Zavrieť

Porady

Žitného nehoda - politika štátu

Na uvod vas chcem pochvalit. Nebol som tu asi tyzden a teraz som len tak letmo (cez vyhladavanie) pozerl, ci aj na Porade sa diskutuje o Zitneho nehode. Nastastie Porada je jednou z mala svetlych vynimiek - ziadnu takuto temu som tu nenasiel. Tie vsetky debaty a bulvarne clanky su nechutne a ani to tu nechcem rozoberat.

Pisem tu kvoli uplne niecomu inemu. Rad by som sa vyslovil k tomu, ake zvratene je myslenie vsetkych novinarov a aka zvratena je politika statu. O tejto nehode sa napisalo naozaj mnoho a este sa aj mnoho napise. Stale to iste, v podstate iba zivenie vasni, uvahy, spekulacie, detaily pohrebu, kto komu co neodpusti a ako koho spustali do hrobu, kto musel byt na tabletkach.
Ja by som ocakaval, ze tato nehoda (okrem bulvarnych dristov) otvori aj debatu o nutnosti (konecne) budovat chodniky pre cyklistov. Stat ale zjavne ide uplne opacnou cestou. Chce "zakazat" "cestne piratstvo". No - nic proti tomu. Ale ma to minimalne dva nedostatky. Jednak - policajti sa zjavne vyzuvaju z riesenia dopravnych nehod, teda clovek, ktory prekroci napriklad rychlost v mieste, kde to policajti uznaju za vhodne merat (napr. na rovnych prehladnych usekoch bez chodcov a cyklistov) izh zaujima, ale clovek, ktory sposobi nehodu so skodou do 120.000 Sk ich nezaujima.

Po druhe - namaha a peniaze sa investuju ocividne nespravnym smerom. Mozeme prijat aj 100 novych zakonov, mozeme hrozit pokutami aj 100.000 Sk, mozeme Zitneho zavriet hoci aj na 15 rokov, aj tak to neriesi zakladny problem - a to, ze vzdy sa najdu jedinci, ktori si pred jazdou vypiju, vzdy sa najdu taki, co budu telefonovat, vzdy sa najdu taki, ktori sa budu ponahlat a v urcitom momente im "strieknu" nervy. A vzdy sa najdu taki, ktori budu spoliehat na to, ze na odlahlych cestach priestupky nebudu dokumentovane.

Stat si mysli opak - chce nabrat 1.600 novych policajtov a nakupit uplne nove radary.

Ked som bol pred par dnami v Dansku, vozil ma tam nas partner, ktory sa chysta na Slovensko. Ma auto, ktore ma takmer 300 koni, napriek tomu jazdi slusne a ohladuplne. S cyklistami nema problem, pretoze vsetci jazdia po zvlastnych chodnikoch. Sam od seba sa ma spytal ako je to u nas, ci ludia vyuzivaju na cestu do prace bicykel. No - ja som musel povedat pravdu, pretoze sa sem onedlho chysta prist pozriet a sam to uvidi. Teda - povedal som, ze by aj vyuzivali, ale ze velmi nemozu, pretoze nemaju chodniky a jazda medzi autami je nebezpecna (to bolo 3 dni pred Zitneho nehodou).

Co sa tyka budovania chodnikov, argument je vzdy jeden a ten isty - nie su peniaze. Z coho by sa to stavalo? Kto to zaplati? Neda mi nepolozit si otazku - kolko bude stat 1.600 novych policajtov s radarmi? Pokusil som sa to vyratat, ale moja kalkulacka vyhlasila ERROR. Teda skusme to rucne. Ak je priemerny plat policajta iba 35 tis mesacne so vsetkymi poistkami a odvodmi, (asi bude viac) tak rocne to pri 1600 policajtoch vychadza na 672 mil. Sk. To su ale iba platy. Tito policajti urcite nebudu chodit do roboty v teplakoch na vlastych autach. Tie nove laserove radary tiez nebudu zadarmo. Myslim ze je iste, ze naklady budu rocne v miliardach, samozrejme je mi tazko odhadnut presnu sumu.

