Zavrieť

Porady

STRAVNÉ - správne zaúčtovanie

k téme stravné:
1.chcem sa opýtať, či v prípade keď si chcem dať do nákladov stravné za obedy v reštaurácii - mám z každého obeda bloček z reg.pokladne v min hodnote 89,-Sk/1obed. Môžem si to zaučtovať napr. 1x za mesiac - dám všetky bločky spolu, zrátam koľko tých obedov bolo, v peň. denníku to dám pod jeden výdaj s textom napr. stravné január´07 početx89,-Sk a do kolónky výdavok v hotovosti dám výslednú sumu (početx89)?

2. je potom nejaký rozdiel pri účtovaní stravného pre platcu DPH a pre neplatcu DPH?

3. v prípade že uvažujem o kúpe stravných lístkov - môžem si potom dať do nákladov fa za tieto stravné lístky v plnej výške (pri platcovi DPH - neuplatňujem DPH z lístkov, uplatňujem DPH len z ostatných poplatkov v tejto faktúre)??? - bolo by to takto správne?
Usporiadat
maska4 maska4

maska4 je offline (nepripojený) maska4

Kde vo vykaze o majetku a zavazkoch sa zapisu stravne listky? Do riadku 15?Ostatny kratkodoby fin.majetok alebo peniaze a ceniny?Dakujem
0 0
vikinka vikinka

vikinka je offline (nepripojený) vikinka

maska4 Pozri príspevok
Kde vo vykaze o majetku a zavazkoch sa zapisu stravne listky? Do riadku 15?Ostatny kratkodoby fin.majetok alebo peniaze a ceniny?Dakujem
Peniaze a ceniny.
0 0
Viera25 Viera25

Viera25 je offline (nepripojený) Viera25

Som živnostník, keď kúpim štvťročne str.lístky, hneď ich zaúčtujem do réžie. Kupujem si za ne studenú stravu. Musím si odkladať poklad.bloky dokladujúce nákup tej stravy? Ďakujem
0 0
jana007 jana007

jana007 je offline (nepripojený) jana007

Viera25 Pozri príspevok
Som živnostník, keď kúpim štvťročne str.lístky, hneď ich zaúčtujem do réžie. Kupujem si za ne studenú stravu. Musím si odkladať poklad.bloky dokladujúce nákup tej stravy? Ďakujem
Bločky za nákup stravy si nemusíš odkladať. Do učtovníctva použiješ doklad o nákupe stravných lístkov.
0 0
omorfoula omorfoula

omorfoula je offline (nepripojený) omorfoula

Anja111 Pozri príspevok
1. ..., že je platiteľom DPH, prijal zdaniteľné plnenie, ktoré použil na účely svojho podnikania ako platiteľ a má faktúru (daňový doklad).
2. Ak nakupuješ len toľko stravných poukážiek, koľko spotrebuješ v danom mesiaci, tak môžeš účtovať priamo do VOZD. Ja som mala na mysli taký prípad, keď sa nakúpia stravné poukážky na dlhšie obdobie a nespotrebujú sa v danom mesiaci.
Dobre ranko Anja. Cize ak som pochopila spravne, kedze som nakupila stravne listky na 3 mesiace, musim dat fakturu ako VNOZ a potom na konci kazdeho mesiaca na zaklade interneho dokladu si kazdy mesiac cast listkov dam do penazneho dennika ako VOZD. Spravne? Dakujem za odpoved.
0 0
omorfoula omorfoula

omorfoula je offline (nepripojený) omorfoula

Doplnenie : ked odstanem faktur tak VNZD bude hodnota stravnych listkov ale zaroven v jednom riadku v penaznom denniku VOZD budu sluzby spolocnosti ktora dodala strvane kupony a postovne a balne. Spravne?
0 0
dancika dancika

dancika je offline (nepripojený) dancika

Chcem sa spytat vas znalcov , ked SZCO prisla faktura aj s listkami v polovici mesiaca (14.1.) s listkami na cely kvartal, tak zauctujem, ako to tu uz bolo napisane, ale kolko listkov mu mozno vydat za dany mesiac - plny pocet podla pracovnych dni alebo az len polovicu (odo dna dodania)?
0 0
KvetkaK KvetkaK

KvetkaK je offline (nepripojený) KvetkaK

Až odo ďna doručenia, spätne nemôžeš dať SZČO lístky.
0 0
dancika dancika

dancika je offline (nepripojený) dancika

Dakujem, myslela som si, len sa uistujem
0 0
speedy_vw speedy_vw

speedy_vw je offline (nepripojený) speedy_vw

a výška 89,- Sk na ďeň sa na rok 2008 nemenila?
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

speedy_vw Pozri príspevok
a výška 89,- Sk na ďeň sa na rok 2008 nemenila?
nie
0 0
Timea13 Timea13

Timea13 je offline (nepripojený) Timea13

Zamestnávateľ vydáva stravné lístky zamestnancom vždy za príslušný mesiac pri výplate, teda pozadu. V decembrovej výplate t.j. 15.1.08 bola zamestnancom strhnutá hodnota lístkov, na ktoré majú nárok za december. Pri zaúčtovaní výdaja lístkov sa však účet 213 k 31.12.07 dostal do mínusu, nakoľko nebol nakúpený dostatočný počet lístkov ku koncu roka. Lístky boli doobjednané na začiatku januára. Môžem doúčtovať chýbajúci počet lístkov na účet 213, z faktúry roku 2008 a zahrnúť 55% ich hodnoty do nákladov roku 2007 s tým , že sa jedná o náklad súvisiaci s rokom 2007?
0 0
adam adam

adam je offline (nepripojený) adam

Dobrý večer, potrebovala by som si ujasniť ako zaúčtovať FA za stravu.
Zamestnancom je strava dovážaná, ja dostávam FA mesačne. Do nákladov si dám 55% zo sumy a aký mám nárok na odpočet DPH, tiež 55%?
suma je napr. 1000 + 190 DPH, Náklady ovpl. základ dane sú 550 Sk neovplvňujúce 450 Sk a koľko je z toho nárok na odpočet na DPH?
ďakujem...
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Timea13 Pozri príspevok
Zamestnávateľ vydáva stravné lístky zamestnancom vždy za príslušný mesiac pri výplate, teda pozadu. V decembrovej výplate t.j. 15.1.08 bola zamestnancom strhnutá hodnota lístkov, na ktoré majú nárok za december. Pri zaúčtovaní výdaja lístkov sa však účet 213 k 31.12.07 dostal do mínusu, nakoľko nebol nakúpený dostatočný počet lístkov ku koncu roka. Lístky boli doobjednané na začiatku januára. Môžem doúčtovať chýbajúci počet lístkov na účet 213, z faktúry roku 2008 a zahrnúť 55% ich hodnoty do nákladov roku 2007 s tým , že sa jedná o náklad súvisiaci s rokom 2007?
Toto je téma pre JÚ
Keďže ste dokupovali SL v januári, tak predpokladám, že 31.12. ste nemali v pokladni žiadny SL, teda na účte 213 musí byť nula, v žiadnom prípade mínusový zostatok. SL z účtu 213 sa mohlo vydať len taký počet, aký bol zakúpený.
Vy máte k 31.12. záväzok voči zamestnancom, preto cez ID zaúčtuješ v sume, ktorú prispievate z nákladov: 527/333.
V januári z DF namiesto účtu 527 zaúčtuješ na 333 v tej výške ktorá sa týka decembra. Ostatné účtuješ ako prípad r.2008. To znamená že bude príjem na 213 z faktúry a výdaj zamestnancom (asi zase pri výplate ).
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

adam Pozri príspevok
Dobrý večer, potrebovala by som si ujasniť ako zaúčtovať FA za stravu.
Zamestnancom je strava dovážaná, ja dostávam FA mesačne. Do nákladov si dám 55% zo sumy a aký mám nárok na odpočet DPH, tiež 55%?
suma je napr. 1000 + 190 DPH, Náklady ovpl. základ dane sú 550 Sk neovplvňujúce 450 Sk a koľko je z toho nárok na odpočet na DPH?
ďakujem...
Pozri si príspevok č. 14 a skús to podľa toho
http://www.porada.sk/t58917-p2-stravne-a-dph.html
0 0
Roza Roza

Roza je offline (nepripojený) Roza

Ahojte! Prosím poradiť - SZČO si môže zahrnúť do nákladov celých 89,- Sk stravné (stravné lístky), alebo len 55 %? Ak áno, tak odkedy?
Ďakujem.
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Roza Pozri príspevok
Ahojte! Prosím poradiť - SZČO si môže zahrnúť do nákladov celých 89,- Sk stravné (stravné lístky), alebo len 55 %? Ak áno, tak odkedy?
Ďakujem.
môže celých 89 Sk za dni kedy pracoval. Platí to od 1.1.2007, ale uplatniť si môže až keď stravné lístky nakúpi (teda nie spätne).
0 0
Timea13 Timea13

Timea13 je offline (nepripojený) Timea13

Liba2 ďakujem.
0 0
zaja zaja

zaja je offline (nepripojený) zaja

Na konci roku 2006 mi zostalo 32 str.l. V uzávierkových operáciách som znížila výdavky o tieto nespotrebované str.l.
ALE, tento rok mi znovu zostalo 39 str.l. a v publikácii 1000 riešení 4/2007 som objavila - citujem: Ak podnikateľ účtujúci v JU nakúpi svojim źamestnancom SL koncom roka 2006 aj na nasledujúci rok 2007, uplatní pri posúdení tohto výdavku hotovostný princíp platný pre postupy JU a zahrnie tento výdavok do daňových výdavkov roku 2006, t.j. v roku, kedy sa platba realizovala.
Z toho som usúdila, že tento rok nič nebudem upravovať, a nespotrebované SL nechám vo výdavkoch za rok 2007, aj ked zostalo 39 SL.
0 0
vratislav vratislav

vratislav je offline (nepripojený) vratislav

Prosim vás, mohli by ste mi niekto poslať, alebo podrobne popísať ako má vyzerať ID na preúčtovanie stravných lístkov na konci mesiaca do výdavkov OZD?

Nemôžem to urobiť iba na základe zápisu v Knihe cennín?

Aké náležitosti vo všeobecnosti musia spĺňať interné doklady?

Ďakujem.
0 0
Načítať ďalšie