Ahoj poraďaci. Zaujímala by ma ešte jedna vec. Začiatok podnikania 1.7.2008. Predtým boli zriaďovacie výdavky na nákup tovaru do maloobchodu a iné drobnosti. Je mi jasné, že to zaúčtujem cez ID v rámci uzávierkových operácií na konci roka.prečo až na konci roka?
ID predsa môžeš použiť pri otvorení účta... A ako zúčtujem založenie podnikateľského účtu? Účet zriadený 26.6.2008.
Základný vklad 500,-osobný vklad podnikateľa do pokladne, následne vklad na účet... a mesačné poplatky za jún cca 180,- úbytok peňažných prostriedkov na základe výpisu z banky - poplatky...Sk. Zostatok 320,- Sk.
Ti automaticky zostávajú prostriedky na účte...Ako to zaúčtovať, keď k 1.7.2008 bude na tom účte už zostatok. Dať to ako osobný vklad podnikateľa alebo ako zostatok? Nie je mi to jasné.
Tetriss: ďakujem za rady, konečne sa mi ho podarilo presvedčiť.
Pozri Postupy účtovania v jednoduchom účtovníctve
§ 4
Peňažný denník
(1) V peňažnom denníku
sa účtujú
a)
príjmy a výdavky v hotovosti, vrátane prijatých a vydaných šekov a cenín (ďalej len „peňažné prostriedky v hotovosti“),
b)
príjmy a výdavky na účtoch v bankách alebo pobočkách zahraničných bánk (ďalej len „banka“) vrátane úverov a termínovaných vkladov bez ohľadu na dobu ich splatnosti,
c)
priebežné položky,
d) uzávierkové účtovné operácie,
ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka.
Teda podľa postupov nie je správne
v PD účtovať ID (nepeňažné operácie) inokedy ako ku dňu zostavenia účtovnej závierky
Ďalej, nemôže podnikateľ účtovať o príjme a výdaji pred vznikom účtovnej jednotky, t.j. v žiadnom prípade nemá 26.6.2008 otvorené účtovné knihy a nemá teda ani pokladňu.