Kazdopadne, ak by to bolo rocne iba 2 miliardy, tak je to dost na to, aby sa za par nasledujucich rokov vybudovali cyklisticke chodniky aspon na najviac exponovanych usekoch ciest na Slovensku. Takreto nieco by ludom realne pomohlo. Ak mne zabije dieta nejaky dalsi Zitny, tak mi bude naozaj malo platne, ze pol hodinu pred tym od neho policajti vybrali 20.000 pokutu, alebo ze "by" mu dali 40.000 pokutu, ak by ho v tej osudnej zakrute namerali.
Usporiadat
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Tak konecne nieco nove. Som rad, ze nie som na Slovensku sam.

http://spravy.pravda.sk/chodniky-pre..._sk_domace_P04

Cize som sa dozvedel, ze mame 17.000 km ciest a cyklisticky chodnik je iba na 6 km z nich. To je 0,00035%

Tiez som sa dozvedel, ze 1 km stoji v priemere 25 mil, cize ak dobre ratam, tak namiesto tych 1600 novych policajtov by sme mohli mat o 5 rokov 400 km.

Lenze to ma hacik. Ti nove normy su akymsi odporucanim, hlavne pre budovanie novych ciest. Lenze kde sa uz na Slovensku budu stavat nove cesty okrem dialnic, ked nam uz vsetky dediny pospajali asfaltovymi cestami komunisti po 2. svetovej vojne? Teraz sa na tie cesty da maximalne obcas nejaka zaplata.
0 0
janomila janomila

janomila je offline (nepripojený) janomila

No, misomiso, práve som dočítala Tvoju tému od prvej až po poslednú stranu a poviem aj ja svoj názor. Čítal si niekedy knižky o mravcovi Ferdovi? Asi ano, pretože sa mi zdá, akoby si tomu chrobákovi Truhlíkovi z oka vypadol. Aj on všade bol, všetko videl, všetko vie a všetko pozná. Celá táto téma mi prišla len ako Tvoja sebaprezentácia a Tvoje presvedčenie o vlastných shopnostiach a neomylnosti ma až desí. A do politiky by si určite zapadol. Tam sú totiž o svojej neomylnosti a vlastných schopnostiach presvedčení všetci. Myslím, že trocha sebareflexie a pokory by Ti nezaškodilo. Osobne považujem celú Tvoju tému za zbytočnú. Je to všetko len o tom, aby sme iným nerobili to, čo nechceme, aby oni robili nám. Ohľaduplnosť, dodržiavanie predpisov a rešpekt k životu. To je všetko, čo treba. A nie jalové reči o tom, či je zákon dobrý alebo nie. Nič na tom nezmeníš a aj tak ho budeš musieť dodržiavať. A ešte na margo Tvojich chodníkov a cyklodráh. Asi by to dopadlo ako s prechodmi. Všade inde stretneš cyklistov, len nie na cyklodráhe. Aj chodci tým chodníkom veľa nedajú (sleduješ tie vyšliapané cestičky v tráve meter od chodníka?). Aj prechody mi koľkokrát pripadajú len ako grafity na ceste. Takže až sa naučíme byť ohľaduplní, dodržiavať predpisy a mať lepší vzťah k blížnemu svojmu, možno potom to bude aj na cestách vyzerať inak.
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
Tema spustila dobru debatu. Zaujima to mnohych, uz to by malo o niecom hovorit. Mozno mam chyba uz maly krok, aby to preslo od debaty k skutkom. Vobec nie su taketo temy zbytocne. To nie je pravda, ze nic nezmenime a nezostava nic ine, len zakony respektovat. Pozrime sa len na posledny priklad. Navrh obmedzit premavku kamionov. Keby sa neboli kompetentni do toho obuli, nejazdili by. To len pre tych co stale hovoria, ze my nic nezmenime. Neposudzujem spravnost navrhu, ale sposob, akym si dotknuti vymohli zmenu. Tak isto mame moznost vsetci bojovat za svoje. Tak aj tie vysliapane cesticky na travnikoch vedla chodnikov nie su len preto, ze ludia su nedisciplinovani, ale hlavne preto, ze su zle vybudovane. To si len niekdo presadzoval svoje ego proti vsetkym zakonom logiky. A to iste plati aj pre tie prechody a vacsinu rizikovych miest na cestach. Umiestnenie prechodov pre chodcov, chodnikov, zastavok a vsetkeho ostatneho nema v sebe casto kuska logiky. Aj to je dovod ze cyklisti a chodci sa pohybuju uplne po inych trasach ako by sa mali. Pricinou je aj ich beztrestnost. Preco motorista za malickost plati mastne pokuty a tito nie?
Ako motoristu ma hneva, ked na kazdom kroku natahuju ku mne ruky a vsade platim aby sa mohli budovat nove cesty. Po nich sa potom motaju cyklisti a chodci. Platia aj oni? Ak niekto hovori, ze ano, ja tvrdim, ze nie. Ak to ma byt z ich dani, tie platim aj ja a potom ich chcem platit radsej mensie a na tie cesty nech odo mna pride pytat niekto koho sa opytam na ktore konkretne. Nie ze z mojich penazi sa vybuduje chodnik v nejakej osade v ktorej byvaju ludia diskriminovanej rasy a oni nemaju na to. Nech chodia po blate.
Ked chcem ist po dialnici, musim mat nalepenu znamku. Preco by nemohla byt taka ista znamka aj na bicykloch. Potom nech si vybuduju cesty chodia po nich.
Trocha nestastny je ten nazov temy. Spojovat akukolvek nehodu kohokolvek, s politikou statu nemozno. Kazda nehoda ma svoje konkretne priciny. Jednoznacne aj tuto niekto zapricinil. Je uplne jedno, ci chcel, alebo nie, ci pri tom zahynul, prisiel o ruku, alebo dokonca o nejaky majetok. Je na vine a bodka. Je smutne, ze zomrel clovek, ak je to dieta boli to o to viac. Ak by sa aj naslo nejake pochybenie na jeho strane, je to ina kategoria, rozhodne nie take, ktore by si zasluzilo tak kruty trest. Nezvladnutie svojho auta nikomu nedava pravo rozhodovat o jeho zivote. Nerobi mi problem komukolvek uhnut, umoznit mu prejst, aj ked mam prednost ja, ale aby ma ohrozil, alebo zrazil? To je nejaka dzungla. Takeho nevaham zrazit k zemi ani ja. Nech ma meno ake chce. Na miestetoho dietata mohol by hocikto iny, napriklad aj niekto, kto pri defekte bezradne pobehuje okolo auta a spolieha sa ze pojde okolo nejaky gentleman, ktory to opravi. Aj takych by mali napriklad z premavky vylucit.
0 0
janomila janomila

janomila je offline (nepripojený) janomila

Milý dad111 je fakt, že táto debata nemusí byť zbytočná, pokiaľ je šanca, že sa niečo zmení. Ja som nepovedala, že prechody sú ideálne situované a takisto , pokiaľ mi to umožňuje premávka, prejdem cez cestu tam, kde je to najvýhodnejšie. Ale aj Ty určite poznáš také pikošky ako je babka s francúzskou barlou, ktorá sa šuchce 1 meter od prechodu pre chodcov. Len slušná výchova a úcta k starším ma koľkokrát donúti zahryznúť si do jazyka a nepustiť do étéru pár vulgarizmov. A ešte lepší variant je dôchodca na bicykli, ktorý si na jednej strane drží barlu a na druhej dve plné igelitky a na úzkej ceste má veľmi divnú predstavu o tom, čo je okraj cesty. Osobne sa priznám, že ja radšej jazdím pomaly. Netvrdím, že mám dvadsiatku na tachometri a smrť v očiach, ale moje maximum je 105 a v obci poctivo dodržiavam 60, niekedy aj menej, všetko proste prispôsobujem okolnostiam. Nechápem ľudí, ktorí ma na mestskej komunikácii plnej prechodov obehnú závratnou rýchlosťou a potom sa po sto metroch znova stretneme na najbližšej križovatke. Nejazdím pomaly preto, že by som sa bála, proste mi povolené rýchlosti stačia a držím sa zásady, že radšej prísť o päť minút neskôr, ako prísť po kúskoch. Chcem mať proste viac času na reakcie a rozhodnutia. Stačí zlomok sekundy a už nemusíš mať nikdy príležitosť o niečom rozhodnúť. Takisto som ohľaduplný vodič. Na preplnenej ceste dokážem bez problémov pustiť zúfalca, ktorý odbočuje vľavo v protismere, hoci mám prednosť, lebo tam na preplnenej cest bude stáť veľmi dlho. Mňa pár sekúnd nezabije a môžem dúfať, že v podobnej situácii aj ja stretnem takého ohľaduplného človeka. Na prechodoch zo zásady púšťam chodcov. Odmenou za to je mi trúbenie vodičov za mnou. Nech!!! Tých pár sekúnd a trocha slušnosti ma nezabije. Trochu som sa zamotala, tak sorry. Len som chcela povedať, že to samozrejme nie je len o dodržiavaní zákonov. Až prestane byť človek človeku vlkom, potom možno nebude treba sa o takýchto veciach ani zmieňovať. A ešte pár slov na margo p.Žitného. Spôsobil nehodu so smrteľnými následkami svojou arogantnou jazdou. Tak nech trest zodpovedá skutku. A je mi jedno, či je Žitný, Ovosný alebo Ražný.
0 0
Modroocko Modroocko

Modroocko je offline (nepripojený) Modroocko

Nerobím druhým to, čo nechcem, aby robili mne. ...viac
janomila Pozri príspevok
No, misomiso, práve som dočítala Tvoju tému od prvej až po poslednú stranu a poviem aj ja svoj názor. Čítal si niekedy knižky o mravcovi Ferdovi? Asi ano, pretože sa mi zdá, akoby si tomu chrobákovi Truhlíkovi z oka vypadol. Aj on všade bol, všetko videl, všetko vie a všetko pozná. Celá táto téma mi prišla len ako Tvoja sebaprezentácia a Tvoje presvedčenie o vlastných shopnostiach a neomylnosti ma až desí. A do politiky by si určite zapadol. Tam sú totiž o svojej neomylnosti a vlastných schopnostiach presvedčení všetci. Myslím, že trocha sebareflexie a pokory by Ti nezaškodilo. Osobne považujem celú Tvoju tému za zbytočnú. Je to všetko len o tom, aby sme iným nerobili to, čo nechceme, aby oni robili nám. Ohľaduplnosť, dodržiavanie predpisov a rešpekt k životu. To je všetko, čo treba. A nie jalové reči o tom, či je zákon dobrý alebo nie. Nič na tom nezmeníš a aj tak ho budeš musieť dodržiavať. A ešte na margo Tvojich chodníkov a cyklodráh. Asi by to dopadlo ako s prechodmi. Všade inde stretneš cyklistov, len nie na cyklodráhe. Aj chodci tým chodníkom veľa nedajú (sleduješ tie vyšliapané cestičky v tráve meter od chodníka?). Aj prechody mi koľkokrát pripadajú len ako grafity na ceste. Takže až sa naučíme byť ohľaduplní, dodržiavať predpisy a mať lepší vzťah k blížnemu svojmu, možno potom to bude aj na cestách vyzerať inak.
Nedá mi zareagovať. Toľko ignorancie a nepriateľstva v jednom príspevku, to je hanba. Píšeš o tom, že mu nezaškodí trocha sebareflexie a pokory, ale práve ty si tá, ktorá by to potrebovala. Prestaň očierňovať ľudí, ktorí kritizujú to, čo si kritiku zaslúži a hľadajú cestičky, ako nedostatky riešiť. Mám pocit, že si vôbec nepochopila misomisov príspevok. Bol len o tom, že už by konečne bolo načase, aby sa v tomto štáte začali budovať cyklistické chodníky, bolo by menej mŕtvych, boli by spokojnejší cyklisti aj motoristi. A čo ty? Napíšeš, že táto téma je zbytočná..... ...... Prosím???? Ty si to fakt myslíš? A prečo asi misomiso dostal toľko súhlasov k úvodnému príspevku? Preto, že s ním nikto nesúhlasí? To som zvedavá, koľko súhlasov za svoju aroganciu dostaneš ty. Odo mňa teda určite nie. Ja som asi tiež ten blbec, čo si myslí, že radšej budovať cyklistické chodníky na úkor rozširovania štátnej správy - myslím tým policajtov, ktorých by mohlo byť aj menej, keby nemuseli strážiť a kontrolovať jazdenie cyklistov po cestách pre motorové vozidlá (keď mnohokrát ani nemajú inú možnosť), nemuseli by ani kontrolovať ohľaduplnosť motoristov voči cyklistom a hlavne - riešili by menej nehôd, pretože by odpadli tie, keď došlo k stretom bicyklistov a motoristov. Nepochopím, keď sa vyhadzujú miliardy na diaľnice, prečo sa zároveň neprojektujú aj chodníky pre cyklistov. A výsledkom sú potom protestné zhromaždenia cyklistov, aké bolo tohto roku v Košiciach. Tiež ma rozčuľuje, keď v meste na rýchlostnej ceste s maximálnou rýchlosťou 80 km/h stretnem cyklistu. Na druhej strane si ale uvedomím, že ten ekologický chudák so športovým myslením vlastnej ani nemá inú možnosť, pretože v tomto smere jednoducho niet inej cesty. Tak čo iné ostáva? Ja ako vodič musím spomaliť, spozornieť a dávať pozor, on sa možno celú cestu modlí, aby všetci boli takí ohľaduplní. Ale ak by boli cyklistické chodníky, boli by sme spokojnejší obaja. Samozrejme, ty nie, lebo podľa teba je táto debata zbytočná. Vieš, možno by ti nezaškodilo, keby si na jeden mesiac skúsila chodiť do práce, do obchodu a vôbec všade na bicykli. Skús si na pár dní "obuť" tie dve kolesá, skús si to na vlastnej koži a som si istá, že zmeníš názor. Ja som práve pre dôvody, ktoré som tu uviedla, prestala chodiť po meste na bicykli. Ale toto moje rozhodnutie rozhodne nenazývam ohľaduplnosťou, či rešpektovaním prepisov. Bolo nevyhnutné, lebo ešte sa necítim na to, aby som ovoniavala fialky odspodu.
0 0
milagros208 milagros208

milagros208 je offline (nepripojený) milagros208

Ja len toľko. Cyklistické chodníky sú veľmi potrebné. Predtým sme to až tak nepociťovali, ale v dnešnej dobe, keď sú cesty také preplnené, je to viac ako nevyhnutné. Nielen pre ochranu života, potreby urobiť niečo pre zdravie, ale aj pre lepšie ovzdušie.
Som vodič aj cyklista, tak viem pochopiť pozíciu aj jedného aj druhého. Rada by som sa previezla na bicykli so svojimi deťmi na nejaký pekný výlet, ale na našich cestách to bohužiaľ nie je možné. Som skúsenejšia cyklistka ako deti a sama sa veľmi bojím chodiť po našich cestách. Deti by som už vôbec nepustila.
0 0
SVK SVK

SVK je offline (nepripojený) SVK

Som aj cyklista aj vodic. Zijem v Piestanoch, co je SK Amsterdam (nie co sa tyka hulenia ;-) Chyba dopravna vychova mladych aj starych. Ked idem na biku, musim si vynucovat pravo na prednost a miesto na ceste casto a niekedy agresivnejsie (dokaz netolerantnosti zo strany vodicov). Ked idem autom, nestacim sa cudovat babkam co vyletia z vedlajsej na hlavnu, zahnu doprava a ani nepozru kto alebo co ich moze zrazit. Nehovorim o svetlach vecer a za dazda, alebo o rezani zakruty v protismere. Policia to ignoruje, 3 -4 x do roka da akciu zameranu na cyklistov a inak zbiera prachy od vodicov za priputanie sa a podobne zbytocnosti. Ako u debilov. A takto je to vsade. Chyba system, osveta, dopravna vychova a zdravy sedliacky rozum. Sedliacky rozum nezabezpecime, na ostatne tu su ludia co su za to plateni. Len chyba vystup.
0 0
janomila janomila

janomila je offline (nepripojený) janomila

Milá" priateľská a neignorantská" modroočko, musím uznať, že Tvoja odpoveď na môj príspevok je naozaj" tolerantná a plná pochopenia." Ak len zato, že mám iný názor ako Ty, alebo ako tí, čo súhlasili s prvým príspevkom od misomisa som nepriateľom ľudu, prosím. To sme s tou demokraciou a pluralitou názorov ale dopadli. Ak máš IQ také, že si nepochopila, čo som chcela povedať, zato ja nemôžem. Ale je to všetko o tom, že kým nebudú páni, ktorí riadia veci verejné jazdiť na bicykloch do práce (klobúk dole pán Harabin) a voziť sa MHD, nič na tom nezmeníme. Môžme bedákať a nadávať na internete, fakt je, že tým to neovplyvníme. Tiež ma nenadchýňa predstava ďalších zbytočných policajtov na našich cestách, pretože aj tak nebudú tam, kde ich treba. A čo sa týka cyklodráh a chodníkov, nemáme peniaze ani na údržbu komunikácií, ktoré už existujú, takže mi príde zbytočné rozčuľovať sa nad budovaním nových. V tom je celá táto téma zbytočná. Nie v tom, aby si ľudia mohli vymeniť názory a diskutovať o danom problémme. Jednoducho som už prestala bojovať s veternými mlynmi a snažím sa riešiť to, na čo stačím. A ak som preto podľa Teba ignorantská nepriateľská sviňa, nech. Som dospelý človek a nejako sa s tým vyrovnám. Možno Ty dokážeš len takto vyjadriť tú úctu k blížnemu svojmu. Proste si prototyp tolerancie, priateľstva, pochopenia a súcitu. A hold nemôžeme byť všetci dokonalí ako Ty.
0 0
kukučka kukučka

kukučka je offline (nepripojený) kukučka

a čo tak prečítať si Etiketu?
pre tých, čo sa ešte nenaučili debatovať = vymieňať si rozdielne názory bez osočovania
0 0
janomila janomila

janomila je offline (nepripojený) janomila

kukučka Pozri príspevok
a čo tak prečítať si Etiketu?
pre tých, čo sa ešte nenaučili debatovať = vymieňať si rozdielne názory bez osočovania
Kukučka akceptujem napomenutie a ak som sa niekoho dotkla, ospravedlňujem sa. Som len človek a niekedy mi tiež ujdú nervy.
0 0
rickman rickman

rickman je offline (nepripojený) rickman

kukučka Pozri príspevok
a čo tak prečítať si Etiketu?
pre tých, čo sa ešte nenaučili debatovať = vymieňať si rozdielne názory bez osočovania
Ako som spominal uz niekde inde - je lepsie vyzurit sa na internete ako v realnom zivote pri dolezitych situaciach.

Ak by kazdy chodil vybuchovat so svojimi nervami na internet, na svete by bolo urcite krajsie .
0 0
leonq leonq

leonq je offline (nepripojený) leonq

misomiso - zakladatel temy - Vy ste komunikacny genius, ak nie ste v marketingu alebo v politike mrhate svojim zivotom...to teraz myslim vazne, bez ironickeho podtonu.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

janomila Pozri príspevok
A čo sa týka cyklodráh a chodníkov, nemáme peniaze ani na údržbu komunikácií, ktoré už existujú, takže mi príde zbytočné rozčuľovať sa nad budovaním nových.
To by si sa cudovala, kolko mame penazi. Len nie vzdy tecu spravnymi smermi.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

leonq Pozri príspevok
misomiso - zakladatel temy - Vy ste komunikacny genius, ak nie ste v marketingu alebo v politike mrhate svojim zivotom...to teraz myslim vazne, bez ironickeho podtonu.
Samozrejme, ze pracujem v marketingu. Kazdy majitel firmy pracuje v marketingu, ci si to uvedomuje, alebo nie.

Ale tych 101 suhlasov k mojmu povodnemu prispevku nepokladam za nejaky uspech. Videlo to cez 7.000 ludi a iba 101 sa (v podstate) vyjadrilo, ze su skor za budovanie chodnikov pre cyklistov ako za investovanie penazi do novych represii voci vodicom.

To pokladate (z hladiska "mojho politickeho") marketingu za uspech? Ja si myslim, ze uspech inac vyzera...
0 0
leonq leonq

leonq je offline (nepripojený) leonq

misomiso Pozri príspevok
Samozrejme, ze pracujem v marketingu. Kazdy majitel firmy pracuje v marketingu, ci si to uvedomuje, alebo nie.

Ale tych 101 suhlasov k mojmu povodnemu prispevku nepokladam za nejaky uspech. Videlo to cez 7.000 ludi a iba 101 sa (v podstate) vyjadrilo, ze su skor za budovanie chodnikov pre cyklistov ako za investovanie penazi do novych represii voci vodicom.

To pokladate (z hladiska "mojho politickeho") marketingu za uspech? Ja si myslim, ze uspech inac vyzera...
je jasne ze uspech vyzera inak, a urcite nepovazujem za uspech kliknute suhlasy na porade
pozeram sa na to skor z tej stany, ze ste napisali svoj nazor na vec a nim ste prinutili 101 ludi vam udelit suhlas, co podla mna v podmienkach porady je pomerne vysoke cislo, cize viete sformulovat nazor, ktory oslovi vela ludi
to ze tam bolo 7000 videni neznamena podla mna (nie som administrator) ze to bolo 7000 jedinecnych uzivatelov ale kludne to mohlo byt aj viacnasobne navstevy

ale som mimo temy preto tu nechcem dlhsie filozofovat, a prajem vam aby vam zostal triezvy pohlad na veci
0 0
Modroocko Modroocko

Modroocko je offline (nepripojený) Modroocko

Nerobím druhým to, čo nechcem, aby robili mne. ...viac
janomila Pozri príspevok
Milá" priateľská a neignorantská" modroočko, musím uznať, že Tvoja odpoveď na môj príspevok je naozaj" tolerantná a plná pochopenia." Ak len zato, že mám iný názor ako Ty, alebo ako tí, čo súhlasili s prvým príspevkom od misomisa som nepriateľom ľudu, prosím. Kde som také niečo napísala? To sme s tou demokraciou a pluralitou názorov ale dopadli. Ak máš IQ také, že si nepochopila (toto snáď ani nemá význam komentovať), čo som chcela povedať, zato ja nemôžem. Ja som ťa pochopila - ak budú všetci jazdiť podľa predpisov, nebude mŕtvych a netreba ani cyklochodníky - nesúhlasím s týmto tvojim názorom. Ale je to všetko o tom, že kým nebudú páni, ktorí riadia veci verejné jazdiť na bicykloch do práce (klobúk dole pán Harabin) a voziť sa MHD, nič na tom nezmeníme. To by bol dosť zlý sci-fi román, v ktorom by Fico jazdil MHD. Môžme bedákať a nadávať na internete, fakt je, že tým to neovplyvníme. Nesúhlasím. Zvlášť táto vláda je priam otrokom verejnej mienky. Tiež ma nenadchýňa predstava ďalších zbytočných policajtov na našich cestách, pretože aj tak nebudú tam, kde ich treba. A čo sa týka cyklodráh a chodníkov, nemáme peniaze ani na údržbu komunikácií, ktoré už existujú, takže mi príde zbytočné rozčuľovať sa nad budovaním nových. Čím viac ľudí bude jazdiť bicyklom, tým menej bude treba peňaží na údržbu komunikácií. V tom je celá táto téma zbytočná. Ak je táto téma taká zbytočná, prečo sa k nej vyjadruješ. Ignoruj ju. Nie v tom, aby si ľudia mohli vymeniť názory a diskutovať o danom problémme. Neberiem ti tvoju možnosť diskutovať, ale ja si diskusiu predstavujem úplne inak ako ty. Jednoducho som už prestala bojovať s veternými mlynmi a snažím sa riešiť to, na čo stačím. A ak som preto podľa Teba ignorantská nepriateľská sviňa, nech. Nevkladaj mi do úst slová, ktoré som nepovedala. Ja som ťa vôbec neurážala. Som dospelý človek a nejako sa s tým vyrovnám. S čím sa chceš vyrovnať, keď som to vlastne nikdy nepovedala. Sama so svojimi vlastnými myšlienkami? Možno Ty dokážeš len takto vyjadriť tú úctu k blížnemu svojmu. Proste si prototyp tolerancie, priateľstva, pochopenia a súcitu. A hold nemôžeme byť všetci dokonalí ako Ty. Nikto nie je dokonalý, ale teší ma, že ty si to o mne myslíš.
.
Aby si ma rozumela. Ja som rada, že dodržuješ dopravné predpisy a vyžaduješ to aj od iných, v tom s tebou súhlasím. Ale nehnevaj sa na mňa - neznášam invektívy a tvoje prirovnanie k Ferdovi Mravcovi či chrobákovi Truhlíkovi naozaj nebolo na mieste. Je to smutné, že si to neuvedomuješ.
Naposledy upravil Modroocko : 22.07.08 at 22:34 Dôvod: doplnenie
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

janomila Pozri príspevok
Osobne sa priznám, že ja radšej jazdím pomaly. Netvrdím, že mám dvadsiatku na tachometri a smrť v očiach, ale moje maximum je 105 a v obci poctivo dodržiavam 60, niekedy aj menej, všetko proste prispôsobujem okolnostiam.Takisto som ohľaduplný vodič. Na preplnenej ceste dokážem bez problémov pustiť zúfalca, ktorý odbočuje vľavo v protismere, hoci mám prednosť, lebo tam na preplnenej cest bude stáť veľmi dlho. Na prechodoch zo zásady púšťam chodcov.
To ti sluzi ku cti.

janomila Pozri príspevok
A ešte pár slov na margo p.Žitného. Spôsobil nehodu so smrteľnými následkami svojou arogantnou jazdou. Tak nech trest zodpovedá skutku. A je mi jedno, či je Žitný, Ovosný alebo Ražný.
Presne tak, o tom nemoze byt ani debata.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

janomila Pozri príspevok
Ohľaduplnosť, dodržiavanie predpisov a rešpekt k životu. To je všetko, čo treba. A nie jalové reči o tom, či je zákon dobrý alebo nie.
Ohladuplnost urcite ano. Ale s tvredniami, ze je jedno, ci je zakon dobry alebo zly by som aj osobne bol opatrnejsi.

janomila Pozri príspevok
Nič na tom nezmeníš a aj tak ho budeš musieť dodržiavať.
Ja urcite nie. Logika, ze staci dodrziavat zakon je krasna. Staci obesit Zitneho a nemusime sa starat, ake mame cesty ani aky mame cestny zakon. Ak zomrie nejaky pacient na banalne ochorenie, staci zavriet lekara, bez toho, aby bolo nutne zaujimat sa o to, ake maju zdravotnici na pracu vytvorene podmienky, a ako funguje cely system. Len koho zavriet za to, ze nam zo skol vychadzaju nevdelane decka, a ze zbytocne budete volat policajtov, ak vam vykradnu auto, chatu alebo byt? Je take tazke pochopit, ze staci vhodne nastavit system a vsetko pojde min. z 80% samo?

janomila Pozri príspevok
A ešte na margo Tvojich chodníkov a cyklodráh. Asi by to dopadlo ako s prechodmi. Všade inde stretneš cyklistov, len nie na cyklodráhe. Aj chodci tým chodníkom veľa nedajú (sleduješ tie vyšliapané cestičky v tráve meter od chodníka?).
To, ze ludia vysliapu chodniky cez travu mimo urcenych tras este neznamena, ze na vine su ti ludia. Skor to ukazuje na neschopnost (ignoranciu, nezaujem, nedbornost - doplnte si co chcete) architektov, resp. tych co tie chodniky, ktore vedu casto nikam betonuju.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

misomiso Pozri príspevok
Ohladuplnost urcite ano. Ale s tvredniami, ze je jedno, ci je zakon dobry alebo zly by som aj osobne bol opatrnejsi.

Ja urcite nie. Logika, ze staci dodrziavat zakon je krasna. Staci obesit Zitneho a nemusime sa starat, ake mame cesty ani aky mame cestny zakon. Ak zomrie nejaky pacient na banalne ochorenie, staci zavriet lekara, bez toho, aby bolo nutne zaujimat sa o to, ake maju zdravotnici na pracu vytvorene podmienky, a ako funguje cely system. Len koho zavriet za to, ze nam zo skol vychadzaju nevdelane decka, a ze zbytocne budete volat policajtov, ak vam vykradnu auto, chatu alebo byt? Je take tazke pochopit, ze staci vhodne nastavit system a vsetko pojde min. z 80% samo?

To, ze ludia vysliapu chodniky cez travu mimo urcenych tras este neznamena, ze na vine su ti ludia. Skor to ukazuje na neschopnost (ignoranciu, nezaujem, nedbornost - doplnte si co chcete) architektov, resp. tych co tie chodniky, ktore vedu casto nikam betonuju.
Takú logiku a najmä v cestnom zákone snáď ani nemá nikto ....
Určite to chápe takmer každý, že keď sa vhodne nastaví systém tak .....len okrem typických ľudských vlastností lenivosť, sebectvo, ignorácia atď. by nesmela existovať chuť po moci a peniazoch ....
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Problém ani nie je v neexistencii cyklochodníkov pretože nemôžu byť úplne všade takže niekde sa stretnú na jednej vozovke cyklista a motorista ale najväčší problém je v hlavách Slovákov. Toľko arogancie,bezohľadnosti,drzosti a hlúposti sa málokde nájde. Je neuveriteľné keď v tejto téme jeden chce úplne zakázať pohyb cyklistov po ceste a druhý zo Žitného nehody obviní to malé decko a jeho rodičov. Už len čakám kedy niekomu napadne žiadať aspoň 2 roky väzenia pre otca a aspoň 1 rok pre mamu toho dieťaťa a kedy sa bude žiadať zmena zákona aby v každom aute bola ostreľovacia puška a cyklisti sa mohli pekne zdiaľky odpratávať z cesty. Zaujímavé že v takom Taliansku alebo Francúzsku pre vodičov nie je problém sa cez celú dedinu šuchtať 20kou za cyklistom a prebehnúť ho až mimo obce, tu sa musí vytrubovať a vytláčať do priekopy. Na policajtov nemôžem povedať pol zlého slova- minulý rok sme viacerí išli na bicykloch za sebou s jedným autom za nami ako ochrana pred vodičmi na most ponad diaľnicu pri Senci, plná čiara a jasné že nás nejaký trubiroh na aute predbehol, oproti išli policajti a ako to videli tak zapli majáky a pekne ho stiahli nabok, jedine ma mrzí že som tam nezastavil a sa im nepoďakoval ale som na 100percent presvedčený že ten truľo dodnes nechápe prečo ho zastavili a čo zlé urobil a nadáva aký sú policajti buzeranti. A k rýchlosti a dodržovaní - ak by sa na všetkých cestách s výnimkou diaľníc zaviedla max rýchlosť 20km/h s výnimkou životu ohrozujúcich udalostí a trestalo by sa to odobratím vodičského a auta tak by poklesol počet nehôd na pár desiatok a mŕtvych by nebolo možno vôbec. Každý sa strašne niekam ponáhľa ale pri súčastnej hustote je to úplne zbytočné,len sa zvýši spotreba a stres.Ja som tiež voľakedy jazdil nie rýchlo ale strašne rýchlo ale našťastie som si uvedomil že ak by sa niečo stalo na ceste predo mnou nemám šancu to zvládnuť a jazdím o dosť pomalšie, že sa väčšina ľudí o dosť preceňuje ako to zvládne je vidno každý deň v správach,to už nie je normálne že vidia že sa čelne zrazia a nikto nebrzdí a potom policajti nevedia ani určiť typ auta,
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať