Ahoj dievčatá, vidím, že všetky chodíme v podobných topánkach. Prečítala som si príspevky od februára 2010, a zistila som, že nás trápia rovnaké problémy. Najviac som sa však pozastavila nad tým, že mnohé píšete domáce úlohy veľmi skoro. To už psychohygiena netrápi nikoho? Veď príprava na vyučovanie by nemala prebiehať pred 15.00
Ja som si naučila rodičov, že ak chcú mať deti s napísanými úlohami, skôr ako o 15.30 nemá význam po ne chodiť. Úlohy začíname písať po záujmových činnostiach, najskôr však o 14.30, a to z toho dôvodu, že tiež máme heterogénne oddelenia a napísať náročné úlohy drobci nedokážu za 30 minút. Hlavne, keď majú vždy úlohy aj z matematiky a aj gramatiky.
Na túto stránku som sa však zaregistrovala z iného dôvodu. Čakala som pestrejšiu diskusiu ohľadom nového výchovného programu, ale našla som tu len zopár drobných poznámok. Viete mi prosím Vás niektorá napísať, ako ste sa vysporiadali s tematickými oblasťami výchovy? Na 1. seminári (jún 2009) ohľadom VP som sa dozvedela, že v škd nie je žiak ale dieťa, bola prečítaná prezentácia nového VP, a keď prišlo na konkrétne otázky ( ako vypracovať VP pre heterogénne oddelenia,...)tak sme sa dozvedeli, že sa máme opierať o štátny a školský vzdelávací program. Tak sme vypracovali VP podľa vzorového VP uvedeného na stránkach minedu. Keď som išla na ďalší seminár (november 2009), všetky sme zistili, že VP máme zle, lebo aj na stránke ministerstva bol uvedený chybný VP - mám na mysli ťažisko našej práce - tematické oblasti výchovy. Nikomu nebolo jasné, prečo sa odrazu pomenili počty hodín v tabuľkách, všetky sme odchádzali zmätené, s vedomím, že to nemáme správne, ale nevieme, čo s tým. Tak sme čakali na materiál-VP v praxi, je skutočne detailne vypracovaný. Na seminári sme sa dozvedeli, že záujmové činnosti=TOV, príprava na vyučovanie=vzdelávacia TOV. Všetky sme mali vypracovaný VP na 33 týždňov, každý deň v týždni sa menili jednotlivé záujmové činnosti, t.j. každá bola min. 33x a vzdelávacia TOV 33x5=165.Toto všetko je nesprávne! Okrem prípravy na vyučovanie(má prebiehať denne alebo 4x do týždňa), sa v období 2 týždňov musi vystriedať 6 tematických oblastí výchovy - t.j okrem est., prac.-techn, spol.-vednej, športovej a prírodovednej aj vzdelávacia. Podľa Vás to nie je postavené na hlavu? ŠKD má byť zdrojom zábavy a zaujímavých činností, skutočne bolo tak dôležité zaradiť okrem prípravy na vyučovanie aj vzdelávaciu TOV? Ako ste si s tým poradili? Veď prácu s encyklopédiami, hlavolamy,... vieme zaradiť v stredu, keď deti nepíšu úlohy.