaca nazor, ze zakony su /teda niektore/ zbytocne a prave od teba, Misomiso, ktory mas podla mna dost rigorozne nazory na niektore tvoje srdcove temy, musim ta upozornit a to nechcem zase nikoho nastvat, ze vacsina populacie nie su geniovia a uz vobec nie sebakriticki k svojim znalostiam a preto to jednoducho nejde, dat na osobny usudok kazdeho z nas ako rychlo mozeme chodit. Tiez zdielam nazor, ze ten nazov je mylny, za konkretne ciny ludi a ich chyby nezodpoveda stat. Kam by mali ist nase - statne peniaze, je tolko smerov, jaaj stovky a co teraz ?
0 0
janomila janomila

janomila je offline (nepripojený) janomila

No, mne Tvoje príspevky, Misomiso, zaváňajú anarchiou. Ako vidím, rád používaš metafory a prirovnania. Tak niekoľko postrehov. Až bude vo vzduchu toľko lietadiel ako je na cestách áut, a pri nich sa budú ešte motať nejakí aircyklisti a airchodci, potom môžme uvažovať o porovnávaní. A čo sa týka dirigenta a orchestra, desať rokov života som strávila štúdiom klavíra, spevu a hud. teórie. Takže Ti môžem povedať, že ak by sa mali hudobníci orientovať podľa toho, ako hrá sused, nikdy by neboli schopní zahrať ani takt. Totiž by počuli len sami seba, možno najbližšieho suseda, ale sláčiky na opačnom konci by nemali šancu. Ak si hudobník, vieš o čom hovorím, ak nie si, radšej sa k tomu nevyjadruj. A naraziť držku si môžeš tak vo ferrari ako v škode 105. ani pán žitný nemal starú škodovku a rozbil si držku na obyčajnom bicykli (ak to vyznelo veľmi kruto tak sorry).
Za celý čas tejto témy som nevidela jediné slovko pochvaly alebo uznania. Ak sa Ti u nás (myslím na Slovensku) zdá všetko na..., prečo sa nezbalíš a nejdeš niekde tam, kde si myslíš, že je všetko lepšie. Ja viem, že u nás je veľa vecí, ktoré majú k dokonalosti ďaleko, ale pre mňa je to zatiaľ jediný domov, ktorý mám a nebudem si predsa sústavne špiniť do vlastného hniezda. Jedna vec je seriózna kritika, druhá je hanenie všetkého, s čím prídem do styku. Ak si myslíš, že stačí vybudovať sieť cyklo a peších komunikácií a dať ľuďom voľnosť pri rozhodovaní ako jazdiť a všetko bude super, tak si buď veľmi naivný alebo si okolo našich ciest ani nešiel.
Naposledy upravil janomila : 23.07.08 at 20:34 Dôvod: skleróza
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

janomila Pozri príspevok
No, mne Tvoje príspevky, Misomiso, zaváňajú anarchiou. Ludia, ktori ma tu poznaju vedia, ze mam od anarchie daleko. Dokonca som tu bol kritizovany za moj nazor, ze osvieteny diktator je lepsi ako demokracia, takze ja sa pohybujem nazorovo uplne an opacnom konci ako anarchisti. Ako vidím, rád používaš metafory a prirovnania. Tak niekoľko postrehov. Až bude vo vzduchu toľko lietadiel ako je na cestách áut, a pri nich sa budú ešte motať nejakí aircyklisti a airchodci, potom môžme uvažovať o porovnávaní. A čo sa týka dirigenta a orchestra, desať rokov života som strávila štúdiom klavíra, spevu a hud. teórie. Ty si v tom orchestri spievala, alebo hrala na klavir?? Takže Ti môžem povedať, že ak by sa mali hudobníci orientovať podľa toho, ako hrá sused, nikdy by neboli schopní zahrať ani takt. Totiž by počuli len sami seba, možno najbližšieho suseda, ale sláčiky na opačnom konci by nemali šancu. Muzikant, ktory nepocuje by sa mal venovat niecomu inemu, podobne ako vodic, ktory nevidi alebo ni je schopny posudit situaciu. Ak si hudobník, vieš o čom hovorím, ak nie si, radšej sa k tomu nevyjadruj. A naraziť držku si môžeš tak vo ferrari ako v škode 105. ani pán žitný nemal starú škodovku a rozbil si držku na obyčajnom bicykli (ak to vyznelo veľmi kruto tak sorry). Pan Zitny sa zachoval velmi nezodpovedne. Takito ludia ale ziju medzi nami a vsetko nasvedcuje tomu, ze ich bude pribudat, navyse ani u cyklistov sa vzdy neda hovorit o zodpovednosti. . Preto by cyklisticke chodniky mohli aspon ciastocne riesit bezpecnost cyklistov.
Za celý čas tejto témy som nevidela jediné slovko pochvaly alebo uznania. Koho mam chvalit a ca co? Samozrejme, ze tu funguje mnozstvo veci, a to dokonca lepsie, ako v zahranici. Keby som tu o tom mal pisat, tak mi nestaci 24 hodin denne.

Ak sa Ti u nás (myslím na Slovensku) zdá všetko na..., prečo sa nezbalíš a nejdeš niekde tam, kde si myslíš, že je všetko lepšie. Vsetko urcite nie, ale niektore veci funguju inde lepsie. Neviem, preco by som mal ist, ked som sa tu narodil a tu som doma. Neviem, ako by si sa citila, keby ti manzel, nato, co mu povies, ako by niektore veci mohol robit lepsie , povedal, ze ked sa ti nepaci, mas sa zbalit a vypadnut z bytu. Ja viem, že u nás je veľa vecí, ktoré majú k dokonalosti ďaleko, ale pre mňa je to zatiaľ jediný domov, ktorý mám a nebudem si predsa sústavne špiniť do vlastného hniezda. Jedna vec je seriózna kritika, druhá je hanenie všetkého, s čím prídem do styku. Co tu take hanim okrem pristupu statu k bezpecnosti na cestach? Ak si myslíš, že stačí vybudovať sieť cyklo a peších komunikácií a dať ľuďom voľnosť pri rozhodovaní ako jazdiť a všetko bude super, tak si buď veľmi naivný alebo si okolo našich ciest ani nešiel. Jazdim 40 - 45.000 km rocne bez nehody, z toho aspon 80% na Slovensku.
xxxxxx
Naposledy upravil misomiso : 23.07.08 at 20:56
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Čím viac ľudí tým treba lepšiu organizáciu,najlepší príklad rodina- ak je človek sám v byte tak ráno to je pohodička, záchod-kúpeľka-raňajky-oblečenie-odchod do práce. Ak sú tam však dve dospelé osoby a štyri deti a všetci idú na 8mu buď do školy alebo práce tak to už má každý dopredu presne pridelené ako dlho kde bude,koľko v kúpeľke, kto urobí raňajky, kto uvarí čaj,kto nachystá desiatu, kto pospracuje stôl- musí to byť perfektné a detailné,tam nestačí nejaké základné pravidlo "že vstaneme o 6tej a nejako to postíhame", inak sa nestíha a nefunguje to. Myslite si každý čo chcete, toto je debata o ničom, nikam sa nepríde a môj názor o arogancii a hlúposti stále pretrváva, skôr ma o tom presviedčate ako vyvraciate. Hlavne ma "teší" že je na Slovensku čoraz viac ľudí ktorí chcú "odstrkávať" cyklistov a vychovávať druhých, zaujímavé že nikomu nenapadne odstrkávať traktor hoci väčšina cyklistov je rýchlejšia ako traktor. Ďalšia obľúbená téma je parkovanie v meste, je to na smiech ak sú platené parkoviská prázdne a ľudia nariekajú že nemajú kde parkovať a parkujú na prechodoch pre chodcov a trávnikoch, väčšina by tu len parazitovala na ostatných-ak je to pre niekoho drahé tak nech nechodí autom do práce ale MHD, riešenie vždy existuje len treba porozmýšlať a niečo urobiť a nie len vykecávať.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať