Zavrieť

Porady

Vychovávateľky ŠKD

Dobrý deň.Chcela by som tak trochu rozdebatovať tému o našej práci, prípadne by sme si mohli navzájom radiť.Každá máme"more"skúseností a mohli by sme sa o ne deliť.Zaujíma ma viacero veci:
Ako vyberáte príspevky za ŠKD?Do koľkého v mesiaci+spôsob
Ako si plánujete činnosť? Na týždeň ?Na dva?
Ako riešite činnosť, keď vám každé dieťa odchádza v inom čase zo ŠKD?
Pozdravujem kolegov a kolegyne.
Usporiadat
mia0 mia0

mia0 je offline (nepripojený) mia0

flaniko Pozri príspevok
ďakujem......takže to je oficiálne tlačivo na týždenný plán v škd?
ja som jedno "vyrobila" po svojom.......síce je to dvojjazyčný plán-my to musíme mať tak, no uľahčila som svoju robotu s vypísaním odpočinkovej a rekreačnej činnosti len vo všeobecnosti -do triednej knihy by som však písala to, čo sa realizovalo v skutočnosti.......nemohla by som to robiť takto?.....musí byť ten oficiálny rozvrh týždennej činnosti?
Podľa mňa je toto časový harmonogram týždennej činnosti (bývalá skladba). nezabudni, že podľa týždenného plánu vypisuješ triednu knihu....môj názor.
0 0
galia galia

galia je offline (nepripojený) galia

49 185 1 eIII/2010 je oficiálne tlačivo- to čo som dala - ale tiež sme mali zmätok z toho názvu. na školení sme sa pýtali či môžme pužívať tieto a nie tie nové /veď neboli v ponuke/, povedali, že tieto. ako rozvrh používame vlastné tlačivo, tak ako dala flaniko akurát musí byť presne uvedené v TOV: pondelok: športová , utorok : prírodovedná atď. a tak to zostáva po celý šk. rok. + ešte musím urobiť v prípade 4. vyučovacích, v prípade 5 vyučovacích a 6. vyučovacích hodín. /šialené keď majú tretiaci ísť na obed po 14 hod- neviem kde je psychohygiena a čo by na to povedal psychológ/. ak to stihnem, pridám aj tie nové tlkačivá z mpc - kde máš písať aj použitú stratégiu. no poviem vám...je to ako polovičné prípravy.nedostanete sa niekto k tomu vypisovaniu triednej knihy? /z e-tlačív/ ak by vám to vedenie vytlačilo bolo by fajn ak by ste to sem hodili.
Naposledy upravil galia : 15.09.10 at 09:16
0 0
mia0 mia0

mia0 je offline (nepripojený) mia0

galia, ja som bola v tých e-tlačivách pozerať osobne, ale nenašla som tam nič.
My máme časový harmonogram tak, ako má byť, podľa psychohygieny - TOV zaradené až po príprave na vyučovanie, ale keby som to tak robila, mám málo detí. Robím tak ako stíham, vzhľadom na to, že máme heterogénnne oddelenia. Nerobím žiadne kombinácie po 4., 5. 6. vyuč. hodine, podľa mňa to nemá zmysel - to vie každý. Od Vás to tak vyžaduje vedenie?
0 0
kilala kilala

kilala je offline (nepripojený) kilala

Dobrý deň. prosím Vás je možné aby vychovávateľka Školského klubu detí, ktorá má stredoškolské vzdelanie plne zastupovala resp. suplovala učiteľku základnej školy na odbornom predmete. V našej škole sa to pravidelne robí. Nestanovujú sa tu určité kvalifikačné predpoklady?

ďakuje za odpoveď
0 0
MAMIKD MAMIKD

MAMIKD je offline (nepripojený) MAMIKD

Zdravím všetky vychovávateľky!
Chcela by som sa opýtať v akom rozsahu ste vypracovali plány práce pre ŠKD, a čo všetko ste v nich uvádzali, lebo ja už som z nového výchovného programu chorá. Veľmi pekne vám všetkým ďakujem.
0 0
555555 555555

555555 je offline (nepripojený) 555555

kilala Pozri príspevok
Dobrý deň. prosím Vás je možné aby vychovávateľka Školského klubu detí, ktorá má stredoškolské vzdelanie plne zastupovala resp. suplovala učiteľku základnej školy na odbornom predmete. V našej škole sa to pravidelne robí. Nestanovujú sa tu určité kvalifikačné predpoklady?

ďakuje za odpoveď
Aký je na to zákon, to netuším.Ale z vlastnej skúsenosti.Chodím ako vychovávateľka zastupovať často.napr.matematiku na 2.st.Pre zastup. sa na hodinu pripravím podľa podkladov vyučujúceho učiteľa.A keďže s matemat.nemám problém,myslím si,že hodina je zastúpená adekvátne.Veď vychovávateľky lepia často PN učiteľov a pod.Je to môj názor. Asi tak.
0 0
flaniko flaniko

flaniko je offline (nepripojený) flaniko

súhlasím.....zákon hovorí, že by sme nemohli, ale.........my sme malá škola 1.-4. ročník, kto by išiel?.......spájať triedy by bolo možné- niekedy sme na to aj nútené, keď nás viac "vypadne" naraz, ale osobne si myslím, že keď vychovávateľka sa pripraví na tú hodinu, zvládne to-niekedy možno aj lepšie ako samotný učiteľ......ja tiež chodím zastupovať a nemám s tým problém.....
0 0
janamirka2 janamirka2

janamirka2 je offline (nepripojený) janamirka2

u nás je to tak isto, akurát v posledných rokoch nám nedávajú zastupovať na 5-9, iba na 1-4, že vraj by sme to "nezvládli".
0 0
galia galia

galia je offline (nepripojený) galia

pre mia: tie šialené kombinácie tam musia byť. - psychológ. u nás je to celé robené tak že všetko musí sedieť na minútu - vrátane priamej výchovnej činnosti, harmonogramu atď. ja som to popísala v súkromnej správe flaniko - tu to nemá zmysel rozmazávať. kto vie, kto sem od nás chodí. rozpísané by to malo byť. kedysi stačil jeden rámcový plán a každá vychovávateľka si ho v mesačnom alebo týždennom prispôsobila svojim podmienkam v oddelení podľa veku. teraz programy, štandardy, osnovy, osobné listy - pritom to aj tak musím znovu prepísať do triednej knihy...ja si myslím, že všetky tieto šialenosti vymýšľa niekto kto je mimo prax. nezdá sa mi, že sme pred týmto robili horšie.niekedy je totiž menej viac.
0 0
galia galia

galia je offline (nepripojený) galia

dopĺňať úväzok a zastupovať môžme - to je 422/2009 Z. z.
NARIADENIE VLÁDY
Slovenskej republiky
zo 7. októbra 2009,
ktorým sa ustanovuje rozsah priamej vyučovacej činnosti a priamej výchovnej
činnosti pedagogických zamestnancov
Vláda Slovenskej republiky podľa § 3 ods. 4 zákona č. 317/2009 Z. z. o pedagogických
zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov

0 0
555555 555555

555555 je offline (nepripojený) 555555

galia Pozri príspevok
pre mia: tie šialené kombinácie tam musia byť. - psychológ. u nás je to celé robené tak že všetko musí sedieť na minútu - vrátane priamej výchovnej činnosti, harmonogramu atď. ja som to popísala v súkromnej správe flaniko - tu to nemá zmysel rozmazávať. kto vie, kto sem od nás chodí. rozpísané by to malo byť. kedysi stačil jeden rámcový plán a každá vychovávateľka si ho v mesačnom alebo týždennom prispôsobila svojim podmienkam v oddelení podľa veku. teraz programy, štandardy, osnovy, osobné listy - pritom to aj tak musím znovu prepísať do triednej knihy...ja si myslím, že všetky tieto šialenosti vymýšľa niekto kto je mimo prax. nezdá sa mi, že sme pred týmto robili horšie.niekedy je totiž menej viac.
Nejako prestávam byť "v obraze"Ako že natlačiť do triednej knihy ?Podľa PaedDr.Melcerovej máme do triednej knihy písať názov činnosti,ktorú sme reaálne urobili.Ten názov je z týždenného plánu.Pre celý klub máme urobené niečo ako hlavné úlohy-celoročné,a potom tematický plán na jednotlivé mesiace.Podľa tem.plánu si každá vychov. naplánuje konkrétne na týždeň čo bude robiť.Robíme toho veľa nesprávne?Samozrejme máme výchovný program školského klubu detí -na 4 roky.Uvítam každú radu.A už ma dosť poburuje,že nám niekto jednotne nezverejní čo a ako!!!
0 0
galia galia

galia je offline (nepripojený) galia

nie, robíte to správne. tak som to popísala už dávnejšie. toto bola len moja osobná reakcia na zbytočnosti - možno ťa poplietla tá triedna kniha - to som myslela- že zase jedna zbytočnosť je prepisovať údaje zo žiadosti o prijatie do osobného listu a odtiaľ zase do tk. konkrétne : zamestnávateľ a adresa zamestnávateľa rodičov, adresa dieťaťa..keď už je osobný list, kde mám všetko, načo to prepisovať do tk? veď teraz by už mohol stačiť zoznam detí ako v učiteľskej tk. "vyšší" prehlásili, že momentálna agenda nám uľahčí prácu. aha...no mne a mnohým sa to nezdá. skôr naopak. myslím, že aj bez kompetencíí a obsahových a výkonnostných štandárd sme pracovali dobre. boli to jednoducho ciele atď. nejde o to, že by sme to nezvládli, ide o to, že je to viac menej zbytočné. sorry, ak som ťa 55555 poplietla, ale ten príspevok bol len moja osobná reakcia na momentálnu reformu školstva /škd/ako takú. o plánoch a harmonogramoch sme sa tu už bavili, nenapadlo ma, že ten môj príspevok vás zmätie. sorry.
0 0
galia galia

galia je offline (nepripojený) galia

baby, chystám sa napísať do časopisu VYCHOVÁVATEĽ - nech nám dajú ukážky správne vyplnenej dokumentácie atď. veď ten časopis je pre nás. pridajte sa, ak nás bude viac tak neverím, že by sa to nepodarilo.
0 0
vierulda vierulda

vierulda je offline (nepripojený) vierulda

zdravím,
dievčence, len oči otváram! na túto tému som narazila len náhodou a nakoľko nie som vychovávateľka len rodič, ktorý má deti v škd, nemám ani poňatia, čo to všetko obnáša. zarazila ma však suma, ktorá sa platí za škd. u nás je to až 12 € na dieťa, čo sa mi zdá dosť veľa. kto vlastne určuje výšku úhrady? mesto ako zriaďovateľ alebo škola sama? pretože keď píšete, že hlavnou náplňou - poväčšine - je u vás písanie domácich úloh a nejaké činnosti s deťmi, u nás to tak nie je. úlohu sme nemali napísanú z družiny ani raz a keď sa malej opýtam, čo robia v družine tak povie, že boli na školskom ihrisku. pani učiteľky - či vychovávateľky - sa porozprávajú a deti sa hrajú. a keď prší alebo je iné zlé počasie, tak sedia v triede a väčšinou si kreslia. na krúžky chodia len niektoré deti - aj to môžu len na jeden. tak potom ich asi tak veľmi vyčerpáva tá vami opisovaná agenda, keď na iné nemajú čas. keď idú z družiny na vychádzku, napíšu nám do slovníčka, že si pre deti môžeme prísť až o 15,30 hod., ale to býva tak dvakrát do roka. môže činnosť v škd ovplyvniť aj požiadavka zo strany rodičov, alebo to máte vopred určené? za odpoveď ďakujem.
0 0
mia0 mia0

mia0 je offline (nepripojený) mia0

vierulda Pozri príspevok
zdravím,
dievčence, len oči otváram! na túto tému som narazila len náhodou a nakoľko nie som vychovávateľka len rodič, ktorý má deti v škd, nemám ani poňatia, čo to všetko obnáša. zarazila ma však suma, ktorá sa platí za škd. u nás je to až 12 € na dieťa, čo sa mi zdá dosť veľa. kto vlastne určuje výšku úhrady? mesto ako zriaďovateľ alebo škola sama? pretože keď píšete, že hlavnou náplňou - poväčšine - je u vás písanie domácich úloh a nejaké činnosti s deťmi, u nás to tak nie je. úlohu sme nemali napísanú z družiny ani raz a keď sa malej opýtam, čo robia v družine tak povie, že boli na školskom ihrisku. pani učiteľky - či vychovávateľky - sa porozprávajú a deti sa hrajú. a keď prší alebo je iné zlé počasie, tak sedia v triede a väčšinou si kreslia. na krúžky chodia len niektoré deti - aj to môžu len na jeden. tak potom ich asi tak veľmi vyčerpáva tá vami opisovaná agenda, keď na iné nemajú čas. keď idú z družiny na vychádzku, napíšu nám do slovníčka, že si pre deti môžeme prísť až o 15,30 hod., ale to býva tak dvakrát do roka. môže činnosť v škd ovplyvniť aj požiadavka zo strany rodičov, alebo to máte vopred určené? za odpoveď ďakujem.
Výška príspevku za škd je určená VZN mesta, či obce - teda zriaďovateľom.
Úlohy: záleží na tom, kedy dieťa z družiny beriete a kedy sú u Vás úlohy zaradené v časovom rozvrhu činnosti. Viete si predstaviť, že po 5.-6. vyč.hodinách idem s deťmi len na obed a znova ich posadím do lavice , aby si rýchlo napísali úlohy aby rodičia s nimi doma už nemuseli? Ja teda nie, navyše to nedovoľuje ani psychohygiena, no žiaľ - niektorí rodičia si to tak predstavujú.
Činnosť v škd: každý deň je určená jedna tematická oblasť výchovy a podľa toho si vychovávateľka plánuje činnosť.
0 0
janka1710 janka1710

janka1710 je offline (nepripojený) janka1710

galia Pozri príspevok
posielam tlačivo: rozvrh týždennej činnosti - plán.snáď pomôže.
ďakujem za tlačivo..... ešte by bolo dobre, keby mal niekto tlačivo osobný spis dieťaťa dvojhárok a zavesil ho tu....
0 0
janka1710 janka1710

janka1710 je offline (nepripojený) janka1710

v zborovni som našla Prehľad výchovno-vzdelávacej činnosti čiže týždenný plán je dobre spracovaný
na 1 hárku je plán týždenný .... na 2 hárku sú stratégie.... na 3 hárku je hetero plán pre oddelenia je výborne rozpracovaný takže ho prikladám
ja ho používam........
0 0
vazuv vazuv

vazuv je offline (nepripojený) vazuv

Pedagóg, ktorého napriek všetkému čo sa v školstve deje, práca baví. ...viac
Dobrý večer!
Kedže v mnohých školských kluboch, tak ako v našom, sa už mnoho rokov snažíme presvedčiť verejnosť a bohužiaľ v mnohých prípadoch i odbornú verejnosť, o tom, že klub nie je miesto na odkladanie a stráženie detí, ale má aj svoje významne postavenie v čase mimo vyučovania, reagujem na Váš článok, aby ste si mohli porovnať činnosť nášho klubu s činnosťou klubu, ktorý navštevujú Vaše deti. V prvom rade, aj keď sa to mnohým zdá zbytočné, Vás chcem upozorniť, že školská družina už mnoho rokov neexistuje. Sme školský klub detí. Pracujeme podľa vychovného programu a naša činnosť sa nemá zameriavať iba na pobyt vonku a písanie úloh (aj keď to tak mnohé kolegyne prezentujú). V našom školskom klube ( a som presvedčená, že aj v mnohých iných) začíname aktivitami oddychového a rekreačného charakteru. Ich prostredníctvom si majú deti oddychnúť po vyučovaní a absolvovať aj pobyt na čerstvomn vzduchu. Táto činnosť trvá do 14,00 hodiny. Po nej nasleduje záujmová oblasť, v rámci ktorej sa uskutočňuje každý deň iná činnosť: pracovno-techická;telovýchovná, zdravotná a športová;esteticko-výchovná; spoločensko-vedná a prírodovedno-environmentálna. Tvoria najdôležitejšiu časť klubovej činnosti. Trvá do 15,00 hodiny. Po nej nastáva vzdelávacia oblasť , v rámci ktorej sa snažíme o samostatnosť v príprave na vyučovanie, získavanie nových poznatkov a zdrojov informácií, rozvíjame egfektívne spôsoby učenia sa. Uskutočňujeme ju formou individuálnej prípravy, didktických hier, využívaním informačných technológií a podobne. Trvá do 15,30. Potom nasleduje dlhá služba, v rámci ktorej sa deti sústredia do jedného oddelenia a táto má oddychový charakter. V rámci činnosti školského klubu môžu deti navštevovať krúžky podľa ponuky pani vychovávateliek. O tom na koľko krúžkov chcú deti chodiť, rozhodujú samé so súhlasom rodičov.
Okrem činnosti, ktorú robia pani vychovávateľky v každom oddelení, uskutočňujeme najmenej 1x mesačne spoločné podujatia pre celý klub ako napríklad: šarkaniáda, tvorivé dielne, karneval, pochovávanie basy, pasovanie prvákov do cechu školského, kráľa a kráľovná klubu, športové turnaje, besiedy, exkurzie a mnohé iné. Do našich podujatí sa snažíme zapájať aj rodičov, čo sa ukázalo, ako správne.
Čo sa týka príspevku na čiastočnú úhradu nákladov za pobyt žiaka, tak tento určuje zriaďovateľ. U nás je stanovený na mesiac vo výške 1,99 €.
1 0
adriasee adriasee

adriasee je offline (nepripojený) adriasee

Pracujem na malej škole ,kde je nás aj s deťmi 29. Z tohoto počtu detí chodí do klubu 22. V klube mám mix ročníkov od 1. ročníka po 4 ročník. Chcela by som sa spýtať , ako to robíte s týždenným, alebo dvojtýždenným rozvrhom činností v takejto situácii.Robím týždenný rozvrh tým, že vyznačím jednotlivé oblasti, tak aby sa mi opakovali za 2 týždne raz, k tomu pripíšem, čo budeme robiť. Ostatné nepíšem, niekedy si to rozpíšem na 1. a 2 ročník a 3.a 4. ročník.
Budem veľmi rada ,keď sa podelíme so skúsenosťami aj málotriednych školách.
Ešte jedna otázka, koľko má trvať príprava na vyučovanie?Mám novú šéfku a dáva toľko úloh ,že deti ,aj tí šikovnejší nestíhajú za 45 minut.
0 0
vivaldka vivaldka

vivaldka je offline (nepripojený) vivaldka

som učiteľka zuš
Taaaaaaaaaaak pekný deň prajem každému!
Mám problém ako vždy. Chodím na vysokú školu a za úlohy máme vykonať prax 20hodín v škd, podotýkam som z východu. Problém nastal hneď na začiatku, keď som išla za riaditeľmi školy. Bola som v 4 školách, v 3 roch ma odmietli a vo štvrtej pretože som dobrá známa ma prijmú vykonávať prax pod podmienkou, že to nikomu nepoviem a mám napísať dajakú žiadosť, že chcem u nich vykonávať prax. Pomôžte mi prosím napísať tú žiadosť.
vopred ďakujem
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať