Zavrieť

Porady

Vychovávateľky ŠKD

Dobrý deň.Chcela by som tak trochu rozdebatovať tému o našej práci, prípadne by sme si mohli navzájom radiť.Každá máme"more"skúseností a mohli by sme sa o ne deliť.Zaujíma ma viacero veci:
Ako vyberáte príspevky za ŠKD?Do koľkého v mesiaci+spôsob
Ako si plánujete činnosť? Na týždeň ?Na dva?
Ako riešite činnosť, keď vám každé dieťa odchádza v inom čase zo ŠKD?
Pozdravujem kolegov a kolegyne.
Usporiadat
pe.pe pe.pe

pe.pe je offline (nepripojený) pe.pe

optimista
Eva Bistrická Pozri príspevok
atestaciu I.stupna musi mat uvadzajuca vychovavatelka
Eva, ak reagujes na konkretny prispevok, co zrejme ano, dolu na pravej strane konkretneho prispevku je "cituj". Klikni na to a potom napis svoj komentar. Velmi tazko sa v Tvojich prispevkoch orientuje, nakolko sa neda zistit, na co reagujes. vdaka
0 0
janvan janvan

janvan je offline (nepripojený) janvan

Po prečítaní pár príspevkov zisťujem, že nás trápia podobné problémy a nie je ich málo. Ja by som sa chcela teraz vyjadriť len k jednému. A to "osobný spis dieťaťa". Informácia o tom, že su už k dispozícii dovjhárky, sa k nám ani nedostala, čo teda jednozančne odbúra zbytočné vypisovanie. Aj keď ktovie, na čo je tých 6 tabuliek na 4 roky..
No a skutočnosť u nás je taká, že my sme ich tento rok ani nevypisovali!! Prečo?
Lebo v POP-ke na šk. rok 2010/2011, na str. č. 25 - kapitla 2.3 Základné školy, pod číslom 2. je napísané: "Osobný spis žiaka je pedagogická dokumentácia v zmysle paragrafu 11 ods. 3 písm. I, školského zákona.Základné školy nemusia viesť vo svojej pedagogickej dokumentácii osobný spis žiaka. "
Tak ako? ŠKD, ako školské zariadenie, ktoré je súčasťou ZŠ má vypisovať osobný spis, alebo nie???
Jana
Naposledy upravil janvan : 12.11.10 at 15:55
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
janvan Pozri príspevok
Po prečítaní pár príspevkou zisťujem, že nás trápia podobné problémy a nie je ich málo. Ja by som sa chcela teraz vyjadriť len k jednému. A to "osobný spis dieťaťa". Informácia o tom, že su už k dispozícii dovjhárky, sa k nám ani nedostala, čo teda jednozančne odbúra zbytočné vypisovanie. Aj keď ktovie, na čo je tých 6 tabuliek na 4 roky..
No a skutočnosť u nás je taká, že my sme ich tento rok ani nevypisovali!! Prečo?
Lebo v POP-ke na šk. rok 2010/2011, na str. č. 25 - kapitla 2.3 Základné školy, pod číslom 2. je napísané: "Osobný spis žiaka je pedagogická dokumentácia v zmysle paragrafu 11 ods. 3 písm. I, školského zákona.Základné školy nemusia viesť vo svojej pedagogickej dokumentácii osobný spis žiada. "
Tak ako? ŠKD, ako školské zariadenie, ktoré je súčasťou ZŠ má vypisovať osobný spis, alebo nie???
Jana
To čo ste citovala z POP-ky platí pre základné školy. ŠKD je síce súčasťou základnej školy ale platia pre ňu pokyny z POP-ky, ktoré nájdete na strane 40 bod 3 Školské zariadenia.
0 0
janvan janvan

janvan je offline (nepripojený) janvan

Sabadka Pozri príspevok
To čo ste citovala z POP-ky platí pre základné školy. ŠKD je síce súčasťou základnej školy ale platia pre ňu pokyny z POP-ky, ktoré nájdete na strane 40 bod 3 Školské zariadenia.

Vďaka, ale našla som tam len odkaz na etlačivá. Tie ich len ponúkajú, nie odporúčajú. Nie?
Začínam mať pocit, že podľa vyhlášky o škd, je osobný spis dieťa predsa len povinnou dokumentáciou a nie je možné ho zamieňať s osobným spisom žiaka..
Tak nám treba..môžme začať vypisovať...
Naposledy upravil janvan : 12.11.10 at 16:47
0 0
555555 555555

555555 je offline (nepripojený) 555555

janvan Pozri príspevok
Vďaka, ale našla som tam len odkaz na etlačivá. Tie ich len ponúkajú, nie odporúčajú. Nie?
Začínam mať pocit, že podľa vyhlášky o škd, je osobný spis dieťa predsa len povinnou dokumentáciou a nie je možné ho zamieňať s osobným spisom žiaka..
Tak nám treba..môžme začať vypisovať...
alebo že by sme ich už mali dva roky?Ale mám výhrady voči tlačivu osobného spisu-dobre,je na 4 roky,ale keby som tam mala písať všetky odchody dieťaťa zo škd ,ktoré sa stále menia,alebo pre deti chodia vždy rodičia v inom čase....no,tak sa upíšem k smrti
0 0
janvan janvan

janvan je offline (nepripojený) janvan

555555 Pozri príspevok
alebo že by sme ich už mali dva roky?Ale mám výhrady voči tlačivu osobného spisu-dobre,je na 4 roky,ale keby som tam mala písať všetky odchody dieťaťa zo škd ,ktoré sa stále menia,alebo pre deti chodia vždy rodičia v inom čase....no,tak sa upíšem k smrti

...ano, mali.... ale som to tu už písala, že len tento šk. rok prišla pani riaditeľka s informáciou, vraj nemusíme...no zdá sa, že bohužiaľ musíme..
A ešte jedna otázka.
Keďže precujem v škd len 3. školský rok, doposiaľ to bola MŠ, hľadám nejakú metodiku pre prácu v škd. Takže existuje niečo "novšie", ako: "Metodické state o výchovno-vzdelávacej práci v školskej družine, SPN 1989", al."Výchovno-vzdelávacia činnosť v školskej družine, SPN 1987" ? Čítať dvadsať ročnú literatúru je naozaj zaujímavé..
0 0
Eva Bistrická Eva Bistrická

Eva Bistrická je offline (nepripojený) Eva Bistrická

Ja v ŠKD pracujem vyše 30 rokov - z tej istej literatúry ako Vy. Dnes od nás žiadajú cudzie výrazy, písanie príprav, nové týždenné plány - to všetko bez školenia, bez kurzov, bez literatúry. Kde sa my vychovávateľky ŠKD hrabeme na učiteľky MŠ. Pozriete MPC - všade preferujú MŠ. Oni mali dokonca pravidelné školenia k výchovným programom - nám musí stačiť metodika.
0 0
janvan janvan

janvan je offline (nepripojený) janvan

Eva Bistrická Pozri príspevok
Ja v ŠKD pracujem vyše 30 rokov - z tej istej literatúry ako Vy. Dnes od nás žiadajú cudzie výrazy, písanie príprav, nové týždenné plány - to všetko bez školenia, bez kurzov, bez literatúry. Kde sa my vychovávateľky ŠKD hrabeme na učiteľky MŠ. Pozriete MPC - všade preferujú MŠ. Oni mali dokonca pravidelné školenia k výchovným programom - nám musí stačiť metodika.
Tak s týmto musím len súhlasiť. Mám vzdelanie učiteľstvo MŠ i vychovávateľstvo a ako som už spomínala, pracovala som na oboch postoch. Postoj okolia, či už z rady kolegov, alebo rodičov, je však k týmto profesiám diametrálne odlišný. Takže som momentálne dosť sklamaná. Neohovoriac už o tom, že pracovať podľa "ničoho" je naozaj ťažké. Aj keď priznávam, že práve tvorba výchovnovzdelávacích programov nám dáva možnosť, si to všetko pekne podľa potrieb a záujmov naplánovať. Internet je tiež zaplavený množstvom "múdrostí",ale aj tak mi stále chýba literatúra porovnateľná s "Programom výchovy a vzdelávania detí v materských školách."
0 0
555555 555555

555555 je offline (nepripojený) 555555

janvan Pozri príspevok
...ano, mali.... ale som to tu už písala, že len tento šk. rok prišla pani riaditeľka s informáciou, vraj nemusíme...no zdá sa, že bohužiaľ musíme..
A ešte jedna otázka.
Keďže pracujem v škd len 3. školský rok, doposiaľ to bola MŠ, hľadám nejakú metodiku pre prácu v škd. Takže existuje niečo "novšie", ako: "Metodické state o výchovno-vzdelávacej práci v školskej družine, SPN 1989", al."Výchovno-vzdelávacia činnosť v školskej družine, SPN 1987" ? Čítať dvadsať ročnú literatúru je naozaj zaujímavé..
Pracujem s perfektnou publikáciou od vydavateľa Raabe .Názov-Výchovný program v praxi-je tam všetko.Stojí veľa-50 eur,ale kúpila nám ho škola.Nič lepšie som nemala dosial v ruke .Knihu zostavili Dr.Brhelová A PaedDr.Melcerová-tie osoby,ktoré chodia prednášať na školenia.
0 0
celin celin

celin je offline (nepripojený) celin

Ahoj dievčatá, vidím, že všetky chodíme v podobných topánkach. Prečítala som si príspevky od februára 2010, a zistila som, že nás trápia rovnaké problémy. Najviac som sa však pozastavila nad tým, že mnohé píšete domáce úlohy veľmi skoro. To už psychohygiena netrápi nikoho? Veď príprava na vyučovanie by nemala prebiehať pred 15.00 Ja som si naučila rodičov, že ak chcú mať deti s napísanými úlohami, skôr ako o 15.30 nemá význam po ne chodiť. Úlohy začíname písať po záujmových činnostiach, najskôr však o 14.30, a to z toho dôvodu, že tiež máme heterogénne oddelenia a napísať náročné úlohy drobci nedokážu za 30 minút. Hlavne, keď majú vždy úlohy aj z matematiky a aj gramatiky.
Na túto stránku som sa však zaregistrovala z iného dôvodu. Čakala som pestrejšiu diskusiu ohľadom nového výchovného programu, ale našla som tu len zopár drobných poznámok. Viete mi prosím Vás niektorá napísať, ako ste sa vysporiadali s tematickými oblasťami výchovy? Na 1. seminári (jún 2009) ohľadom VP som sa dozvedela, že v škd nie je žiak ale dieťa, bola prečítaná prezentácia nového VP, a keď prišlo na konkrétne otázky ( ako vypracovať VP pre heterogénne oddelenia,...)tak sme sa dozvedeli, že sa máme opierať o štátny a školský vzdelávací program. Tak sme vypracovali VP podľa vzorového VP uvedeného na stránkach minedu. Keď som išla na ďalší seminár (november 2009), všetky sme zistili, že VP máme zle, lebo aj na stránke ministerstva bol uvedený chybný VP - mám na mysli ťažisko našej práce - tematické oblasti výchovy. Nikomu nebolo jasné, prečo sa odrazu pomenili počty hodín v tabuľkách, všetky sme odchádzali zmätené, s vedomím, že to nemáme správne, ale nevieme, čo s tým. Tak sme čakali na materiál-VP v praxi, je skutočne detailne vypracovaný. Na seminári sme sa dozvedeli, že záujmové činnosti=TOV, príprava na vyučovanie=vzdelávacia TOV. Všetky sme mali vypracovaný VP na 33 týždňov, každý deň v týždni sa menili jednotlivé záujmové činnosti, t.j. každá bola min. 33x a vzdelávacia TOV 33x5=165.Toto všetko je nesprávne! Okrem prípravy na vyučovanie(má prebiehať denne alebo 4x do týždňa), sa v období 2 týždňov musi vystriedať 6 tematických oblastí výchovy - t.j okrem est., prac.-techn, spol.-vednej, športovej a prírodovednej aj vzdelávacia. Podľa Vás to nie je postavené na hlavu? ŠKD má byť zdrojom zábavy a zaujímavých činností, skutočne bolo tak dôležité zaradiť okrem prípravy na vyučovanie aj vzdelávaciu TOV? Ako ste si s tým poradili? Veď prácu s encyklopédiami, hlavolamy,... vieme zaradiť v stredu, keď deti nepíšu úlohy.
0 0
janvan janvan

janvan je offline (nepripojený) janvan

555555 Pozri príspevok
Pracujem s perfektnou publikáciou od vydavateľa Raabe .Názov-Výchovný program v praxi-je tam všetko.Stojí veľa-50 eur,ale kúpila nám ho škola.Nič lepšie som nemala dosial v ruke .Knihu zostavili Dr.Brhelová A PaedDr.Melcerová-tie osoby,ktoré chodia prednášať na školenia.
Myslím, že ponuka tejto publikácie nám prišla na školu, ale práve jej cena rozhodla, že nám ju nekúpili.. tak sa zdá, že u vás vám vychádzajú v ústrety.
Od januára začíname s kontinuálnym vzdelávaním v programe: "Školský klub detí v systéme výchovy mimo vyučovania". Tak dúfam, že sa niekam pohneme.
0 0
janvan janvan

janvan je offline (nepripojený) janvan

celin Pozri príspevok
Ahoj dievčatá, vidím, že všetky chodíme v podobných topánkach. Prečítala som si príspevky od februára 2010, a zistila som, že nás trápia rovnaké problémy. Najviac som sa však pozastavila nad tým, že mnohé píšete domáce úlohy veľmi skoro. To už psychohygiena netrápi nikoho? Veď príprava na vyučovanie by nemala prebiehať pred 15.00 Ja som si naučila rodičov, že ak chcú mať deti s napísanými úlohami, skôr ako o 15.30 nemá význam po ne chodiť. Úlohy začíname písať po záujmových činnostiach, najskôr však o 14.30, a to z toho dôvodu, že tiež máme heterogénne oddelenia a napísať náročné úlohy drobci nedokážu za 30 minút. Hlavne, keď majú vždy úlohy aj z matematiky a aj gramatiky.
Na túto stránku som sa však zaregistrovala z iného dôvodu. Čakala som pestrejšiu diskusiu ohľadom nového výchovného programu, ale našla som tu len zopár drobných poznámok. Viete mi prosím Vás niektorá napísať, ako ste sa vysporiadali s tematickými oblasťami výchovy? Na 1. seminári (jún 2009) ohľadom VP som sa dozvedela, že v škd nie je žiak ale dieťa, bola prečítaná prezentácia nového VP, a keď prišlo na konkrétne otázky ( ako vypracovať VP pre heterogénne oddelenia,...)tak sme sa dozvedeli, že sa máme opierať o štátny a školský vzdelávací program. Tak sme vypracovali VP podľa vzorového VP uvedeného na stránkach minedu. Keď som išla na ďalší seminár (november 2009), všetky sme zistili, že VP máme zle, lebo aj na stránke ministerstva bol uvedený chybný VP - mám na mysli ťažisko našej práce - tematické oblasti výchovy. Nikomu nebolo jasné, prečo sa odrazu pomenili počty hodín v tabuľkách, všetky sme odchádzali zmätené, s vedomím, že to nemáme správne, ale nevieme, čo s tým. Tak sme čakali na materiál-VP v praxi, je skutočne detailne vypracovaný. Na seminári sme sa dozvedeli, že záujmové činnosti=TOV, príprava na vyučovanie=vzdelávacia TOV. Všetky sme mali vypracovaný VP na 33 týždňov, každý deň v týždni sa menili jednotlivé záujmové činnosti, t.j. každá bola min. 33x a vzdelávacia TOV 33x5=165.Toto všetko je nesprávne! Okrem prípravy na vyučovanie(má prebiehať denne alebo 4x do týždňa), sa v období 2 týždňov musi vystriedať 6 tematických oblastí výchovy - t.j okrem est., prac.-techn, spol.-vednej, športovej a prírodovednej aj vzdelávacia. Podľa Vás to nie je postavené na hlavu? ŠKD má byť zdrojom zábavy a zaujímavých činností, skutočne bolo tak dôležité zaradiť okrem prípravy na vyučovanie aj vzdelávaciu TOV? Ako ste si s tým poradili? Veď prácu s encyklopédiami, hlavolamy,... vieme zaradiť v stredu, keď deti nepíšu úlohy.

S tou psychohygienou máš pravdu! Bohužiaľ, u nás to funguje presne naopak. Najskôr úlohy, potom "zábava".. Prvým dôvodom, pre ktorý to "vraj" nemôžme vymeniť je, aby bol rodič spokojný a deti mali úlohy napísané. Samozrejme, tak ako píšeš, keby vedeli, že ich ešte napísané namajú, tak by po ne nechodili a zároveň by nás nevyrušovali pri ostatných činnostiach. Druhý dôvod je, že oddelenia spájame o 15.30, čiže by to bolo komplikované, pri toľkých deťoch z rôznych ročníkoch. No chcela by som vidieť, ako by sa proti tomuto mohla brániť vychovávateľka pracujúca na škole s jedným oddelením, kde má deti zo všetkých tried.
O vypracúvaní výchovné programu by som mohla napísať presne tú istú postupnoť, teda od použitia väčšiny materilu z ukážky tvorby, až po zistenie, že stále niečo nie je správne. Takže v januári na školení to dúfam, konečne dáme doporiadku. Či naivá predstava?.
0 0
flaniko flaniko

flaniko je offline (nepripojený) flaniko

Od januára začíname s kontinuálnym vzdelávaním v programe: "Školský klub detí v systéme výchovy mimo vyučovania". Tak dúfam, že sa niekam pohneme.[janvan]

Kde a presne kedy to bude? Dá sa ešte prihlásiť? Nás zase zabudli informovať. Kde sa môžem informovať?.......
Dˇakujem.....
0 0
janvan janvan

janvan je offline (nepripojený) janvan

flaniko Pozri príspevok
Od januára začíname s kontinuálnym vzdelávaním v programe: "Školský klub detí v systéme výchovy mimo vyučovania". Tak dúfam, že sa niekam pohneme.[janvan]

Kde a presne kedy to bude? Dá sa ešte prihlásiť? Nás zase zabudli informovať. Kde sa môžem informovať?.......
Dˇakujem.....
Asi by sme mali zabudnúť na to, že nás ešte niekto, niekedy bude o niečom informovať.Takže ak si to neodsleduješ na internete, tak nevieš.
Stačí ísť na stránku Metodicko-pedagogického centra a tam sa postupne dostaneš k tomu, čo potrebuješ...čiže: Vzdelávacia činnosť -Aktuálna výzva na prihlásenie sa do vzdelávacej skupiny, pre tvoj región. Ak tam nič nie je, skús - Ponuka akreditovaných vzdelávacích programov - Oddelenie predprimárneho a primárneho vzdelávania, špeciálnej pedagogiky a školských zariadení -Školský klub detí v systéme výchovy mimo vyučovania. Je tam ponuka pre BB kraj. Cez konkrétnu osobu a kontaktovaním sa s ňou, sme sa dohodli, ako , kde a kedy začneme. Druhá možnosť je, že si pošleš na mpc rovno prihlášku na vzdelávanie, ktorú si tam môžeš aj stiahnuť. Tak asi tak.
Naposledy upravil janvan : 17.11.10 at 17:06
0 0
adriasee adriasee

adriasee je offline (nepripojený) adriasee

Podobne ako, Ty som bola v Bratislave na seminári, kde nás scepovali ,že to máme na figu, ale čo ďalej....Naša nová pani riaditeľka splašila materiál rozpracovaný na oblasti, pekne ich píšem ako to je tam.Robím po svojom, aby deti boli na vzduchu, aby sa pohrali ako chcú, ak keď nechcú nech si trebárs aj ležia. Každý deň voľačo vyrábame, majstrujeme,nacvičujeme scénky, píšeme si úlohy. Vôbec ma netrápia nové smery. Nech sú !!!Nech si nikto nemyslí ,ani tam veľmi vysoko na ministerstve ,že ich budem trápiť! Ved je dosť ,že už v prvom ročníku majú 5 hodín a štvrtáci aj 6 hodín. Robím túto prácu s láskou, nevymenila by som za nič iné, a z môjho ŠKD nechcú deti chodiť domov.
0 0
flaniko flaniko

flaniko je offline (nepripojený) flaniko

janvan Pozri príspevok
Asi by sme mali zabudnúť na to, že nás ešte niekto, niekedy bude o niečom informovať.Takže ak si to neodsleduješ na internete, tak nevieš.
Stačí ísť na stránku Metodicko-pedagogického centra a tam sa postupne dostaneš k tomu, čo potrebuješ...čiže: Vzdelávacia činnosť -Aktuálna výzva na prihlásenie sa do vzdelávacej skupiny, pre tvoj región. Ak tam nič nie je, skús - Ponuka akreditovaných vzdelávacích programov - Oddelenie predprimárneho a primárneho vzdelávania, špeciálnej pedagogiky a školských zariadení -Školský klub detí v systéme výchovy mimo vyučovania. Je tam ponuka pre BB kraj. Cez konkrétnu osobu a kontaktovaním sa s ňou, sme sa dohodli, ako , kde a kedy začneme. Druhá možnosť je, že si pošleš na mpc rovno prihlášku na vzdelávanie, ktorú si tam môžeš aj stiahnuť. Tak asi tak.
to všetko viem......
0 0
flaniko flaniko

flaniko je offline (nepripojený) flaniko

ale nemôžem pracovne "precestovať" 150km kvôli školeniu.....
nedajú sa organizovať takéto semináre " na objednávku" ?......
myslím na to, že by sme pozvali vychovávateľov z okolitých škôl a prednášajúceho priamo na našu školu......
0 0
celin celin

celin je offline (nepripojený) celin

Maximálne súhlasím, môžeš mi napísať, ako sa Ti v priebehu 2 týždňov mení tých 6 tematických oblastí výchovy. Ja som z toho už poriadne napálená, že naše tvorivé činnosti zatienia nejaké hlúpe papierovačky, ktoré kvôli nejasnému vysvetleniu nevieme dať dokopy. Vďaka
0 0
celin celin

celin je offline (nepripojený) celin

Mám dojem, že keby nám bol na seminároch podaný výchovný program jasne, tak by sme vedeli, ako ho napísať správne. To čo je za robotu, že na stránke ministerstva uvedú výchovný program, ktorý potom na seminári jednoducho vyhlásia jeho tvorcovia za chybný?
0 0
celin celin

celin je offline (nepripojený) celin

Práve som dostala mailom materiál, v ktorom p. Dr.Brhelová, jedna z autoriek výchovného programu vysvetľuje, že došlo k chybnému uvedeniu počtu hodín vzdelávacej tem.oblasti výchovy, teda číslo 165 je chybné!!! má tam byť číslo totožné s ostatnými TOV(est, spol.-vedná,...), t.j približne 18 - ak máte urobený rozvrh na 36 týždňov.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať